abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89477427
als het maar een vocht/vet emulsie is appelsap. volgens mij is het bij de apotheek vrij verkrijgbaar maar noemen ze het nog wel eens anders.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89482015
Lotte zit ook opeens weer onder, het komt denk ik door het koudere weer. Hydrocortison had ik nog nieuwe verpakking van liggen en de lanette ook, wij zijn dus ook weer aan het smeren
pi_89496228
het wurm was genoeg opgeknapt voor de sinterklaasavond *O*
150 kindjes + ouders in een gymzaal FTW

selene vond het gaaf, ze heeft reuzepret gehad. de eerste 10 minuten waren heel eng (huilen ;( ) maar daarna was het tof! alleen heeft ze sinterklaas zelf niet opgemerkt geloof ik....
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:17:40 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89530887
Ok, help. Frustratiepuntje van mijn kant en stiekem vraag ik me af of ik het anders kan of moet aanpakken dan ik doe.

De telefoon gaat, F. Ik heb een kort gesprekje en hang op.
Sasha: Wie was dat.
Ik: Papa.
Sasha: Nee, dat was opa.
Ik: Nee, dat was papa.
Ik: Ok, dat was opa.
Sasha: Neehee, dat was papa.
Ik: :X

En ik kan me daar zo over opvreten. :@
Wat moet ik daar nou mee? Hij doet het namelijk ook bij gebruiksvoorwerpen bijvoorbeeld waarvan ik vind dat ik hem op zijn minst iig 1 keer moet vertellen wat het echt is. Het lijkt me niet handig als ik meteen mee ga met 'ok, wat jij wil'.
Iemand een idee?
pi_89531105
een tijdje volhouden en als je het beu bent gewoon zeggen: "wat jij wil, maar het is toch echt <iets>" op een toon alsof hij een grapje maakt

en je niet te druk maken :* kleine eigenwijsjes weten doorgaans heel goed de mama-klier-knop te vinden ;)
pi_89531496
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, help. Frustratiepuntje van mijn kant en stiekem vraag ik me af of ik het anders kan of moet aanpakken dan ik doe.

Wat moet ik daar nou mee? Hij doet het namelijk ook bij gebruiksvoorwerpen bijvoorbeeld waarvan ik vind dat ik hem op zijn minst iig 1 keer moet vertellen wat het echt is. Het lijkt me niet handig als ik meteen mee ga met 'ok, wat jij wil'.
Iemand een idee?
Oh die komt hier geregeld ook voor helaas :X Mestal los ik het zo op als Simmu. En soms ben ik het heel zat en dat is het gewoon: "Joh wat jij wilt" ;)
pi_89532294
Ik zou ook de simmu manier doen :)
Of als ik echt de kriebels heb al, dan wordt het iets als "dat was toch echt papa, en zo is het klaar" op rustige toon maar duidelijk. En besteed ik er verder geen aandacht aan hem zolang hij erover piept. Dat voorkomt dat hij een spelletje kan spelen en ik in standje ontplof kom ;)
pi_89532317
Ik geef gewoon 1 keer antwoord, en daarna niet meer.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89532553
Haha BE, wat kunnen ze lastig zijn hè ;) . Ik herken het trouwens (nog) niet. Wel het eigenwijs en lastig zijn, maar niet zo'n soort discussie.

Ik vroeg mijn dochter na een lastig uurtje voor het naar bed gaan of ze morgen weer lief zou zijn (foute vraag, I know).
Zij: Ik hou van mama
Ik: :? Dat vroeg ik niet. Denk je dat je morgen weer lief kunt zijn?
Zij: Ik weet het niet mama.
Ik: (Ineens bijna tot tranen geroerd door deze eerlijke uiting van onmacht in eigen gedrag) Je weet het niet?
Zij: Nee, ik weet het niet mama. Maar als ik groot ben, net als jij, dan ben ik wel heel lief :D .
Ik: Haha. Nou, ik hou ook van jou hoor schat.
pi_89532688
Ik krijg trouwens voor sinterklaas (denk ik) dat boek van 'how to talk to kids' of iets dergelijks. Ik ben echt zo benieuwd :Y
pi_89532783
Meike vertelde gister:
"ik ben wel ondeugend hoor, bij de Supergrovers"
"wat doe je dan voor ondeugends?"
"nou dan pak ik een puzzel uit de kast zonder te vragen!"gniffel gniffel
" ooooh en wat doen de juffen dan?"
"die zeggen dan "stommerik!!"
haha erg geloofwaardig

Maar ik vind het zo schattig dat ze iets uit de puzzelkast pakken als iets ondeugends ziet....mijn schatteke
  zondag 5 december 2010 @ 15:18:41 #162
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_89551858
@ BE, ik vraag aan de dame in kwestie wie zij denkt wie het was ?
Alle antwoorden zijn goed !
pi_89580661
Ik antwoord meestal ook in de trant van wat jij wilt. Madam kan er echt een drama van maken omdat het gras niet blauw is. Prima, dan is het blauw.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 6 december 2010 @ 12:46:06 #164
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_89583054
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:17 schreef Brighteyes het volgende:

Iemand een idee?
Ik zou er ook een grapje van maken:
O ja? Was dat opa? Ik dacht dat het papa was! :o :P
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_89601402
Meike mocht vandaag mee naar de tandarts, en het ging weer hartstikke goed. Lekker bij mij op schoot, en binnen een halve minuut stond ze alweer naast de stoel een mooie tandenborstel uit te zoeken.
Ik zelf scheet weer 7 kleuren uiteraard, en niet alleen voor mijzelf, want ik ben echt als de dood als Meike een keer wat zou hebben, dat lijkt me zo naar!
Dus maar goed blijven poetsen!

Verder mocht ze vanmorgen zelf de Supergrovers (kdv) opbellen dat ze iets later kwam vandaag. Kreeg ze eerst ook nog een ander aan de telefoon. En net zo netjes: "met Meike, mag ik wel iemand van de Supergrovers aan de telefoon???"daarna vertelde ze heel keurig aan haar leidster dat ze wat later kwam omdat ze nog naar de tandarts moest.
Haar leidster was helemaal lyrisch dat ze dat zo knap kon zeggen, en die had het in de overdracht naar de andere groepsleiding geschreven....Leuk is dat om te horen!
pi_89621527
Goed van Meyke zeg :)

En als Dana hier al zegt nee dat is niet opa/papa/iemand als ik zeg dat diegene aan de telefoon was is ze gewoon grappig aan het doen.

Iemand tips om en hoestrankje naar binnen te krijgen?
Ik heb 2 verschillende, een kinderhoestdrankje waarvan de smaak extra lekker zou moeten zijn (niet dus) die spuugt ze uit en wordt zo hysterisch dat ze gaat kokhalzen en het duurt erg lang om dr weer te kalmeren
2e drankje is best te doen al je t mij vraagt en die heb ik nu in een bekertje van dr theerservies gedaan omdat ze daar altijd water uit wilt drinken en dat van mij zelden mag omdat ze er een zooi van maakt. Ik denk dan paai ik dr zo..maar helaas :')
pi_89623189
Karin, wat goed van Meike dat ze dat zo netjes kan zeggen!

Bla, geen tips...

Ik heb vanmorgen geheel tegen mn principes mn kind gedwongen om in elk geval iets van haar brood te eten, anders mocht ze niet naar de peuterspeelzaal van mij...
Gevoelsmatig was het namelijk gewoon dwarsigheid van haar, maar ik wil eigenlijk toch wel proberen dat ze enigzins ontbijt... Wat zouden jullie doen?
Meestal als ze de tijd heeft dan gaat het wel vanzelf hoor, dan eet ze wel (ook muizenhapjes, maar ok).
Fake it till you make it...
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:39:22 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89626057
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik krijg trouwens voor sinterklaas (denk ik) dat boek van 'how to talk to kids' of iets dergelijks. Ik ben echt zo benieuwd :Y
En? Gekregen?
Ik heb hem ook. Fijn boek idd, moet hem maar weer eens opnieuw gaan lezen. :+

KP, aan hem vragen wie hij denkt dat het is is ook een goeie! :Y
Hij vraagt sowieso vaak naar de bekende weg (bevestiging zoeken) en daar doe ik het wel bij idd.
'Doe jij?' 'Wat ben ik aan het doen?' :) :Y
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:41:48 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89634831
Bla, geen advies. Hier ook een die pertinent weigert. Enige tip asl het kriebelhoest is, het internet op en zoeken naar zetpillen van blasoclase. Helaas alleen nog in Belgie te verkrijgen omdat de heren van de farmacie van mening zijn dat er betere producten op de markt zijn, alleen niet in zetpil vorm helaas.

BE, hier ook uiteindelijk gelijk geven omdat vervolgens gecorigeerd te worden....

Nijna, dat heb ik ook een tijd gedaan. Het was hier in elk geval wel machtstrijd. Dus was de chantage het enige middel om tot eten bereid te krijgen.

Meike, wat netjes gezegd!
pi_89635445
Een zetpil? Eens even opzoeken :)
Ik heb net ook al gezien dat er druppels zijn van bisalvon die gewoon door het drinken mogen, dus dat is mischien ook een oplossing.

Nijna, wij doen dit soms ook wel. Dana is meestal een goede eter, maar soms weigert ze gewoon. Dan zeg ik gewoon dat ze geen toetje krijgt, of niet mee mag de honf uitlaten als ze niet in elk geval een paar happen neemt. Werkt hier prima meestal.
Maar ik zal nooit eten in dr mond stoppen ofzo...dat vindt ik te ver gaan en ik wil niet dat ze een hekel krijgt aan etens tijd

Ow en we zijn vanmiddag bij het cb geweest :) Ze groeit goed en de arts zei dat ze een snelle dame is qua taal en zindelijkheid enzo :) altijd leuk om te horen
pi_89637080
Bla, die bisolvon druppels vindt Mirte smerig, ze wil wel dat homeopatische spulletje bij hoesten van VSM. Ik zou wel uitkijken met door het drinken doen, als het anders gaat smaken wil ze straks dat drinken ook niet meer... althans daar zou ik bang voor zijn.
Mooi dat ze weer is goedgekeurd bij het CB.

Met eten laat ik de dames eigenlijk altijd zelf bepalen en met t avondeten wordt er vooral door Mirte vaak niet of nauwelijks gegeten, maar dat maakt me dan niet eens zoveel uit, ze krijgen dan wel gewoon een toetje. Maar de ochtend beginnen zonder iets in je maag... ik stort halverwege de ochtend in als ik dat doe en ontbijten is toch best wel belangrijk. Maar misschien is ze wel als papa, die kan ook niet zo goed ontbijten...
Ik vind het lastig wanneer ik er wel energie in moet steken en wanneer niet.
Gister heb ik haar wel zover gekregen dat ze een hele klein frummeltje broccoli proefde. Het ging niet helemaal van harte, maar ja... voor extra gebakken aardappeltjes moet je natuurlijk wel wat doen ;).
Fake it till you make it...
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:48:07 #172
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_89637522
Die bisolvon-druppels zijn ook gewoon erg goor. Ze werken wel erg goed :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_89639132
Mwoa daar ben ik bij dana niet bang voor eigenlijk :)
En ik kan me vaag herrineren dat we al eens ergens druppels voor hebben gehad en dat ze die gewoon zonder te zeuren in dr mondje laat kiepen :)

Dat wordt nog wat als die ooit nog eens antibiotica krijgt :{
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:52:01 #174
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89640008
Hier wordt ook niet altijd even goed ontbeten op kdv/werk-dagen :N
Devin heeft net als ik tijd nodig om iets naar binnen te krijgen, zelf eet ik meestal ook pas rond 'n uur of 10:30 op het werk een broodje.
Dwingen doe ik niet, ik vraag en bied aan. Soms dan maar het broodje mee in de hand voor in de auto, maar ook regelmatig dat hij gewoon echt niet wil (of kan?). Prima dan, ik ga er geen strijd van maken. Geruststellende gedachte is wel dat ze om 9:15 crackers met beleg eten op het kdv. Daarvan mag hij er zoveel als hij wil en als hij dan 'n uurtje gespeeld heeft dan heeft hij wel trek, hij schijnt altijd goed z'n crackers te eten :Y
Dit gaat trouwens maar 2 dagen in de week zo, op andere dagen ontbijt hij wel maar doorgaans ook pas na zeker 'n uur wakker te zijn geweest. Meestal geroosterd brood of yoghurt met cruesli. En soms wil hij echt niks dus dan maak ik fruitsalade of lunchen we lekker vroeg en zitten we om 11 uur aan kliekjes van het avondeten :Y)
.... met gevoel voor drama....
pi_89640762
Bla ik heb wel een tip. Drankjes en antibiotica doen wij altijd met een spuitje en dan gaat erg goed! Damian mag dan erna vaak nog even 'spelen' met het spuitje en water in een bekertje.

Damian heeft zich gisterenavond opgesloten in de wc! :o Hij was het er niet mee eens dat hij naar bed moest.
Na een paar minuten had hij er genoeg van maar toen kreeg hij het slot niet open. Ik kreeg hem natuurlijk wel open, maar toen hij mij zag besefte hij dat hij dan wel naar bed moest, dus hij deed de deur weer op slot. :') Toen hebben we hem daar maar even laten afkoelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')