* tomaat52 wacht ongeduldig op de witte prachtquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:47 schreef -CRASH- het volgende:
* -CRASH-Wacht geduldig op de witte pracht

Seasushi bereid zich voor op de witte pracht en kan rood niet vindenquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:48 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
* tomaat52 wacht ongeduldig op de witte pracht

Laat het maar vanaf zondagnacht 02:00 sneeuwenquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:48 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
* tomaat52 wacht ongeduldig op de witte pracht
Helemaal rechts /mequote:Op dinsdag 23 november 2010 18:59 schreef seasushi het volgende:
[..]
Seasushi bereid zich voor op de witte pracht en kan rood niet vinden

* Daywalk3r en crash leren seasushi hoe je dat doet door /me te gebruikenquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:59 schreef seasushi het volgende:
[..]
Seasushi bereid zich voor op de witte pracht en kan rood niet vinden

Het is vervelend maar ik vond het vorig jaar wel lachwekkend om mee te maken dat alles zo op z'n kop lag door koning winter. Toffe elendequote:Op dinsdag 23 november 2010 23:50 schreef Againzender het volgende:
Het is nog ver weg,. maar zeer interessante kaarten...
Mag wel hopen dat Nederland wat minder verrast wordt door winterweer na afgelopen winter.....

ik heb mij enorm vermaaktquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:56 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het is vervelend maar ik vond het vorig jaar wel lachwekkend om mee te maken dat alles zo op z'n kop lag door koning winter. Toffe elende
 vooral het elke dag op de fiets door een spekglad Vondelpark naar het werk gaan. Eerste dagen was even wennen, maar daarna zag je de overgebleven fietsers als volleerde cyclecross rijders door het park gaan
 vooral het elke dag op de fiets door een spekglad Vondelpark naar het werk gaan. Eerste dagen was even wennen, maar daarna zag je de overgebleven fietsers als volleerde cyclecross rijders door het park gaan  

Leuke vergelijking, voor een Duitse site.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:00 schreef aloa het volgende:
Oorlogswinter van 1939-1940 begon net zoals nu

Jan Visserquote:Donderdag vallen hoofdzakelijk in de kustprovincies enkele winterse buien. De wind gaat aan zee uit het noorden waaien en neemt toe tot matig of vrij krachtig. In het binnenland staat weinig wind. De maxima komen uit op waarden tussen 2 en 5 graden.
Vrijdag en tijdens het weekeinde wordt het nog wat kouder met in de nacht lichte, lokaal matige vorst en in de middag temperaturen net iets boven nul. De kans op significante sneeuwval is, zoals het zich nu laat aanzien, niet groot omdat een nieuwe storing ten westen van ons land naar Biskaje koerst. Ondertussen neemt de hogedrukzone, die zich uitstrekt van het midden van de Oceaan tot boven de Noordpool, verder in kracht toe. Boven Spitsbergen loopt het weerglas op tot boven 1045 hPa.

bronquote:Modelbeoordeling en onzekerheden:
Significante sneeuwkansen openbaren zich in de EPS uitvoer in de nieuwe
werkweek. Vooral in de eerste dagen (ma 29- wo 1) zien we sneeuwkansen >
0.3 mm van 80 %, de kans op 3-10 cm ligt voor deze dagen op 30-50 %. De
neerslaghoevelheden mede in combinatie met een flink aantrekkende wind
gaan in de richting voor de criteria extreem weer. De oper run zit
hierin wel aan de extreme kant.
Qua temperatuur gaan we duidelijk een koude periode tegemoet. We zien
de Tx EHDB die vanaf zondag 28 nov tot zaterdag 4 dec meest
waarschijnlijk tussen -2 en 0 ligt. Daarna wordt de verwachting snel
onzeker. Qua minima zien we tweede helft van de week ook grote kansen op
matige vorst in de EPS uitvoer. We weten echter wel dat het EC model erg
persistent is in sneeuwbedekking. Dit kan zeker een overdrijving tot
gevolg hebben van de genoemde temperaturen.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Vrij koud weer met kans op sneeuw. Overdag temperaturen rond vriespunt,
's nachts meest lichte vorst.
Samenvatting EPS-periode:
Aanvankelijk tamelijk grote kans op aanhouden van het (vrij) koude
weertype met temperaturen overdag rond of iets onder het vriespunt en 's
nachts lichte tot matige vorst. Aan het einde van de periode wordt de
verwachting onzeker.

Echt?!quote:Op woensdag 24 november 2010 10:00 schreef CartWOman het volgende:
De eerste sneeuw valt in Groningen.

quote:
 Inmiddels alweer droog, maar de eerste sneeuw te zien vind ik ieder jaar weer mooi.
 Inmiddels alweer droog, maar de eerste sneeuw te zien vind ik ieder jaar weer mooi.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |