FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / [Aanklagen] Shirt besteld, nooit ontvangen, niks gehoord.
Penruemaandag 22 november 2010 @ 16:48
Beste Fokkers,

Ik heb 9 november een shirt besteld (en ik zal uit voorzorg het bedrijf niet noemen, mochten ze toch niet schuldig zijn) bij een internet bedrijf. Kostte me 32 euro inclusief verzendkosten, ik heb betaald via iDeal.

In ieder geval, ondertussen is het de 22ste en nog steeds niets ontvangen en bovendien ook niks gehoord behalve dan de standaard bevestigingsmail.

Heb ze vandaag een mail gestuurd waarin stond dat als ze geen geld terugstorten ze juridische stappen kunnen verwachten. Ik wacht een week op antwoord/terugstorting. Ik ga er vanuit dat ik niks te horen krijg en ook geen geld terug krijg omdat ik al op hun Hyves had gelezen van meerdere mensen dat ze hun shirt niet hadden ontvangen.

Nu was dus uit voorzorg mijn vraag: Hoe klaag ik ze aan?

Bij voorbaat dank.
pfefferkatzemaandag 22 november 2010 @ 16:50
Aanklagen nog wel :') Voor iets van ¤32 :')_!

Je kijkt te veel (Amerikaanse) TV.
boem-dikkiemaandag 22 november 2010 @ 16:51
Zou je niet eerst een mail sturen om te vragen of er iets mis is gegaan misschien? Ik vind meteen een conclusie trekken en dreigen altijd zo overhaast. Inderdaad niet netjes dat je jouw shirt nog niet hebt ontvangen en dat ze hierover niks laten weten maar misschien is er iets fout gegaan met het systeem of miscommunicatie bij het bedrijf.
elby1988maandag 22 november 2010 @ 16:53
Lol.. Loop niet zo hard van stapel. Beter had je zonder te dreigen eerst gewoon even een mail gestuurd hoe de vorderingen waren, en of zij misschien weten waar het zou kunnen zijn.. :)

Als je het vriendelijk brengt zijn ze vaak ook meer geneigd je te helpen (en terecht.)
McManumaandag 22 november 2010 @ 16:57
Ooooh maar als ze een hyves pagina hebben kun je ze toch wel vertrouwen?!! pfrrrt
HetKlusKonijnmaandag 22 november 2010 @ 17:03
Je loopt een beetje te hard van stapel. Misschien is het pakje wel bij TNT blijven liggen vanwege de stakingen, om maar eens iets te noemen.
En dreigen met 'juridische stappen' voor het luttele bedrag van 32 euro... daar is echt niemand van onder de indruk, sterker nog, je neemt er een hoop goodwill bij dat bedrijf mee weg.
Penruemaandag 22 november 2010 @ 17:08
quote:
10s.gif Op maandag 22 november 2010 16:50 schreef RacerDKB het volgende:
Aanklagen nog wel :') Voor iets van ¤32 :')_!

Je kijkt te veel (Amerikaanse) TV.
Ik kijk eigenlijk zelden televisie.

Het gaat me niet om de ¤32, het gaat me om het principe.

quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 16:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Zou je niet eerst een mail sturen om te vragen of er iets mis is gegaan misschien? Ik vind meteen een conclusie trekken en dreigen altijd zo overhaast. Inderdaad niet netjes dat je jouw shirt nog niet hebt ontvangen en dat ze hierover niks laten weten maar misschien is er iets fout gegaan met het systeem of miscommunicatie bij het bedrijf.
Ik heb ze dus een mail gestuurd, maar ik verwacht niet dat ze erop reageren of stappen zullen ondernemen, gezien die reacties op Hyves in juli waren geplaatst.

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:53 schreef elby1988 het volgende:
Lol.. Loop niet zo hard van stapel. Beter had je zonder te dreigen eerst gewoon even een mail gestuurd hoe de vorderingen waren, en of zij misschien weten waar het zou kunnen zijn.. :)

Als je het vriendelijk brengt zijn ze vaak ook meer geneigd je te helpen (en terecht.)
Ik heb niet gedreigd, ik heb gevraagd of ze mijn geld terug kunnen storten en zo niet dat er juridische gevolgen zullen zijn.

quote:
12s.gif Op maandag 22 november 2010 16:57 schreef McManu het volgende:
Ooooh maar als ze een hyves pagina hebben kun je ze toch wel vertrouwen?!! pfrrrt
Bedankt voor deze enorm nuttige bijdrage!

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je loopt een beetje te hard van stapel. Misschien is het pakje wel bij TNT blijven liggen vanwege de stakingen, om maar eens iets te noemen.
En dreigen met 'juridische stappen' voor het luttele bedrag van 32 euro... daar is echt niemand van onder de indruk, sterker nog, je neemt er een hoop goodwill bij dat bedrijf mee weg.
Toen waren er nog geen stakingen hoor, zover ik weet kost het geen 2 weken om een shirtje op te sturen, ze zitten gewoon in Nederland zover ik weet.

En zoals ik zei, het gaat me niet om die 32 euro, het gaat me om het principe, gewoon geen mensen naaien. Ik heb geleerd dat je niet mag stelen en als je dat wel doet dan zijn er gevolgen, voor hen dus ook als ze mijn geld niet teruggeven.
craftyvirusmaandag 22 november 2010 @ 17:08
wat al gezegd is, je loopt te hard van stapel, en gelijk gaan dreigen helpt niet..

ik kijk trouwens ALTIJD op internet of er ervaringen over de webshop te vinden zijn.. Gewoon via Google. Als je die hyves van te voren had gezien, had je niet besteld...

wel zonde van die ¤ 32,- })
HetKlusKonijnmaandag 22 november 2010 @ 17:19
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:08 schreef Penrue het volgende:
Toen waren er nog geen stakingen hoor, zover ik weet kost het geen 2 weken om een shirtje op te sturen, ze zitten gewoon in Nederland zover ik weet.
Het rommelt al een hele tijd bij TNT post, en sprekend uit mijn eigen ervaring - er 'verdwijnen' nogal wat pakjes tegenwoordig...
Daarbij, waar moet het pakje vandaan komen? 2 weken lijkt me inderdaad nogal lang, dat klopt.

quote:
En zoals ik zei, het gaat me niet om die 32 euro, het gaat me om het principe, gewoon geen mensen naaien. Ik heb geleerd dat je niet mag stelen en als je dat wel doet dan zijn er gevolgen, voor hen dus ook als ze mijn geld niet teruggeven.
Dan vrees ik dat je nog regelmatig teleurgesteld gaat worden in zaken als deze. Uiteraard ben je hier niet blij mee, en voel je je belazerd, maar "gelijk hebben" is helaas niet hetzelfde als "gelijk krijgen". Er is echt geen jurist te vinden die je hierbij gaat helpen - alleen al een ingebrekestelling laten schrijven kost je al meer dan die 32 euro.

Jammer maar helaas. Hoop er nog het beste van...
JumpingJackymaandag 22 november 2010 @ 17:22
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:08 schreef Penrue het volgende:
Toen waren er nog geen stakingen hoor, zover ik weet kost het geen 2 weken om een shirtje op te sturen, ze zitten gewoon in Nederland zover ik weet.
Vaak zijn het standaard winkeltjes waarvan de bestelling doorgezet wordt naar een andere partij. Veel van die meuk komt uit Italië, meen ik. En dan duurt verzending even wat langer.
En natuurlijk is het niet netjes om niks te laten horen, maar zoals hierboven al is gezegd:
quote:
Ik vind meteen een conclusie trekken en dreigen altijd zo overhaast.
quote:
Loop niet zo hard van stapel.
quote:
Je loopt een beetje te hard van stapel.
quote:
wat al gezegd is, je loopt te hard van stapel,
Penruemaandag 22 november 2010 @ 17:30
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:08 schreef craftyvirus het volgende:
wat al gezegd is, je loopt te hard van stapel, en gelijk gaan dreigen helpt niet..

ik kijk trouwens ALTIJD op internet of er ervaringen over de webshop te vinden zijn.. Gewoon via Google. Als je die hyves van te voren had gezien, had je niet besteld...

wel zonde van die ¤ 32,- })
Tsja, normaal doe ik dat eigenlijk wel, dit is de eerste keer dat ik echt kleding koop via internet (koop eigenlijk alleen spellen/hardware/andere software via internet) en ik vertrouwde het eigenlijk wel. Bovendien denk ik niet dat ik te hard van stapel loop want ik denk niet dat het vanaf juli tot nu duurt om een shirt te bezorgen (gezien ik op die Hyves dus geen latere berichten heb gezien met "toch wel geleverd") of het bedrijf bevindt zich op Mars o.i.d.

Anyways ik zal wel genaaid zijn, maar ik ga ervoor zorgen dat ik mijn geld terugkrijg, wat het me ook kost. Blijkbaar kunnen jullie niet helpen, verkeerd gedacht van mij.

Alsnog bedankt. :)
eriksdmaandag 22 november 2010 @ 17:38
Oeh, aanklagen nog wel.
JumpingJackymaandag 22 november 2010 @ 17:39
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:30 schreef Penrue het volgende:
Blijkbaar kunnen jullie niet helpen, verkeerd gedacht van mij.
Ach gut, niet de juiste antwoorden binnen een uur en we kunnen blijkbaar niet helpen.
Google gewoon even op hoe iemand aan te klagen.
Begin met een officiële ingebrekestelling, met daarin een redelijke termijn om alsnog te leveren. Indien die termijn verstrijkt, via een advocaat een procedure starten. Maar een jurist weet hier dan vast wel de goede volgorde in te vinden. Juristen zat hier, maar niet binnen een uur, zo te zien. Dan moet je maar betalen voor een goed advies, s6
elby1988maandag 22 november 2010 @ 17:41
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:08 schreef Penrue het volgende:

[..]

Ik heb niet gedreigd, ik heb gevraagd of ze mijn geld terug kunnen storten en zo niet dat er juridische gevolgen zullen zijn.
:')

En mijn vriendin heeft ook een pakketje van de H&M besteld. Moest ze 1 hele maand op wachten.. Zulke dingen kunnen gebeuren..
HetKlusKonijnmaandag 22 november 2010 @ 18:07
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:39 schreef JumpingJacky het volgende:
Begin met een officiële ingebrekestelling, met daarin een redelijke termijn om alsnog te leveren. Indien die termijn verstrijkt, via een advocaat een procedure starten. Maar een jurist weet hier dan vast wel de goede volgorde in te vinden. Juristen zat hier, maar niet binnen een uur, zo te zien. Dan moet je maar betalen voor een goed advies, s6
Die juristen zijn er wel (op z'n minst ééntje ;) ), en hebben al aan TS geadviseerd om in dit geval gewoon 'je verlies te nemen'. Geen enkele jurist die ook BETAALD wil worden voor zijn/haar werk, zal een dergelijke zaak aannemen.
Overigens, dit geval valt onder het kantongerecht (zaken onder de 5000 euro), en daar heb je geen advocaat voor nodig. Maar dan nog... iedere goede advocaat/jurist zal het TS afraden om voor 32 euro een zaak te beginnen. Vergeet namelijk niet dat als je in het ongelijk wordt gesteld, je veroordeeld kan worden tot het betalen van de totale kosten van de zaak (inclusief het uurloon van de advocaat van gedaagde). Dat wordt op z'n minst het tienvoudige van die 32 eurootjes... :')
JumpingJackymaandag 22 november 2010 @ 18:11
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]


Die juristen zijn er wel (op z'n minst ééntje ;) ), en hebben al aan TS geadviseerd om in dit geval gewoon 'je verlies te nemen'.
Oeps, sorry :@
quote:
Dat wordt op z'n minst het tienvoudige van die 32 eurootjes... :')
Maar ja, TS heeft een waas voor zijn ogen, en dat soort waas kost vaak geld :P
HetKlusKonijnmaandag 22 november 2010 @ 18:29
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:11 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Oeps, sorry :@
No problem! ;)

quote:
Maar ja, TS heeft een waas voor zijn ogen, en dat soort waas kost vaak geld :P
Ja, daar lijkt het wel op - maar ik zou eerder zeggen dat TS ofwel nog erg jong is, of erg naief is met betrekking tot dergelijke gevalletjes 'pech = weg'...
Sessymaandag 22 november 2010 @ 18:48
Je stuurt ze eerst een ingebrekestelling met een redelijke termijn om alsnog het shirt te leveren. Hierin omschrijf je precies de situatie zoals je hier ook hebt gedaan en dat je ze bijv. 14 dagen de tijd geeft om alsnog het shirt te leveren. Gebeurt dit niet dan zijn ze in verzuim en ga je juridische stappen ondernemen. Je tekent met datum en naam en al die andere leukigheden en je zorgt dat je het verstuurt op een manier dat je een ontvangstbevestiging krijgt - handtekening retour of fax met ontvangstbevestiging is allebei prima. Als er echt geen andere mogelijkheid is zal het wel per email moeten want ik ga er hierbij vanuit dat als het een stel oplichters zijn, zij niet ff een adres erbij geven wat geldig is of zo. Hoe dan ook.

Mocht er hierop niet worden ingegaan dan ga je een kantonrechterszaak opstarten tegen ze maar dan moet je ze dus laten dagvaarden, dat kost je al 75 euro of zo en je moet weten waar je die dagvaarding heen stuurt (ff aangenomen dat ze wel bij kvk ingeschreven staan is dat niet zo moeilijk dan), plus er komt nog een bedrag bij wat je moet betalen aan de rechter om de zaak in behandeling te laten nemen, reken nog maar net zo veel. Je voegt dan bij je eis van al je geld terug ook nog een vergoeding van al die kosten. Tenminste, ik dacht dat het zo iets was. Goed, stel dat het echt oplichters zijn, dan komen ze waarschijnlijk niet opdagen en dan krijg je een verstekvonnis. Komen ze wel opdagen en verlies je, dan krijg je zoals hierboven reeds is gezegd hun kosten er nog bij... Maar stel he, je krijgt een verstekvonnis. Mooi denk jij, je hebt gewonnen? Pff... Als het oplichters zijn gaan ze dan nog niet betalen. Daarmee heb je een titel om bijv. beslag te leggen op bijv. de bankrekening van dat bedrijf, het is niet zo dat je dan meteen geld krijgt van de rechter of zo. En je moet er nog maar net achter zien te komen dat je weet wat ze hebben en waar je beslag op kunt leggen. Dikke kans dat er niks te halen valt of wat dan ook als het echt oplichters zijn waardoor je niet alleen je shirt a 3 tientjes maar nu in totaal honderden euro's armer bent. Al met al, die stap is eigenlijk helemaal niet kosteneffectief. Wel zou ik zo'n ingebrekestelling hen doen toekomen, vooral per fax hoeft dat je niks te kosten. Btje bluffen kan geen kwaad.
r_onemaandag 22 november 2010 @ 19:10
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Vergeet namelijk niet dat als je in het ongelijk wordt gesteld, je veroordeeld kan worden tot het betalen van de totale kosten van de zaak (inclusief het uurloon van de advocaat van gedaagde).
Dat klopt niet. De kostenveroordeling gaat volgens liquidatietarief, niet op basis van werkelijk aantal uren * uurloon van de advocaat.
quote:
Dat wordt op z'n minst het tienvoudige van die 32 eurootjes... :')
Dat klopt dan weer wel oO/
Sessymaandag 22 november 2010 @ 19:20
Oeeeeeh sinterklaassmileys! Had ik nog niet gezien :D <O)
r_onemaandag 22 november 2010 @ 19:23
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:20 schreef Sessy het volgende:
Oeeeeeh sinterklaassmileys! Had ik nog niet gezien :D <O)
8}
TronCartermaandag 22 november 2010 @ 19:27
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:30 schreef Penrue het volgende:

Blijkbaar kunnen jullie niet helpen, verkeerd gedacht van mij.
Mensen in WGR zijn altijd bijzonder behulpzaam, jij wilt gewoon niet luisteren.

Oh, en je dreigt niet? Je topic-titel begint potdomme met 'AANKLAGEN'.
HetKlusKonijnmaandag 22 november 2010 @ 19:28
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat klopt niet. De kostenveroordeling gaat volgens liquidatietarief, niet op basis van werkelijk aantal uren * uurloon van de advocaat.

[..]


Dat klopt dan weer wel oO/
Ja, je hebt gelijk. Ik deed slechts een poging om het TS uit z'n hoofd te praten, ik denk niet dat 'liquidatietarief' hem iets zegt...
En zoals Sessy ook al zo mooi heeft uitgelegd, zelfs al wint-ie de zaak, dan is-tie nog lang niet klaar. Deurwaardersbeslag kost ook nog zo het een en ander.

Nou ja, de conclusie is wel duidelijk: TS, dit is een gevalletje 'weg=pech' en 'pech=tis weg'. oO/

Leuk die sinterklaas smileys!
08gnoT.maandag 22 november 2010 @ 19:48
Ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt, maar dan van de andere kant. Als verkopende partij, dus. De koper had geld overgemaakt met daarin zijn bestelling en begon na een paar dagen te dreigen met juridische stappen. Terwijl ik toen niet eens op de hoogte was dat iemand wat besteld had, immers controleer ik niet elke dag m'n bankrekening en was het niet via het bestelsysteem gedaan, maar in de betalingsaantekeningen.

Nu begrijp ik uit de OP dat dat bij jou niet het geval is, maar misschien is de koper wel niet eens op de hoogte van de bestelling. Gewoon een mailtje met vragen of de bestelling aangekomen is, kweekt veel meer goodwill dan gelijk met juridische stappen dreigen. Ik was daar zelf ook niet bepaald van gecharmeerd.
Sessymaandag 22 november 2010 @ 19:51
En dat doen we dus niet.

[ Bericht 49% gewijzigd door Netsplitter op 24-11-2010 13:39:35 ]
Zuivelkoemaandag 22 november 2010 @ 19:54
laat maar :')
Boca_Ratonmaandag 22 november 2010 @ 20:33
TS, kijk nou eens gewoon op deze site:

http://www.opgelichtopint(...)aBB.pl?board=general

En dan post je je vraag bij 'Twijfel over betrouwbaarheid van koper/verkoper'
JumpingJackymaandag 22 november 2010 @ 20:46
Originele bericht is weg, quote dus ook.

[ Bericht 97% gewijzigd door Netsplitter op 24-11-2010 13:40:08 ]
Penruemaandag 22 november 2010 @ 22:08
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:39 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ach gut, niet de juiste antwoorden binnen een uur en we kunnen blijkbaar niet helpen.
Google gewoon even op hoe iemand aan te klagen.
Begin met een officiële ingebrekestelling, met daarin een redelijke termijn om alsnog te leveren. Indien die termijn verstrijkt, via een advocaat een procedure starten. Maar een jurist weet hier dan vast wel de goede volgorde in te vinden. Juristen zat hier, maar niet binnen een uur, zo te zien. Dan moet je maar betalen voor een goed advies, s6
Het ging me meer om het feit dat niemand antwoord heeft gegeven op mijn vraag en alleen maar zielig opmerkingen moest maken en lame-ass vergelijkingen met Amerika.

Jíj geeft tenminste wel antwoord op mijn vraag, bij deze bedankt daarvoor. :) De vraag was namelijk gewoon: Hoe klaag ik iemand aan.

Zo simpel was het, maar op fora hebben mensen nogal moeite met het eind van een bericht lezen, daar had ik al rekening mee gehouden. Gelukkig zijn er mensen zoals jij.

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:41 schreef elby1988 het volgende:

[..]



:')

En mijn vriendin heeft ook een pakketje van de H&M besteld. Moest ze 1 hele maand op wachten.. Zulke dingen kunnen gebeuren..
Het lijkt me dat H&M dan wel even meld dat er vertraging is? Bij mij is er gewoon niks vermeld, geen mail of iets. Bovendien is H&M nogal een groot bedrijf dus lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze je bestelen.

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:48 schreef Sessy het volgende:
Je stuurt ze eerst een ingebrekestelling met een redelijke termijn om alsnog het shirt te leveren. Hierin omschrijf je precies de situatie zoals je hier ook hebt gedaan en dat je ze bijv. 14 dagen de tijd geeft om alsnog het shirt te leveren. Gebeurt dit niet dan zijn ze in verzuim en ga je juridische stappen ondernemen. Je tekent met datum en naam en al die andere leukigheden en je zorgt dat je het verstuurt op een manier dat je een ontvangstbevestiging krijgt - handtekening retour of fax met ontvangstbevestiging is allebei prima. Als er echt geen andere mogelijkheid is zal het wel per email moeten want ik ga er hierbij vanuit dat als het een stel oplichters zijn, zij niet ff een adres erbij geven wat geldig is of zo. Hoe dan ook.

Mocht er hierop niet worden ingegaan dan ga je een kantonrechterszaak opstarten tegen ze maar dan moet je ze dus laten dagvaarden, dat kost je al 75 euro of zo en je moet weten waar je die dagvaarding heen stuurt (ff aangenomen dat ze wel bij kvk ingeschreven staan is dat niet zo moeilijk dan), plus er komt nog een bedrag bij wat je moet betalen aan de rechter om de zaak in behandeling te laten nemen, reken nog maar net zo veel. Je voegt dan bij je eis van al je geld terug ook nog een vergoeding van al die kosten. Tenminste, ik dacht dat het zo iets was. Goed, stel dat het echt oplichters zijn, dan komen ze waarschijnlijk niet opdagen en dan krijg je een verstekvonnis. Komen ze wel opdagen en verlies je, dan krijg je zoals hierboven reeds is gezegd hun kosten er nog bij... Maar stel he, je krijgt een verstekvonnis. Mooi denk jij, je hebt gewonnen? Pff... Als het oplichters zijn gaan ze dan nog niet betalen. Daarmee heb je een titel om bijv. beslag te leggen op bijv. de bankrekening van dat bedrijf, het is niet zo dat je dan meteen geld krijgt van de rechter of zo. En je moet er nog maar net achter zien te komen dat je weet wat ze hebben en waar je beslag op kunt leggen. Dikke kans dat er niks te halen valt of wat dan ook als het echt oplichters zijn waardoor je niet alleen je shirt a 3 tientjes maar nu in totaal honderden euro's armer bent. Al met al, die stap is eigenlijk helemaal niet kosteneffectief. Wel zou ik zo'n ingebrekestelling hen doen toekomen, vooral per fax hoeft dat je niks te kosten. Btje bluffen kan geen kwaad.
Kijk, dàt is tenminste duidelijk. Ik wil sowieso aangifte bij de politie doen (ik had gelezen dat enorm veel oplichtingen via het internet niet worden aangegeven en dat de politie ons vraagt dat wel te doen, dus doe ik dat maar) en bij ING vragen of ik het geld terug kan krijgen, wat ik betwijfel, maar wie niet waagt wie niet wint (overigens wel bizar dat dat niet kan, gezien ik gewoon bewijs heb dat er niks geleverd is: TNT houdt alle bezorgingen gewoon netjes bij).

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:33 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, kijk nou eens gewoon op deze site:

http://www.opgelichtopint(...)aBB.pl?board=general

En dan post je je vraag bij 'Twijfel over betrouwbaarheid van koper/verkoper'
Hey hartstikke bedankt! Even rond gekeken en kwam al gauw op dit:

quote:
Wanneer er abusievelijk gelden zijn overgemaakt naar een onjuist bankrekeningnummer of dat u bent opgelicht waarbij gebruik werd gemaakt van een bankrekening, moet u de NAW-gegevens (Naam, Adres en Woonplaats) opvragen bij de bank waartoe het rekeningnummer behoort.
U moet daartoe schriftelijk een verzoek doen. In uw brief legt u uit wat er gebeurd is en geeft u het rekeningnummer op waarnaar de betaling is overgemaakt.
De bank stuurt dan een brief naar de begunstigde van de rekening met het verzoek het geld terug naar u over te maken. Wordt niet aan de terugboeking voldaan, dan is de bank verplicht (na ongeveer 4 weken) op grond van artikel 5.2.3 van de gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen de naam en adres gegevens van de rekeninghouder door te geven, zodat de rekeninghouder civielrechtelijk aangesproken kan worden.
Die procedure ga ik dus volgen. :) Ik ga morgen direct naar het ING kantoor! Enorm bedankt. :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Penrue op 22-11-2010 22:22:12 ]
Boca_Ratonmaandag 22 november 2010 @ 22:54
Graag gedaan! En mócht je zijn opgelicht of je ontvangt maar niks, maak je er daar een topic over. Daar zit véél know-how en ze sturen ook namens de site een email naar het bedrijf om navraag te doen en hen eventueel op de site te laten reageren.
Penruemaandag 22 november 2010 @ 23:11
Ah ok, bedankt voor de info. Ja ik ga morgen gewoon naar de ING, 2 weken is voldoende vind ik. Zover ik weet kunnen ze niet onder die wet uitkomen en als ik het adres weet van de rekeninghouder dan kom ik er zelf wel aan uit haha.
08gnoT.maandag 22 november 2010 @ 23:17
Originele post is weg, quote dus ook.

[ Bericht 97% gewijzigd door Netsplitter op 24-11-2010 13:40:39 ]
Penruemaandag 22 november 2010 @ 23:18
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:17 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

WTF Ts ik ken jou :') Jij hebt bij mij op school gezeten. 2 keer :')
Oeh wie ben jij dan wel niet. :D
08gnoT.maandag 22 november 2010 @ 23:22
Ja dat ga ik niet in dit topic zeggen hè.
Penruemaandag 22 november 2010 @ 23:23
*mompeltd iets over PM enzo...*

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

No problem! ;)

[..]


Ja, daar lijkt het wel op - maar ik zou eerder zeggen dat TS ofwel nog erg jong is, of erg naief is met betrekking tot dergelijke gevalletjes 'pech = weg'...
Dat jij zo simpel-minded bent is jouw probleem. Maar "pech=weg" komt niet in mijn vocabulaire voor. Ik kan het niet vertikken dat die man mij hardop loopt uit te lachen, iemand moet opstaan om hem op de blaren te laten zitten.

[ Bericht 93% gewijzigd door Penrue op 22-11-2010 23:41:13 ]
Goodstuffdinsdag 23 november 2010 @ 11:41
Oke TS, even serieus. Je hebt een shirt besteld van Confirm of niet? :')
Penruedinsdag 23 november 2010 @ 11:47
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 11:41 schreef Goodstuff het volgende:
Oke TS, even serieus. Je hebt een shirt besteld van Confirm of niet? :')
Nope, bij een ander bedrijf. :P
Xa1ptdinsdag 23 november 2010 @ 13:49
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:23 schreef Penrue het volgende:
Dat jij zo simpel-minded bent is jouw probleem. Maar "pech=weg" komt niet in mijn vocabulaire voor. Ik kan het niet vertikken dat die man mij hardop loopt uit te lachen, iemand moet opstaan om hem op de blaren te laten zitten.
:D
Penruedinsdag 23 november 2010 @ 16:51
Nou vandaag naar de ING gegaan, de vrouw daar vond het magnifiek dat ik zoiets deed, ze kende de regeling ook totaal niet en vond het dus een slimme oplossing van mij (a.k.a. Boca_Raton) en ze zei: Dat kan nog spannend worden!

Nou opgelost dus, kom ik thuis: E-mail van de beste man. :')

"Ik heb de orders er nog eens op na geslagen, en eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom jouw bestelling de deur niet is uitgegaan.

We maken alle shirts custom op maat per bestelling, dat blijft mensen werk. Wellicht dat daar iets mis is gegaan. Ik heb de order er nu opnieuw uitgestuurd. Dan wordt het shirt deze week gemaakt en uiterlijk volgende week verstuurd. Onze oprechte excuses voor het ongemak!"

Ik zal hem dus even melden dat hij de brief/e-mail van de ING moet negeren maar ik wil eerst mijn shirt zien uiteraard, eer ik alles intrek.
elby1988dinsdag 23 november 2010 @ 16:58
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:51 schreef Penrue het volgende:
Nou vandaag naar de ING gegaan, de vrouw daar vond het magnifiek dat ik zoiets deed, ze kende de regeling ook totaal niet en vond het dus een slimme oplossing van mij (a.k.a. Boca_Raton) en ze zei: Dat kan nog spannend worden!

Nou opgelost dus, kom ik thuis: E-mail van de beste man. :')

"Ik heb de orders er nog eens op na geslagen, en eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom jouw bestelling de deur niet is uitgegaan.

We maken alle shirts custom op maat per bestelling, dat blijft mensen werk. Wellicht dat daar iets mis is gegaan. Ik heb de order er nu opnieuw uitgestuurd. Dan wordt het shirt deze week gemaakt en uiterlijk volgende week verstuurd. Onze oprechte excuses voor het ongemak!"

Ik zal hem dus even melden dat hij de brief/e-mail van de ING moet negeren maar ik wil eerst mijn shirt zien uiteraard, eer ik alles intrek.
Zie je nou wel.. Geduld is een schone zaak..
JumpingJackydinsdag 23 november 2010 @ 16:59
Ik zou hem alsnog aanklagen voor al het emotionele leed wat hij je heeft aangedaan
Zerokudinsdag 23 november 2010 @ 17:44
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:51 schreef Penrue het volgende:
Nou vandaag naar de ING gegaan, de vrouw daar vond het magnifiek dat ik zoiets deed, ze kende de regeling ook totaal niet en vond het dus een slimme oplossing van mij (a.k.a. Boca_Raton) en ze zei: Dat kan nog spannend worden!

Nou opgelost dus, kom ik thuis: E-mail van de beste man. :')

"Ik heb de orders er nog eens op na geslagen, en eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom jouw bestelling de deur niet is uitgegaan.

We maken alle shirts custom op maat per bestelling, dat blijft mensen werk. Wellicht dat daar iets mis is gegaan. Ik heb de order er nu opnieuw uitgestuurd. Dan wordt het shirt deze week gemaakt en uiterlijk volgende week verstuurd. Onze oprechte excuses voor het ongemak!"

Ik zal hem dus even melden dat hij de brief/e-mail van de ING moet negeren maar ik wil eerst mijn shirt zien uiteraard, eer ik alles intrek.
Daar zit je dan met je aanklagen :').
PeterPastoordinsdag 23 november 2010 @ 20:18
Hehe ik kan mij voorstellen dat je als klant zou balen dat zoiets zolang zou duren. Al kan ik de kant van de webwinkelier ook wel begrijpen :)
eriksddinsdag 23 november 2010 @ 20:39
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:51 schreef Penrue het volgende:
Nou vandaag naar de ING gegaan, de vrouw daar vond het magnifiek dat ik zoiets deed, ze kende de regeling ook totaal niet en vond het dus een slimme oplossing van mij (a.k.a. Boca_Raton) en ze zei: Dat kan nog spannend worden!

Nou opgelost dus, kom ik thuis: E-mail van de beste man. :')

"Ik heb de orders er nog eens op na geslagen, en eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom jouw bestelling de deur niet is uitgegaan.

We maken alle shirts custom op maat per bestelling, dat blijft mensen werk. Wellicht dat daar iets mis is gegaan. Ik heb de order er nu opnieuw uitgestuurd. Dan wordt het shirt deze week gemaakt en uiterlijk volgende week verstuurd. Onze oprechte excuses voor het ongemak!"

Ik zal hem dus even melden dat hij de brief/e-mail van de ING moet negeren maar ik wil eerst mijn shirt zien uiteraard, eer ik alles intrek.
Dat die vrouw daar nooit van gehoord heeft vind ik vrij verwonderlijk. Mocht ze wel van deze regeling afweten had ze je waarschijnlijk gewezen op het feit dat er momenteel nog geen sprake van oplichting is. Ook is er geen sprake van een onverschuldigde betaling, want er is puur juridisch gezien gewoon een geldige titel.

Ik kan dus tot de conclusie komen dat er hier wel heel stoer gesproken wordt over aanklagen en beslag, maar in feite is er dus nog niets aan de hand.
TronCarterwoensdag 24 november 2010 @ 13:12
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:39 schreef eriksd het volgende:

...maar in feite is er dus nog niets aan de hand.
Anders dan een probleempje met de productie/verzending ;)
Shit happens, maar als TS een grote jongen is en een baan heeft zal hij er heel veel plezier aan beleven als mensen gelijk met aanklachten aankomen als er iets misgaat.
Catbertwoensdag 24 november 2010 @ 13:34
Heeft dat bedrijf geen telefoonnummer? Ik vind dat altijd zo laf dat mensen hoog van de daken schreeuwen maar nieteens ff de telefoonpakken om te checken wat er aan de hand is. Bellen is heul niet zo eng hoor...
Penruewoensdag 1 december 2010 @ 23:27
Nog helaas geen geld ontvangen van de beste man, ook geen bericht of iets. Dus ik heb hem maar weer erop gewezen. :)
XtremeNLdonderdag 2 december 2010 @ 00:49
Het shirt werd uiterlijk deze week verzonden, waarschijnlijk krijg je hem dus een dezer dagen in de bus.

Heeft iemand je wel eens vertelt dat je een chill pill moet nemen?

Bij bedrijven werken mensen, mensen maken wel eens een vergissing of fout, dus ga niet meteen uit van oplichting of zo, maar stuur een vriendelijk mailtje waarin je vraagt of er soms vertraging is opgetreden, dan krijg je veel betere service.
elby1988donderdag 2 december 2010 @ 11:01
Vent, get a life.. Echt..
Penruedonderdag 2 december 2010 @ 17:59
quote:
13s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:49 schreef XtremeNL het volgende:
Het shirt werd uiterlijk deze week verzonden, waarschijnlijk krijg je hem dus een dezer dagen in de bus.

Heeft iemand je wel eens vertelt dat je een chill pill moet nemen?

Bij bedrijven werken mensen, mensen maken wel eens een vergissing of fout, dus ga niet meteen uit van oplichting of zo, maar stuur een vriendelijk mailtje waarin je vraagt of er soms vertraging is opgetreden, dan krijg je veel betere service.
Hij zou een mail sturen als hij het op de post had gedaan, heeft hij niet gedaan. Bovendien had ik hem gevraagd het geld terug te storten, ook niet gedaan. iDeal duurt 10 seconden, ik spreek uit heel veel ervaring. ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:01 schreef elby1988 het volgende:
Vent, get a life.. Echt..
Bedankt voor deze bijdrage!
XtremeNLdonderdag 2 december 2010 @ 18:01
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:59 schreef Penrue het volgende:

[..]

Hij zou een mail sturen als hij het op de post had gedaan, heeft hij niet gedaan. Bovendien had ik hem gevraagd het geld terug te storten, ook niet gedaan. iDeal duurt 10 seconden, ik spreek uit heel veel ervaring. ;)

[..]

Bedankt voor deze bijdrage!
Geld terugstorten, EN het opsturen? Leuke jongen ben jij.

Probeer weer uit te gaan van good will, Reageer op zijn vorige mail emt de vraag of het shirt al onderweg is.

[ Bericht 0% gewijzigd door XtremeNL op 02-12-2010 18:36:46 ]