quote:za 20 nov 2010, 05:30 |
Generaal schaamt zich voor kazerne van 450 miljoen
UTRECHT
door Roy Klopper - Het nieuwe hoofdkwartier van de Koninklijke Landmacht in Utrecht is zo luxueus dat de commandant der landstrijdkrachten zich er tegenover zijn personeel voor schaamt
Generaal Rob Bertholee zegt de gloednieuwe Kromhoutkazerne in Utrecht met "gemengde gevoelens te betrekken". Het voor 450 miljoen euro gebouwde complex is onder meer aangekleed met dure natuursteen en heeft voor binnenslapers riante appartementen met eigen badkamers.
Buitenterras
Er zijn onder meer een sporthal, gezondheidscentrum, fitnessruimten, parkeergarage en een luxe restaurant. Op fraaie buitenterrassen staan zitjes met parasols en rond de hoofdgebouwen zijn uitbundige waterpartijen en wandelpaden aangelegd. Overal staat chique lederen meubilair.
Omdat het goedkoper is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:56 schreef michaelmoore het volgende:
De oude kazerne was nog prima en eigendom van de staat, waarom dan enorm dure leaseback constructie ??
[ afbeelding ]
[..]
Ja dat zei de burgemeester ook al over het nieuwe stadskantoor hier van 30 miljoenquote:
Hoe dat zit weet ik niet precies.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat zei de burgemeester ook al over het nieuwe stadskantoor hier van 30 miljoen
In Enschede slopen ze een viaduct en maken 1 groot kruispunt, de gemeente zegt dat het geld oplevert omdat er subsidies van de overheid komen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat zei de burgemeester ook al over het nieuwe stadskantoor hier van 30 miljoen
dus omdat de overheid het subsidieert is het goedkoper om te slopen en te vervangen, soort werkverschaffing dusquote:Op zaterdag 20 november 2010 13:08 schreef Abraracadabra het volgende:
[..]
In Enschede slopen ze een viaduct en maken 1 groot kruispunt, de gemeente zegt dat het geld oplevert omdat er subsidies van de overheid komen.
Klinkt in mijn oren een achteruitgang, als je veel Transport tycoon hebt gespeeld.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:08 schreef Abraracadabra het volgende:
In Enschede slopen ze een viaduct en maken 1 groot kruispunt, de gemeente zegt dat het geld oplevert omdat er subsidies van de overheid komen.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)er_luxe_kazerne.htmlquote:Op zaterdag 20 november 2010 13:14 schreef SpecialK het volgende:
Ai caramba. Un topico el telegraphos. trouwos
Volgens mij is het gewoon puur om liquide middelen los te krijgen nu Den Haag de geldkraan wat dichter draait. Ik betwijfel of het operationeel goedkoper is.quote:
Dus Strukton bouwt het voor 450 miljoen zonder de grond, dus alleen voor de paar gebouwen.quote:
"Iets" meer.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dus Strukton bouwt het voor 450 miljoen zonder de grond, dus alleen voor de paar gebouwen.
Vervolgens huurt defensie het terug voor ???
5% van 450 Miljoen ???
Volgens mij geen sale &lease back, maar DBFMO; Design, Build, Finance, Maintain, Operate.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
"Iets" meer.Maar inclusief bewaking, catering et cetera.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |