abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2010 @ 19:37:00 #101
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89311188
Bwoh Groof daar zou ik ook ernstig van schrikken hoor :o

Ik zit hier nu echt te genieten van m`n meisje! Ze is zo wijs en ze praat ineens al zo goed.
Vanmiddag zat me even iets tegen en was ik tegen man aan het piepen toen ze bij me kwam 'ahh mama, jij drietig? ik lied zingen jou, ok?' en toen kwam er dus een 'ik zing voor mama, niet drietig zijhijn'
Nou veeg mij maar op dan hoor! :') O+
En ze speel zo graag spelletjes! Kan al heel goed op haar beurt wachten en weet ook precies wanneer ze aan de beurt is. Domino gaat moeiteloos, bij 3-op-een-rij roept ze steeds wie er is ( jij issem, ik issem) enzovoorts.
Waar het voorheen wel eens moeilijk was als ze dingen wilde waarbij ze eigenlijk niet mee kon doen, past ze er nu naadloos tussen aan de spelletjestafel. Superleuk O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89311874
Wat leuk TF je kleine meisje O+
  maandag 29 november 2010 @ 19:58:25 #103
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_89312384
TF O+
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_89312566
Pfff Groof, dat is echt eng. Damian heeft dat ook wel eens gedaan. :{
Gelukkig is het goed afgelopen.

Dana zindelijk! Wat knap. *O*

Dat klinkt heel lief TF. En wat leuk dat ze al zo goed spelletjes kan spelen.

Wij hadden vanavond pakjesavond. Het was erg gezellig.
Damian heeft een hoop spelletjes gehad, wat auto's, wat knutselspullen en een werkbank van Cars. Vooral met het laatste is hij helemaal gelukkig. O+
Donderdag komt sinterklaas op het KDV en zondag pakjes bij opa en oma. Wij hebben het dus nu al gedaan omdat het anders veel te druk en te veel zou worden aan het eind van de week.
pi_89312810
TF, dat klinkt heerlijk joh. Het lijkt me zo'n stoer mupke, die dochter van jullie O+ .

En Appelsap, wat is je zoon heerlijk verwend ^O^ .

Nog even terugkomend op het schrikverhaal... Ik wilde nog eevn zeggen dat die woede echt uit angts voortkwam, want ik realiseer me wel dat die man haar waarschijnlijk wel had kunnen grijpen, mocht ze besloten hebben niet te stoppen. En dan zou ik hem eeuwig dankbaar zijn. Het is gewoon zo'n eng iets. wat je ook doet eigenlijk. Als je gaat rennen gaat ze misschien ook onverwachte dingen doen, maar als je niet gaat rennen dan kan het ook genadeloos misgaan. Pfffff. Er is dan gewoon geen goede beslissing. Alles is en blijft eng.

Nou ja, meestal gaan dat soort dingen gelukkig gewoon goed, dat blijkt maar weer.
pi_89313168
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mrien, fijn dat dat een oplossing blijkt te zijn :) Hier is het dat niet ghehe..zeis panisch voor die douchekop..leuk met haren wassen }:|

En Dana heeft er weer een droge nacht opzitten :D
Haren wassen is en blijft drama denk ik, net zoals de kapper.
Haren wassen doen we dan maar af en toe onder zwaar protest en hard brullen..tja..

Wat goed van Dana!

Taartjesfee, wat lief en leuk klinkt dat! Gezellig zeg :D

Damian is goed verwend zo te horen! Hier ook nog 2 sinterklaas momenten deze week, morgen op de creche en zondag thuis. Niets mis mee om het te verdelen denk ik ;)
  maandag 29 november 2010 @ 20:13:01 #107
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_89313220
Damian is lekker verwend zeg!
Wij doen zondag 1x Sinterklaas vieren bij ons thuis, met ouders, schoonouders en andere belangstellenden (die er niet waren). Lekker zondagmiddag, eerst pakjes en dan lekker aan de boerenkoolstamppot met worst!
Had ik al verteld dat Maarten zo lief "Sinterklaas Kapoentje" mee zingt in zijn eigen taaltje? O+
pi_89316192
Lief Marie! Filmpje?

Damian al zo lekker verwend door de Sint, hij kan nou eenmaal niet overal tegelijk zijn he!

TF, dat klinkt heel lief en gezellig bij jullie!

Ik haalde vandaag Meike op bij het kdv, en de leidster vertelde dat ze Meike zo'n lief meisje vond, dat ze altijd vrolijk is, alles leuk vindt, en dat ze zo enorm goed dingen kan vertellen....
Leuk om te horen! O+
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 29 november 2010 @ 21:12:02 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89316884
Brrr Groof, je moet er toch idd niet aan denken he. :Y
Zo heb ik ook 1 keer heel hard paniekerig STOP geroepen. Meneer van links stopte keurig voor de zebra, dus we gingen lopen, Sasha iets voor mij en een mevrouw van rechts zag niks en reed door, en ik had haar te laat gezien. Oh bah, mijn stem sloeg echt over en ik was zo blij dat Sasha meteen naar me luisterde. :Y :X Brrrr, dat zenuwde idd nog lang na in mijn lijf. :Y
  maandag 29 november 2010 @ 22:00:21 #110
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89319956
Nog een keer en dan stop ik er weer mee hoor :@
Ik had toen ik zwanger was een muziekdoosje gemaakt van een lammetje en die heeft ze pas herontdekt. Ding was alleen niet zo stevig en op de naden kapot en de vulling er uit enzo..
Vroeg ze of ik een nieuwe geit voor haar wilde maken :D Een roze :D
Dat heb ik gedaan en die kreeg ze vanmorgen van me en nu heeft ze de hele dag 'dankewel mama, mooie heit' tegen me gezegd O+

Marie lief is dat als ze al zo meezingen he? Hier ook. Sinneklaas..bonbonbon.. :D
Damian is goed verwend Appelsap, leuk :D
pi_89320415
Haha. Heerlijk toch.

Mijn dochter is (sinds ze Dora kijkt geloof ik) helemaal van de liefdesverklaringen. Als ik 's ochtends haar kamer opkom begint het met 'ik hou van jou mama'. Vervolgens komen er regelmatig lijstjes van namen van mensen van wie ze allemaal houdt. En soms zegt ze dan ineens tijdens een knuffelpartij 'mama, ik vind jou zoo lief'... Veeg mij dan maar op O+ .
  maandag 29 november 2010 @ 22:06:50 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89320425
Wat een scheet is het TF! :Y O+
  maandag 29 november 2010 @ 22:31:42 #113
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_89322145
Er is een filmpje van idd Karin, maar moet even aan W. vragen of hij die wil uploaden... kan net aan foto's uploaden, maar filmpjes nog nooit gedaan...

TF wederom O+ (laatste keer hoor! ;) )
  maandag 29 november 2010 @ 22:41:37 #114
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89322823
Geeft niet hoor, ik kan er ook niet mee stoppen O+
Daar gaat m`n imago :P
pi_89334823
TF O+

Even een stomme vraag misschien. Ik ben bezig met het pakken van een koffertje voor Lotte voor als de baby komt. Ze is nog niet eerder 's nachts uit logeren geweest dus ik zit een beetje met wat ik mee moet geven.
Heb sowieso al luiers + doekjes in de koffer zitten. Kleertjes (compleet) voor een dag. Knuffel + speen gaan dan op dat moment mee, als ik die nu inpak is het drama ;)
Vergeet ik nog wat? Haar dekentje en kussen kunnen zo meegenomen worden.
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:21:29 #116
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89335550
Mrien, pyjama, tandenborstel, haarborstel en speldjes enzo. Douche - en badspullen? Misschien een ander lievelingsspeeltje?
Vertrouwde spulletjes in ieder geval, het is allemaal al spannend zat om uit logeren te gaan en grote zus te worden. Als je haartjes dan ook nog eens gewassen worden met andere shampoo dan je gewend bent (bij wijze van) dan is dat misschien net even te veel van het goede. Je zou eventueel ook nog een (gedragen) kledingstuk van jezelf mee kunnen geven voor als ze je 's nachts ineens heel erg mist. Je mama ruiken werkt rustgevend, heus niet alleen bij pasgeboren hummels ;)
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:25:39 #117
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89335714
Simmu, beterschap.
Groof, wat een schrik...pff gelukkig stopte ze op tijd.
TF O+ wat een heerlijk meisje heb je.
Damian lekker verwend!

Mrien, ik zou er iets bijzonders in doen. Een boekje van .... kijrg een broertje. En alles wat Kersjes opnoemt, hoef ik nu niet meer te herhalen, maar iets van mama, zou ik zeker ook doen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:39:27 #118
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89336295
Een foto van papa en mama :Y
pi_89336334
Een slaapzakje? Of slaapt ze daar niet meer in?
pi_89336528
Thx! Zie je dat ik gewoon dingen vergeet! Pyama, niet aan gedacht! Net als tandenborstel, oeps
Slaapzak slaapt ze niet meer in. Foto vind ik een goeie!
Hopelijk is het logeren niet nodig en kan ze 's avonds gewoon weer lekker thuis slapen, maar ja..het moet wel klaar staan natuurlijk.
pi_89336728
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 11:03 schreef mrien het volgende:
TF O+

Even een stomme vraag misschien. Ik ben bezig met het pakken van een koffertje voor Lotte voor als de baby komt. Ze is nog niet eerder 's nachts uit logeren geweest dus ik zit een beetje met wat ik mee moet geven.
Heb sowieso al luiers + doekjes in de koffer zitten. Kleertjes (compleet) voor een dag. Knuffel + speen gaan dan op dat moment mee, als ik die nu inpak is het drama ;)
Vergeet ik nog wat? Haar dekentje en kussen kunnen zo meegenomen worden.
Lees je een boekje voor bij het nachtritueel? Of andere attributen? Lievelingsknuffel, uiteraard.
Mss een lievelingskoekje, of andere dingen die ze graag eet?
Lievelingsdvd, enz.

Urg, verkeerde account :{
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_89337152
mrien, zelf nog iets van speelgoed uit laten zoeken? geeft je gelijk een opening om dingen uit te leggen zonder er teveel poespas van te maken. kan tenslotte prima dat ze niet enkel slaapt op het logeeradres.

ik spreek enkel uit selene-ervaring. als je teveel gedoe om je uitleg geeft wordt ze daar heel zenuwachtig en druk en hyper van, terwijl ze als je het rustigjes (bijna tussen neus en lippen door zeg maar) uitlegt, ze het prima snapt en trekt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:03:56 #123
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_89339556
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 11:46 schreef mrien het volgende:
Thx! Zie je dat ik gewoon dingen vergeet! Pyama, niet aan gedacht! Net als tandenborstel, oeps
Slaapzak slaapt ze niet meer in. Foto vind ik een goeie!
Hopelijk is het logeren niet nodig en kan ze 's avonds gewoon weer lekker thuis slapen, maar ja..het moet wel klaar staan natuurlijk.
Laat haar zelf wat spulletjes erin doen.
pi_89356902
Bedankt allemaal voor het meedenken :D
Ik ga het koffertje nog maar even aanvullen geloof ik
De dvd's vond ik een goede, bij opa en oma zijn die bijvoorbeeld niet en wel handig om daar te hebben
pi_89373706
Als ze al met kussen slaapt mischien dr eigen kussen meenemen :)
pi_89373754
duimen jullie dat seleentje vrijdag (sinterklaasavond) beter is? het arme wurm mist vandaag ook al pakjesochtend op de psz (het goede nieuws: de juf komt het vanmiddag brengen, maar toch ;( )
pi_89373832
Ik zal duimen hoor :Y

Ik heb vanacht met een ziek? meisje op de bank egzeten, dombo kijken.
Ze werd wakker rond half 12 nadat ze zelf al om kwart voor 7 naar bed wou. En ze bleef maar huilen/kreunen/zeuren

Ze had nergens pijn zei ze maar ze wou niet slapen en kon ook niet zeggen wat ze wel wou..behalve dat ze naar beneden wou.
Dus dat heb ik na 2 uur dr bij ons in bed in slaap proberen te krijgen maar gedaan. En toen is ze uiteindelijk rond 3 uur alsnog bij ons in bed in slaap gevallen...
Ze sliep nog toen ik wegging..dus ben benieuwd hoe ze straks is als ze wakker wordt
pi_89374208
jullie ook al zo'n nacht ;(
sterkte en beterschap!
pi_89374233
nog wat peutern00bvraagjes:

vanaf hoe oud mogen kindjes eigenlijk met een kussen slapen? en hoe doen jullie het met eten? ik schep voor selene altijd vast op in de keuken zodat het wat af kan koelen, vanaf wanneer hoeft dat niet meer?
pi_89374254
quote:
Op woensdag 1 december 2010 08:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Als ze al met kussen slaapt mischien dr eigen kussen meenemen :)
Doe ik inderdaad!

Arme Dana, hopelijk wordt ze gewoon weer vrolijk wakker!

Zeg ik gisteren dat ze zonder slaapzak slaapt, gisteravond wilde ze hem weer aan. Begint wel te klein te worden, eens kijken tot welke maat die dingen gaan!
pi_89374301
mopske heeft voor het eerst in 3 dagen wat gegeten. nja, gegeten.... ik heb haar ook maar een flesje pap van opvolgmelk en bambix gegeven :@ dat wilde ze wel
pi_89374371
Is toch prima simmu, als ze dan wel wat eet ;)

Kussen heeft ze nu een paar maanden, volgens mij gelijk met haar peuterbedje.
Eten laten afkoelen doe ik ook, anders is het veel te heet voor dr en dan wil ze niks meer eten "mij klaar eten".
  woensdag 1 december 2010 @ 09:31:09 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89374387
Kleine dana van slag. Beterschap!
En Selene ook nog niet opgeknapt.....snel beter worden meisje!

Slaapzak heb ik hier tot 110cm liggen. Een met mouwen en dubbele voering van de prenatal, maar ik weet dat de Hema ook grotere maten heeft....

Ik heb nooit apart opgeschept voor Maud. Die zat gewoon mee aan tafel en daar scheppen we op. Nu probeert ze het soms zelf.

Kussen heeft ze vanaf het grote bed, maar wel een plat peuterkussen.
pi_89374645
Kussen was een tijdje hip hier, maar dat zette ze steeds aan het hoofdeind rechtop en dan duwde ze haar hoofd er helemaal in, dus ik heb hem maar weer opgeborgen.

Beterschap voor de zieke kindjes!
Fake it till you make it...
pi_89374663
Plat peuterkussen hebben wij ook, de dunste van de ikea ;)

Lotte heeft een heleboel praatjes over klaas en piet, ze vind ze helemaal geweldig :D
pi_89375501
wij hebben ook die van de ikea. Ik heb die iets na dr 2e verjaardag gekocht..maar tot 2 weken geleden haalde ik hem altijd weg als wij naar bed gingen.

Wij scheppen dr eten ook in de keuken (van ons zelf ook hoor) op om iets af te laten koelen, maar ze wilt zelf ook nog altijd even blazen en vraagt altijd of het al koud genoeg is. Dus eigenlijk snapt ze het principe van heet eten en blazen/afkoelen.

Ow en Dana was helemaal zichzelf hoorde ik van manlief. Dus geen idee wat er nou was vanacht! Ben in elk geval blij dat ze niet ziek is
  woensdag 1 december 2010 @ 11:30:17 #137
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_89377778
quote:
Op woensdag 1 december 2010 09:24 schreef mrien het volgende:

[..]

Doe ik inderdaad!

Arme Dana, hopelijk wordt ze gewoon weer vrolijk wakker!

Zeg ik gisteren dat ze zonder slaapzak slaapt, gisteravond wilde ze hem weer aan. Begint wel te klein te worden, eens kijken tot welke maat die dingen gaan!
Ik verlengde de slaapzakken met kussenslopen. Ze hebben er echt nog lang in kunnen liggen op die manier, heerlijk warm en geen geklim en geklauter uit bedden.
pi_89377872
Fijn bla!

Hoe doe je dat dan KP? Kan me er even geen voorstelling bij maken :?
De rits maakt ze zelf open, het ritsdingetje stoppen we dan ook maar naar binnen ;)
pi_89379998
selene krijgt haar slaapzakken aangeleverd via mijn moeder, geen idee waar ze vandaan komen :) mopsje eist wenst slaapzak + dekbed. als het haar toch te warm wordt doet ze zelf de slaapzak wel uit. oh, slaapzakje aan houdt haar niet tegen om aan de wandel te gaan. het haakje op de deur daarentegen wel ;)
pi_89385024
Slim KP! hoe is het met de poepperikelen?

Simmu, wij scheppen ook niet apart op voor Meike, we maken haar eten als eerste klaar en dan mag ze zelf blazen als het te heet is.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89385122
Ik heb bij Jen de slaapzak zo snel mogelijk laten zitten.. Ik vond het onhandig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 1 december 2010 @ 15:01:16 #142
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_89386615
quote:
Op woensdag 1 december 2010 11:33 schreef mrien het volgende:
Fijn bla!

Hoe doe je dat dan KP? Kan me er even geen voorstelling bij maken :?
De rits maakt ze zelf open, het ritsdingetje stoppen we dan ook maar naar binnen ;)
Onderkant openmaken, stuk kussenloop eraan vastnaaien. Zoiets.
Niet mooi, wel praktisch.

Rits aan de achterkant met veiligheidsspeld!
  woensdag 1 december 2010 @ 15:03:01 #143
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_89386688
quote:
Op woensdag 1 december 2010 14:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Slim KP! hoe is het met de poepperikelen?

Simmu, wij scheppen ook niet apart op voor Meike, we maken haar eten als eerste klaar en dan mag ze zelf blazen als het te heet is.
Pien is helemaal zindelijk. Floor poept nog vaak in haar broek, ze geeft ook nooit aan dat ze moet plassen.
Ik volg het ritme van Pien, dus als die naar de wc gaat, dan stuur ik Floor daarna. Vind ze wel prima, die maakt zich nergens druk over.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:22:07 #144
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_89445709
Wij hebben vanmiddag besloten dat we Sinterklaas uitstellen tot januari :D
We zouden het zondag vieren, er is kans op slecht weer, mijn ouders moeten een uur rijden, ze hebben het heel druk met mijn opa&oma (opa heeft een hersenbloeding en 2 tia's gehad, gaat redelijk, heeft ook Alzheimer, oma ook trouwens) en mijn andere oma ligt nu voor de 2e keer in het ziekenhuis met een open been (had een abces). Dus hopelijk is het in januari iets rustiger en vieren we dan een soort van Sinterklaas. Maarten zal het nu toch nog niet door hebben dat het niet door gaat...
pi_89445920
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:24 schreef simmu het volgende:
nog wat peutern00bvraagjes:

vanaf hoe oud mogen kindjes eigenlijk met een kussen slapen? en hoe doen jullie het met eten? ik schep voor selene altijd vast op in de keuken zodat het wat af kan koelen, vanaf wanneer hoeft dat niet meer?
Slecht nieuws Simmu... zo dienen wij het eten nog steeds op voor Linde ;) Soms zet ik haar bordje zelfs even op het balkon om af te koelen. Werkt momenteel als een trein :P
pi_89475283
Dat is nogal wat Marie, hopelijk knappen ze allemaal zo snel mogelijk op.
Maarten zal het in januari waarschijnlijk net zo leuk vinden als nu.

Wij laten Damians eten niet eerst afkoelen. Hij kan zelf blazen en beoordelen of het koud genoeg is. Het gevolg is wel dat hij regelmatig 10 minuten later klaar is met eten.

Even een vraag, misschien kan er iemand helpen.
Damian heeft op zijn armen en benen altijd lichte 'uitslag'. Ruwe bultjes en vaak droge huid maar meestal jeukt het niet echt en heeft hij er amper last van.
Vandaag is het ineens een stuk erger geworden, zijn huid is rood, meer en grotere bultjes en het jeukt erg. De huisarts is niet meer te bereiken, dus dat wordt maandag pas. Maar ik ben nu eigenlijk wel op zoek naar een zalfje wat de jeuk misschien wat kan verzachten, of de droogheid wat weg kan halen. Ik heb in het verleden al bad met badolie, vaseline, vaseline lanette, handcreme en voetencreme gebruikt, maar dat werkt dus niet. Iemand nog een idee?
pi_89475927
ik zou niet met commerciele geparfumeerde dingen aan de slag gaan, maar gewoon smeren met vaseline lanette als je dat nog hebt.

vermoedelijk heeft Damian gewoon een wat drogere eczeem gevoelige huid, die soms opvlamt.
Via de huisarts een tubetje hydrocortison halen als gewoon vet houden niet goed genoeg werkt.
pi_89476411
Wij zijn gisteren voor precies hetzelfde naar de huisarts geweest Appelsap. Hij schreef ons Vaseline lanette zalf voor, we hebben al Vaseline cetomacrogol maar dat is zo dik en lastig te smeren. We moeten twee keer per dag stug door blijven smeren, alhoewel hier vette zalf de droge plekken niet oplost helpt het wel tegen de roodheid. Als de huid echt stuk gaat en smeren niet helpt moeten we terug voor hormoonzalf.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89477042
Damian heeft al eens hydrocortison gehad ja, jammer dat ik dat nu niet in huis heb.
Ik wil inderdaad niet van dat geparfumeerde spul smeren want daar wordt het waarschijnlijk alleen maar erger van, vandaar dat ik het hier ook vroeg.
Kan ik vaseline lanette gewoon bij de apotheek halen, want dan ga ik dat toch maar weer proberen? (de vorige keer heb ik het van iemand gekregen en nu is het op)
pi_89477111
Ja dat vaseline lanette hebben ze volgens mij gewoon bij de apotheek hoor appelsap. Succes ermee!
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')