quote:
Op zondag 21 november 2010 12:12 schreef fokmetme het volgende:Hoi,
Ik wil me vader buiten beschouwing omdat ik hem niet meer zag sinds me 10e en ook krijg ik geen aliminatie
Van hem maar me moeder is niet gescheiden met me vader maar onze vader heeft ons wel verlaten(inmiddels heeft ie nog kindje bij een andere vrouw ) kan ze een scheiding aanvragen zonDer een handtekening van me vader te hebben? En kan ik een buitenbeschouwing krijgen zonder een scheiding papieren
Plus ze kon me vader niet meer vinden bij de belasting en ook niet bij de bevolking register
Nu heb ik wel een brief gekregen waar ik moet uitleggen wat de situatie is en moeder en mentor moet ook een verklaring schrijven
Het gaat neem ik aan om de studiefinanciering?
Je doet een beroep op de hardheidsclausule dus het hangt er maar net vanaf hoe aannemelijk je kunt maken dat je inderdaad geen contact meer met hem hebt en/of hij niet te dwingen is bij te dragen aan je studiefinanciering. Je kan zelfs precies weten waar hij is maar als dat in het buitenland is en je kunt op geen enkele manier dwingen hem aan je studie bij te dragen dan wordt hij ook wel buiten beschouwing gelaten.
Over een scheiding zonder je pa erbij durf ik niets te zeggen eigenlijk. Ik *denk* dat het wel kan en dat dan een advocaat wordt aangesteld om je pa z'n belangen te vertegenwoordigen of iets dergelijks als hij *echt* niet gevonden worden kan, maar ik zou het eerlijk gezegd niet weten.