abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88933303
Lambiekje had al een topic geopen genaamd 'Hitler liet UFO ontwerpen om Londen te bombarderen'.
Dit was een potentieel interessant topic, behalve dat het al snel een soort onzin-topic werd omdat dat blijkbaar ok is als de TS als 'conspiray-believer' te boek staat. Jammer, vind ik, beetje 'argumentum ad hominem', maar ik hoop dat het in dit topic wat serieuzer kan en ja maren daarover doe je maar ergens anders

Allereerst een quote uit Lambiekjes bron artikel:
quote:
...de Duitsers (kwamen) met de (V1 en) V2-raketten en de eerste jet fighters op de proppen, maar die kwamen te laat om de nederlaag nog af te wenden. Andere ideeën, zoals een vliegende schotel die Londen en zelfs New York moest bombarderen, raakten niet voorbij het tekenbord.
(Tenminste, )zo werd aanvankelijk aangenomen, maar volgens een recent rapport in het Duitse wetenschappelijke magazine 'PM', zou zo'n vliegende schotel wel degelijk uitgewerkt zijn en zou een prototype zelfs ooit de lucht ingestuurd zijn.
Wat betreft dat artikel in het populair wetenschappelijke Duitse magazine P.M, daar kan ik online geen artikel over dit onderwerp vinden eerlijk gezegd. Maar mss zoek ik niet goed.

Om te beginnen met een post van EdvandeBerg uit dat topic:
quote:
Er gaan al heel lang verhalen dat de nazi's met vliegende schotels bezig waren. Maar ze waren met allerlei gekke dingen bezig.

Het is trouwens maar goed dat de Amerikanen met de oorlog mee gingen doen. Als de Duitsers zich alleen met de Russen hadden hoeven bezig houden, hadden ze misschien wel veel meer van dit geheime wapens ontwikkeld en de oorlog veel langer uit kunnen houden, of zelfs erger...

Ook was het heel prettig dat Hitler geestelijk verder aftakelde, domme beslissingen geen nemen en niemand hem durfde tegen te spreken. De ME262 bijvoorbeeld, was als jager bedoeld en had een serieuze bedreiging voor de geallieerde bommenwerpers kunnen zijn, maar van Hitler moest het een close range bomber worden (anti-tank etc) waar het ding helemaal niet voor gemaakt was.
Ik vind dit een interessant onderwerp: Hoe ver waren de Nazi's daadwerkelijk op dit gebied?
Hebben ze echt ge-experimenteerd met vliegende schotels?

Volgens het bron-artikel zouden er zelf Nazi-IFO's boven de Thames hebben gevlogen: dat lijkt mij persoonlijk erg sterk want als er alleen nog maar een handvol prototypes waren dan lijkt mij wel dat het laatste wat je daarmee doet bestaat uit rondvliegen boven Londen, gezien het feit dat die stad zwaar bewapend was met FLAK in de WOII.

Op het internet kan ik weinig anders vinden dan creatieve Photosoeps, het soort waarmee Lambiek's topic ook werd overspoeld. Leuk, maar niet serieus. Verder Googlen levert mij ook weinig op dat betrouwbaar lijkt, dus bij dezen:

Ontwierpen/maakten de Nazi's IFO's? want UFO's waren het niet, they where identified, so Identified Flying Objects

en nogmaals, dit is een serieus topic, hou daar rekening mee s.v.p.
pi_88933338
Als zij niet de vernietiging over zichzelf afgeroepen hadden dan was het misschien gelukt een ontwerp te maken. Zij hadden het theoretisch centrum van de wetenschap in de wereld.
pi_88933392
Ook zwaartekracht is relatief. Een meester van de tijd kan de zwaartekracht naar zijn hand zetten. inclusief acceleratie en afremming zonder G krachten.
Wordt de mensheid de tijd meester? Dit kan pas als men general relativity, electromagnetism en een quantum theory weet te verenigen in een allesomvattende theorie.
pi_88933403
Klopt Onverlaatje: Bijvoorbeeld, zeker tot in de jaren vijftig dreef NASA op geassimileerde kennis die uit dat centrum van kennis afkomstig was. Ik neem aan dat de naam Von Braun geen verdere introductie behoeft.
Zoals ook EdvandeBerg in andere woorden al zei, net als jij, als de Nazi's zichzelf niet de vernieling in hadden geholpen had het wel eens heel anders kunnen aflopen.

Wat Amerikaanse vliegende schotels betreft uit die tijd (jaren veertig, vijftig) kan ik alleen deze vinden, de Vought XF5U:


edit: was dus reactie op je 1e post
pi_88933408
Het enige echte bewijs voor Nazi 'vliegende schotels' is gevonden door de Amerikanen in Peenumünde ,1945. De "Sack AS-6", het model dat gecreëerd is door Arthur Sack in 1939 in het kader van de National Contest of Aeromodels.



Alle andere verhalen zijn gewoon bullshit van mensen met een te rijke fantasie .

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokstaart op 20-11-2010 07:04:42 ]
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88933413
De ontwerpen zien eruit als flying bodies. Conventionele brandstofbesparende ontwerpen.
pi_88933429
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 06:03 schreef Onverlaatje het volgende:
De ontwerpen zien eruit als flying bodies. Conventionele brandstofbesparende ontwerpen.
Juist ja . En veel van die technologie is na de Tweede Wereldoorlog ook gewoon door de Amerikanen ingezet voor andere doeleinden .

Zo hebben ze in een fabriek in het zuiden van Duitsland enkele prototypen en tekeningen van de Horten Ho 229 gevonden en meegenomen naar de US en zelf later bepaalde bruikbare concepten uit dat ontwerp toegepast op hun eigen toestellen .





Overigens is het hele "Flying saucer " verhaal in Amerika in de jaren 50/60 plots opgedoken in de media . Het kan dus best zijn dat de Amerikanen na WW2 ergens tekeningen hebben gevonden van door de Duisters bedachte prototypes voor dergelijke toestellen en deze later zelf getracht hebben na te bouwen . En waarschijnlijk geconcludeerd hebben dat het niet werkte .
Concrete bewijzen hiervoor zijn zaken als een "Avrocar" , gebouwd begin jaren 50 door de Canadezen , maar later geannuleerd omdat het niet rendabel en efficiënt bleek .

Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 20 november 2010 @ 07:33:22 #8
288126 roxio86
amsterdamse feyenoorder!!!!
pi_88933595
Heb hier laatst ik dacht op national geo nog wat over gezien.

Toen hadden ze meer gevonden ergens achter in duitsland in een bergbunker/vliegbasis.

Was idd een UFO achtig apparaat wat wel degelijk zo vergevorderd was kwa bouw dat vlucht mogelijk was.

Daarbij had je onder Hitler hele takken die zich bezighielden met het buitenaardse en het occulte en daar zijn genoeg tastbare bewijzen voor gevonden.
pi_88935995
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_88937953
Iedereen wisten dat nazi toen technologie zo ver waren, dat ze zo snel mogelijk wilde inpikken.
Eigenlijk hebben amerikanen zoiets veel gewonnen.
1 bekende persoon Von braun waar een apollo raket heeft gebouwd.

Maar dat ufo is wel interessant.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:34:52 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_88938125
Ik vid het plaatje van deze Hitler-UFO eigenlijk te ongeloofwaardig. Hij lijkt teveel op UFO's uit stripverhalen (Suske en Wiske - De Gezanten van Mars, bijvoorbeeld). Ik zie ook niet hoe dit ding op zou stijgen of voortbewegen.

Ik heb ergens het zeurende gevoel in mijn hoofd dat dit een of andere hoax is van iemand die wil kijken hoe zo'n bericht de wereld rondgaat als wordt gesuggereerd dat het van een betrouwbare bron komt.

En eerlijk gezegd heb ik in geen enkel werk over de V-wapens en onderzoek daarnaar ook maar een splintertje aanwijzing voor het bestaan van dit wapen gevonden. Wel voor allerlei andere raar-gevormde vliegdingen.

Wat me het meest stoort is eigenlijk dat zinnetje, dat mensen het boven de Thames hebben zien vliegen. Het lijkt me dat zoiets wel de kranten gehaald had en dat er dan veel eerder veel meer over bekend was geweest. Het lijkt me redelijk moeilijk om al die mensen het zwijgen op te leggen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_88939922
"UFO" en "vliegende schotel" zijn wel twee verschillende dingen he. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_88962127
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vid het plaatje van deze Hitler-UFO eigenlijk te ongeloofwaardig. Hij lijkt teveel op UFO's uit stripverhalen (Suske en Wiske - De Gezanten van Mars, bijvoorbeeld). Ik zie ook niet hoe dit ding op zou stijgen of voortbewegen.
Waar dek je dat de makers van Suske & Wiske die ufo vanaf hebben

quote:
Ik heb ergens het zeurende gevoel in mijn hoofd dat dit een of andere hoax is van iemand die wil kijken hoe zo'n bericht de wereld rondgaat als wordt gesuggereerd dat het van een betrouwbare bron komt.

En eerlijk gezegd heb ik in geen enkel werk over de V-wapens en onderzoek daarnaar ook maar een splintertje aanwijzing voor het bestaan van dit wapen gevonden. Wel voor allerlei andere raar-gevormde vliegdingen.

Wat me het meest stoort is eigenlijk dat zinnetje, dat mensen het boven de Thames hebben zien vliegen. Het lijkt me dat zoiets wel de kranten gehaald had en dat er dan veel eerder veel meer over bekend was geweest. Het lijkt me redelijk moeilijk om al die mensen het zwijgen op te leggen.
De Duitsers waren met het ontwerpen van futuristise vliegtuigen ver vooruit.

http://www.flying-things.ch/Luft46.htm
http://www.kheichhorn.de/html/sonderwaffen.html
http://www.efodon.de/html(...)ise/geheimwaffen.pdf
Zelfs de V-22 Osprey wat de Amerikanen gebouwd hebben, komt van duitse bouwplannen.


Ook de straal aandrijving is duits... ME 262


Je moet eens kijken of je het volgend boek kunt inzien...

Rudolf Lusa:r Die deutschen Waffen und Geheimwaffen des 2. Weltkrieges und ihre Weiterentwicklung
ISBN 3-928388-00-2

[ Bericht 3% gewijzigd door -CRASH- op 21-11-2010 00:38:49 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_88981793
tja.. als je kijkt naar die "Sack AS-6" die stokstaart poste dan is het vooral de vraag wanneer je iets een vliegende schotel noemt, en wanneer het nog een vliegtuig te noemen is.

rare ontwerpen zullen vast wel bedacht zijn, en misschien zelfs ontworpen.

maar een vliegende schotel in de traditionele stijl (dus stilhangen in de lucht, geen/nauwelijks zichtbare aandrijving, ongelooflijk snel, etc.) zullen denk ik tot het rijk der fabelen kunnen worden gewezen.
pi_88991776
quote:
Ook de straal aandrijving is duits... ME 262
Als ik mij niet vergis was er al een Engelsman die eind jaren '20 een straalmotor had uitgevonden. Omdat men het potentieel er niet van inzag is dat niet verder ontwikkeld.
pi_88995102
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:43 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Als ik mij niet vergis was er al een Engelsman die eind jaren '20 een straalmotor had uitgevonden. Omdat men het potentieel er niet van inzag is dat niet verder ontwikkeld.
Hans von Ohain and Sir Frank Whittle

Dr. Hans von Ohain and Sir Frank Whittle are both recognized as being the co-inventors of the jet engine. Each worked separately and knew nothing of the other's work. Hans von Ohain is considered the designer of the first operational turbojet engine. Frank Whittle was the first to register a patent for the turbojet engine in 1930. Hans von Ohain was granted a patent for his turbojet engine in 1936. However, Hans von Ohain's jet was the first to fly in 1939. Frank Whittle's jet first flew in in 1941.

Doctor Hans Von Ohain
was a German airplane designer who invented an operational jet engine. Hans Von Ohain obtained his doctorate in Physics at the University of Göttingen in Germany and then became the junior assistant to Hugo Von Pohl, director of the Physical Institute at the University. German aircraft builder, Ernst Heinkel asked the university for assistance in new airplane propulsion designs and Pohl recommended his star pupil. Hans Von Ohain, was investigating a new type of aircraft engine that did not require a propeller. Only twenty-two years old when he first conceived the idea of a continuous cycle combustion engine in 1933, Hans Von Ohain patented a jet propulsion engine design similar in concept to that of Sir Frank Whittle but different in internal arrangement in 1934.
Hans Von Ohain joined Ernst Heinkel in 1936 and continued with the development of his concepts of jet propulsion. A successful bench test of one of his engines was accomplished in September 1937. A small aircraft was designed and constructed by Ernst Heinkel to serve as a test bed for the new type of propulsion system - the Heinkel He178. The Heinkel He178 flew for the first time on August 27, 1939. The pilot on this historic first flight of a jet-powered airplane was Flight Captain Erich Warsitz.

Hans Von Ohain developed a second improved jet engine, the He S.8A, which was first flown on April 2, 1941.

Sir Frank Whittle
was an English aviation engineer and pilot, the son of a mechanic, Frank Whittle joined the Royal Air Force or RAF as an apprentice. He joined an RAF fighter squadron in 1928 and became a test pilot in 1931. The young RAF officer was only 22 when he first thought to use a gas turbine engine to power an airplane. While often regarded as the father of modern jet propulsion systems, the young Frank Whittle tried without success to obtain official support for study and development of his ideas. He had to persist his research on his own initiative and received his first patent on turbojet propulsion in January 1930.

With private financial support, he began construction of his first engine in 1935. This engine, which had a single-stage centrifugal compressor coupled to a single-stage turbine, was successfully bench tested in April 1937; it was only a laboratory test rig, never intended for use in an aircraft, but it did demonstrate the feasibility of the turbojet concept. The modern turbojet engine used in many British and American aircraft is based on the prototype that Frank Whittle invented.

The firm of Power Jets Ltd., with which Whittle was associated, received a contract for a Whittle engine, known as the W1, on July 7, 1939. This engine was intended to power a small experimental aircraft. In February 1940, the Gloster Aircraft Company was chosen to develop the aircraft to be powered by the W1 engine - the Pioneer. The historic first flight of the Pioneer took place on May 15, 1941, with Flight Lieutenant P. E. G. Sayer as pilot.

http://inventors.about.com/library/inventors/bljetengine.htm

[ Bericht 29% gewijzigd door -CRASH- op 21-11-2010 22:41:15 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_89004933
http://discaircraft.greyfalcon.us/HAUNEBU.htm

interessante info met vele foto's
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_89011159
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:28 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
http://discaircraft.greyfalcon.us/HAUNEBU.htm

interessante info met vele foto's
en helaas hoogstwaarschijnlijk bullshit.

we zitten hier in W&T, dat deel van het forum waar, als er een vlieg-geval is ontwikkeld wat 40.000 km/h kan halen (rondje rond de aarde in een uur :') ), dat vlieggeval in elk geval door het leger gebruikt wordt, en binnen de kortste keren er ook een commerciële versie,of docu op discovery channel van komt.

de techniek die gebruikt zou worden heb ik verder ook nog nooit van gehoord, zou me niets verbazen als het gewoon helemaal onzin is.

als er al van die vliegende gevallen bestonden, dan waren ze blijkbaar te sloom, onhandig, of duur om door de sovjets of amerika gebruikt te worden. iets wat 40.000 km/h haalt is dat sowieso niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')