abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88999121
quote:
Groep Marokkanen sluit inbrekers in

Novum) - Een groep voornamelijk Marokkaanse jongeren heeft zaterdag in de Zuid-Hollandse plaats Nieuwkoop drie inbrekers ingesloten en overgeleverd aan de politie. In de plaats werd volgens de politie de laatste tijd regelmatig ingebroken.

Daarom was al aan inwoners gevraagd alert te zijn op personen met een Noord-Afrikaans uiterlijk die niet uit de buurt komen. Zaterdagavond zag een jongen in de Roelofstraat drie personen die aan de omschrijving voldeden. Hij haalde wat vrienden erbij en in een auto gingen ze naar de mannen op zoek.

Uiteindelijk vonden ze hen bij een brandgang in de buurt van de Weissenbruchlaan. Zodra de mannen de jongeren zagen, zetten ze het op een lopen. De jongeren blokkeerden met hun auto de wagen van de verdachten en belden de politie.

Agenten gingen naar de mannen op zoek en kregen daarbij hulp van ongeveer twintig jongeren, een politiehond en een helikopter. Na verloop van tijd werden in de buurt gestolen spullen gevonden. Nog later meldden de jongeren dat ze de verdachten hadden gezien bij een bushalte op de Achterweg.

Daar troffen de agenten een grote groep jongeren die allemaal naar de bushalte wezen. De drie verdachten zijn aangehouden. Het gaat om mannen uit Ede van 20, 22 en 23 jaar oud. Bij de woning aan de Roelofstraat, waar de verdachten aanvankelijk waren gezien, bleek inderdaad te zijn ingebroken. De politie onderzoekt of zij meer van de inbraken in de buurt afweten.

Districtschef Krishna Taneja zegt 'zeer tevreden' te zijn over de hulp van de jongeren. "Zonder hun medewerking hadden we de verdachten niet kunnen aanhouden." De auto van de verdachten is in beslag genomen voor verder onderzoek.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)it_inbrekers_in.html

Goed werk van die jongens. ^O^
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
  zondag 21 november 2010 @ 23:52:34 #2
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88999153
Altijd weer die Marokkaanse jongeren..
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zondag 21 november 2010 @ 23:53:01 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_88999184
Hoezo Marokkaanse jongeren?
Die gasten hebben waarschijnlijk gewoon een Nederlands paspoort en zijn dus Nederlandse staatburgers!
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  PR/Manusje van alles zondag 21 november 2010 @ 23:53:50 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_88999190
Hulde!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_88999220
Netjes. _O_
★★★
  zondag 21 november 2010 @ 23:58:10 #8
15600 BB-King
Long live the King!
pi_88999319
Hebben ze vast in scene gezet om eens positief in het nieuws te komen. :{
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_88999412
Zo hoort het. Ze laten zien hoe het moet. Dit is nou eens een uitstekende training voor de Nederlandse politie. Want feitelijk profileren ze zich als een soort politietrainers.

Politietrainers.

Hebben we nog een leuk project voor een horde meertalige politietrainers met affiniteit met Arabische culturen?
pi_88999470
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:53 schreef stevenmac26 het volgende:
Die gasten hebben waarschijnlijk gewoon een Nederlands paspoort en zijn dus Nederlandse staatburgers!
:|W :')
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_88999503
Hadden die Roemenen het concurrentiebeding niet gelezen? die Marokkanen laten dat niet zowaar gebeuren.
  maandag 22 november 2010 @ 00:04:27 #12
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_88999532
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:53 schreef stevenmac26 het volgende:
Daarom hebben we waarschijnlijk ook het subsidiesponsje Landelijk Beraard Marokkanen in dit land.

Enfin, OT: goed van die jongens. Als goedbedoelende jongeling van Marokkaanse afkomst zou ik me ook kapot ergeren aan 't slechte imago dat m'n criminele broeders me bezorgen.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  maandag 22 november 2010 @ 00:20:21 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89000059
Ibahesh helpen :') Tfoe!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_89001177
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hulde!
Idd
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_89001247
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:55 schreef Maisnon het volgende:
Groep jongeren sluit inbrekers in

Kijk het verschil met dit FP artikel :')
Is gewoon NOVUM waar FOK! voor betaald en die je dus bij meerdere nieuwssites zal zien. Zie waaronder het is gepost.
quote:
door Redactie op 21-11-2010 @ 14:55
Bronnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_89001467
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 01:16 schreef paddy het volgende:

[..]

Is gewoon NOVUM waar FOK! voor betaald en die je dus bij meerdere nieuwssites zal zien. Zie waaronder het is gepost.
[..]

Bronnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, kom op. Als Marokkanen daders zijn is FOK! ook haantje de voorste en nu verschuil je je weer achter een bron. Betalen voor je bronnen is prima, maar er is niks mis met wat journalistiek werk en een tweede bron (Trouw in dit geval, aan je Google-linkje te zien?) is in dat opzicht geen overbodige luxe.
pi_89001903
Snitch sense tingling.
Conscience do cost.
pi_89002165
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 01:36 schreef Stofje het volgende:

[..]

Ach, kom op. Als Marokkanen daders zijn is FOK! ook haantje de voorste en nu verschuil je je weer achter een bron. Betalen voor je bronnen is prima, maar er is niks mis met wat journalistiek werk en een tweede bron (Trouw in dit geval, aan je Google-linkje te zien?) is in dat opzicht geen overbodige luxe.
Toegevoegd in de eerste zin :)
dag
  maandag 22 november 2010 @ 04:14:32 #19
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_89002183
Ze waren gewoon pissed dat iemand anders er met hun buit vandoor ging
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_89002191
totdat ze zelf inbreken, dan moet zelfs de politie weg
pi_89002386
Tsja, ze dulden gewoon geen concurrentie.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 22 november 2010 @ 07:09:28 #22
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_89002423
Marrokaanse jongeren, boeven met een Noord Afrikaans uiterlijk en een Districtschef met de naam Krishna Taneja....
Ik weet niet in welke alternatieve realiteit ik ben beland....."Get me out of this Godforsaken hellhole!!!!!"
  maandag 22 november 2010 @ 07:48:12 #23
324451 -VoorDePoes-
Wel voor de poes
pi_89002588
Is alles toch nog goed gekomen.

Maar Henk & Ingrid waren effe niet thuis waarschijnlijk.
I never dreamed that I'd meet somebody like you
And I never dreamed that I'd lose somebody like you
  maandag 22 november 2010 @ 07:50:52 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_89002604
quote:

[..]

Is gewoon NOVUM waar FOK! voor betaald betaalt en die je dus bij meerdere nieuwssites zal zien. Zie waaronder het is gepost.
[..]

Bronnen
SPOILER
SPOILER
pi_89003262
nou het is te hopen dat deze ontwikkeling zich doorzet.
dat de welwillende marokkanen zich heel duidelijk afzet tegen de groep asoÞs binnen hun groep
pi_89003300
Deze jongens verdienen een lintje en een baan bij de politie omdat de politie weer te bang was om zelf in te grijpen meer prioriteit bij flitsen had.
pi_89003322
quote:
Op maandag 22 november 2010 07:09 schreef DrDarwin het volgende:
Marrokaanse jongeren, boeven met een Noord Afrikaans uiterlijk en een Districtschef met de naam Krishna Taneja....
Ik weet niet in welke alternatieve realiteit ik ben beland....."Get me out of this Godforsaken hellhole!!!!!"
Schiphol ! ;)
pi_89003436
Er moet toch ergens een addertje onder het gras zitten... :-)
  maandag 22 november 2010 @ 11:45:14 #29
3542 Gia
User under construction
pi_89007117
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 01:36 schreef Stofje het volgende:
Ach, kom op. Als Marokkanen daders zijn is FOK! ook haantje de voorste en nu verschuil je je weer achter een bron.
Waarschijnlijk zijn de daders ook Marokkanen:

quote:
Daarom was al aan inwoners gevraagd alert te zijn op personen met een Noord-Afrikaans uiterlijk die niet uit de buurt komen.
Als ze maar niet in de problemen komen vanwege matennaaierij!
pi_89007185
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn de daders ook Marokkanen:
[..]

Als ze maar niet in de problemen komen vanwege matennaaierij!
Dat is toch exact het punt? De daders worden wel Marokkaan / Noord Afrikaan genoemd, de 'helden' zijn gewoon jongeren. Die dan toevallig ook Marokkanen zijn, maar dat is dan blijkbaar niet relevant. Zo blijf je altijd negatief over die bevolkingsgroep.
  maandag 22 november 2010 @ 11:49:52 #31
3542 Gia
User under construction
pi_89007243
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 11:47 schreef Stofje het volgende:
Dat is toch exact het punt? De daders worden wel Marokkaan / Noord Afrikaan genoemd, de 'helden' zijn gewoon jongeren. Die dan toevallig ook Marokkanen zijn, maar dat is dan blijkbaar niet relevant. Zo blijf je altijd negatief over die bevolkingsgroep.
Jij snapt niet dat die post enigszins 'spiegelend' bedoeld was?

Als Marokkanen negatief in het nieuws komen, zijn er altijd soortgenoten die vallen over het woordje Marokkaan, want dat is dan zo stigmatiserend.

Maar nu uit eigen groep Marokkaanse daders opgepakt worden, staat er bij de 'helden' wel dat het om Marokkanen gaat, maar bij de daders niet. Althans, niet in de OP.
pi_89007353
Ik ontken ook zeker niet dat Marokkanen nooit negatief in het nieuws komen en dat dat terecht is. Maar als ze negatief in het nieuws komen, wordt altijd vermeld dat het Marokkanen zijn. Niet erg, vind ik prima, als dat beeld terecht is mag deze zeker gegeven worden. Maar als je alleen maar de negatieve kanten van deze bevolkingsgroep in het nieuws brengt, krijg je wel een heel eenzijdig, zeer negatief beeld van ze. Positieve zaken komen niet in het nieuws (ze worden 'jongeren' genoemd). In het nieuws ontstaat nu simpelweg het idee dat alle Marokkanen, zonder uitzondering, klootzakken en criminelen zijn.
  maandag 22 november 2010 @ 11:57:16 #33
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_89007468
Goede zaak.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_89008181
Hulde!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 22 november 2010 @ 12:35:24 #35
3542 Gia
User under construction
pi_89008614
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 11:53 schreef Stofje het volgende:
Ik ontken ook zeker niet dat Marokkanen nooit negatief in het nieuws komen en dat dat terecht is. Maar als ze negatief in het nieuws komen, wordt altijd vermeld dat het Marokkanen zijn. Niet erg, vind ik prima, als dat beeld terecht is mag deze zeker gegeven worden. Maar als je alleen maar de negatieve kanten van deze bevolkingsgroep in het nieuws brengt, krijg je wel een heel eenzijdig, zeer negatief beeld van ze. Positieve zaken komen niet in het nieuws (ze worden 'jongeren' genoemd). In het nieuws ontstaat nu simpelweg het idee dat alle Marokkanen, zonder uitzondering, klootzakken en criminelen zijn.
*zucht*
Het gaat er om dat als ze negatief in het nieuws komen, juist de eigen groep roept dat het woordje 'marokkaans' er niet bij moet, dat het toch echt om jongeren met een Nederlands paspoort gaat!

Nu komen ze een keer positief in het nieuws en wordt benoemt dat het om Marokkanen gaat, en tja, dan krijg je een reactie als: 'oh, zijn het nu ineens geen jongeren met een Nederlands paspoort?'

Vrij logisch.

Daarbij wordt in het bericht in het midden gelaten wat de exacte afkomst van de daders is.
pi_89008712
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:49 schreef Gia het volgende:

Maar nu uit eigen groep Marokkaanse daders opgepakt worden, staat er bij de 'helden' wel dat het om Marokkanen gaat, maar bij de daders niet. Althans, niet in de OP.
Want iedereen met een Noord-Afrikaans uiterlijk is ook inderdaad Marokkaan? Volgens mij is die vergissing al vaker gemaakt, bleken de daders later uit een of ander oostblok-land te komen.
pleased to meet you
pi_89009454
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:35 schreef Gia het volgende:

[..]

*zucht*
Het gaat er om dat als ze negatief in het nieuws komen, juist de eigen groep roept dat het woordje 'marokkaans' er niet bij moet, dat het toch echt om jongeren met een Nederlands paspoort gaat!

Je kan zuchten wat je wil, maar wat je zegt klopt gewoon niet. Het gaat mij niet om de (FP)reacties, het gaat me om hoe de media het brengt. Komt een bevolkingsgroep negatief in het nieuws, wordt de bevolkingsgroep benoemd. Komen ze positief in het nieuws, dan wordt de bevolkingsgroep niet benoemd. Resultaat: Jij (zo te merken) vindt alle Marokkanen per definitie klootzakken en criminelen.

Ik werk zelf in een winkel en kom met alle soorten en maten mensen in aanraking. Laat ik voor de gein even wat bevolkingsgroepen, soorten en maten benoemen:

Marokkanen: Netjes, vriendelijk, beschaafd;
Zwarten: Kortaf, verlegen, geen gelul;
Oosterse mensen: Onverstaanbaar :');
Bejaarden: Chagrijnig, onvriendelijk;
Nederlandse jongeren: Worden steeds triester;
Nederlandse 20ers / 30ers / 40ers: Fatsoenlijk

Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd. Er zitten best onaardige Marokkanen tussen, vriendelijke negers, verstaanbare Chinezen, lieve omaatjes, nette Nederlandse jongeren en kut 40jarige Nederlanders.
pi_89010088
quote:
6s.gif Op maandag 22 november 2010 13:03 schreef Stofje het volgende:

[..]

Je kan zuchten wat je wil, maar wat je zegt klopt gewoon niet. Het gaat mij niet om de (FP)reacties, het gaat me om hoe de media het brengt. Komt een bevolkingsgroep negatief in het nieuws, wordt de bevolkingsgroep benoemd. Komen ze positief in het nieuws, dan wordt de bevolkingsgroep niet benoemd. Resultaat: Jij (zo te merken) vindt alle Marokkanen per definitie klootzakken en criminelen.

Ik werk zelf in een winkel en kom met alle soorten en maten mensen in aanraking. Laat ik voor de gein even wat bevolkingsgroepen, soorten en maten benoemen:

Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd. Er zitten best onaardige Marokkanen tussen, vriendelijke negers, verstaanbare Chinezen, lieve omaatjes, nette Nederlandse jongeren en kut 40jarige Nederlanders.
Wat voor winkel werk je? Ik heb bij een tankstation gewerkt en bijna geen een van jouw constateringen komt overeen met de mijne.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_89010219
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat voor winkel werk je? Ik heb bij een tankstation gewerkt en bijna geen een van jouw constateringen komt overeen met de mijne.
Het schijnt ook plaatsgebonden te zijn. Meisje dat in Amersfoort werkte en nu bij ons in Breda zag ook grote verschillen. Laten we het daar op houden :D.
pi_89011021
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 13:28 schreef Stofje het volgende:

[..]

Het schijnt ook plaatsgebonden te zijn. Meisje dat in Amersfoort werkte en nu bij ons in Breda zag ook grote verschillen. Laten we het daar op houden :D.
Hm... toen bij ons bij de Brabanthallen een Marokkaans feest werd gehouden, was de wc van het tankstation zo smerig dat ik en mijn collega's nooit meer de sleuten hebben meegegeven aan Marokkanen :')
pi_89012037
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Want iedereen met een Noord-Afrikaans uiterlijk is ook inderdaad Marokkaan? Volgens mij is die vergissing al vaker gemaakt, bleken de daders later uit een of ander oostblok-land te komen.
al eens vaker ....

je bedoeld toen die ene keer dat een paar ventjes iemand dood staken en de belgen (uiteraard belgen) dachten dat het marokkanen/algerijnen waren.

als dat veel vaker voorkomt post dan eens ff 10 verschillende berichten uit nederland die daarover gaan ....
  maandag 22 november 2010 @ 14:32:14 #42
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_89012375
Goede zaak. Petje af voor deze (Marokkaanse) jongens.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 22 november 2010 @ 15:06:09 #43
3542 Gia
User under construction
pi_89013624
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goede zaak. Petje af voor deze (Marokkaanse) jongens.
Oh, dat zonder meer. Moeten ze vaker doen.
  maandag 22 november 2010 @ 15:20:10 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89014106
Linkse propaganda!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_89014114
quote:

[..]

Als Marokkanen alleen zijn dan zijn ze vaak wel prettige lieden en al helemaal vergeleken Nederlandse vrouwen in de overgang :') maar in kuddes zijn ze net ebola :')
pi_89015196
quote:
schreef WammesWaggel:
Als Marokkanen alleen zijn dan zijn ze vaak wel prettige lieden en al helemaal vergeleken Nederlandse vrouwen in de overgang :') maar in kuddes zijn ze net ebola :')
Je wilt zeggen dat alle vrouwen gelijk zijn? Idioot
pi_89015355
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:49 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat alle vrouwen gelijk zijn? Idioot
Gelijke rechten, alle vrouwen zijn gelijk, baas in eigen buik, eigen aanrecht eerst!
pi_89015519
Goed nieuws is ook fijn op z'n tijd, al scoort dat niet zo.

Mooi gedaan van die jongeren.
pi_89015612
quote:
4s.gif Op maandag 22 november 2010 15:20 schreef Ringo het volgende:
Linkse propaganda!
En alle negatieve berichtgeving is dan Rechtse propaganda?
pi_89015653
quote:

[..]

:Y
  maandag 22 november 2010 @ 15:59:57 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89015707
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 15:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En alle negatieve berichtgeving is dan Rechtse propaganda?
Bijvoorbeeld.
pi_89015924
quote:

[..]

[..]

Bronnen
SPOILER
Ik hing er verder zelf geen eh, oordeel aan, maar ik vond het nogal opvallend dat het bij het ene nieuwsbericht wel staat, en bij het andere niet. En dan bedoel ik niet alleen op FOK! :P

Die informatie moet toch ergens vandaan komen, heeft NOVUM zelf later het bericht aangepast?
  Admin maandag 22 november 2010 @ 16:45:48 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_89017556
quote:

[..]

Oh, hier ben ik het wel mee eens.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_89018109
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:04 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ik hing er verder zelf geen eh, oordeel aan, maar ik vond het nogal opvallend dat het bij het ene nieuwsbericht wel staat, en bij het andere niet. En dan bedoel ik niet alleen op FOK! :P

Die informatie moet toch ergens vandaan komen, heeft NOVUM zelf later het bericht aangepast?
Geen idee, de FP knoeit over het algemeen niet in NOVUM berichten. Deze is gewoon aangeleverd en geplaatst. Misschien heeft die andere bron het wel aangepast. Niet voor het eerst dat een Novum jongeren noemt i.p.v een bevolkingsgroep. ANP zie ik het nog wel eens benoemd.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 22-11-2010 17:15:26 ]
pi_89018598
quote:

[..]

Ik ben trouwens de laatste die dit apart zou willen zien. Zorgt alleen maar voor onevenredig straffen. Ben toch voor het gelijk straffen, ongeacht achtergrond of afkomst.
pi_89018790
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 03:58 schreef Peter het volgende:

[..]

Toegevoegd in de eerste zin :)
dag
pi_89018825
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2010 17:15 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja, je hebt het toegevoegd, maar de aanlevering was dus gewoon zoals het was?
pi_89018893
Het is trouwens ook niet dat ik een dergelijk bericht voor het eerst lees. Nog niet zolang hebben twee Turken dieven aangehouden en overgedragen. Was ook op de FP toen.

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 22-11-2010 17:24:21 ]
pi_89018988
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 16:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oh, hier ben ik het wel mee eens.
Dan zal je toch bij NOVUM moeten gaan klagen. FOK! heeft geen journalisten in dienst die er iets van weten. Dus ook niet van de wel of niet achtergrond van de helden.
  maandag 22 november 2010 @ 17:31:10 #60
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_89019417
OOOOW WAT EEN ONTZETTEND GOED NIEUWS!!!!!!!!!!!!

Dat ik dit nog mag meemaken!!!!!
Dit maakt mijn hele dag weer goed!

Hulde!!
Respect!!!!
Niets anders dan lof!!!!!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_89019476
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 17:31 schreef Henk-B het volgende:
OOOOW WAT EEN ONTZETTEND GOED NIEUWS!!!!!!!!!!!!

Dat ik dit nog mag meemaken!!!!!
Dit maakt mijn hele dag weer goed!

Hulde!!
Respect!!!!
Niets anders dan lof!!!!!
Dit is echt niet voor het eerst hoor :{
pi_89019488
het zou best zijn dat Marokkaanse jongeren geen concurrentie dulden.
en voor dit keer gewoon politie erbij gehaald.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_89019808
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:33 schreef Captain_Ghost het volgende:
het zou best zijn dat Marokkaanse jongeren geen concurrentie dulden.
en voor dit keer gewoon politie erbij gehaald.
Nee, het bericht gaat niet op slot omdat je loopt te trollen
  maandag 22 november 2010 @ 17:44:46 #64
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_89019981
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:55 schreef Maisnon het volgende:
Groep jongeren sluit inbrekers in

Kijk het verschil met dit FP artikel :')
Joh. De titel is ingekort om volledig in onze tracker zichtbaar te zijn. Zoals we ook bij negatieve berichten doen.
Verder zijn beide berichten identiek, dus je kritiek is volledig ongegrond.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_89020637
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:16 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja, je hebt het toegevoegd, maar de aanlevering was dus gewoon zoals het was?
Ik heb het niet geplaatst, maar we nemen bij novum niet vaak de moeite om aanpassingen te doen, anders dan echte fouten er uit halen.
Als iemand het herschrijft zet hij/zij zijn naam er wel boven..
dag
pi_89020673
quote:
13s.gif Op maandag 22 november 2010 17:44 schreef MPG het volgende:

[..]

Joh. De titel is ingekort om volledig in onze tracker zichtbaar te zijn. Zoals we ook bij negatieve berichten doen.
Verder zijn beide berichten identiek, dus je kritiek is volledig ongegrond.
Mijn kritiek? die ' :') ' smile?

En volgens mij stond in eerste instantie ook niet in het nieuwsbericht dat het Marokkaanse jongeren waren. Maar dat kan je nu natuurlijk niet meer zien (tenzij je wel die editgeschiedenis kan checken :P )

Dat zou wel degelijk wat schelen.

Ik zeg niet dat er iemand fout zit of dat FOK iets mis deed (mocht dat echt zo zijn) maar wilde meer het punt aansnijden van hoe veel dat verschil uit maakt
pi_89020754
Ik weet trouwens wel zeker dat het er eerst niet bij stond, vooral aan de reacties te zien.
pi_89020780
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:03 schreef Maisnon het volgende:

[..]

En volgens mij stond in eerste instantie ook niet in het nieuwsbericht dat het Marokkaanse jongeren waren. Maar dat kan je nu natuurlijk niet meer zien (tenzij je wel die editgeschiedenis kan checken :P )

Ik zeg niet dat er iemand fout zit of dat FOK iets mis deed (mocht dat echt zo zijn) maar wilde meer het punt aansnijden van hoe veel dat verschil uit maakt
Zoals je in dit topic kunt lezen heb ik het er 's nachts aan toegevoegd, omdat novum het kennelijk niet nodig vond dat te melden in het originele bericht.
dag
  Admin maandag 22 november 2010 @ 18:06:47 #69
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_89020796
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:20 schreef paddy het volgende:

[..]

Dan zal je toch bij NOVUM moeten gaan klagen. FOK! heeft geen journalisten in dienst die er iets van weten. Dus ook niet van de wel of niet achtergrond van de helden.
Dit gaat buiten NOVUM en FOK! om,
dit is een taak van het hele journaille, zich eindelijk eens objectief te gedragen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_89020874
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:22 schreef hondebrok het volgende:

[..]

al eens vaker ....

je bedoeld toen die ene keer dat een paar ventjes iemand dood staken en de belgen (uiteraard belgen) dachten dat het marokkanen/algerijnen waren.

als dat veel vaker voorkomt post dan eens ff 10 verschillende berichten uit nederland die daarover gaan ....
Nou nee, die bedoelde ik eigenlijk niet, ik dacht meer aan Veenendaal. Maar hoofdzakelijk had ik het over het gegeven dat de meeste mensen nog niet eens het verschil tussen een Turk en een Marokkaan kunnen zien.
Maar wel leuk, dat 'uiteraard Belgen', het waren dan ook alleen Belgen die dat dachten .. not.
Je gebruikt hier het ene vooroordeel taz van de ene bevolkingsgroep om aan het andere vooroordeel taz van een andere bevolkingsgroep vast te kunnen houden.
pleased to meet you
pi_89020919
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Zoals je in dit topic kunt lezen heb ik het er 's nachts aan toegevoegd, omdat novum het kennelijk niet nodig vond dat te melden in het originele bericht.
Jawel, maar MPG impliceerde een beetje dat het alleen de titel zou zijn geweest waar het op neer kwam, terwijl er in eerste instantie helemaal geen vermelding van die jongeren in de tekst zelf was :P

Volgens mij heeft NOVUM het later zelf toegevoegd, je vind namelijk via google 2 verschillende versies (die met en zonder vermelding van de afkomst van de jongeren :P ) en die zijn overal ook exact hetzelfde.

Zoals ik al zei, ik neem FOK! niets kwalijk, vooral aangezien het nieuws bijna kant en klaar wordt aangeleverd.
  maandag 22 november 2010 @ 18:11:53 #72
112339 MPG
pi_89020964
quote:
Op maandag 22 november 2010 18:03 schreef Maisnon het volgende:

[..]

ik doelde op de smiley ja.
Kan indd geen history van edits inzien, dus mijn conclusie was wellicht wat voorbarig. Excuus.

Blijft jouw punt over dat verschil. Daar heb je natuurlijk gelijk in en moeten we alert op zijn.
.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_89020976
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dit gaat buiten NOVUM en FOK! om,
dit is een taak van het hele journaille, zich eindelijk eens objectief te gedragen.
Helemaal mee eens. Maar hoe breng je ze dat aan het verstand? Wat kan de FP hier nu aan doen? Het blijkt trouwens dat het NOVUM over jongeren sprak (zoals het wel vaker doet), dus het bericht van Trouw is aangepast. FP heeft geen journalisten in dienst.
pi_89021108
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:10 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Jawel, maar MPG impliceerde een beetje dat het alleen de titel zou zijn geweest waar het op neer kwam, terwijl er in eerste instantie helemaal geen vermelding van die jongeren in de tekst zelf was :P

Volgens mij heeft NOVUM het later zelf toegevoegd, je vind namelijk via google 2 verschillende versies (die met en zonder vermelding van de afkomst van de jongeren :P ) en die zijn overal ook exact hetzelfde.

Zoals ik al zei, ik neem FOK! niets kwalijk, vooral aangezien het nieuws bijna kant en klaar wordt aangeleverd.
Er worden wel vaker later updates verzonden met een aangepaste versie. Al wordt dat niet duidelijk aangegeven.
Waarom er in eerste instantie niet voor is gekozen om de afkomst van de 'helden' niet te vermelden weet ik niet. Lijkt mij een belangrijk onderdeel van de nieuwswaarde.
dag
  maandag 22 november 2010 @ 18:17:09 #75
112339 MPG
pi_89021132
quote:
Op maandag 22 november 2010 18:10 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Dit is zeer goed mogelijk. Als wij een bericht eenmaal online hebben, krijgen wij latere aanpassingen van Novum niet meer automatisch door. We moeten ze dan maar toevallig tegenkomen bij collega nieuwssites of bij Novum zelf.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_89021155
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Er worden wel vaker later updates verzonden met een aangepaste versie. Al wordt dat niet duidelijk aangegeven.
Waarom er in eerste instantie niet voor is gekozen om de afkomst van de 'helden' niet te vermelden weet ik niet. Lijkt mij een belangrijk onderdeel van de nieuwswaarde.
Degene die het geplaatst heeft zei dat er jongeren stond. Weet niet of hij op school zat of aan het werk was toen er een update volgde. Weet niet eens of er een update was in de feed.
pi_89021197
Ow, mijn verhaal is al een antwoord op gekomen van MPG. Ik moet er toch vandoor :)
pi_89021797
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:57 schreef paddy het volgende:

[..]

Geen idee, de FP knoeit over het algemeen niet in NOVUM berichten. Deze is gewoon aangeleverd en geplaatst. Misschien heeft die andere bron het wel aangepast. Niet voor het eerst dat een Novum jongeren noemt i.p.v een bevolkingsgroep. ANP zie ik het nog wel eens benoemd.
Ik heb ze anders wel vaker betrapt op het weglaten van dit soort informatie. Je doet je nu echt dom voor Paddy. Je kan ook gewoon erkennen dat dit soort berichten het goed doen voor de pageviews en reacties.

Pas na veel pijn en moeite worden dit soort dingen rechtgezet.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 22 november 2010 @ 18:39:31 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89022007
Dit bericht moet toch ook jou warme gevoelens geven, Mutant?
pi_89022073
quote:
6s.gif Op maandag 22 november 2010 18:39 schreef Ringo het volgende:
Dit bericht moet toch ook jou warme gevoelens geven, Mutant?
Nee, het kan mij werkelijk waar geen anus schelen. Ik krijg warme gevoelens van heel andere dingen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 22 november 2010 @ 18:56:01 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89022821
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, het kan mij werkelijk waar geen anus schelen. Ik krijg warme gevoelens van heel andere dingen.
Nu ja, ik ook. Hiervan bijvoorbeeld:

Maar ook hiervan:

Of hiervan:

>:O.
pi_89029366
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb ze anders wel vaker betrapt op het weglaten van dit soort informatie. Je doet je nu echt dom voor Paddy. Je kan ook gewoon erkennen dat dit soort berichten het goed doen voor de pageviews en reacties.

Pas na veel pijn en moeite worden dit soort dingen rechtgezet.
Het was gewoon, doodgewoon het originele echte NOVUM bericht op de FP. Wat er op de FP aan toegevoegd is, is deze zin.
quote:
Een groep van voornamelijk Marokkaanse jongeren heeft zaterdag in de Zuid-Hollandse plaats Nieuwkoop drie inbrekers ingesloten en overgeleverd aan de politie
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Denk dus dat jij je van de domme wilt houden en dondersgoed kan lezen, maar er erg gek op bent om het anders over te laten komen, en vooral mij anders over te laten komen, dan het is.

Je doet maar Mutant...ik blijf er tegenin gaan tot je een ons weegt.

Je gist en grolt maar raak over mijn bewust dom voorhouden.
  maandag 22 november 2010 @ 21:37:53 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89030570
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:51 schreef PastorOfMuppets het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/nieuw(...)it_inbrekers_in.html

Goed werk van die jongens. ^O^
Idd ^O^
En nóg beter dat ze de politie belden, die lui in de gaten bleven houden, de politie erheen leidden, maar er lynchpartij van maakten!!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')