abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89107922
quote:
Op woensdag 24 november 2010 19:53 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mijn tarotkaarten had ik net uitgeleend dus dat was te veel gedoe :P

Ik hoop dat ik mag blijven want ik heb het naar mijn zin daar.
Dat laatste is superbelangrijk. Want dat straal je uit. En meer dan je best kan je niet doen. Volgens mij ben jij wel een loyaal werknemer. En verder is het ook een berg geluk hebben :Y
pi_89108159
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste is superbelangrijk. Want dat straal je uit. En meer dan je best kan je niet doen. Volgens mij ben jij wel een loyaal werknemer. En verder is het ook een berg geluk hebben :Y
Geluk moet je afdwingen :) Door goed je best te doen etc.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_89108262
quote:
Op woensdag 24 november 2010 19:59 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Geluk moet je afdwingen :) Door goed je best te doen etc.
Dat eerste is voor een deel waar ;)
pi_89108331
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat eerste is voor een deel waar ;)
Dat weet ik ook wel. Je bent altijd afhankelijk van wat andere vinden.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_89110131
schrijf geschiedenis, kweek de uber ultimate koffieboon :D Yeah, think different!
Geen KoffieTijd maar KoffieTijn, een sophisticated melange voor de echte koffie liefhebbert!
Of een koffie voor ADHD'ers :') en .. etc.. Development _O_
-weg-
pi_89110309
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef Auti het volgende:
schrijf geschiedenis, kweek de uber ultimate koffieboon :D Yeah, think different!
Geen KoffieTijd maar KoffieTijn, een sophisticated melange voor de echte koffie liefhebbert!
Of een koffie voor ADHD'ers :') en .. etc.. Development _O_
Goed plan :D
14 SHADES OF GREY
pi_89110680
ŠKoffieTijnŽ :D
Ik vraag 15% :P
-weg-
pi_89110851
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:50 schreef Auti het volgende:

Nou, om een lang verhaal kort te maken.. ze gaf mij uiteindelijk de filiaalmanager aan de foon en die deed erg vervelend en eigenwijs en toen heb ik hem helemaal afgebrand, want hij begon uit te leggen over synchronisatie met het systeem van internetbestelling en lokale voorraden en ik zei dat ook buiten hun policy valt en ze gewoon verplicht zijn om te leveren.. Zegt meneer dat ik de taal niet snap en toen was het BAM!! 2, **$&@ Ik programmeer die shit gek, wat is er? ik snap die taal niet?? Het is goed met je.. wat? JA.. dat ik een paar schalen hoger zit ja ( :') ) ik spreek je baas wel man.. En toen hing het geschrokken kassa meisje voor mij op :o
Die paar schalen hoger, zei de manager dat of zei jij dat?

Programmeren, ik hoop dat je daar je carričre in kan maken, en dat je werkgever je ook stimuleert om wat rustiger te worden (desnoods met een hogere inschaling in het vooruitzicht).

Vandaag ook weer volop geprogrammeerd :)
Waar ik me mee bezig ga houden: modelbouw (rekenmodellen maken).
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_89111088
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:47 schreef Auti het volgende:
ŠKoffieTijnŽ :D
Ik vraag 15% :P
Deal :D
14 SHADES OF GREY
pi_89111264
Waarmee implementeer je je rekenmodellen, Schaal9 ? :)

Mijn programma Operatie Live komt dadelijk :P
pi_89111580
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:50 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Die paar schalen hoger, zei de manager dat of zei jij dat?

Programmeren, ik hoop dat je daar je carričre in kan maken, en dat je werkgever je ook stimuleert om wat rustiger te worden (desnoods met een hogere inschaling in het vooruitzicht).

Vandaag ook weer volop geprogrammeerd :)
Waar ik me mee bezig ga houden: modelbouw (rekenmodellen maken).
Dat zei ik... ik ging even los en "uit de hoogte" doen, dat werkt namelijk heel erg vaak.
Ik wist ook op dat moment niet dat het de filiaalmanager was, ik heb dan ook tegen hem gezegd dat hij maar een simpele callcenter medewerker was en etc etc.
Maar maakt niet uit, het heeft allemaal uistekend uitgepakt en als ik niets had gedaan had ik moeten wachten en was ik genaaid.
Ik wil hem nog wel spreken, die filiaalmanager.. om even uit te leggen hoe je gewoon normaal en buiten softwarematige protocolletjes om een goede verkoper kan zijn. Het is simpel. C'est CA!!

Welke taal programmeer je in?
-weg-
  donderdag 25 november 2010 @ 13:15:30 #87
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_89132738
Ik val gewoon even binnen hier hoor. Ik volg dit topic al een langere tijd. Ik heb PDD-NOS, en nog steeds bezig om het te accepteren. Meer hoef ik nog even niet te zeggen denk ik.. wou mezelf gewoon even laten horen. :)
pi_89132881
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:15 schreef CHEVHB het volgende:
Ik val gewoon even binnen hier hoor. Ik volg dit topic al een langere tijd. Ik heb PDD-NOS, en nog steeds bezig om het te accepteren. Meer hoef ik nog even niet te zeggen denk ik.. wou mezelf gewoon even laten horen. :)
Welkom!
Jammer dat ook jou die moeilijke fase niet gespaard wordt, acceptatiefase. Zo heb je ook de ontkenningsfase en de fase: wie ga ik het vertellen. Heb je werk, kun je misschien op dezelfde voet verder gaan alsof er niets aan de hand is?
  donderdag 25 november 2010 @ 13:28:01 #89
256787 CHEVHB
pi_89133136
Momenteel geen werk. Ik zit in de wajong en ben volledig afgekeurd, gisteren een gesprek gehad op het UWV. Het probleem is dat ik heel graag, maar mijn PDD-NOS is best in een zware vorm en daarbij ben ik moeilijk lerend ( zwakbegaafd). Ik heb veel stage's gelopen waar veel werknemers mij niet begrepen en ik hun niet. Vervolgens is je stage onvoldoende beoordeeld. 1x onvoldoende beoordeeld omdat ik te traag was.. terwijl de werknemer wist dat ik PDD-NOS had.

Ik ben opzoek naar vrijwilligerswerk wat bij mij past, binnenkort een gesprek met een bedrijf voor verstandelijk gehandicapten. En vanuit vrijwilligerswerk wil ik daar gaan werken voor een aantal uurtjes per week. Stap voor stap.. en uiteindelijk zoveel mogelijk zelfstandig willen doen. Dat is mijn doel.
pi_89134495
Stap voor stap is wel erg belangrijk en een goede manier. Rustig in je eigen tempo en overload voorkomen. Ik doe alles ook heel rustig aan en de erg drukke dingen krijg ik hulp bij of wordt uit handen genomen.

Vanmorgen had ik een gesprek bij de GGD voor beoordeling medische noodzaak woonurgentie, en dat is goed gegaan.. Ik ga een huisje krijgen!
Nu zit ik nog even een uurtje op mijn werk en via het AP van de buren te fokken :')
Ik maak nog even een class af en dan ga ik lekker naar huis, naar mijn spelletje :9

Weet iemand wat deze smiley is oO/ ?
-weg-
pi_89138343
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:28 schreef CHEVHB het volgende:
Momenteel geen werk. Ik zit in de wajong en ben volledig afgekeurd, gisteren een gesprek gehad op het UWV. Het probleem is dat ik heel graag, maar mijn PDD-NOS is best in een zware vorm en daarbij ben ik moeilijk lerend ( zwakbegaafd). Ik heb veel stage's gelopen waar veel werknemers mij niet begrepen en ik hun niet. Vervolgens is je stage onvoldoende beoordeeld. 1x onvoldoende beoordeeld omdat ik te traag was.. terwijl de werknemer wist dat ik PDD-NOS had.

Ik ben opzoek naar vrijwilligerswerk wat bij mij past, binnenkort een gesprek met een bedrijf voor verstandelijk gehandicapten. En vanuit vrijwilligerswerk wil ik daar gaan werken voor een aantal uurtjes per week. Stap voor stap.. en uiteindelijk zoveel mogelijk zelfstandig willen doen. Dat is mijn doel.
Moeilijk, moeilijk... autisme is een heel vervelende aandoening, omdat het op vrijwel alle terreinen invloed heeft. Dit is de andere kant van de Wajong. Lukt het een beetje om te accepteren hoe een en ander loopt? Een leven lang anders zijn is geen sinecure. Mensen met autisme zijn ook minder belastbaar. NT‘ers werken vaak meer dan 40 uur per week.

@Auti, EchtGaaf:
ik programmeer in Visual Basic voor Applicaties. Ik ga me bezighouden met een integraal rekenmodel voor de sociale zekerheid. Enfin, ik kom steeds een stapje verder...

Over sociale zekerheid gesproken: in mijn omgeving heb ik best veel mensen met een vrij laag inkomen (soms ook bijstandsniveau). Ik heb ook meegekregen dat je met een bijstandsuitkering gelukkig kan zijn (als je het gewend was, wist je ook niet beter) en dat geld niet gelukkig maakt...

Bij de mensen op mijn werk is er dan toch wel duidelijk meer welvaart... heb ook het idee dat de kwaliteit van leven er wel door stijgt (3x per jaar op vakantie is vrij normaal). Ik heb niemand om mee te gaan...
  donderdag 25 november 2010 @ 16:31:19 #92
256787 CHEVHB
pi_89140293
Het zit meer in het accepteren dat ik sommige dingen gewoon niet moet doen, of dingen die andere wel lukken maar mij niet. Mijn thuissituatie is ook heel belemerend geweest. Mijn broer, vader en moeder allemaal 'gezond' en hoogopgeleid. Mijn vader wil steeds prestatie's zien, wil zijn dochter ook op de universiteit zien, of maakt nog even extra duidelijk dat ik een handicap heb. Ik ben toen bij mijn vriend gaan wonen, dit is een HELE goed stap voor mij geweest. Een beetje ademruimte met iemand samen die mij wel goed begrijpt en het geduld heeft om met mij om te gaan ipv iemand die steeds benadrukt hoe slecht ik het wel niet doe.

Maar goed, buiten dat accepteer ik wel dat ik anders ben, dat ik het altijd zou blijven. Het is een beejte lastig te verwoorden in welk stuk ik het nog niet accepteer.

Sociaal ben ik wel sterk, maar ik heb geen behoefte aan contact. Ik zit veel liever binnen.. omdat het veilig is en rustig. Ik verdiep me veel in het maken van gedichten/verhalen en muziek en dat is prima zo..ik vermaak me zo wel.

Ik heb gisteren dit flimpje gemaakt.. misschien heeft dat ook met verwerken te maken...

pi_89141426
Erg mooi,goed en herkenbaar filmpje! :Y ^O^

Het is goed en belangrijk om jezelf te uiten. Ik vind dat je het heel erg goed hebt gedaan.
Echt een goed filmpje
-weg-
  donderdag 25 november 2010 @ 16:58:42 #94
256787 CHEVHB
pi_89141524
MIijn dank is groot! :) O+
pi_89142296
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:58 schreef CHEVHB het volgende:
MIijn dank is groot! :) O+
Mijn dank ook, want door/met dit soort filmpjes kan ik mijzelf identificeren en mij zelf ook uiten of duidelijk maken tegenover vreemden/NT'ers.
Het treft een paar kernpunten, die je in het filmpje goed weet aan te kaarten. Ik kan dat zelf niet zo goed. al helemaal niet "on the fly" als er mij om uitleg wordt gevraagd.

Dan leg ik het liever uit aan de hand van bepaalde teksten of filmpjes als deze. En jouw filmpje is dus echt goed, mede ook door het liedje van de Leeuw, die had ik ook al eerder gepost in deze reeks. Het is een erg goed en mooi liedje, tekst is geschreven door een vader van een jongetje met een ASS.

Vanmorgen noemde de GGD arts mij autistisch. Dat ervaarde ik als vervelend. Ik ben niet autistisch, ik ben een mens met een Autistische Spectrum Stoornis en ADHD. Ik heb een vorm van Autisme, ik heb PDD-NOS, maar ik ben mens. Ik ben niet autistisch. Ik vind het een vervelende vorm van bewoording/diagnose.

U bent autistisch? Nee! ik ben geweldig! O-)
-weg-
pi_89143503
@Auti: ik geef je helemaal gelijk: het niet niet leuk om autistisch genoemd te worden. Maar je komt anders behoorlijk autistisch over (fiepen, flippen, BAM), om eerlijk te zijn en ik merk aan je berichten dat je daar geen moeite mee hebt.

@CHEVHB:
Dat prestatiegerichte... wel vreemd dat ze dingen van jou verwachten die je moeilijk waar kan maken. Maar... je zegt sociaal sterk te zijn, maar geen behoefte aan contact te hebben. Heb je geen behoefte om daarin te groeien? Het is een investering waarmee je wellicht meer begrip en acceptatie mee kunt krijgen. Maar ik weet dat het niet gemakkelijk is. Sociale diensten noemen het trede 1 van de participatieladder (geďsoleerd leven). Als je contact buitenshuis hebt, stroom je door naar trede 2.

Kijk, ik heb ook (gezonde) mensen in mijn omgeving met een afgeronde opleiding, die er vervolgens weinig mee doen. Daar kan ik weer moeilijk bij... geen leuk salaris willen 8)7
pi_89144252
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:47 schreef schaal_9 het volgende:
@Auti: ik geef je helemaal gelijk: het niet niet leuk om autistisch genoemd te worden. Maar je komt anders behoorlijk autistisch over (fiepen, flippen, BAM), om eerlijk te zijn en ik merk aan je berichten dat je daar geen moeite mee hebt.

Ja ik ben een autist, dus ik ben ook autistisch. En ik moet daar mee leven, mee leren om te gaan dus ik heb het nu geaccepteerd en ben aan de slag om er zo goed mogelijk mee te doen en een goed leven te hebben, op mijn manier. Dus ja ik heb het geaccepteerd en heb er geen moeite meer mee, het is immers ook niet anders.

MAAR, het gaat echt puur even om die benoeming. Het komt gewoon hard en kwetsend over, ik weet het niet.. kan het wel relativeren ofzo maar het geeft een rotgevoel. Tegen iemand met het syndroom van down zeg je ook niet, u bent mongool?
Zo moet je het een beetje zien. Ik denk ook omdat het komt omdat veel mensen een bepaald plaatje hebben bij het woord autistisch, en dat is Rainman/Idiot Savant. En je kan ook niet verwachten of verlangen dat ieder mens op de hoogte is van het gehele Autistische Spectrum.
Daarom heb ik het graag over een vorm van Autisme, of dat ik een beperking heb omdat ik een stoornis heb binnen het Autistisch Spectrum. En daarbij zou je de specifieke problemen nog kunnen toelichten, maar ik ben gewoon geen Rainman. Ik ben meer zoals "Adam"

Ik vind autisten grapjes of belachelijk maken en dergelijke dus ook erg vervelend.
Wil je het ASS hebben? Het is zelfs strafbaar! Als men wilt post ik zo de artikel en lidnummers.
Het is dom en generaliserend. Als je dan ook nog verder gaat nadenken en het nut/doel/reden achter zulke uitlatingen gaat zoeken, het psychologische aspect, de beweegredenen.. dan kom je weer op óf zeer trieste conclussies of je moet inzien dat sommige mensen zo vreselijk met zichzelf in de knoop zitten dat ze anderen belachelijk moeten maken of domme grapjes moeten maken omzichzelf beter te voelen of om iets voor te kunnen stellen. Echter voor een doordenker maken ze zichzelf onsterfelijk belachelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Auti op 25-11-2010 18:11:16 ]
-weg-
pi_89144845
Wie wie kun je nog groeien. Ook mensen met autisme kunnen bepaalde dingen in hun persoonlijkheid verbeteren. Cognitieve therapie. En daardoor beter functioneren. Het is wel een langdurig proces.

Ik ben ook een autist hoor. Als ik het uit zou moeten leggen, dan zou ik zeggen: op papier, en juist de nadruk leggen op de overeenkomst met normale mensen. Kijk, ik moet verbanden kunnen begrijpen tussen allerlei regelingen. Een echte autist (vaak met een IQ van 130) verblindt zich op de details *O* 8)7 <O)
pi_89144876
Adam dus, velen kennen hem al. Maar ik post toch nog even de trailer

Erg herkenbaar, alleen de fiep niet.. wel interessant maar niet mijn wereld.
-weg-
pi_89145103
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:22 schreef schaal_9 het volgende:
Wie wie kun je nog groeien. Ook mensen met autisme kunnen bepaalde dingen in hun persoonlijkheid verbeteren. Cognitieve therapie. En daardoor beter functioneren. Het is wel een langdurig proces.

Ik ben ook een autist hoor. Als ik het uit zou moeten leggen, dan zou ik zeggen: op papier, en juist de nadruk leggen op de overeenkomst met normale mensen. Kijk, ik moet verbanden kunnen begrijpen tussen allerlei regelingen. Een echte autist (vaak met een IQ van 130) verblindt zich op de details *O* 8)7 <O)
Tuurlijk op papier, en ik kan ongetwijfeld een hele scriptie schrijven over mijn eigen ervaringen met zowel Asperger (PDD-NOS diagnose ivm slechte monitoring van jeugdperiode/late test/diagnose procedure + toch ook wel wat klassieke trekjes) als ADHD, een scriptie waar een student psychologie op zal promoveren. Maar dat kost veel tijd en moeite. En ik zal veel gebruik maken van voorbeelden die reeds al bekend zijn, vergelijkingen maken dus.. zoals die film, of filmpjes door anderen gemaakt zoals hierboven ook gepost is.
Als ik het zelf moet doen dan wordt het veel te breed en diep, ik ben slecht in samenvatten op dit gebied. Zie ook mijn posts.
Mijn IQ fluctueerd tussen de 139 en 142, heul goed.. maar ik was liever gewoon normaal.
En ik heb last van prestatiedrang maar ook van prestatiedruk. Ik stuiter gewoon door het leven en bots heel vaak tegen een muurtje.
Bits en Bytes, .. yep.. Bits en Bytes
-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')