tong80 | donderdag 30 mei 2002 @ 22:29 |
Hoorde net een nummer van de nieuwe plaat van Paul Westerberg, de dubbel CD Stereo/Mono. Klonk als vanouds. Lekkere simpele rock 'n' roll. Maar zo goed als de Replacements klassiekers :Sorry ma, forgot to take out the trash, Hootenanny, Let it be, Tim en Pleased to meet me zal het niet meer worden.
| |
tong80 | donderdag 30 mei 2002 @ 23:33 |
quote:Vast wel. | |
tong80 | vrijdag 31 mei 2002 @ 00:13 |
Ze hebben blijkbaar een onuitwisbare indruk achtergelaten. | |
Dinosaur_Sr | vrijdag 31 mei 2002 @ 00:45 |
jaaaaaaaaaaaaaaa, Paultje Westerberg...... ![]() Ik vond '14 songs' trouwens ook heel erg te pruimen. Helaas waren the Replacements toen ik ze in Nighttown ging zien te lazerus om drie noten achter elkaar te spelen. [edit]how do you say, i'm okay, to an answering machine? Geniaal in eenvoud, en dan met die heze overslaande stem en enkel gruizelige gitaar eronder[/edit] met recht | |
tong80 | vrijdag 31 mei 2002 @ 12:00 |
quote:Zag ze in de Willem 2. Ook te dronken om een gitaar vast te houden. Maar het had z'n charme. | |
tong80 | vrijdag 31 mei 2002 @ 19:34 |
En weer een geweldig topic van Tong. | |
Dinosaur_Sr | vrijdag 31 mei 2002 @ 21:36 |
dit is wel een tragisch dieptepunt in de historie van het muziekforum.... ![]() Ja hallo? grmbl | |
googoodoll | zaterdag 8 juni 2002 @ 17:26 |
paul westerberg is prima muziek. vind ik op de een of andere manier beter dan de replacements | |
Doc | woensdag 31 juli 2002 @ 23:11 |
Het zou verdomme wel eens tijd worden dat ik in dit topic reageer ![]() Wilde een topic openen over deze band, effe checken en jaar hoor het bestond (dit topic ook over die fantastische band, hoewel ik denk dat de Last Waterhole aankondinging het spelen van de film betrof : The Replacements! Live in A'dam! ). En niet alleen The Replacements en Paul Westerberg zijn geweldig (hoewel ik de CD eventually van PW niet goed vond), ook het werk van Stinson in Bash&Pop (de CD friday night is killing me draai ik regelmatig, ook vanavond) is erg goed, en de CD "75% less fat" van Chris Mars -die draai ik nu- is erg OK (en die draai ik zelden: waarom oh waarom vraag ik me nu af; deze CD gaat wat heavy rotation inhalen). Op zoek naar meer CDs van die man! | |
Toffe_Ellende | woensdag 31 juli 2002 @ 23:16 |
Paul Westerberg staat ook met twee nummers op de 'Singles' Soundtrack... perfecte feelgood-nummers met een Seattlesound... | |
Dinosaur_Sr | woensdag 31 juli 2002 @ 23:18 |
En wie de cd "Gravel Pit" van Paul Westerberg in zijn bezit heeft, of ergens te koop ziet, die moet eens een héél harde gil in dit topic geven. Dank! | |
Doc | woensdag 31 juli 2002 @ 23:28 |
Net even gechecked op AMG: Gravel Pit is een solo live CD, waarop onder ander ook HereComesAregular staat, waarover de anekdote gaat dat Paul het in zijn Replacements tijd niet speelde omdat het te pijnlijk was... Ik zal het album aanschaffen en je waarschuwen als ik het zie. Ooit Thelonious Monster het nummer -wat een van mij Mats faves is- zien coveren. Moooooooooi! | |
Dinosaur_Sr | donderdag 1 augustus 2002 @ 21:33 |
quote:Daar wringt 'm nou net de schoen. Het is een bootleg, en het is nergens te krijgen. Zelfs de centrale discotheek rotterdam heeft 'm niet... ![]() Als je 'm vindt, ben je een held! Hou je van uitdagingen? | |
Doc | donderdag 1 augustus 2002 @ 23:14 |
quote:Dit zij de leuke soort uitdagingen ![]() Ik zal ook wat mensen in de US vragen op zoek te gaan Ik zag op AllMusic ook een aardige Replacements bootleg 'beatGirl' bestaat, Ga ik ook naar op zoek... | |
Dinosaur_Sr | zaterdag 11 september 2004 @ 11:27 |
Hoi ![]() ![]() Maar het was een cdr, dus ik vermoed zo'n eikel die bootlegs kopieert en dan voor geldelijk gewin verpatst. Voorwaar ![]() Niet gedaan dus. Maar er schijnt een nieuwsgroep te zijn, speciaal voor bootlegs van The Replacents / Westerberg. Er is vast iets in lossless formaat of in de vorm van een blank & postage te vinden van een mede-fan ![]() Hoe is trouwens Paul's nieuwe cd. Is die hier al uit? | |
tong80 | zondag 12 september 2004 @ 01:16 |
Jeetje dat een band als de replacements maar zo weinig posts krijgt is toch triest. ![]() ![]() | |
googoodoll | woensdag 15 september 2004 @ 21:38 |
tja, tong80. ik heb wel cd's van paul westerberg! | |
OutKast | woensdag 27 oktober 2004 @ 16:46 |
Is dat de band waar ook Tommy Stinson in zat? Die zit nu in de huidige Guns N Roses en hij heeft ook een solo album uit; Village Gorilla Head. | |
thaleia | vrijdag 18 november 2005 @ 20:48 |
quote:Ik kende ze niet. Maar ik heb laatst (september 2005) Hootenanny voor m'n verjaardag gekregen, en daar word ik graag mee wakker op zondagochtenden. | |
tong80 | vrijdag 18 november 2005 @ 21:10 |
Dat is leuk om te lezen. Ga de rest ook maar ondekken ![]() ![]() | |
schaap001 | woensdag 23 november 2005 @ 16:39 |
Ben ook een ouwe Replacements fan. Paul Westerberg solo-CDs iets minder. Die vind ik iets te glad, alhoewel zijn concerten wel ruig blijven, als je de bootlegs hoort (ja, ik heb Gravel Pit onder andere). Ik heb Tommy Stinson vorig jaar nog gezien in de Melkweg (de oude zaal, ook nog) als voorpgrogramma van Jesse Malin. Daar deed ie een acoustische solo-set. Was wel aardig, maar vooral leuk om 'm van dichtbij bezig te zien. Tijdens zijn voorprogramma en erna tijdens Jesse Malin stond ie gewoon tussen het publiek aan de bar te tanken. Met een hele hoop jonge Guns 'n Roses fans eromheen, dat wel ja. [ Bericht 0% gewijzigd door schaap001 op 24-11-2005 16:46:50 ] | |
googoodoll | donderdag 12 januari 2006 @ 12:15 |
Heb net Tim gekocht! Prachtige liedjes! Vooral "Left of the dial" | |
googoodoll | donderdag 12 januari 2006 @ 13:43 |
Even wat meer achtergrondinfo, anders heeft mijn post ook zo weinig toevoegende waarde... Mijn eerste Paul Westerberg plaat was Stereo/Mono en aangezien de nummers op mono (van zijn 'band' Grandpaboy - geen idee hoe dat precies zit) volgens de recensies zoveel moesten lijken zijn oude band Replacements ben ik daar maaar achteraan gegaan. Was ook fan van oude Goo Goo Dolls cd's zoals Hold Me Up en Superstar Car Wash en aangezien het kritiek op die albums was dat het allemaal gejat was van de Replacements heb ik Let it be maar aangeschaft. Alhoewel ik er even in moest komen ontdekte ik wel vrij snel de schoonheid van liedjes (en teksten!) als Answering Machine, I Will Dare ![]() "Tim"net nieuw (via internet) en ook hier staan wat meesterwerkjes op het gebied van puberliedjes, met name Kiss me on the bus doet het goed! In liedjes als Left of the dial & Hold my life vind ik weer die wonderbaarlijke replacements magiek die ik niet in woorden kan omzetten Hun wat hardere punk geluid (Favorite Thing, I'll Buy) vind ik charmant, maar niet meer of minder. Weet ook niet of ik moet beginnen aan hun platen voor Let it be. Waarschijnlijk wordt de volgende Dont Tell A Soul... iemand nog aanbevelingen? | |
schaap001 | donderdag 12 januari 2006 @ 14:10 |
Let It Be en vooral Pleased To Meet Me vind ik persoonlijk hun beste werk. Op die laatste waren ze een trio: gitarist Bob Stinson was de band net uitgewerkt, omdat zijn drank- en drugsmisbruik hem onhandelbaar maakte. Stinson is trouwens in 1995 overleden (overdose). Op sommige demo´s voor PTMM is hij nog wel te horen. PTMM is iets ´gladder´ geproduceerd, maar de songs zijn helemaal AF. Hun prijsnummer ´Alex Chilton´ is ook op dit album te vinden. Alex Chilton produceerde trouwens eerdergenoemde demo´s, maar niet het album. Het nummer ´Can´t Hardly Wait´ staat ook op PTMM, echter wat mij betreft niet in de definitieve vorm; die versie (de electrische, zonder blazers) is te vinden op ´All For Nothing, Nothing For All`: een verzamelaar van B-kantjes, leftovers etc. Pleased To Meet Me is een aanrader (zeker als je van Goo Goo Dolls houdt)! ![]() Overigens zijn live-opnames van The Replacements uit de periode 1987-1989 meestal geweldig: óf het is grote dronken puinhoop terwijl ze in een sneltreinvaart popclassics verzieken of allemaal een ander nummer aan het spelen zijn óf ze doen hun best en dan zijn ze werkelijk een briljante live-band! By the way: ik speelde vroeger in een bandje en we deden oa weleens covers van ´Long Way Down´en ´So Far Away´ van Goo Goo Dolls. | |
googoodoll | donderdag 12 januari 2006 @ 18:43 |
quote:He! onwijs coole post! denk dat ik Pleased To Meet Me binnenkort maar haal (staan eerst nog wat andere op de agenda ![]() ![]() En cool dat je ook de oude GGD-platen waardeert - daar ga ik maar vanuit - want ik val nog wel eens op veel tegenstand van de indierockers ![]() | |
schaap001 | vrijdag 13 januari 2006 @ 15:21 |
Er is een goeie 'nieuwe' site voor The Replacements, waar je van alles en nog wat kunt vinden http://colormeimpressed.com/ Op deze site is onder andere een ± complete lijst te vinden met alle bootlegs inclusief inlays. Een echte aanrader is 'Shit Shower and Shave' uit 1989: daarop zijn ze echt goed bezig! Paul Westerberg heeft een eigen site waar ook vaak live opnames te vinden zijn: http://members.aol.com/paulspage/ Ja, ik heb van GGD alle CD's (ook die oude en die vind ik zeer okee), Dizzy Up The Girl is een tikkie te klef, alhoewel Gutterflower wel weer meer rockt. Ik heb ze ook nog in the Melkweg gezien toen Dizzy net uit was. Dat was echt een goed concert. [ Bericht 7% gewijzigd door schaap001 op 13-01-2006 16:27:29 ] | |
schaap001 | vrijdag 23 juni 2006 @ 14:20 |
Er is een nieuwe verzamelaar van The Replacements verschenen, met daarop 2 nieuwe tracks van een reunie line-up: Paul Westerberg (guitars + vox), Tommy Stinson (bass + back vox), Chris Mars (back vox) en Josh Freeze (drums).![]() Chris, Tommy, Josh, Paul (december 2005) Pitchfork recensie: ![]() The Replacements Don't You Know Who I Think I Was?: The Best of The Replacements [Rhino; 2006] Rating: 8.8 For anyone who spends too much time reading books and magazines about rock and roll, it can be difficult to hear the Replacements beyond the myth. Whether it was cultivated by the band or foisted upon them by journalists, the "Beautiful Loser" archetype was made for these guys, and it's been an inseparable part of their persona since the first shipment of Sorry Ma, Forgot to Take Out the Trash left the Twin-Tone offices. The Replacements were the perfect band for a certain breed of American rock critic. They started out vaguely punk, but nothing about them was threatening, political, or arty; they were regular guys-- scruffy, Midwestern, anti-fashion and anti-pop; they hid an emotional vulnerability beneath cases of beer and fuck-up hijinks; they should've been huge, but the record-buying public and the New York suits never figured out what they had. Etc. You can sense that the myth is starting to fade a bit. A slew of spotty Paul Westerberg solo albums, generally shoddy treatment of the back catalog, and indie rock's trending away from their trad brand of rock have caused the Replacements to slip from view relative to many of the bands they came up with in the 1980s. Of the bands in Michael Azzerad's essential Our Band Could Be Your Life, the Replacements seem particularly distant from what's happening now. In some quarters fans are trying to shore up The Replacements position by talking about influence. Nirvana is often mentioned, which makes some sense at first because they played loud rock and Kurt Cobain had a scratchy voice. The Replacements even had a song called "Nevermind". But the comparison doesn't stand up to scrutiny. Cobain was enamored of capital-a Art and all its pretensions; he thought of himself as a feminist and obsessed over childhood. Westerberg thought "art" was short for "Arthur" and values in his songs were traditional. Now Goo Goo Dolls and Ryan Adams, on the other hand... So if the myth is fading and the influence is questionable, all we're left with are the records. And Westerberg's best songs still resonate. This set collects 18 from the Replacements' original days and adds two recent songs cut with the surviving members. It's the first compilation to include tracks from both Twin-Tone (84 and before, indie) and Sire (85 and after, major), and is thus fated to replace the Sire-only singles and rarities two-fer All for Nothing/Nothing for All. The selection and sequencing of Don't You Know Who I Think I Was is generally smart, hitting most of the agreed-upon highs. The various albums are represented in their proper proportions based on quality, with Tim getting the most songs (four) and Stink and All Shook Down getting the fewest (one each). It's set up more like a mix-tape than a survey, leading to a couple of strange juxtapositions. Leading off the Tim selections with "Here Comes a Regular" is jarring; if any song was meant to be an album closer, it's this. With its crawling pace and downcast mood, it throws up a huge speedbump when listening to this comp straight through. Something else happens when "Alex Chilton" introduces the Pleased to Meet Me selections, as the booming drums seem to come from another world than the dinky snare of the Tommy Ramone-produced Tim. The Replacements never could figure out what sort of production worked with Westerberg's songs. Tim was a thin and trebly disaster, which was most apparent on rockers like "Bastards of Young", while Pleased to Meet Me and Don't Tell a Soul were overproduced in different ways. Their best-sounding stuff by far is the Twin-Tone material, which is too bad since Westerberg generally improved as a songwriter with each record. "Skyway" is one of the sharpest and most affecting ballads of the college rock era, and "I'll Be You" might be Westerberg's peak, with an entire world of feeling held inside the opening word "If". Oh yeah, two new songs. "Message to the Boys" essentially finishes writing the music to Westerberg's skeletal solo debut "Waiting for Somebody" from the Singles soundtrack. Pitchfork's Ryan Dombal described it as a loyal farewell rather than a new beginning, and that seems exactly right. It's warm and nostalgic and not trying too hard. "Pool and Dive" is almost as good, sounding more like a channeling of the Big Star influence, the brash power-pop side of the Replacements given room to breathe. Bands reuniting for new songs to stick on a best-of always puts fans on the edge of their seats, braced for embarrassment. But the Replacements get out quickly with dignity intact. Hearing the 18 songs from the band's original run, the consistency of Westerberg's themes stands out. He built his own little world brick-by-brick, populated it with original characters, and wrote some very catchy tunes about what goes on there. He was like an indie-rock Springsteen, relentlessly chronicling adolescence and early adulthood. In his world everyone is 17, 18, 19 or 20, the grown-ups sound like Charlie Brown's teacher, people gossip, the jobs stink, boredom is rampant, and escape is possible through music and love. Given the aching familiarity of this landscape and Westerberg's eye for detail, the Replacements will always be around. -Mark Richardson, June 13, 2006 Tracklist: TAKIN A RIDE SHIFTLESS WHEN IDLE KIDS DON'T FOLLOW COLOR ME IMPRESSED WITHIN YOUR REACH I WILL DARE ANSWERING MACHINE UNSATISFIED HERE COMES A REGULAR KISS ME ON THE BUS BASTARDS OF YOUNG LEFT OF THE DIAL ALEX CHILTON SKYWAY CAN'T HARDLY WAIT ACHIN' TO BE I'LL BE YOU MERRY GO ROUND MESSAGE TO THE BOYS POOL & DIVE | |
DaisyDuke | vrijdag 23 juni 2006 @ 17:27 |
Ja, las inderdaad vorige week de Pitchfork recensie. Snel een checken die plaat. | |
Toffe_Ellende | woensdag 31 januari 2007 @ 21:22 |
Heb die cd via CDWOW voor 11 euro besteld of zo.Aardige kennismaking ![]() | |
tong80 | woensdag 31 januari 2007 @ 22:05 |
Rating 8.8 ![]() ![]() | |
_dirkjan_ | maandag 2 november 2009 @ 20:48 |
skyway ![]() | |
Toffe_Ellende | zondag 8 november 2009 @ 15:44 |
Inmiddels verslaafd geraakt. Ach, tis beter dan heroine, he. | |
ralfseltje | zondag 8 november 2009 @ 16:02 |
Wat een fantastische band ![]() Tong, had jij niet eens een verhaal dat je opeens bij een Replacement optreden zat zonder dat je het wist? Mooi verhaal was dat (als ik het me goed herinner). | |
tong80 | maandag 9 november 2009 @ 01:23 |
quote:Ja laatst nog over gepost. Was de avond voor Pinkpop in het cultureel centrum van Geleen. Zaten te zuipen aan de bar toen we uit de zaal answering machine hoorden. Klonk lekker die cover dus wij de zaal in waar zo'n 20 man verveeld voor zich uit stonden te staren. Wij cool achterin de zaal gaan staan doorzuipend. 'Krijg nou wat dat zijn The Replacements zelf.' Slechtste maar tevens leukste concert dat we ooit hebben gezien. De gitarist ging drummen de drummer ging zingen. Wat Paul Westerberg deed weten we nog steeds niet. Na afloop met ze gezopen en een chips gevecht gehouden. Ik was trouwens met The toen nog niet Nozems zijnde vrienden. Sorry dat ik me herhaal maar er werd om gevraagd ![]() ![]() | |
emokid | woensdag 6 juli 2011 @ 13:22 |
Legendarische band. Let it Be is al snel uitgegroeid tot een van mijn favoriete platen aller tijden. Het leunt wel erg zwaar tegen sentiment bij mij, maar dat is soms best fijn. | |
tong80 | woensdag 6 juli 2011 @ 18:17 |
Heb slechte en goeie concerten van ze gezien. Het was alles of niks. ![]() | |
ralfseltje | woensdag 6 juli 2011 @ 18:28 |
In 'Our band could be your life' (een boek) staat een heel tof hoofdstuk over The Replacements. Oa dat ze een keer allemaal stipjes op de gitaarnek van de gitarist hadden geplakt, zonder dat hij het wist. Op het podium kwam hij er pas achter, waarna elke solo volledig de mist in ging. En Satisfied wordt gebruikt in een film, over tieners in een pretpark. Kan alleen niet op de naam komen, maar wel een aanrader. | |
Thijsssss | woensdag 6 juli 2011 @ 18:36 |
Adventureland, leuke film, heerlijk nummer ![]() | |
ralfseltje | donderdag 7 juli 2011 @ 10:39 |
Die ja ![]() |