abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89094673
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:51 schreef TheMagnificent het volgende:
In het boek begon Harry zijn vertrouwen in Dumbledore op een gegeven moment echt te verliezen, omdat hij een hoop dingen te weten kwam die Dumbledore hem destijds niet had verteld (en die Harry als noodzakelijk achtte). In de film miste ik dat gevoel bij Harry toch wel een beetje.
Dat vond ik ook wel een grote gemiste kans, wat ik verder echt een misser vond is het ontbreken van Lord Voldemort bij het drama met de slang in Goderic's Hollow en het daar opvolgende deja vu. Schandalig vond ik die eigenlijk. Tel daarbij op dat er voorbijgegaan wordt aan het niet mogen noemen van de naam van Lord Voldemort en eigenlijk speelt aartsvijand van Harry eigenlijk nog niet eens een bijrol in de film, toch redelijk apart nu we het einde naderen.

Laatste minpuntje nog: Het verhaal van de drie broers was erg mooi uitgewerkt, maar verder spelen The deathly Hallows eigenlijk helemaal geen rol in de film, inclusief de lastige keuze voor Harry achter welke elementen aan te gaan...

Verder best een aardige film hoor :)
  woensdag 24 november 2010 @ 14:35:11 #102
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_89094744
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:33 schreef F_JD het volgende:

[..]

Dat vond ik ook wel een grote gemiste kans, wat ik verder echt een misser vond is het ontbreken van Lord Voldemort bij het drama met de slang in Goderic's Hollow en het daar opvolgende deja vu. Schandalig vond ik die eigenlijk. Tel daarbij op dat er voorbijgegaan wordt aan het niet mogen noemen van de naam van Lord Voldemort en eigenlijk speelt aartsvijand van Harry eigenlijk nog niet eens een bijrol in de film, toch redelijk apart nu we het einde naderen.

Laatste minpuntje nog: Het verhaal van de drie broers was erg mooi uitgewerkt, maar verder spelen The deathly Hallows eigenlijk helemaal geen rol in de film, inclusief de lastige keuze voor Harry achter welke elementen aan te gaan...

Verder best een aardige film hoor :)
In het eerste gedeelte van het boek spelen de deathly hallows ook nog niet zo'n grote rol natuurlijk. Pas in shell cottage maakt Harry de keuze.
pi_89094805
Ik ga vrijdag naar Harry Potter *O*
I'm trying to keep it together
pi_89095004
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:35 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

In het eerste gedeelte van het boek spelen de deathly hallows ook nog niet zo'n grote rol natuurlijk. Pas in shell cottage maakt Harry de keuze.
Keuze wordt gemaakt voordat Voldemort naar het graf van Dumbledore gaat. Dat was namelijk het moment dat hij hem voor kon zijn. Maar in de film komt het niet eens voorbij dat hij er mee bezig is van tevoren of dat hij er achter komt waar de stok ligt.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:45:04 #105
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_89095122
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:41 schreef F_JD het volgende:

[..]

Keuze wordt gemaakt voordat Voldemort naar het graf van Dumbledore gaat. Dat was namelijk het moment dat hij hem voor kon zijn. Maar in de film komt het niet eens voorbij dat hij er mee bezig is van tevoren of dat hij er achter komt waar de stok ligt.
Ja, dat wel. Dat is inderdaad wel een gemis. Misschien laten ze de keus nog zien, als Harry eerst met Griphook gaat praten.
  woensdag 24 november 2010 @ 15:02:07 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_89095727
Wederom bijzonder puike film (ik zeg wederom alhoewel ik hbp niet zo vond, of althans, ik ben nu alweer vergeten wie of wat de hbp was, maar ik geloof dat veel mensen het boek ook niet zo vonden). Ik heb niet alle boeken gelezen, maar deel 7 wel, en ik ben geloof ik een van de weinigen die de films beter vinden dan de boeken.
Zo achteraf vind ik het ook volkomen verdedigbaar dat ze de film in tweeen hebben gesplitst, een wat rustigere opbouw past het slot, en de Harry Potter stijl in het geheel, goed. Scheelt ook dat de acteurs natuurlijk steeds geloofwaardiger acteren.
Toch blijft wat mij betreft de regisseur en het camerawerk van deel 3 (Cuaron) de beste.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 24 november 2010 @ 15:11:45 #107
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_89096112
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:02 schreef speknek het volgende:
Wederom bijzonder puike film (ik zeg wederom alhoewel ik hbp niet zo vond, of althans, ik ben nu alweer vergeten wie of wat de hbp was, maar ik geloof dat veel mensen het boek ook niet zo vonden). Ik heb niet alle boeken gelezen, maar deel 7 wel, en ik ben geloof ik een van de weinigen die de films beter vinden dan de boeken.
Zo achteraf vind ik het ook volkomen verdedigbaar dat ze de film in tweeen hebben gesplitst, een wat rustigere opbouw past het slot, en de Harry Potter stijl in het geheel, goed. Scheelt ook dat de acteurs natuurlijk steeds geloofwaardiger acteren.
Toch blijft wat mij betreft de regisseur en het camerawerk van deel 3 (Cuaron) de beste.
Bij de derde film zitten inderdaad erg mooie beelden. Een groot pluspunt van de films natuurlijk is dat de magie uit de boeken tot leven gewekt kan worden. En die magische sfeer komt in deel drie erg goed tot uiting. Al is in de eerste film bijvoorbeeld diagon alley (de wegisweg geloof ik) ook een lust voor het oog. Derde boek is voor velen ook één van de favorieten.

Bij de zesde film is het grootste bezwaar een erg groot verschil ten opzichte van het boek (het in brand steken van the burrow), verder vind ik de rest van die film wel erg tof, goed geacteerd ook. In het boek ben je erg benieuwd naar wie de half blood prince is, maar in de films niet echt. Oké, het is de schrijver van een boek waar Harry mee rondhobbelt, maar who cares? In het boek is Harry echt geobsedeerd door dat boek van de half blood prince, hij gaat er geheel in op. In het slot van de film gooit Snape er nog even uit dat hij de half blood prince is, maar dat boeit de kijker waarschijnlijk niet veel.
  woensdag 24 november 2010 @ 15:33:35 #108
8369 speknek
Another day another slay
pi_89096931
Het mooie van deel 3 (in zoverre mensen dat nog niet opgevallen is), is dat werkelijk geen enkel shot stil staat, de camera is altijd in beweging (en dan niet shakycam, maar een subtiele panning of op rails). Geeft een hele mooie magische sfeer.

Films 1 en 2 vond ik dan weer overigens de minsten, maar ik vond het eerste boek ook te kinderachtig indertijd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 november 2010 @ 15:36:29 #109
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89097077
Ik vind 3 teveel leunen op het camerawerk en de mooie shots, en dat het verhaal naar de achtergrond drukken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 24 november 2010 @ 15:51:01 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_89097678
Ja vind ik ook wel een terechte constatering, het verhaal van Sirius Black was op z'n minst warrig te noemen. Maar ik vind het verhaal sowieso niet het sterkste punt van HP (in de film van deel 7 valt bijvoorbeeld ook weer op hoe de hanger-horcrux gejat is van de One Ring), het gaat mij meer om de drie hoofdrolspelers en de magische sfeer. Het zal wellicht ook verklaren waarom ik de films leuker vind dan de boeken.
  woensdag 24 november 2010 @ 15:52:19 #111
8369 speknek
Another day another slay
pi_89097721
Pasgeleden was trouwens Prince Caspian op tv, dat kan ook verklaren waarom ik HP zo goed vond.
pi_89099060
Morgen naar de bios :Y)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 november 2010 @ 16:24:14 #113
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89099132
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:52 schreef speknek het volgende:
Pasgeleden was trouwens Prince Caspian op tv, dat kan ook verklaren waarom ik HP zo goed vond.
Ik heb die eerste met heel veel pijn en moeite uit gezeten voor de tv... :X
Wat een crap film was dat zeg.
Hadden ze die leeuw niet gewoon jezus kunnen noemen?? :X
Dan klopte dat tenminste ook nog... :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 24 november 2010 @ 20:39:55 #114
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_89110249
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:51 schreef speknek het volgende:
Ja vind ik ook wel een terechte constatering, het verhaal van Sirius Black was op z'n minst warrig te noemen. Maar ik vind het verhaal sowieso niet het sterkste punt van HP (in de film van deel 7 valt bijvoorbeeld ook weer op hoe de hanger-horcrux gejat is van de One Ring), het gaat mij meer om de drie hoofdrolspelers en de magische sfeer. Het zal wellicht ook verklaren waarom ik de films leuker vind dan de boeken.
Ik vind beide geweldig. Gisteravond na het voorlopig eind van de film het boek er maar weer bij gepakt omdat ik niet meer precies weet hoe zaken aflopen, en het viel mij juist weer op hoe goed het geschreven is.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 24 november 2010 @ 20:59:15 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_89111374
Ja wel goed geschreven, fantasierijk, grappig. Maar de manier waarop het conflict Voldemort dood = HP dood opgelost werd bijvoorbeeld vond ik zelf erg onbevredigend. Ik heb hem op vakantie uitgelezen en niet de verklaringen van fans bekeken, maar ik snapte er niet veel van en het kwam op me over alsof Rowling het ook niet meer wist en een beetje een copout was begaan. (maar misschien is het wel een hele edele oplossing en snapte ik het niet omdat ik niet alle boeken heb gelezen)
pi_89115385
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:59 schreef speknek het volgende:
Ja wel goed geschreven, fantasierijk, grappig. Maar de manier waarop het conflict Voldemort dood = HP dood opgelost werd bijvoorbeeld vond ik zelf erg onbevredigend. Ik heb hem op vakantie uitgelezen en niet de verklaringen van fans bekeken, maar ik snapte er niet veel van en het kwam op me over alsof Rowling het ook niet meer wist en een beetje een copout was begaan. (maar misschien is het wel een hele edele oplossing en snapte ik het niet omdat ik niet alle boeken heb gelezen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 november 2010 @ 21:58:09 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_89115561
Ah okee, dan ligt het er inderdaad aan dat ik boek 4 niet heb gelezen. Hmm, zat het wel in film 4?
pi_89115635
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:58 schreef speknek het volgende:
Ah okee, dan ligt het er inderdaad aan dat ik boek 4 niet heb gelezen. Hmm, zat het wel in film 4?
Film niet gezien, maar ga er vanuit dat ze dat sowieso niet goed hebben uitgelegd...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 november 2010 @ 22:00:03 #119
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89115694
quote:
7s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:59 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Film niet gezien, maar ga er vanuit dat ze dat sowieso niet goed hebben uitgelegd...
Het wordt tussen neus en lippen wel vermeld geloof ik.
pi_89115956
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Idd, op een manier dat iedereen het al vergeten is als de film afgelopen is..
pi_89116364
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zoals met veel zaken in de films ;)

In 7-1 zijn er al wat zaken die waarschijnlijk niet duidelijk zullen worden uitgelegd in 7-2.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_89117402
Ik vind sowieso dat er vrij veel weggelaten wordt in de films ten opzichte van de boeken. Maar goed, Rowling keurt het goed.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:31:22 #123
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_89122866
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:52 schreef speknek het volgende:
Dat tweede deel heb ik me niet eens aan gewaagd, de eerste film vond ik echt drama.
Ik had een HP achtige kwaliteit en sfeer verwacht...
pi_89123434
Heb 'm vanavond gezien, vond 'm goed! :Y)
Op naar het laatste deel!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 25 november 2010 @ 07:47:51 #125
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_89125013
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:25 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vind sowieso dat er vrij veel weggelaten wordt in de films ten opzichte van de boeken. Maar goed, Rowling keurt het goed.
http://www.empireonline.com/features/lost-plots-of-harry-potter/

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')