Ok, laat het realisme weer tot je komen.quote:Op zondag 21 november 2010 09:28 schreef Hathor het volgende:
Vreselijk als zoiets gebeurt, je zou toch denken dat na zovele voorbeelden mensen niet meer dronken achter het stuur stappen, maar blijkbaar zijn er altijd wel figuren die het maar niet willen snappen. Veroordelen voor moord met voorbedachte rade lijkt me hier een toepasselijke straf. En rijbewijs voorgoed kwijt.
Klopt. Dergelijke straffen zijn veeeeeeeeeel te laag, vandaar ook het grote aantal mensen dat dronken gaat rijden.quote:Op zondag 21 november 2010 09:30 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat wordt 240 uur tuintjes harken en een rij-ontzegging van 2 jaar. Lang leven het rechtssysteem in Nederland
Voor het dronken doodrijden van iemand moet sowieso minimaal 2 jaar celstraf op staan. Er bestaat hier namelijk geen enkele excuus.quote:Op zondag 21 november 2010 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt. Dergelijke straffen zijn veeeeeeeeeel te laag, vandaar ook het grote aantal mensen dat dronken gaat rijden.
Een afschrikwekkende straf voor dronken rijden (nog zonder ongeval!) lijkt me een maand cel, boete ter waarde van een half jaarinkomen, auto naar Domeinen, en de rest van je leven geen rijbewijs meer. Wedden dat dan opeens veel meer mensen zich aan de regels gaan houden? En dat scheelt simpelweg tot 200 doden per jaar!
Wat is het verschil tussen moord en poging tot doodslag?quote:Op zondag 21 november 2010 09:28 schreef Hathor het volgende:
Vreselijk als zoiets gebeurt, je zou toch denken dat na zovele voorbeelden mensen niet meer dronken achter het stuur stappen, maar blijkbaar zijn er altijd wel figuren die het maar niet willen snappen. Veroordelen voor moord met voorbedachte rade lijkt me hier een toepasselijke straf. En rijbewijs voorgoed kwijt.
Ik denk dat mensen die dronken achter het stuur stappen sowieso niet zo nadenken over de consequenties, anders zouden ze namelijk niet achter het stuur stappen. Wat zou de afschrikwekkende functie zijn als ze er toch al niet over nadenken?quote:Op zondag 21 november 2010 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt. Dergelijke straffen zijn veeeeeeeeeel te laag, vandaar ook het grote aantal mensen dat dronken gaat rijden.
Een afschrikwekkende straf voor dronken rijden (nog zonder ongeval!) lijkt me een maand cel, boete ter waarde van een half jaarinkomen, auto naar Domeinen, en de rest van je leven geen rijbewijs meer. Wedden dat dan opeens veel meer mensen zich aan de regels gaan houden? En dat scheelt simpelweg tot 200 doden per jaar!
Objectief gezien ook hoor.quote:Op zondag 21 november 2010 10:19 schreef IHVK het volgende:
Dronken rijders zijn moreel gezien heel triest bezig.
Ook goed, sleep de dronken bestuurder terug naar het cafe, en geef hem daar 30 stokslagen. Dan dringt het wel door bij de rest. En ja, 30 stokslagen voor een dronken bestuurder is minder erg dan het doodrijden van mensen.quote:Op zondag 21 november 2010 10:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die dronken achter het stuur stappen sowieso niet zo nadenken over de consequenties, anders zouden ze namelijk niet achter het stuur stappen. Wat zou de afschrikwekkende functie zijn als ze er toch al niet over nadenken?
Ik zeg: rechterbeen amputeren en een brandmerk in het gezicht met de tekst: 'Verkoop mij géén aangepaste auto.'.quote:Op zondag 21 november 2010 09:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Voor het dronken doodrijden van iemand moet sowieso minimaal 2 jaar celstraf op staan. Er bestaat hier namelijk geen enkele excuus.
Als je met je dronken kop de auto instapt, neem je bewust het risico iemand dood te kunnen rijden.
quote:Op zondag 21 november 2010 09:30 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ok, laat het realisme weer tot je komen.
Dat wordt 240 uur tuintjes harken en een rij-ontzegging van 2 jaar. Lang leven het rechtssysteem in Nederland
Jij studeert rechten?quote:Op zondag 21 november 2010 09:30 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ok, laat het realisme weer tot je komen.
Met alleen een linkerbeen kan je prima automaat rijden.quote:Op zondag 21 november 2010 10:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zeg: rechterbeen amputeren en een brandmerk in het gezicht met de tekst: 'Verkoop mij géén aangepaste auto.'.
Jaquote:
Alleen als hij wist dat hij met de auto was.quote:Op zondag 21 november 2010 11:38 schreef Evertjan het volgende:
de kroegbaas die deze man dronken weg liet rijden bij zijn kroeg vandaan is ook schuldig in mijn ogen
Die had van mij kunnen zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 10:18 schreef Boudibou het volgende:
[..]
On: We weten niet hoeveel deze man ophad en hoe 'dronken' hij daadwerkelijk was. En hoe dronken de kinderen waren en of ze misschien vreemde capriolen uithaalden.
Feit blijft dat de bestuurder fout blijft en dit heel naar is voor de familie.
Welke eerdere uitspraken? Dronken mensen die iemand doodrijden krijgen vaak 5-8 jaar gevangenisstraf.quote:Op zondag 21 november 2010 11:02 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik ga af op eerdere uitspraken die in Nederland zijn gedaan omtrent dit onderwerp.
Heb je hier een linkje met bewijsmateriaal voor?quote:Op zondag 21 november 2010 11:50 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Welke eerdere uitspraken? Dronken mensen die iemand doodrijden krijgen vaak 5-8 jaar gevangenisstraf.
maar natuurlijkquote:Op zondag 21 november 2010 11:38 schreef Evertjan het volgende:
de kroegbaas die deze man dronken weg liet rijden bij zijn kroeg vandaan is ook schuldig in mijn ogen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |