abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89907117
Oeh, dat was een gezellig nachtje dan :)
pi_89907168
Ah, het begin is er kersjes ;)

En Books beterschap voor je meisje

En DJMO, het is niet zo'n ramp hoor als kindjes niet (goed) eten als ze ziek zijn..of in een periode dat ze dwars zijn. Maar het lijkt me wel handig ze dan andere dingen aan te bieden als friet of chips of gebakken aardappels
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:32:40 #253
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_89907550
Djmo, ik wil me hier ook echt even tegenaan bemoeien hoor. Ik volg weinig regels qua voeding maar chips, patat en gebakken aardappels voorzetten nadat een kind ziek is geweest? Appels raspen, thee, beschuit. Druiven? Denk even aan dat kleine maagje wat net van streek is geweest!
Ik ben echt geen moraalridder hoor maar komop, 1+1=2. als je zelf bijkomt van een buikgriep moet je toch ook niet aan vet denken?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_89907650
zie hier voor een goed kibbesoeprecept: Wat eet je als je ziek bent? :)

maar het blijkt ook dat het voor iedereen anders is. er is er daar ook eentje die als die ziek is leeft op frikandellen met slagroom :r
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89911708
Heftig Books beterschap! Hopelijk is ze ook snel van het slijm af, dat lijkt me heel vervelend.
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:28:12 #256
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_89938869
Hierboven ligt een ziek jongetje (althans, koorts, 39,5 en ws. doorkomende hoektanden, maar of het nu daar van komt die koorts?) wat vandaag op het kdv heel weinig heeft gegeten, en vanavond juist weer een heel bord vol met pasta en een bak yoghurt toe, apart...
Ik hoop dat hij zich morgenochtend beter voelt en anders is W. thuis en ik overmorgen als het nog zo is dat hij ziek is/koorts heeft.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_89940308
Beterschap Marie, 39.5 bij doorkomende tanden lijkt me best veel. Hier heerst er helaas wel het een en ander, maar ik hoop dat het hem bespaard blijft.

Wij zijn afgelopen zondag met Damian gaan bowlen, dat was erg geslaagd en ging ook al erg goed. Damian sjouwde als een bouwvakker met de ballen en ging dan met zijn benen wijd bij de baan zitten om vervolgens de bal weg te duwen. Tijdens een korte pauze zei hij: Dit is echt een leuk spelletje mama, ik wil dit wel de heeeeeeele dag doen. O+
pi_89940551
Beterschap voor Maarten! Zo sneu als ze ziek zijn!

Wat leuk, Damian aan het bowlen! Zulke zware ballen optillen joh, dan moet je wel een hele gespierde peuter zijn zeg!!
(peuter.....tjonge, onzen zijn bijna kleuters!)

Zo is Meike zo druk met letters, zegt het hele alfabet op, en nu is het steeds:
Kkkkkkkkkkkkkerstboom......dat begint met een k he mama?
Of, [kerst] [boom] kerstboom! hakken en plakken... :D
Moeilijk vind ik, of je daar in mee moet gaan of niet....ze vindt het heel erg leuk, maar het is nog wel vroeg....het is gewoon al voorbereidend lezen!
Zie het straks op de basisschool wel, daar hebben ze vast wel adviezen daarover.
Of K-P misschien wel?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:01:26 #259
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89940584
Damian :D
Bowlen is ook leuk. Hadden jullie er van die bumpers bij?

Marie, beterschap voor je mannetje.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:03:05 #260
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89940684
Wow Meike, da's inderdaad knap!

Hier gaat de ontwikkeling de verkeerde kant op lijkt het wel, hij kan ineens niet meer tot 10 tellen :?
.... met gevoel voor drama....
pi_89942090
Als Damian aan de beurt was gingen er aan de zijkant van die kleine hekjes/poortjes omhoog. Heel handig was dat.

Raar Kersjes, kan niet of wil niet? Misschien is hij er even niet zo mee bezig.

Leuk dat Meike ook al zo met de letters bezig is. Knap hoor!
Damian doet dat ook al een tijd en kan ook alle letters lezen. Ik ga er wel gewoon in mee want hij blijft er zelf om vragen. Het is niet dat ik hem echt stimuleer om er mee bezig te zijn, maar hij vindt het gewoon leuk.
  woensdag 15 december 2010 @ 00:39:58 #262
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_89945098
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
(..)
Moeilijk vind ik, of je daar in mee moet gaan of niet....ze vindt het heel erg leuk, maar het is nog wel vroeg....het is gewoon al voorbereidend lezen!
Zie het straks op de basisschool wel, daar hebben ze vast wel adviezen daarover.
Of K-P misschien wel?
Gewoon in meegaan als ze er zelf om vraagt (zou je waarschijnlijk ook doen met tekenen, zingen of fietsen o.i.d.).
Wel zou ik het even aangeven bij de toekomstige school.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_89947379
Damian, leuk he bowlen :)
Fake it till you make it...
pi_89947606
Marie beterschap voor je mannetje, hopelijk voelt ie zich vandaag al wat beter

Damian, de hele dag? daar krijg je wel spierballen van ;)

Goed zeg Meike! Ik zou er gewoon in meegaan hoor :) is toch alleen maar goed als ze spelenderwijs al wat dingetjes leert :)
Al weet ik wel nog dat mijn vader me mijn naam leerde schrijven toen ik op de kleuterschool zat, maar dat de school dat niet zo handig vond en het afraadde..al weet ik niet meer waarom :)
  woensdag 15 december 2010 @ 14:52:36 #265
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_89958791
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Beterschap voor Maarten! Zo sneu als ze ziek zijn!

Wat leuk, Damian aan het bowlen! Zulke zware ballen optillen joh, dan moet je wel een hele gespierde peuter zijn zeg!!
(peuter.....tjonge, onzen zijn bijna kleuters!)

Of K-P misschien wel?
Juf KP meldt zich !

Gewoon leuke dingen meedoen!

Wat ze waarschijnlijk ook leuk vindt is als je woordjes bij plaatjes leggen, dat doe ik met de meiden ook.

Dan zeg ik b a l en dan leggen zij het woordje bij het plaatje bal. Wel handig als je BU A L zegt, zeg maar, dan hoort Meike ook het woord bal. De a en l kan je ook aan elkaar uitspreken, dan hoort ze vast dat het woordje bal moet zijn. Hoort ze dan niet, geen paniek, komt wel.

Je kunt ook Meike een letter laten kiezen en dan op een theedoek spulletjes verzamelen die met die letter beginnen...of zoiets.

Have fun !
pi_89959220
Ik meld me ook met redelijk verse peuter (21 okt) met bijbehorende peuterstreken :+ Ik vind het leuk dat ik zoveel herken in jullie verhalen. Dat is wel eens lekker, om te lezen dat het bij een ander ook niet altijd soepel gaat :@
Ga proberen mee te pennen! Momenteel heb ik veel moeite met consequent zijn puur uit gemakzucht, soms ben ik zó moe/of heb ik geen zin in gejengel dat ik gewoon heel makkelijk toegeef en probeer het de volgende keer maar eens te weigeren :{w
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_89959342
Hoi Geppie!

Leuk Damian, dat bowlen!

Kersjes, Chris heeft die neiging ook wel.. Hij kon eerder prima tot 7 tellen. Daarna tot 12, maar sloeg de 3 over. En tegenwoordig is het 1,2,18,19. Maar als hij drie dingen ziet liggen lukt het wel. Ik heb zelf het idee dat hij gewoon een spelletje speelt ;)
pi_90014093
ier is het 1,2,3,5 óf 1,2,4,5 :)
Hij lijkt niet te nappen dat je én 3 én 4 kan zeggen _O-

Verder kan hij qua lezen alleen 'eigen letters' dat wil zeggen de L van Leander, De F van Florian en de P en M van papa en mama :) Als je schrijft pikt hij die er wel uit, verder og niet echt mee bezig, hij is ook pas twee natuurlijk :)

Hij zag vandaag bij ons thuis een collega peuter drinken bij zijn mama en moest en zou toen ook drinken. Eindconclusie: op _O-
Ja duh, das een jaar geleden vent, dat kan je niet meer :D
  donderdag 16 december 2010 @ 21:26:10 #269
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90018693
Lol, die Leander!
En Damian aan het bowlen, goed zo jongen! Je hebt toch wel gewonnen, hè?

Maarten is gisteren doorgekomen zonder koorts, wel gisteravond en vannacht een aantal keer wakker en vanmorgen weer 38 graden koorts. Toch maar naar het kdv, en nadrukkelijk gezegd dat als het niet ging, ze moesten bellen. Niet gedaan, want het ging gewoon goed. Wel bleef die 38 graden (2x gemeten) en wilde hij niet erg eten (niet gek natuurlijk).
O ja, voorheen vond hij het tempen helemaal niet erg, maar sinds eergisteren is het dikke paniek. "Nee, auw, nee mama" Zo sneu! Ik denk dat hij het bij andere kindjes op het kdv heeft gezien, want eerder was het dus helemaal geen issue. Hopelijk is het van tijdelijke aard en als hij wat groter is, dat ik het dan beter uit kan leggen, zodat Maarten het minder/niet erg vindt...
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:00:11 #270
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_90085488
Over 1 maand en 5 dagen wordt Lennon alweer twee jaar en mogen we verhuizen naar dit topic. Ik kom me hier alvast inlezen. :W
Make love, not war ☮
pi_90085744
Serieus Diaan, Dat kleine jochie al bijna 2? ;)

Marie, hoe gaat het vandaag?
Chris heeft ook een hekel aan de thermometer, sinds zijn verstopping/kloofjes.. Logisch ook eigenlijk. Maar ik durf het meestal wel op de gok te doen. Ik let liever op zijn fitheid/eetlust etc dan de temp..
pi_90085774
Xje kan het nog wel.. Maar is voor V. zegt ze. O+
Als ze iets wil doen of dat ik iets voor haar doe zegt ze automatisch er achteraan maar V. eerst borstje.
Ze kreeg een cadeau van oma en zocht ook iets uit voor hem en trots dat ze was op wat ze had uitgezocht _O-
een knal en knalblauw shirt met sterren hahaha 8)7
Gister zei ze: Ik vind je heel lief baby V. en een paar dagen terug zei ze je bent mijn vriendje O+
Ik heb echt een heerlijke peuter :Y O+ O+

Dit doet ze echt uren als ze de kans krijgt, bij hem liggen en kussen O+

Alvast welkom diaan :W
pi_90086339
Pvoess, wat klinkt dat ontzettend fijn!!
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:34:11 #274
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_90086427
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:09 schreef Pvoesss het volgende:
Xje kan het nog wel.. Maar is voor V. zegt ze. O+
Als ze iets wil doen of dat ik iets voor haar doe zegt ze automatisch er achteraan maar V. eerst borstje.
Ze kreeg een cadeau van oma en zocht ook iets uit voor hem en trots dat ze was op wat ze had uitgezocht _O-
een knal en knalblauw shirt met sterren hahaha 8)7
Gister zei ze: Ik vind je heel lief baby V. en een paar dagen terug zei ze je bent mijn vriendje O+
Ik heb echt een heerlijke peuter :Y O+ O+
[ afbeelding ]
Dit doet ze echt uren als ze de kans krijgt, bij hem liggen en kussen O+

Alvast welkom diaan :W
Ow wat heb je toch ook twee mooierds O+ En wat is X lief voor haar broertje.
Ja, DF, dat kleintje is bijna 2 jaar.. :{
Make love, not war ☮
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:01:25 #275
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_90087164
Wat een mooi stel heb je Pvoesss O+

Diaan, leuk dat je je hier alvast komt inlezen het is raar zo, als we niet samen in hetzelfde topic posten :W

Met Maarten vandaag gaat het wel... hij was alleen een beetje aan het rommelen met slapen vanmiddag, al eind van de ochtend in de kinderwagen in slaap gevallen, toen dachten W. en ik, kan hij mooi nog even in bed slapen en dan een broodje eten... Mooi niet dus, dus maar eerst eten en nu ligt hij er sinds half 3 in en slaapt denk ik nu zo'n drie kwartier. Ben benieuwd hoe lang het slaapje zal duren, geniet zelf maar even van de stilte hier beneden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')