Juist! Ik merk nu al dat ik de mensen van nog geen tien jaar jonger dan ik vaak ontzettend zelfverzekerd vind, op een manier die uitstraalt dat ze overal maar recht op menen te hebben, zonder dat er iets tegenover staat. Die trekken vaak zonder enige reserve hun scheur open zodra ze het niet aanstaat. De muurbloempjes en kat-uit-de-boomkijkers worden eruit gefokt lijkt het wel...quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:45 schreef Reneuh het volgende:
Het is helaas meer dan een trend aan het worden. Het is een ontwikkeling die stevig aan het doorzetten is.
Ik vraag mij dan ook ten zeerste af hoe dit zich gaat verhouden over een jaar of tien. Dan moet de nu jonge generatie het over gaan nemen. Ik vind nu het verschil al enorm als ik kijk naar een gemiddelde groep jongeren van een jaar of 15 oud, en hoe het volgens mij was toen ik zelf rond die leeftijd was (ben nu 25).
Dit komt volgens mij allemaal voort uit het gebrek aan opvoeding. Er zijn gelukkig nog genoeg mensen die wel weten hoe ze hun kinderen moeten opvoeden, maar die komen in het gedrang door het gedrag van 'die anderen'. Zowel die ouders als hun kinderen hebben meer dan een schop onder de kont nodig. Discipline, respect en een fatsoenlijke algemene ontwikkeling moet ze bijgebracht worden.
Daarnaast mag in Nederland ook gewoon te veel. Hoe harder je schreeuwt, des te meer je gedaan krijgt. En dat is ook een van de facetten die hier aan bijdraagt.
Vertel haar maar dat ik voor kinderwagens gerust wil wachten, en voor ouderen met een rollator ook wel. Vervelende gastjes die geen OV-kaart hebben en met de chauffeur in discussie gaan/ grote bek opzetten omdat ze zonder te betalen toch mee willen schop ik het liefste zelf de bus uit. Helaas ben ik maar 1.70 en vrouw.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Je hebt ook te brave mensen.
Mijn vrouw is er zo eentje. Die loopt naar de starthalte van de bus in plaats van naar de halte hier een straat achter het huis, omdat ze anders de bus te lang ophoudt wanneer ze met de kinderwagen moet instappen...
Al zo vaak gezegd, maar ja. Belgische. En geen haar op de tanden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:58 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Vertel haar maar dat ik voor kinderwagens gerust wil wachten, en voor ouderen met een rollator ook wel. Vervelende gastjes die geen OV-kaart hebben en met de chauffeur in discussie gaan/ grote bek opzetten omdat ze zonder te betalen toch mee willen schop ik het liefste zelf de bus uit. Helaas ben ik maar 1.70 en vrouw.
Ik zit nu midden in mijn rijlessen, en ik had er nooit bij stilgestaan (quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:01 schreef AlphaOmega het volgende:
Wat ik leuk vind van onze overheid is de campagne 'Onbewust Asociaal' en 'Het nieuwe rijden'. Stel, je komt bij een kruising, je moet rechtsaf, het kruispunt heeft stoplichten. Voor de baan rechtsaf is speciaal een uitvoegstrook gemaakt, naast de twee banen rechtdoor. Rechtdoor heeft rood, jij hebt groen, en voor je rijdt een 'nieuwe rijder', die dus z'n auto met een lullig vaartje laat uitrollen, waardoor jij niet naar je baan kan, en het stoplicht niet haalt. Behoorlijk onbewust asociaal van die nieuwe rijder...
Ik probeer ook wel bewust te rijden, maar boven dat probeer ik veel meer sociaal te rijden. Als ik op de snelweg iemand inhaal, en dreig die persoon klem te rijden, dan geef ik ook wel even gas zodat dat niet gebeurt, net als dat ik gewoon al van het gas ga als ik zie dat ik anders iemand echt wel klem zal rijden. Dat probeer ik altijd te voorkomen. En rustig uitrollen waar mogelijk, ja, heel goed, maar niet als mijn stoplicht op groen staat!quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zit nu midden in mijn rijlessen, en ik had er nooit bij stilgestaan () dat dat uitrollen Nieuw was en dus dat het vervelend zou kunnen zijn omdat het ook anders kan en is geweest. Echt heel heus onbewust dus in mijn geval
en de opa's en oma's natuurlijk!quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien zijn het de vaders die zo aso zijn?![]()
Dat is denk ik dé hamvraag. Net als dat niemand ooit enige sympathie lijkt te koesteren voor mensen die dringen voor de trein, maar ik zie niet anders...quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:30 schreef Tinkepink het volgende:
Het ergste is misschien wel dat waarschijnlijk het merendeel van de ouders zich hier onder de noemer 'kuthippie' zal scharen. Ervanuitgaande dat hier een dwarsdoorsnede van de Nederlandse ouders (vooral moeders) post, hoe kan het dan zijn dat het gedrag IRL zo anders is?
Dat zeker, ik ben normaal ook niet zo zuur hoor, maar ik heb 2 uur in de waterkou gestaan voor een verklede vent in een jurk met een mal hoedje op en zijn geverfde vrienden, dus dan heb ik het even gehad met de mensheidquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik denk dat de drukte ook wel het slechtste in mensen naar boven haalt en dat het leven op veel manieren steeds drukker wordt. De Sinterklaasviering is wel een aardig voorbeeld, net als Koninginnedag: het zijn behoorlijk massale vieringen aan het worden en ik mijd ze liever. Dat geldt ook voor het openbaar vervoer in de spits: het is druk, er is weinig ruimte, en 'dus' wordt er meer om gevochten.
Over het algemeen zijn er ook veel lieve mensen, hoor, en die vallen me juist des te meer op. Een vriendelijk gebaar kan mijn hele dag goedmaken.
Ja! Dat geldt blijkbaar voor iedereen behalve iedereen. Iedereen heeft een smoesje: ja maar ze is zo klein of hij is een beetje verlegen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:37 schreef Ahava het volgende:
Alle drie je voorbeelden zijn zo herkenbaar. Als juf sta ik elk jaar als we Sinterklaas onthalen op het schoolplein, ouders van kleuters naar achteren te dirigeren omdat ze pontificaal voor de kinderen van de groep 3 t/m 8 gaan staan. En dan is van tevoren al in onze nieuwsbrief gevraagd aan ouders om achteraan te gaan staan.
Bij het afzwemmen van mijn nichtje heb ik me groen en geel geërgerd aan een oma die steeds pal voor me ging staan. Ik kon niets zien.
Bij elke eindmusical heb ik me nog verwonderd over inderdaad: kletsende ouders in de zaal, bizar!
Ik durf niet eens met de kinderwagen in de bus te stappen, echt niet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Je hebt ook te brave mensen.
Mijn vrouw is er zo eentje. Die loopt naar de starthalte van de bus in plaats van naar de halte hier een straat achter het huis, omdat ze anders de bus te lang ophoudt wanneer ze met de kinderwagen moet instappen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |