"De informatie verzonden met dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde en kan persoonlijke of vertrouwelijke informatie bevatten, beschermd door een beroepsgeheim. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde en gebruik door hen die niet gerechtigd zijn van deze informatie kennis te nemen, is verboden. Indien u niet de geadresseerde bent of niet gerechtigd bent tot kennisneming, is openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden niet toegestaan, en wordt u verzocht dit bericht terug te sturen en het origineel te vernietigen. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld is op in dit bericht of in enige bijlage opgenomen verantwoording(en) door ons geen accountantscontrole toegepast."quote:Op zondag 21 november 2010 15:23 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
CC stuurt mij net een sms'je:
"wheheh ik had de fipo"
Ja, alsof ze dat op FOK! Wil hebben.quote:Op zondag 21 november 2010 15:23 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
CC stuurt mij net een sms'je:
-knip-
Al gedaanquote:Op zondag 21 november 2010 15:23 schreef Lutte het volgende:
Doe eens even heeeeel gauw naar CC smsen wat je hebt gedaan!
Haal die sms uit je quote!quote:Op zondag 21 november 2010 15:23 schreef Oceanview het volgende:
[..]
"De informatie verzonden met dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde en kan persoonlijke of vertrouwelijke informatie bevatten, beschermd door een beroepsgeheim. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde en gebruik door hen die niet gerechtigd zijn van deze informatie kennis te nemen, is verboden. Indien u niet de geadresseerde bent of niet gerechtigd bent tot kennisneming, is openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden niet toegestaan, en wordt u verzocht dit bericht terug te sturen en het origineel te vernietigen. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld is op in dit bericht of in enige bijlage opgenomen verantwoording(en) door ons geen accountantscontrole toegepast."
Okquote:Op zondag 21 november 2010 15:24 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ja, alsof ze dat op FOK! Wil hebben.
Edit die post debiel.
Okéquote:Op zondag 21 november 2010 15:25 schreef Lutte het volgende:
HT, PM BrandX en laat haar dit weg halen. Als het niet al te laat is.
Meisjesquote:Op zondag 21 november 2010 15:28 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Zelf zie ik het probleem niet echt
Zoiets jaquote:
Ik sta bij misschien hè.quote:Op zondag 21 november 2010 15:37 schreef Snaavel het volgende:
Wacht lutte? jij komt ook? hoe ga je daar naar toe dan?
Ga jij dan wel?quote:Op zondag 21 november 2010 15:37 schreef Snaavel het volgende:
Wacht lutte? jij komt ook? hoe ga je daar naar toe dan?
quote:Op zondag 21 november 2010 15:38 schreef Snaavel het volgende:
[..]
Niet in het weekend, dat kost me geld
Onderaan ook bij printen, en bookmarken staat ook vrij. Maar waarom zou je dit willen bookmarken of printen?quote:Op zondag 21 november 2010 15:40 schreef Snaavel het volgende:
De TT is eigenlijk best wel kutnu kun je alleen op Topic reporten drukken
quote:Op zondag 21 november 2010 15:43 schreef Lutte het volgende:
Ik mocht de TT kiezen, ik PM HT: Waar we er een Snaavel bij hebben!
Komt ie met dit gezwel...
Je quote jezelf.quote:Op zondag 21 november 2010 15:45 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
We brengen elke week 1 vleesoffer
~quote:Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef Lutte het volgende:
[..]
En wat voor een! Ik heb er vandaag ook weer eentje gehad, nummertje drie.
quote:Op zondag 21 november 2010 15:52 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Meisjes met een vriend die met barbie spelen
quote:Op zondag 21 november 2010 15:52 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Meisjes met een vriend en een broer en een vader en moeder en een hoge opleiding en met een ziekte die onbekend is maar in ieder geval geen pfeiffer is die met barbie spelen *kwijl*
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 00:28 schreef Dhaha het volgende:
lapo:
BREAKIN NIEUWS DAMES EN HEREN!
IK HEB HONKEYTONK OP TV GEZIEN!
ZE WAS BIJ HET BESTE IDEE VAN NEDERLAND MET HAAR VRIENDIN EN HELAAS VERLOREN ZE!
IK WEET HET ZEKER DOOR PERSOONLIJKE REDENEN DAT HET HONKEYTONK WAS!
BREAKIN NIEUWS!
whahahahhahahahahha.quote:Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef honkeytonk het volgende:
Ik zoek op mijzelf, vind ik dit:
[..]
![]()
uhh?quote:Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef honkeytonk het volgende:
Ik zoek op mijzelf, vind ik dit:
[..]
![]()
Ik ben een trouwe volger.quote:Op zondag 21 november 2010 15:58 schreef Snaavel het volgende:
Nou, ik ga aan een snaavelstopic werken voor youtube
Vertel!quote:Op zondag 21 november 2010 15:58 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Hier zit trouwens wel een grappig verhaaltje achter...
uhh?quote:Op zondag 21 november 2010 15:58 schreef Snaavel het volgende:
Nou, ik ga aan een snaavelstopic werken voor youtube
uhh?quote:Op zondag 21 november 2010 15:58 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Hier zit trouwens wel een grappig verhaaltje achter...
uhh?quote:
Ik heb de laatste 2 filmpjes gezien, en Ronnie kan goed dansenquote:
In mijn oude troll dagen had ik Dhaha wijsgemaakt dat ik Anne was, en geen jeweetwel. Toen geloofde hij dat, wilde hij mijn msn, heb ik een msn aangemaakt.quote:
quote:Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef Lutte het volgende:
[..]
Oeh ieh oeh ah ah ding deng wolle wolle beng beng!
Whhahahahha. Das wel echt geniaal!quote:Op zondag 21 november 2010 16:03 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 2 filmpjes gezien, en Ronnie kan goed dansen![]()
[..]
In mijn oude troll dagen had ik Dhaha wijsgemaakt dat ik Anne was, en geen jeweetwel. Toen geloofde hij dat, wilde hij mijn msn, heb ik een msn aangemaakt.
Hij voegde me toe, en ik deed alsof ik een vriendin van Anne was, Anne-Fleur.
Hij geloofde dat niet, maar toen zag hij op Het Beste Idee Van Nederland een auditie van Anne en Anne-Fleur, 2 vriendinnen. (Toeval!) en vandaar waarschijnlijk die postMaar dat was ik alweer bijna vergeten
![]()
Dat was ik in mijn eerste 2 weken, maar nu gelooft toch niemand mij meerquote:
Zwaar leven...quote:Op zondag 21 november 2010 16:05 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Dat was ik in mijn eerste 2 weken, maar nu gelooft toch niemand mij meerAnders was ik wel verder gegaan met zulke grappen
Dit houd ik liever geheim vanwege politieke redenen.quote:Op zondag 21 november 2010 16:07 schreef Lutte het volgende:
[..]
Heb je al op de modverkiezing gestemd?
BENNY!!!!quote:Op zondag 21 november 2010 16:08 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Dit houd ik liever geheim vanwege politieke redenen.
Oké: Ik zette in de TT dat jij ontmaagd was, Lutte vond dat niet grappig, en daarover hebben we gediscuzeurt.quote:
Zoiets dacht ik al, ik heb vandaag een gekke bui, ik heb nu al 2 dingen gedaan waar ik enorme spijt van hebquote:Op zondag 21 november 2010 16:16 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Beter ga jij niet naar die meet want ik haal je hoofd eraf![]()
Owja groetjes van PD, hij logt ook even inquote:Op zondag 21 november 2010 16:17 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik al, ik heb vandaag een gekke bui, ik heb nu al 2 dingen gedaan waar ik enorme spijt van heb![]()
![]()
Ik heb al SwJ gestemd!quote:Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef Lutte het volgende:
Stem voor een beter FOK!, stem Benny!
De FOK! mod van het jaar 2010: Ronde 1
Hij haat mij nu, hé?quote:Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Owja groetjes van PD, hij logt ook even in
Jij achterlijke mongool!!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
quote:Op zondag 21 november 2010 16:19 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Jij achterlijke mongool!!!ik zet 10 euro op PD!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat doe ik hier?
quote:Op zondag 21 november 2010 16:19 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Jij achterlijke mongool!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
Jij kan niet tellenquote:
Neequote:Op zondag 21 november 2010 16:21 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Vond je de TT echt nodig?
[..]
Kloptquote:Jij kan niet tellen
Details mogen naar de PM zodra deze weer heel is!quote:Op zondag 21 november 2010 16:23 schreef Ploertendoder het volgende:
Minpunten jongeman... minpunten en nee het was geen grootspraak van CC en ik
wat is er niet heel aan dan??quote:Op zondag 21 november 2010 16:23 schreef Lutte het volgende:
[..]
Details mogen naar de PM zodra deze weer heel is!
qftquote:Op zondag 21 november 2010 16:23 schreef honkeytonk het volgende:
Volgende TT: Waar HT een fucking debiel is!
![]()
Hij is vol.quote:Op zondag 21 november 2010 16:24 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
wat is er niet heel aan dan??
Betaal jij?quote:Op zondag 21 november 2010 16:31 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ik snap het!!
ik kan er 5000 kwijt
ik heb het voor mezelf betaald ja!quote:
Het was als 'Betaal jij voor FOK!?' Ik kan dat niet zien op iPod he.quote:Op zondag 21 november 2010 16:34 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ik heb het voor mezelf betaald ja!
Ik zei niet dat jij het moest nemen![]()
Maar morgen ontvangt u een door mij geschreven PM
een PM van mij is altijd jeeeejquote:Op zondag 21 november 2010 16:35 schreef Lutte het volgende:
[..]
Het was als 'Betaal jij voor FOK!?' Ik kan dat niet zien op iPod he.
En: jeeeeej!
Als je geen sms'jes meer publiceert, dat helpt vast.quote:Op zondag 21 november 2010 16:47 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Dan hoef ik geen TT's meer bedenken. Omdat die van mij toch altijd falen
Dan zal ik dat ook niet meer doenquote:Op zondag 21 november 2010 16:47 schreef Lutte het volgende:
[..]
Als je geen sms'jes meer publiceert, dat helpt vast.
Dan mag je wat mij betreft gewoon lapohuntennnn.quote:Op zondag 21 november 2010 16:48 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Dan zal ik dat ook niet meer doen
quote:Op zondag 21 november 2010 16:50 schreef Lutte het volgende:
[..]
Dan mag je wat mij betreft gewoon lapohuntennnn.
vriend van me heeft zo'n ding en het werkt best goedquote:Op zondag 21 november 2010 17:07 schreef Ezechielk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor NBT.
Goedzo!quote:Op zondag 21 november 2010 17:36 schreef eNGine10 het volgende:
Goedenavond2-0 gewonnen met voetbal, jippie
En wat?quote:
Zie TT.quote:Op zondag 21 november 2010 17:42 schreef eNGine10 het volgende:
Hier iemand nog wat spannend meegemaakt?
Ahzoquote:
Oh feli CC en welkom Snaavelquote:
Dat is zo'n beetje m'n lievelingsgerecht. Vooral die van de Aldiquote:
mijne is halffabricaat van de honigquote:Op zondag 21 november 2010 17:51 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje m'n lievelingsgerecht. Vooral die van de Aldi
Blokjes vervangen door gekleurde pepernotenquote:Op zondag 21 november 2010 17:51 schreef tdrone het volgende:
ik wil ook een sinterklaas/kerst UI maar dat gaat zo moeilijk met de mijne..
Wattist?quote:Op zondag 21 november 2010 17:57 schreef Michhas het volgende:
Jullie zijn weer lekker beziggoed werk kinders
Met Luttie is alles goed hoor!!quote:
Gezellig!quote:
Yeahquote:Op zondag 21 november 2010 20:15 schreef Lutte het volgende:
Voor iedereen die het ook maar een neuk kan schelen: mijn inbox is weer leeg!
Ja hij blijft.quote:Op zondag 21 november 2010 20:16 schreef honkeytonk het volgende:
ElmoFan, blijf jij ook in dit topic?
SwJ, kom er maar in!quote:Op zondag 21 november 2010 20:19 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Wat een nieuwkomers vandaag! We zouden een ontgroening moeten bedenken
Ik vind je tof, dus je mag niet weg.quote:Op zondag 21 november 2010 20:20 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
![]()
Ik word hier gedwongen
Ik zal hier wel eens wat rondhangen
We hebben hier altijd hele "diepgaande" gesprekkenquote:Op zondag 21 november 2010 20:20 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
![]()
Ik word hier gedwongen
Ik zal hier wel eens wat rondhangen
Over seks, seks, seks en seks.quote:Op zondag 21 november 2010 20:23 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
We hebben hier altijd hele "diepgaande" gesprekken
En relaties.quote:Op zondag 21 november 2010 20:24 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
En gemeenschappelijke gemeenschap
What's in a name?quote:Op zondag 21 november 2010 20:25 schreef honkeytonk het volgende:
En héél soms over verveling op het werk.
Fijn dat je dit wilde delen!quote:Op zondag 21 november 2010 20:26 schreef ElmoFan het volgende:
Whehe die sukkel va NOS keek net 2 keer in de verkeerde camera
Dat wou ik jullie even mededelen
Dat is nou ook weer niet aardig tegenover snaavelquote:
?quote:Op zondag 21 november 2010 20:48 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Dat is nou ook weer niet aardig tegenover snaavel
quote:
+quote:
=quote:
quote:Op zondag 21 november 2010 20:48 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Dat is nou ook weer niet aardig tegenover snaavel
Inderdaad! Netzoals dit topic... Nog steeds niet volquote:Op zondag 21 november 2010 21:15 schreef Lutte het volgende:
[..]
Vast wel.Sommige dingen hebben tijd nodig.
Ik snap je niet?quote:Op zondag 21 november 2010 20:52 schreef Lutte het volgende:
[..]
Had ik het toch goed begrepen.
Ons Ron die Metallica speelt wil ook helpen.
ElmoFan verdraaide het zo dat ik koppijn kreeg van jouw liedje, maar ik kreeg koppijn van Ron die gitaar speelde.quote:
Kan die dan geen gitaar spelen?quote:Op zondag 21 november 2010 21:21 schreef Lutte het volgende:
[..]
ElmoFan verdraaide het zo dat ik koppijn kreeg van jouw liedje, maar ik kreeg koppijn van Ron die gitaar speelde.
Okquote:Op zondag 21 november 2010 21:47 schreef Lutte het volgende:
[..]
Jawel, best goed eigenlijk. Maar zo hard!
Wat dan?quote:
Laten we hopen van nietquote:
Iedereen is fan van jou, daar hoeft geen apart topic gemaakt voor te worden.quote:
quote:Op maandag 22 november 2010 10:30 schreef lipjes het volgende:
[..]
zou niet weten wat anders
btw:
[ afbeelding ]
mja kwam deze toevallig tegenquote:Op maandag 22 november 2010 10:54 schreef tdrone het volgende:
[..]
er zijn nog meer van die eastereggs ik geloof ook een naar hotel califrnia
waren van het weekend wel veel zwarte pieten in de stadquote:Op maandag 22 november 2010 11:02 schreef tdrone het volgende:
Ik weet het al
NBT en PD zijn gaan in de zak mee naar spanje![]()
lekker is dat hequote:Op maandag 22 november 2010 11:12 schreef Ezechielk het volgende:
Wat heb ik ook een hekel aan zeurende klanten
Man, ik kan ze wel afschieten. Liefst zeg ik alles voor ze op, en kunnen ze een backup van alles van me krijgen. Maar ja, mag niet hè...quote:
Gewoon doenquote:Op maandag 22 november 2010 11:16 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Man, ik kan ze wel afschieten. Liefst zeg ik alles voor ze op, en kunnen ze een backup van alles van me krijgen. Maar ja, mag niet hè...
Heeeyquote:
En dan een rechtzaak aan mijn broek krijgen. No thnx.quote:
Kleinigheidje houd je toch welquote:Op maandag 22 november 2010 11:33 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
En dan een rechtzaak aan mijn broek krijgen. No thnx.
Trouwens, http://www.dumpert.nl/med(...)a_playah,_haiti.html
Geniaal
Ik ga hem wegpestenquote:Op maandag 22 november 2010 11:37 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kleinigheidje houd je toch wel
Kan geen dumpert hier kijken
hahaquote:Op maandag 22 november 2010 11:38 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Ik ga hem wegpesten
Youtube wel?
Goeie, ook maar weer eens informeren wat ik dit jaar kan krijgenquote:Op maandag 22 november 2010 11:59 schreef lipjes het volgende:
Woensdag/Donderdag Sneeuw
Woensdagavond naar belgie, vuurwerk halen
Dat moet ik ook eens doen jaquote:Op maandag 22 november 2010 11:59 schreef lipjes het volgende:
Woensdag/Donderdag Sneeuw
Woensdagavond naar belgie, vuurwerk halen
Ik rijd woensdagavond naar Essen toe.quote:Op maandag 22 november 2010 12:00 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Goeie, ook maar weer eens informeren wat ik dit jaar kan krijgen
Mja, ik heb zelf geen auto, dus voor mij gaat het nogal lastig. En voor mij is het ook 80% sierspul hoor. Meestal nog een leuk matje, en een paar knallertjes voor overdag op het werk.quote:Op maandag 22 november 2010 12:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik rijd woensdagavond naar Essen toe.
wat mooi siervuurwerk halen
Ik wil een flinke 100.000 klapper halen en wat siervuurwerkquote:Op maandag 22 november 2010 12:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik rijd woensdagavond naar Essen toe.
wat mooi siervuurwerk halen
Eeey kerelquote:Op maandag 22 november 2010 12:06 schreef tdrone het volgende:
hoi PD
weet nog niet wat ik ga doen met nieuwjaar oudjaar
Dat heb ik gelukkig wel.quote:Op maandag 22 november 2010 12:04 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Mja, ik heb zelf geen auto, dus voor mij gaat het nogal lastig. En voor mij is het ook 80% sierspul hoor. Meestal nog een leuk matje, en een paar knallertjes voor overdag op het werk.
Kan je beter die ratelbanden hier in nederland halen.quote:Op maandag 22 november 2010 12:04 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik wil een flinke 100.000 klapper halen en wat siervuurwerkde 100.000 klapper bewaar ik dan voor rond 02:00 uur
Maar die in Nederland zijn weer stervensduurquote:Op maandag 22 november 2010 12:09 schreef lipjes het volgende:
Kan je beter die ratelbanden hier in nederland halen.
die in belgie zijn binnen een minuut klaar.
die in nederland doen er wel langer over, maar zijn ook zachter.
mwa, valt op zich in verhouding wel mee hoor.quote:Op maandag 22 november 2010 12:10 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Maar die in Nederland zijn weer stervensduur
dat kan nog niet op mijn toestel, dus ik wacht op een custom romquote:
Welke had je ook al weer?quote:Op maandag 22 november 2010 12:20 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
dat kan nog niet op mijn toestel, dus ik wacht op een custom rom
LG GT540quote:
Heb het zelf ook niet echt op LG. Paar keer met de Viewty van mijn ex moeten spelen. Wat een ballenapparaat.quote:Op maandag 22 november 2010 12:22 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
LG GT540Ik had het nooit op LG, maar deze werkt echt superlekker vind ik
Maar ik hou Modaco wel in de gaten
Klopt, maar die kan je ook niet met de GT540 vergelijken. De GT540 maakt al veel goed vanwege het feit dat er Android op draait. LG's eigen firmware is dikke kut.quote:Op maandag 22 november 2010 12:23 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Heb het zelf ook niet echt op LG. Paar keer met de Viewty van mijn ex moeten spelen. Wat een ballenapparaat.
True.quote:Op maandag 22 november 2010 12:24 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Klopt, maar die kan je ook niet met de GT540 vergelijken. De GT540 maakt al veel goed vanwege het feit dat er Android op draait. LG's eigen firmware is dikke kut.
Iquote:
kan je die binnenkort ook upgraden naar Android 3.0?quote:
Geen idee eigenlijk. Ga er wel van uitquote:Op maandag 22 november 2010 12:31 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
kan je die binnenkort ook upgraden naar Android 3.0?
Dat zal met mijn GT540 niet echt gaan denk ikquote:Op maandag 22 november 2010 12:32 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ga er wel van uit
En komende week gaat het nog sneeuwen ookquote:
dat vind ik niet erg ;Pquote:Op maandag 22 november 2010 13:01 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
En komende week gaat het nog sneeuwen ook
Rot eens op met je sneeuwquote:Op maandag 22 november 2010 13:01 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
En komende week gaat het nog sneeuwen ook
Wij gaan dan dikke sneeuwballengevechten hebben op het balkonquote:Op maandag 22 november 2010 13:07 schreef lipjes het volgende:
[..]
dat vind ik niet erg ;P
alleen is zo koud tijdens het roken
Niets mis met sneeuwquote:
Mits met lekker wijf erbijquote:
Daar hebben we NBT voor hier.quote:Op maandag 22 november 2010 13:41 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Mits met lekker wijf erbij
Jaquote:
Tssssssquote:
Oke dan krijg je PMquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |