Dat vond ik ook wel een grote gemiste kans, wat ik verder echt een misser vond is het ontbreken van Lord Voldemort bij het drama met de slang in Goderic's Hollow en het daar opvolgende deja vu. Schandalig vond ik die eigenlijk. Tel daarbij op dat er voorbijgegaan wordt aan het niet mogen noemen van de naam van Lord Voldemort en eigenlijk speelt aartsvijand van Harry eigenlijk nog niet eens een bijrol in de film, toch redelijk apart nu we het einde naderen.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:51 schreef TheMagnificent het volgende:
In het boek begon Harry zijn vertrouwen in Dumbledore op een gegeven moment echt te verliezen, omdat hij een hoop dingen te weten kwam die Dumbledore hem destijds niet had verteld (en die Harry als noodzakelijk achtte). In de film miste ik dat gevoel bij Harry toch wel een beetje.
In het eerste gedeelte van het boek spelen de deathly hallows ook nog niet zo'n grote rol natuurlijk. Pas in shell cottage maakt Harry de keuze.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:33 schreef F_JD het volgende:
[..]
Dat vond ik ook wel een grote gemiste kans, wat ik verder echt een misser vond is het ontbreken van Lord Voldemort bij het drama met de slang in Goderic's Hollow en het daar opvolgende deja vu. Schandalig vond ik die eigenlijk. Tel daarbij op dat er voorbijgegaan wordt aan het niet mogen noemen van de naam van Lord Voldemort en eigenlijk speelt aartsvijand van Harry eigenlijk nog niet eens een bijrol in de film, toch redelijk apart nu we het einde naderen.
Laatste minpuntje nog: Het verhaal van de drie broers was erg mooi uitgewerkt, maar verder spelen The deathly Hallows eigenlijk helemaal geen rol in de film, inclusief de lastige keuze voor Harry achter welke elementen aan te gaan...
Verder best een aardige film hoor
Keuze wordt gemaakt voordat Voldemort naar het graf van Dumbledore gaat. Dat was namelijk het moment dat hij hem voor kon zijn. Maar in de film komt het niet eens voorbij dat hij er mee bezig is van tevoren of dat hij er achter komt waar de stok ligt.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
In het eerste gedeelte van het boek spelen de deathly hallows ook nog niet zo'n grote rol natuurlijk. Pas in shell cottage maakt Harry de keuze.
Ja, dat wel. Dat is inderdaad wel een gemis. Misschien laten ze de keus nog zien, als Harry eerst met Griphook gaat praten.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:41 schreef F_JD het volgende:
[..]
Keuze wordt gemaakt voordat Voldemort naar het graf van Dumbledore gaat. Dat was namelijk het moment dat hij hem voor kon zijn. Maar in de film komt het niet eens voorbij dat hij er mee bezig is van tevoren of dat hij er achter komt waar de stok ligt.
Bij de derde film zitten inderdaad erg mooie beelden. Een groot pluspunt van de films natuurlijk is dat de magie uit de boeken tot leven gewekt kan worden. En die magische sfeer komt in deel drie erg goed tot uiting. Al is in de eerste film bijvoorbeeld diagon alley (de wegisweg geloof ik) ook een lust voor het oog. Derde boek is voor velen ook één van de favorieten.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:02 schreef speknek het volgende:
Wederom bijzonder puike film (ik zeg wederom alhoewel ik hbp niet zo vond, of althans, ik ben nu alweer vergeten wie of wat de hbp was, maar ik geloof dat veel mensen het boek ook niet zo vonden). Ik heb niet alle boeken gelezen, maar deel 7 wel, en ik ben geloof ik een van de weinigen die de films beter vinden dan de boeken.
Zo achteraf vind ik het ook volkomen verdedigbaar dat ze de film in tweeen hebben gesplitst, een wat rustigere opbouw past het slot, en de Harry Potter stijl in het geheel, goed. Scheelt ook dat de acteurs natuurlijk steeds geloofwaardiger acteren.
Toch blijft wat mij betreft de regisseur en het camerawerk van deel 3 (Cuaron) de beste.
Ik heb die eerste met heel veel pijn en moeite uit gezeten voor de tv...quote:Op woensdag 24 november 2010 15:52 schreef speknek het volgende:
Pasgeleden was trouwens Prince Caspian op tv, dat kan ook verklaren waarom ik HP zo goed vond.
Ik vind beide geweldig. Gisteravond na het voorlopig eind van de film het boek er maar weer bij gepakt omdat ik niet meer precies weet hoe zaken aflopen, en het viel mij juist weer op hoe goed het geschreven is.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:51 schreef speknek het volgende:
Ja vind ik ook wel een terechte constatering, het verhaal van Sirius Black was op z'n minst warrig te noemen. Maar ik vind het verhaal sowieso niet het sterkste punt van HP (in de film van deel 7 valt bijvoorbeeld ook weer op hoe de hanger-horcrux gejat is van de One Ring), het gaat mij meer om de drie hoofdrolspelers en de magische sfeer. Het zal wellicht ook verklaren waarom ik de films leuker vind dan de boeken.
quote:Op woensdag 24 november 2010 20:59 schreef speknek het volgende:
Ja wel goed geschreven, fantasierijk, grappig. Maar de manier waarop het conflict Voldemort dood = HP dood opgelost werd bijvoorbeeld vond ik zelf erg onbevredigend. Ik heb hem op vakantie uitgelezen en niet de verklaringen van fans bekeken, maar ik snapte er niet veel van en het kwam op me over alsof Rowling het ook niet meer wist en een beetje een copout was begaan. (maar misschien is het wel een hele edele oplossing en snapte ik het niet omdat ik niet alle boeken heb gelezen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Film niet gezien, maar ga er vanuit dat ze dat sowieso niet goed hebben uitgelegd...quote:Op woensdag 24 november 2010 21:58 schreef speknek het volgende:
Ah okee, dan ligt het er inderdaad aan dat ik boek 4 niet heb gelezen. Hmm, zat het wel in film 4?
Het wordt tussen neus en lippen wel vermeld geloof ik.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:59 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Film niet gezien, maar ga er vanuit dat ze dat sowieso niet goed hebben uitgelegd...
Idd, op een manier dat iedereen het al vergeten is als de film afgelopen is..quote:Op woensdag 24 november 2010 22:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het wordt tussen neus en lippen wel vermeld geloof ik.
Zoals met veel zaken in de filmsquote:Op woensdag 24 november 2010 22:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het wordt tussen neus en lippen wel vermeld geloof ik.
Dat tweede deel heb ik me niet eens aan gewaagd, de eerste film vond ik echt drama.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:52 schreef speknek het volgende:
Pasgeleden was trouwens Prince Caspian op tv, dat kan ook verklaren waarom ik HP zo goed vond.
http://www.empireonline.com/features/lost-plots-of-harry-potter/quote:Op woensdag 24 november 2010 22:25 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vind sowieso dat er vrij veel weggelaten wordt in de films ten opzichte van de boeken. Maar goed, Rowling keurt het goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |