abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 mei 2002 @ 20:20:05 #1
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4388262
Gallo!

Ik heb al een keer een topic als deze gehad, toen was het meer of ik een akkoestische gitaar of een elec. wou hebben.

Het is toen een elc/akkoestische geworden, namelijk een Fender Stratacoustic...
Dit is pas 3 maanden geleden en heb er nog steeds veel plezier van, maar ik wil nu eiks ook met effecten gaan spelen...en dat klinkt dus uiteraard niet echt gaaf met dat ding...

Conclusie, ik wil een elec. gitaar, en wil er eiks niet al te veel aan uitgeven (duh), dus mijn vraag is als je ongeveer 400 euro's uit wil geven wat dan leuke gitaren zijn voor die prijs...(mag absoluut iets meer of minder zijn, als dat het waard is)

Heb op dit moment een Fender 25 wat versterkertje al staan dus dat hoeft niet...
Alleen dus gitaar en eventueel wat effecten..
Ik vind de Ephiphone Les Paul wel leuk gitaartje alleen die is nieuw volgens mij wel ff wat duurder!

Alvast weer bedankt:

Lenl, Zander en Tijn....en nog wat lui!

pi_4388386
Als ik jou was zou ik een Fender Stratocaster kopen, gewoon een standaard model.
Die zijn niet zo duur.

Veel succes met het zoeken naar je gitaar

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  donderdag 30 mei 2002 @ 20:35:03 #3
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4388450
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 20:29 schreef Dezz het volgende:
Als ik jou was zou ik een Fender Stratocaster kopen, gewoon een standaard model.
Die zijn niet zo duur.

Hehe nieuw een Fender Strat?? Niet zo duur??
Laat ik het zo zeggen, ik denk niet dat ik dat voor dat bedrag haal.
Maar thanx voor de input..
Wel een mooie gitaar trouwens.
pi_4388459
Ga naar een winkel waar ze een breed assortiment hebben, en vraag wat leuke gitaartjes zijn voor de speelstijl [vulhierin] in de prijsklasse van [vulhierin].

Tip:
http://www.robberts.guitars.nl/

Goodluck!

pi_4388472
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 20:20 schreef Emizea het volgende:
Conclusie, ik wil een elec. gitaar, en wil er eiks niet al te veel aan uitgeven (duh), dus mijn vraag is als je ongeveer 400 euro's uit wil geven wat dan leuke gitaren zijn voor die prijs...(mag absoluut iets meer of minder zijn, als dat het waard is)
Hmm.. in die prijsklasse zou ik denken aan:

- een Japanse Fender of Squier Strat
- Epiphone Les Paul / SG (moet wel kunnen voor 400 pegels)
- Ibanez RG (meer een metalgitaar, wel vet)
- Yamaha Pacifica (weet eigenlijk niet of ze die nog maken, maar anders heeft Yamaha vast wel een andere lowbudget lijn).

... maar er zijn nog veel meer opties, natuurlijk. Zelf uitproberen is het beste advies, en vergeet ook niet naar tweedehandsjes te kijken!

Oh ja, merken die je imo maar beter kunt vermijden: Samick, Rok Axe, Legend, en dergelijke b-merken. Beter iets meer geld neerleggen voor een gitaar waar je langer plezier van hebt.

Dit alles is natuurlijk nogal subjectief, your mileage may vary.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 30 mei 2002 @ 20:39:43 #6
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4388495
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 20:35 schreef Aneurism het volgende:
Ga naar een winkel waar ze een breed assortiment hebben, en vraag wat leuke gitaartjes zijn voor de speelstijl [vulhierin] in de prijsklasse van [vulhierin].

Tip:
http://www.robberts.guitars.nl/

Goodluck!

Hehe speelstijl is dus een probleempje, ik speel namelijk alles...
Ik speel niet echt 1 stijl...ik speel wat ik leuk vind klinken!
Maar thanx!
  donderdag 30 mei 2002 @ 20:40:14 #7
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_4388501
idd, in die prijsklasse: epiphone les paul kopieen zijn vaak erg goed (goede prijs/kwaliteit), bij de fender squiers / fender japan zou ik een beetje opletten want daar zitten toch wel wat vaker slechtere exemplaren tussen...
yankee charlie dinges
  donderdag 30 mei 2002 @ 20:41:57 #8
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4388525
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 20:37 schreef Zander het volgende:
- een Japanse Fender of Squier Strat
- Epiphone Les Paul / SG (moet wel kunnen voor 400 pegels)
- Ibanez RG (meer een metalgitaar, wel vet)
- Yamaha Pacifica (weet eigenlijk niet of ze die nog maken, maar anders heeft Yamaha vast wel een andere lowbudget lijn).

... maar er zijn nog veel meer opties, natuurlijk. Zelf uitproberen is het beste advies, en vergeet ook niet naar tweedehandsjes te kijken!

Will dus een allround gitaar, dus metal gitaar zit er niet in, een squier durf ik niet echt aan, vervelende dingen over gehoord.
En uiteraard ga ik toch nog een aantal gitaren uit proberen.. maar wil niet helemaal zonder enig id bij zo'n winkel aan komen!
  donderdag 30 mei 2002 @ 20:42:59 #9
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4388538
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 20:40 schreef hyperfuzz het volgende:
idd, in die prijsklasse: epiphone les paul kopieen zijn vaak erg goed (goede prijs/kwaliteit), bij de fender squiers / fender japan zou ik een beetje opletten want daar zitten toch wel wat vaker slechtere exemplaren tussen...
Maar is een les paul kloon haalbaar voor 400 euro's?
En squier....zie vorige post!

ThanX!

pi_4388585
Oh, die Ibanez RG's zijn ook uitstekende allround-gitaren, dus niet 'metal-only'. Alleen zijn de elementen wat feller afgesteld dan bijv. bij een strat en is de hals wat meer geschikt om te 'shredden' (lagere action en zo).
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 30 mei 2002 @ 20:48:25 #11
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4388613
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 20:46 schreef Zander het volgende:
Oh, die Ibanez RG's zijn ook uitstekende allround-gitaren, dus niet 'metal-only'. Alleen zijn de elementen wat feller afgesteld dan bijv. bij een strat en is de hals wat meer geschikt om te 'shredden' (lagere action en zo).
Ah, is dus wel een optie....zal er zeker 1 proberen!

En dit dan....wel goedkoop...maar ach!

Ibanez GRX 40
Lekker spelende, betaalbare rockgitaar. De combinatie van de twee single-coil-elementen en een brug-humbucker zorgt voor een grote diversiteit aan geluid.

Het praatje zegt dus uiteraard niet zo veel, maar iemand ervaring met dat ding!

[Dit bericht is gewijzigd door Emizea op 30-05-2002 20:49]

donderdag 30 mei 2002 @ 20:49:16 #12
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_4388624
ibanez, tsja je moet er van houden... ik vind die dingen er gewoon te "modern" uitzien, hou meer van de klassiekere modellen... squiers moet je gewoon uitproberen in de winkel, en epiphone heeft wel goedkope lespaul/lespauljunior kopieeen voor < 400 euro volgens mij ...
yankee charlie dinges
  donderdag 30 mei 2002 @ 20:52:14 #13
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4388663
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 20:49 schreef hyperfuzz het volgende:
ibanez, tsja je moet er van houden... ik vind die dingen er gewoon te "modern" uitzien, hou meer van de klassiekere modellen... squiers moet je gewoon uitproberen in de winkel, en epiphone heeft wel goedkope lespaul/lespauljunior kopieeen voor < 400 euro volgens mij ...
Aha, deze is dus 499,- bij feedback! Maar vind ik dus weer net wat te duur, hijs wel gaaf!

donderdag 30 mei 2002 @ 20:54:38 #14
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_4388691
ppssst emizaaa mail me anders ff naar planet

moet ff wat vertellen.

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 30 mei 2002 @ 20:58:11 #15
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_4388743
Vintage...vond ik zelf altijd lekker spelen, weet alleen niet of het nog bestaat. Zij betaalbaar en goed
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_4388744
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 20:39 schreef Emizea het volgende:

[..]

Hehe speelstijl is dus een probleempje, ik speel namelijk alles...
Ik speel niet echt 1 stijl...ik speel wat ik leuk vind klinken!
Maar thanx!

Dan zou ik toch in de fender stijl gaan zitten, ik wil je 1 tip geven...
Bespaar NOOIT op een goede gitaar als je zeker bent dat je deze jaren wilt bespelen. Ik heb 4 gitaren voor mijn huidige gitaren gehad en ik weet nu: Goedkoop is duurkoop.
Het is dus beter wat te sparen dan te besparen.

Groetjes.

donderdag 30 mei 2002 @ 21:01:28 #17
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4388785
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 20:58 schreef Aneurism het volgende:
Dan zou ik toch in de fender stijl gaan zitten, ik wil je 1 tip geven...
Bespaar NOOIT op een goede gitaar als je zeker bent dat je deze jaren wilt bespelen. Ik heb 4 gitaren voor mijn huidige gitaren gehad en ik weet nu: Goedkoop is duurkoop.
Het is dus beter wat te sparen dan te besparen.

Groetjes.

Ja dat begrijp ik...ik wil er zeker jaren op spelen, maar ik speel niet voor een band of optredens ofzo....ik speel puur ter ontspanning...echt voor de lol!
En ik zie toch die Gibson Les Paul wel zitten. Maar een strat hou ik altijd in mijn achterhoofd...die zijn gewoon geil..maar wil eiks geen imitatie fender.
pi_4388794
Kijk anders even op de site van Feedback
www.feedback.nl ,daar vindt je wel het een en ander aan goedkopere gitaren..
Ik zou zelf zeggen ga voor een goeie Squier, dus geen uit een Starterspakket, maar gewoon een Squier die in de winkel staat en die je ook eerst even uit kunt testen. Een Mexicaanse Strat is natuurlijk weer beter maar die zit denk ik net boven je budget alhoewel je die voor 500 euro toch wel eentje moet hebben..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  donderdag 30 mei 2002 @ 21:06:21 #19
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4388853
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 21:02 schreef nozem het volgende:
Kijk anders even op de site van Feedback
www.feedback.nl ,daar vindt je wel het een en ander aan goedkopere gitaren..
Ik zou zelf zeggen ga voor een goeie Squier, dus geen uit een Starterspakket, maar gewoon een Squier die in de winkel staat en die je ook eerst even uit kunt testen. Een Mexicaanse Strat is natuurlijk weer beter maar die zit denk ik net boven je budget alhoewel je die voor 500 euro toch wel eentje moet hebben..
Daar heb ik idd al gekeken, maar wat ze op inet hebben staan is vrij weinig.
Ja 500 is net te veel....max is toch wel 450, maar goed ik kan zeg maar ook ff een maandje langer wachten en het dubbele uitgeven!
Nee dat word te gek, het is echt alleen hobbie!
  donderdag 30 mei 2002 @ 21:17:38 #20
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_4388986
weet iemand btw of alle squiers uit korea komen? heb hier een squier die qua hout etc. vrijwel gelijk is aan mijn fender japan jaguar, komt die squier dan ook uit japan? dacht dat ze bij squier altijd wat goedkopere onderdelen gebruikten maar dat lijkt hier niet het geval...
yankee charlie dinges
pi_4389188
Ik zal maar vast even verklappen dat Squier zelfs een tijdje in Amerika hun gitaren heeft geproduceerd omdat ze anders niet aan de vraag konden voldoen. Dus met een beetje mazzel tik je een heuse Amerikaanse Squier op de kop Maar dat de meeste in Korea worden gemaakt is niet waar. Ze worden net zo goed In China, Indonesie en Japan gemaakt. Ik geloof dat er tegenwoordig weinig Squiers meer in Japan gemaakt worden maar vroeger wel en deze doen vaak amper onder voor hun Amerikaanse broertjes van Fender. Er zijn genoeg mensen die claimen dat hun Japanse Squier uit de jaren 80 beter is dan menig Fender USA Strat.
Volgens mij verschilt het nogal welke onderdelen er in verschillende landen voor de Squiers worden gebruikt. Ik hoorde wel dat voor de Affinity series vaak de 'slechtste' onderdelen worden gebruikt wat overigens niet zegt dat een Squier uit de Affinity series meteen een slechte gitaar is. Het is wel de goedkoopste en je vindt ze meestal ook in de Starterspakketten..
Dan heb ik nog een klein vraagje hoe kom je in hemelsnaam aan een Japanse Jaguar? Ik zie enkel en alleen de peperdure Amerikaanse Re-Issue in de winkels hangen..
  donderdag 30 mei 2002 @ 21:56:05 #22
28035 Viertaktrat
Harde-kern Viertakter
pi_4389450
Een vriend van mij en ik spelen al enige tijd op een gitaar van Samick van 300gulden. 150 euro ofzo. Speelt prima, nooit problemen mee, en je haalt de gekste dingen eruit. Het ligt er ook aan wat voor kwaliteit versterker je hebt.
Je gaat iemand niet een gibson les paul laten spelen op een 15 watt ruisversterker...
Wij hebben allebei een 100 watt versterker van Fender en Peavey en het klinkt fantastisch. Alleen voor de smaak zou ik wel een andere willen hebben die duurder is.
Goedkope gitaren zijn echt niet slecht.(8>
Ik ben 26, vrijgezel, en helemaal zo gek nog niet...
  donderdag 30 mei 2002 @ 21:56:56 #23
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_4389460
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 21:33 schreef nozem het volgende:
Dan heb ik nog een klein vraagje hoe kom je in hemelsnaam aan een Japanse Jaguar? Ik zie enkel en alleen de peperdure Amerikaanse Re-Issue in de winkels hangen..
dank voor de squier info, snap ik die verhalen ook weer een beetje

ik heb een fender japan jaguar '62 reissue, die zijn gemaakt van (beetje gokje) 1994 tot 1998 ofzo, evenals jazzmasters en volgens mij ook mustangs. verkoopprijs origineel globaal tussen 1400 en 1800 gulden, nu zo af en toe voor minder (1000+) te vinden.

de onderdelen en hout vertonen erg veel overeenkomsten met mijn squier jagmaster (jaguar/fat-strat achtige combinatie).
toevallig is mijn japan jaguar een onding door een slechte hals, maar de onderdelen zijn verder echt top, behalve misschien de elementen die niet echt "vol" klinken (en dan bedoel ik *echt te dun*).

je opmerkingen over de squiers kan ik helemaal onderschrijven want die jagmaster speelt gewoon net zo goed als veel duurdere (usa/mexico) fender strats, wederom zijn de elementen niet helemaal top (maar da's wel vaker zo met fender japan/korea). Ook tussen de squier stratocasters zitten veel heel goede exemplaren, en zeker in de jaren 80 versies. Volgens mij zijn ze in de jaren 90 niet meer in de USA gemaakt, mijn jagmaster is uit 1997 ofzo.

yankee charlie dinges
pi_4389532
jee zeg, jij weet ook niet wat je wil..
pi_4389639
Ik moet allereerst zeggen dat Jazzmasters en Jaguars niet bepaald bekend staan om hun 'dikke' geluid, je moet er echt van houden. Het is een gitaar voor fijnproevers met een bepaalde smaak. De 70's rocker zal een Jazzmasters of Jag al snel aan de kant schuiven wegens een te iel geluid en te weinig sustain. Maar desondanks blijf ik het een enorm geile gitaar vinden, ik las trouwens op de Engelse site van Fender dat ze weer van plan zijn om Jaguars en Jazzmasters in Japan te gaan produceren omdat de gitaren die nu vaak in de winkel hangen uit Amerika komen en ongeveer net zo duur zijn als Fender Deluxe Strat American Series en dat terwijl de Jazzmasters en Jaguars vroeger bekend stonden als relatief goedkope gitaren, een van de redenen waarom Kurt en de luitjes van Sonic Youth er op zijn gaan spelen..

Maargoed... ik heb het gevoel dat we af aan het dwalen zijn.. de topic starter heeft vrij weinig aan dit geneuzel denk ik

donderdag 30 mei 2002 @ 22:18:47 #26
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_4389796
nozem, open je ff een nieuw mustang/jag/jazz/... topic dan? great plan van fender, misschien maar eens voor een nieuwe jag japan kijken dan
yankee charlie dinges
  vrijdag 31 mei 2002 @ 15:02:16 #27
24606 edsuit
kind of blue
pi_4397110
Ibanez SA160 QM

is volgens mij een heel mooi gitaartje, kost 400 euro
als ik ooit nog es geld krijg koop ik em zelf ook denk ik

http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/sc_sa/pages/sa160qm.html

pi_4397405
De yamaha pacifica serie is idd ook het overwegen waard. Een hele goede prijs/kwaliteit verhouding, en het zijn erg veelzijdige gitaren. Ik heb zelf al een jaar of 7 een pacifica 512 en daar ben ik heel tevreden mee. Nog nooit problemen mee gehad (klop klop), en hij speelt nog steeds geweldig.
Als je moet kiezen tussen een squier of mex. strat en een pacifica, ga voor de laatste!

De pacifica 312:

De 812W:

De 112:

Unox, the worst operating system.
pi_4398565
Als ik jou was zou ik een Godin SD kopen. Das een hele mooie gitaar voor dat geld. Lekker geluid, persoonlijk vind ik hem zelf lekkerder klinken dan een 'standaard' fender gitaartje. Je hebt dan tenminste niet zo'n standaard gitaar, en hij klinkt voor het geld een stuk beter dan de rest in zijn prijsklasse... Duidelijk?!

www.godinguitars.com

[Dit bericht is gewijzigd door Yalhambra op 31-05-2002 19:14]

pi_4399450
Probeer een 2e hands epiphone les paul te vinden, of een 2e hands mexicaanse strat, of een 2e hands epiphone, als je 2e hands koopt krijg je veel meer waar voor je geld!

kijk hier bijvoorbeeld eens.
http://www.huigens-music.nl/occasion/occas.htm

pi_4399551
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 21:33 schreef nozem het volgende:
Ik zal maar vast even verklappen dat Squier zelfs een tijdje in Amerika hun gitaren heeft geproduceerd omdat ze anders niet aan de vraag konden voldoen. Dus met een beetje mazzel tik je een heuse Amerikaanse Squier op de kop Maar dat de meeste in Korea worden gemaakt is niet waar. Ze worden net zo goed In China, Indonesie en Japan gemaakt. Ik geloof dat er tegenwoordig weinig Squiers meer in Japan gemaakt worden maar vroeger wel en deze doen vaak amper onder voor hun Amerikaanse broertjes van Fender. Er zijn genoeg mensen die claimen dat hun Japanse Squier uit de jaren 80 beter is dan menig Fender USA Strat.
Volgens mij verschilt het nogal welke onderdelen er in verschillende landen voor de Squiers worden gebruikt. Ik hoorde wel dat voor de Affinity series vaak de 'slechtste' onderdelen worden gebruikt wat overigens niet zegt dat een Squier uit de Affinity series meteen een slechte gitaar is. Het is wel de goedkoopste en je vindt ze meestal ook in de Starterspakketten..
Dat is het juist met Squiers, er zitten tussen Squiers enorme kwaliteitverschillen, maar over het algemeen vallen de elementen tegen, maar die zijn heel goed vervangbaar. Je moet dus in de winkel verschillende Squiers uitproberen en maar hopen dat er iets leuks tussen zit.
Japanse jaguars en jazzmasters worden nog neit zo lan gemaakt maar ik zag er laatst een paar in Enschede staan. Ishibashia (ofzoiets) maakt al een tijdje jaguars, mustangs en gecustomizede versies er van. Zoals Kurt Cobain jags en dat soort dingen. Ik ben de website even kwijt, maar die gitaren moet je dus daar bestellen en die worden dan hier naartoe verstuurd, door het verzenden vallenz e vaak weat duur uit, maar het zijn verder prima gitaren.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:26:23 #32
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_4399771
Epiphone's zijn er nieuw ook al vanaf 400E dacht ik, en anders gewoon een mexicaanse strat, wat gewoon een hele goede gitaar is voor die prijs.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:59:38 #33
24054 search64
Avec le grande
pi_4400142
Ik weet niet hoe duur die krengen zijn, maar Maverick maakt heel goede gitaren die er ook goed uitzien, en bovendien is er een variant van die single en double coil is, kun je tussen schakelen dat is de F3. *zoekt plaatje*

(zo ziet ie eruit maar dan dus met een single-coil nog tussen de humbuckers)

en hier is een review te vinden;

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Maverick/F3-01.html

(ik zie net dat ie ongeveer 600 euro kost, maar goed dan hebbie ook wat(meer waar voor je geld dan Gibson))

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  vrijdag 31 mei 2002 @ 19:35:27 #34
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4400537
Hmmmm weet nog steeds niet, maar goed, daarom moet ik gewoon een keer naar winkel gaan!

Doe ik dus volgende maand wel...maar ik heb iig een beetje een aantal richt punten....
Ik voel nog steeds wat voor de epiphone les paul, al heb ik er simpelweg nooit op gespeeld en kijk ik dan alleen naar uiterlijk en van horen zeggen!
Een squier ben ik nog steeds niet van gecharmeerd...ibanez heeft een aantal leuke dingen, maar vind ik ook niet alles in mijn prijsklasse...
Yamaha, weet ik simpelweg weinig van, maar ik zal er zeker een aantal proberen...
En die Godin, ja ziet er wel leuk uit en als die in de prijsklasse zit dan zal ik hem zeker proberen!

Daarnaast nog een vraagje, die vreemde vormen gitaren zijn neem ik aan allemaal methal gitaren en dus beperkt als ik wat meerder soorten muziek wil spelen??
Of kun je met de juiste effecten er toch alles uit halen??

vrijdag 31 mei 2002 @ 19:37:52 #35
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4400567
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:59 schreef search64 het volgende:
Ik weet niet hoe duur die krengen zijn, maar Maverick maakt heel goede gitaren die er ook goed uitzien, en bovendien is er een variant van die single en double coil is, kun je tussen schakelen dat is de F3. *zoekt plaatje*

(zo ziet ie eruit maar dan dus met een single-coil nog tussen de humbuckers)

(ik zie net dat ie ongeveer 600 euro kost, maar goed dan hebbie ook wat(meer waar voor je geld dan Gibson))

Ziet er wel geil uit!
Maar....is wel dus iets te duur!
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:26 schreef Scylla het volgende:
Epiphone's zijn er nieuw ook al vanaf 400E dacht ik, en anders gewoon een mexicaanse strat, wat gewoon een hele goede gitaar is voor die prijs.
Ja, die ga ik ook zekers proberen!

[Dit bericht is gewijzigd door Emizea op 31-05-2002 19:47]

pi_4405428
Je kan ook nog even doorsparen voor een Ibanez JS 100. Die gitaren spelen zoooooooooooooooo relaxed
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_4405751
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 11:23 schreef Pietjuh het volgende:
Je kan ook nog even doorsparen voor een Ibanez JS 100. Die gitaren spelen zoooooooooooooooo relaxed
Hij kan ook even doorsparen voor een PRS of een vintage strat
  zaterdag 1 juni 2002 @ 16:38:50 #38
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4407717
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 12:27 schreef LenL het volgende:

[..]

Hij kan ook even doorsparen voor een PRS of een vintage strat

Sparen?? Ieeeeuw!
pi_4408797
Even off-topic, ik heb vandaag op een fender stratacoustic (ofzoiets) gespeeld, en ik vond het een kutgitaar de meer naar een banjo klonk dan een echte gitaar, hij was ook nog veel te klein en te licht en slecht bespeelbaar, ik snap niet dat je zo'n gitaar fijn kunt vinden... Misschien wel iets persoonlijks of een productie fout ofzo.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:36:08 #40
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4408858
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:28 schreef LenL het volgende:
Even off-topic, ik heb vandaag op een fender stratacoustic (ofzoiets) gespeeld, en ik vond het een kutgitaar de meer naar een banjo klonk dan een echte gitaar, hij was ook nog veel te klein en te licht en slecht bespeelbaar, ik snap niet dat je zo'n gitaar fijn kunt vinden... Misschien wel iets persoonlijks of een productie fout ofzo.
Uhhhmm ja...

Onversterkt waarschijnlijk??? Hij heeft onversterkt idd een zeeeer matig geluid, maar met de juiste versterker klinkt hij dus wel super!
Ik vind dat kleine dus zalig...en een electro gitaar is ook klein..
Slecht bespeelbaar ligt eraan wat voor snaren erop zitten (standaard zitten er echt dikke klote snaren op) en of je de fretten een stuk heb weggeveild en hem goed heb afgesteld...
Vooral het laatste scheelt heeeel veel!

zaterdag 1 juni 2002 @ 18:48:15 #41
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4409002
Vind deze Ibanez ook wel vet, maar ten eerste weet ik niet of deze in nederland verkocht word..en ten tweede ik heb er nog nooit op gespeeld dus ga ik dan alleen af op merk en uiterlijk!

pi_4409058
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:36 schreef Emizea het volgende:

[..]

Uhhhmm ja...

Onversterkt waarschijnlijk??? Hij heeft onversterkt idd een zeeeer matig geluid, maar met de juiste versterker klinkt hij dus wel super!
Ik vind dat kleine dus zalig...en een electro gitaar is ook klein..
Slecht bespeelbaar ligt eraan wat voor snaren erop zitten (standaard zitten er echt dikke klote snaren op) en of je de fretten een stuk heb weggeveild en hem goed heb afgesteld...
Vooral het laatste scheelt heeeel veel!

Onversterkt natuurlijk, ik ga geen acoustische gitaar kopen om hem alleen verstert te spelen...
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:54:13 #43
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4409091
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:52 schreef LenL het volgende:
Onversterkt natuurlijk, ik ga geen acoustische gitaar kopen om hem alleen verstert te spelen...
Nou ik wel!

Maar speel er dus maar heeeeeeeeel enkel keertje onversterkt op!

En dan toch alleen maar gepingel voor niks dus boeiend!

pi_4409135
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:54 schreef Emizea het volgende:

[..]

Nou ik wel!

Maar speel er dus maar heeeeeeeeel enkel keertje onversterkt op!

En dan toch alleen maar gepingel voor niks dus boeiend!

Datkan, dan heeft de bespeebaarheid waarschijnlijk gelegen aan de verkeerde afstelling ofzo. Zelf was ik enorm onder de indruk van een ovation gitaar (electro acoustisch) met allemaal kleine klank gaatjes, dat was de allerbeste acoustische gitaar die daar was, hij speelde heerlijk en klonk perfect. Het prijskaartje was er ook naar, ¤1300.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:59:21 #45
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4409170
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:56 schreef LenL het volgende:

[..]

Datkan, dan heeft de bespeebaarheid waarschijnlijk gelegen aan de verkeerde afstelling ofzo. Zelf was ik enorm onder de indruk van een ovation gitaar (electro acoustisch) met allemaal kleine klank gaatjes, dat was de allerbeste acoustische gitaar die daar was, hij speelde heerlijk en klonk perfect. Het prijskaartje was er ook naar, ¤1300.

Was die niet van ibanez?? IK heb iig een electro akkoestische zien staan bij feedback utrecht, die had nylon snaren en was ook klein en had ook een kunstof achterkant..
pi_4409247
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:59 schreef Emizea het volgende:

[..]

Was die niet van ibanez?? IK heb iig een electro akkoestische zien staan bij feedback utrecht, die had nylon snaren en was ook klein en had ook een kunstof achterkant..

Nee, van Ovation, foto:

of
  zaterdag 1 juni 2002 @ 19:05:48 #47
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4409271
Ohhhhhhhhh das die met die ronde achterkant??
pi_4409278
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 19:05 schreef Emizea het volgende:
Ohhhhhhhhh das die met die ronde achterkant??
dat hebben de meeste ovations hè
pi_4409315
k zie net op de ovation site hoeveel verschillden gitaren ze in die vorm hebben..... ik kan niet zeker zeggen welk model ik had, maar kwa kleur enzo leken ze het meest op deze (ik heb er 2 bespeeld, allebei even fijn)

zaterdag 1 juni 2002 @ 19:10:03 #50
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4409337
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 19:06 schreef LenL het volgende:

[..]

dat hebben de meeste ovations hè

Ach ja....

zondag 2 juni 2002 @ 03:23:19 #51
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4413517
Kijk Tijn, dit topic had ik laatst geopend!

Maar die had je niet gezien denk ik!

zondag 2 juni 2002 @ 03:27:53 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_4413527
quote:
Op zondag 02 juni 2002 03:23 schreef Emizea het volgende:
Kijk Tijn, dit topic had ik laatst geopend!

Maar die had je niet gezien denk ik!

Nee idd Nou ja, ik raad nog steeds een kwalitatief goeie, maar goedkope gitaar aan van bv Epiphone, Yamaha, Ibanez of eventueel Squier. Ik zou het zoeken rond de 400 a 500 euro, dan koop je geen rotzooi. En liefst zonder tremolo, tenzij je daar specifiek iets mee wil gaan doen. Een tremolo zit anders alleen maar in de weg en maakt het stemmen moeilijk.
  zondag 2 juni 2002 @ 09:59:56 #53
11066 punksquad
-------------
pi_4413864
zeker weten een epiphone les paul kopen, zorg anders dat je nog ff wacht en 100 extra euros erbij hebt, later ben je er heel blij dat je er ff mee gewacht hebt om te kopen .. !
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_4416383
LenL, gitarenkenner van het eerste uur Hoeveel moet zo'n Ovation ongeveer kosten, die dingen zijn onbetaalbaar of niet?

En voor de Topic Starter, wij kunnen hier wel een aantal gitaren op gaan noemen die lekker spelen en niet te duur zijn maar je komt pas echt dingen te weten als je naar goede muziekzaak gaat waar ze veel gitaren in het assortiment hebben en waar ze niet moeilijk doen als je er veel uit wilt proberen. Bijvoorbeeld Feedback of Keesdee of hier in Eindhoven, EMI,is ook een erg relaxte zaak..

zondag 2 juni 2002 @ 16:27:16 #55
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4416596
quote:
Op zondag 02 juni 2002 15:54 schreef nozem het volgende:
LenL, gitarenkenner van het eerste uur Hoeveel moet zo'n Ovation ongeveer kosten, die dingen zijn onbetaalbaar of niet?

En voor de Topic Starter, wij kunnen hier wel een aantal gitaren op gaan noemen die lekker spelen en niet te duur zijn maar je komt pas echt dingen te weten als je naar goede muziekzaak gaat waar ze veel gitaren in het assortiment hebben en waar ze niet moeilijk doen als je er veel uit wilt proberen. Bijvoorbeeld Feedback of Keesdee of hier in Eindhoven, EMI,is ook een erg relaxte zaak..

uiteraard weet ik dat, maar dat heb ik geloof ik al ergens gezegd...
Dit is puur ter orientatie!
Anders kom ik daar helemaal zonder voorkennis van uhhhh ik wil een gitaar he he he!
pi_4416865
quote:
Iets meer dan 1300 euro, en hij spoeelde fijner en klonk beter dan hele dure anderen...

edit: ik izt nu per ongeluk bij pope thuis , te lui om uit te loggen

pi_4422444
willen bepaalde mensen even stoppen met gibson en epiphone door elkaar halen?

Epiphone is een onder merk van gibson,
en in prijs merk je dat ook aan zienlijk, zo hmm 2000 eurotjes verschil ofzo,
kwaliteit scheelt ook wel wat btw

pi_4425129
quote:
of hier in Eindhoven, EMI,is ook een erg relaxte zaak..
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

die mensen daar krijgen al een hartverlamming als ik ff een gitaar van de muur trek en ergens in plug om ff wat te jammen, gewoon naar de conijn in eindhoven, veel aardigere mensen

pi_4425453
quote:
Op maandag 03 juni 2002 00:30 schreef bluppie het volgende:
willen bepaalde mensen even stoppen met gibson en epiphone door elkaar halen?

Epiphone is een onder merk van gibson,
en in prijs merk je dat ook aan zienlijk, zo hmm 2000 eurotjes verschil ofzo,
kwaliteit scheelt ook wel wat btw

Wie haalt dat door elkaar?
  maandag 3 juni 2002 @ 13:26:00 #60
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4427185
quote:
Op maandag 03 juni 2002 11:19 schreef LenL het volgende:

[..]

Wie haalt dat door elkaar?

Idd dat kan ik ook niet echt vinden!
pi_4428376
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:59 schreef search64 het volgende:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Maverick/F3-01.html

tadaa
pi_4428658
quote:
Op maandag 03 juni 2002 14:55 schreef bluppie het volgende:

[..]

tadaa

Search64 is hierbij officieel lam0r!
  maandag 3 juni 2002 @ 15:24:30 #63
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4428970
quote:
Op maandag 03 juni 2002 14:55 schreef bluppie het volgende:

[..]

tadaa

Hehe....ok ok.....*zucht*
pi_4431032
quote:
Op maandag 03 juni 2002 10:46 schreef 2x4 het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

die mensen daar krijgen al een hartverlamming als ik ff een gitaar van de muur trek en ergens in plug om ff wat te jammen, gewoon naar de conijn in eindhoven, veel aardigere mensen

idd de EMI is een ballentent en nog duur ook, conjinn heeft laagsteprijs garantie

ontopic: waarom wil je een nieuwe? er zijn veel coolere 2e handse te koop die niks mankeren, tenzij je over een krasje loopt te miereneuken want zo'n krasje heb je er toch wel binnen korte tijd zelf in gemaakt als je een nieuwe hebt

Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  maandag 3 juni 2002 @ 17:41:03 #65
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4431196
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 20:29 schreef Dezz het volgende:
Die zijn niet zo duur.

1900 piek niet duur?
quote:
Laat ik het zo zeggen, ik denk niet dat ik dat voor dat bedrag haal.
Precies. Ohja, ik ben het eens met een Ephiphone SG. Als dit je eerste electrische gitaar is hoef je echt niet meer uit te geven dan 700-1000 piek. Want verschil in geluidskwaliteit ga je toch bijna niet horen als je bijna nooit electrisch hebt gespeeld.
pi_4431366
quote:
Op maandag 03 juni 2002 17:41 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

1900 piek niet duur?
[..]

Precies. Ohja, ik ben het eens met een Ephiphone SG. Als dit je eerste electrische gitaar is hoef je echt niet meer uit te geven dan 700-1000 piek. Want verschil in geluidskwaliteit ga je toch bijna niet horen als je bijna nooit electrisch hebt gespeeld.

Jaaa, ik heb ook een SG, en das een perfect gitaartje, he fixxxer

Nou ja, behalve verschillen horen kun je ze ook nog voelen, ik zou zeggen ga naar de plaatselijke gitarenboek en probeer elk model gitaar dat daar aan de muur hangt ff uit, dan weet je wel model je fijn vindt, misschien is een flying v voor beginners wat moeilijker vast te houden als je zit etc

maandag 3 juni 2002 @ 18:00:38 #67
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4431471
Onze gitarist heeft ook een SG

En nog zo'n Dean mac5

pi_4431560
quote:
Op maandag 03 juni 2002 17:53 schreef 2x4 het volgende:

[..]

Jaaa, ik heb ook een SG, en das een perfect gitaartje, he fixxxer

Perfect s misschien lichtelijk overdreven (en helemaal als je een epiphone hebt, of is dat neit zo, kan ik namelijk niet zo goed opmaken).
  maandag 3 juni 2002 @ 18:28:51 #69
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_4431856
quote:
Op maandag 03 juni 2002 17:41 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

1900 piek niet duur?
[..]

Mexicaanse (!) Fendertjes heb je echt wel rond de 500 Euro. Das geen 1900 gulden.
pi_4433098
quote:
Op maandag 03 juni 2002 18:07 schreef LenL het volgende:

[..]

Perfect s misschien lichtelijk overdreven (en helemaal als je een epiphone hebt, of is dat neit zo, kan ik namelijk niet zo goed opmaken).

Is dit wraak omdat ik de laatste ruisrifjes van je wat minder vond
pi_4433665
Epiphone SG is een leuk ding erug licht das wel fijn in het begin denk ik, krijg je tenminste geen last van je rug.
verder over het geluid hoor je idd denk ik in het begin niet.

maar zodra je het wel begint te horen, gelijk nieuwe elementen erin rossen, want die dingen klinken echt brokkel

dat was mijn mening weer

ohja nog een minpunt naast de slechte elementen, de hals is zwaarder dan de body dus dat ding zakt naar beneje das wel irritant.

maandag 3 juni 2002 @ 21:21:10 #72
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4434853
quote:
Op maandag 03 juni 2002 18:28 schreef Scylla het volgende:

[..]

Mexicaanse (!) Fendertjes heb je echt wel rond de 500 Euro. Das geen 1900 gulden.

Een "Fender Stratocaster" versta ik onder de NORMALE Amerikaanse versie. En die kost ongeveer 1900 piek.

Mexicaans of Japans model ofzo die kosten 1100 piek ja zoiets.

quote:
ohja nog een minpunt naast de slechte elementen, de hals is zwaarder dan de body dus dat ding zakt naar beneje das wel irritant.
Het element is toch de belangrijkste factor voor een "natuurgetrouwe zuivere" toon bij een gitaar? Mensen zeggen dat de body ook een verschil maakt, maar dat is toch bijna te verwaarlozen?
pi_4435219
quote:
Op maandag 03 juni 2002 19:46 schreef 2x4 het volgende:

[..]

Is dit wraak omdat ik de laatste ruisrifjes van je wat minder vond

Nee, ik hou er gewoon van gelijk te hebben :D
pi_4435271
quote:
Op maandag 03 juni 2002 21:21 schreef Yokozuna het volgende:

Het element is toch de belangrijkste factor voor een "natuurgetrouwe zuivere" toon bij een gitaar? Mensen zeggen dat de body ook een verschil maakt, maar dat is toch bijna te verwaarlozen?

Ja, element is idd het belangrijkste, mara die zij hee goet en goetkoop te vervangen, en de body is we degelijk hee belangrijk voor de sound, en de nek ook, een strat met dubbele humbucker zal nooit klinken als een les paul en een les paul met drie single coils nooit als een strat! Dat komt door het hout waarvan de gitaren zijn gemaakt, het hout van een LP is ook veel dikker dan een strat, de nek van een LP is ook dikker en volgens mij ook van ander hout.

Wat ook veel voor toon uitmaakt is het hout van het fretboard.

pi_4435290
quote:
Op maandag 03 juni 2002 20:15 schreef bluppie het volgende:
Met een degelijke/goede/dure/leren strap heb je daar helemaal geen last meer van.
pi_4435753
hmm leren strap lijkt me niet werken
aangezien dat nogal glijdt lijkt me.

Dan moet je een echte stoffen strap hebben van levi's ofzo die zijn goed, die blijven haken op je shirt.
maar dat kan ook weer irritant zijn want dan trekken ze heeel je shirt scheef en dat zit vervelend

pi_4437383
nee je moet in iig geen V nemen aangezien je nog moet zitten. Ik heb een epiphone SG gehad, was een prima ding.

verder zou ik ff nadenken over de stijl die je wilt gaan spelen. Metal dan is het het beste als je humbuckers neemt als elementen en veel clean of rustiger gedoe single coils.
en je moet gewoon in de winkel verschillende proberen, kijken welke je het fijnste vind

pi_4438521
Je hebt een Epiphone SG gehad en die heb je zomaar weg gedaan? Dat vind ik nou zonde. Ik denk niet dat ik ooit een gitaar van me weg zal doen ook al is het nog zo'n baggerding( waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de SG een baggerding is, integendeel zelfs
pi_4442732
quote:
Op maandag 03 juni 2002 22:10 schreef bluppie het volgende:
hmm leren strap lijkt me niet werken
aangezien dat nogal glijdt lijkt me.

Dan moet je een echte stoffen strap hebben van levi's ofzo die zijn goed, die blijven haken op je shirt.
maar dat kan ook weer irritant zijn want dan trekken ze heeel je shirt scheef en dat zit vervelend

Ik bedoel gewoon een dure strap, ik heb laatst op de LP custom gespeeld van mn gitaar leraar en die hat een superfijna strap eraan (moet ook wel met zon gitaar ) die was van leer maar gevoerd met stuf en daar binnen zat druk/vul spul wat hem heel fijn maakte.
  dinsdag 4 juni 2002 @ 15:55:07 #80
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4445130
quote:
Op maandag 03 juni 2002 23:35 schreef Fixxxer het volgende:
verder zou ik ff nadenken over de stijl die je wilt gaan spelen. Metal dan is het het beste als je humbuckers neemt als elementen en veel clean of rustiger gedoe single coils.
en je moet gewoon in de winkel verschillende proberen, kijken welke je het fijnste vind
Heb ik dus over nagedacht en ik speel dus alles!
Ik heb geen vaste stijl die ik echt leuker vind dan een andere...
Daarom wil ik (op aanraden Tijn) die LP laten verbouwen zodat je kunt switchen tussen single en humbucker...

Ohja....ik las ook nog ergens : waarom een nieuwe??

Nou uhhh omdat ik te lui ben om te zoeken naar een goede 2ehands....

pi_4445337
www.gitaarmarkt.nl is misschien iets voor je ,daar staan soms hele puike tweedehandsjes op..
pi_4446297
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 15:55 schreef Emizea het volgende:

[..]

Heb ik dus over nagedacht en ik speel dus alles!
Ik heb geen vaste stijl die ik echt leuker vind dan een andere...
Daarom wil ik (op aanraden Tijn) die LP laten verbouwen zodat je kunt switchen tussen single en humbucker...

Ohja....ik las ook nog ergens : waarom een nieuwe??

Nou uhhh omdat ik te lui ben om te zoeken naar een goede 2ehands....

ja dat ombouwen kan ook. Wat ook kan schelen is als je een merk-element neemt, die klinken beter (als het goed is) dus daar kun je vaak ook meer richtingen mee in. Je kunt er ook een single coil en humbucker ingooien.
Maar dat meen je toch niet dat je te lui bent, daar geloof ik niks van, je wilt toch een zo goed mogelijke gitaar voor dat geld wat je hebt, die komen niet aanwaaien maar op veilingsites staat genoeg, vooral marktplaats.
  dinsdag 4 juni 2002 @ 17:40:47 #83
29750 Bakje
Another official Flux member!
pi_4446595
ff offtopic:

ff vraagje voor de gitarenkenners onder ons:
Ik heb een ESP Mirage wat op zich helemaaal geen verkeerde gitaar is. Het is een echt scheurijzer, alleen het volgende is een beetje mijn probleem: Als ik mn versterker op overdrive zet en ik speel niet komt er een vreselijk irritante piep uit mn versterker. T ligt niet aan de versterker want hij doet het op alle versterkers. Ik heb het id dat mn element veel te gevoelig is aangezien ik er ook door kan praten Weet iemand of dit op te lossen is? En dan niet komen met nieuwe gitaar of nieuwe elementen kopen aub. Bij voorbaat dank!

En dan ff ontopic:
Ik ken iemand die ook een Yamaha gitaar heeft, en das echt een fantastische gitaar! Hij heeft hem al 7 jaar en hij was 750 gulden toen. Hij speelt heel relaxed, er komt een mooi geluid uit, perfect! Ik zou er eens 1 proberen als ik jou was!

Excuseert u mij?
pi_4446827
hij feedbackt dus enorm?
gain omlaag of treble omlaag, probeer is wat verder van je versterker te gaan staan, en met je rug naar de versterker.

en anders een noise gate kopen

pi_4447137
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 17:40 schreef Bakje het volgende:
ff offtopic:

Ik heb een ESP Mirage wat op zich helemaaal geen verkeerde gitaar is. Het is een echt scheurijzer, alleen het volgende is een beetje mijn probleem: Als ik mn versterker op overdrive zet en ik speel niet komt er een vreselijk irritante piep uit mn versterker. T ligt niet aan de versterker want hij doet het op alle versterkers. Ik heb het id dat mn element veel te gevoelig is aangezien ik er ook door kan praten Weet iemand of dit op te lossen is? En dan niet komen met nieuwe gitaar of nieuwe elementen kopen aub. Bij voorbaat dank!

Spijt me, maar als je een echt goede oplossing wil meot je nieuwe elementen kopen, daar gaat je soudn ook heel wat verbeteren aan gezein je nu een paar cheapskate dingen erin hebt zitten.

Andere oplossing: noise gat, minder gain, minder volume, minder mids/treble (hangt van de soort piep af), of in een groetere ruimte spelen, niet te dicht bij je versterk in de buurt spelen, in een andere hoek voor de versterker gaan zitten.

dinsdag 4 juni 2002 @ 19:19:13 #86
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_4447928
quote:
ff offtopic:

En dan ff ontopic:
Ik ken iemand die ook een Yamaha gitaar heeft, en das echt een fantastische gitaar! Hij heeft hem al 7 jaar en hij was 750 gulden toen. Hij speelt heel relaxed, er komt een mooi geluid uit, perfect! Ik zou er eens 1 proberen als ik jou was!

Rondgang roeleert

En Yamaha Pacifica? Vriend van me heeft er ook zo eentje, is ook niet zo duur, en is inderdaad ook niet verkeerd.

Denk trouwens toch dat een Epiphone LP offf een Fender (fat?)Strat t beste alround is.

dinsdag 4 juni 2002 @ 20:34:27 #87
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4448894
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 16:10 schreef nozem het volgende:
www.gitaarmarkt.nl is misschien iets voor je ,daar staan soms hele puike tweedehandsjes op..
Nee!

Heb ff gekeken en er staat op dit moment niet echt iets op!

dinsdag 4 juni 2002 @ 21:08:19 #88
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_4449370
Even vraagje tussendoor (als t mag? Vast wel ) , ik heb net een Jazzbass gekocht, en nu vroeg ik me afof die mooie chromen kapjes die er op die oude JB's zitten ook nog los te verkrijgen zijn en ik die dan op mijn nieuwe kan zetten?
pi_4449756
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 21:08 schreef Scylla het volgende:
Even vraagje tussendoor (als t mag? Vast wel ) , ik heb net een Jazzbass gekocht, en nu vroeg ik me afof die mooie chromen kapjes die er op die oude JB's zitten ook nog los te verkrijgen zijn en ik die dan op mijn nieuwe kan zetten?
Tuurlijk kun je die krijgen, gewoon bij gitaarzaken rondvragen...
  dinsdag 4 juni 2002 @ 21:43:03 #90
11066 punksquad
-------------
pi_4449954
www.voxhumana.nl hebben ze dat vast wel

ik blijf erbij dat ik een epiphone lp zou nemen, elke gitarist die mijn gitaar probeert is echt helemaal verkocht moet je wel lekker afstellen en een goede strap hebben (iid levis straps zijn HEEL lekker) strat is niet voor mettal bedoeld.. heel simpel.. les paul dempt veeeel lekkerder, en klinkt veel beter, ik heb ook een fender strat maarjah dat vind ik nix (ziet er wel leuk uit(roze))

Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_4450159
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 21:43 schreef punksquad het volgende:
www.voxhumana.nl hebben ze dat vast wel

ik blijf erbij dat ik een epiphone lp zou nemen, elke gitarist die mijn gitaar probeert is echt helemaal verkocht moet je wel lekker afstellen en een goede strap hebben (iid levis straps zijn HEEL lekker) strat is niet voor mettal bedoeld.. heel simpel.. les paul dempt veeeel lekkerder, en klinkt veel beter, ik heb ook een fender strat maarjah dat vind ik nix (ziet er wel leuk uit(roze))

Ik vind strats persoonlijk beter dan les pauls. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.
pi_4452378
quote:
ff offtopic:

volgens mij helpt het iets als je je element iets omlaag schroeft, en je kunt hem waxpotten. Alhoewel, ik weet niet of je dat kunt. In ieder geval doop je dat lint wat om de coils zit dan onder in was en dat scheelt gigantisch veel (elementen op duurde modellen hebben dat ook vaak standaard).
Degene die mijn gitaar in elkaar heeft gezet heeft dat bij voor mij gedaan bij een jackson hum, de andere is een EMG-81, die gilt dus al standaard niet.
Maar misschien kunnen ze dat bij de muziekwinkel in de buurt doen, of kun je op inernet info vinden over hoe je dat doet
  woensdag 5 juni 2002 @ 16:55:54 #93
29750 Bakje
Another official Flux member!
pi_4462561
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 18:23 schreef LenL het volgende:

[..]

Spijt me, maar als je een echt goede oplossing wil meot je nieuwe elementen kopen, daar gaat je soudn ook heel wat verbeteren aan gezein je nu een paar cheapskate dingen erin hebt zitten.

Andere oplossing: noise gat, minder gain, minder volume, minder mids/treble (hangt van de soort piep af), of in een groetere ruimte spelen, niet te dicht bij je versterk in de buurt spelen, in een andere hoek voor de versterker gaan zitten.

Bij voorbaat al dank voor de hulp! Alleen nog een paar dingetjes die ik erbij wil zeggen:
Er zit een behoorlijk aardig geluid in mn gitaar, en ik heb hem ook eens bij een gitarenmaker gebracht en die zei ook dat er absoluut geen rommel op zat. Het was toch echt een "echte" esp element, en dat is nou niet bepaald cheap. En minder gain, volume, treble heb ik al geprobeerd, help allemaal maar een heel klein beetje. In grotere ruimtes spelen werkt ook niet echt, ik heb al een paar keer in grote ruimtes gespeeld maar dan gaat ie door de monitors door piepen (zo lijkt het althans). Het enige wat nog over blijft is een noise gate. Alleen heb ik geen flauw id wat dat is... Kan iemand mij vertellen wat dat is, en wat het eventueel kost?
Excuseert u mij?
pi_4463982
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 16:55 schreef Bakje het volgende:

[..]

Bij voorbaat al dank voor de hulp! Alleen nog een paar dingetjes die ik erbij wil zeggen:
Er zit een behoorlijk aardig geluid in mn gitaar, en ik heb hem ook eens bij een gitarenmaker gebracht en die zei ook dat er absoluut geen rommel op zat. Het was toch echt een "echte" esp element, en dat is nou niet bepaald cheap. En minder gain, volume, treble heb ik al geprobeerd, help allemaal maar een heel klein beetje. In grotere ruimtes spelen werkt ook niet echt, ik heb al een paar keer in grote ruimtes gespeeld maar dan gaat ie door de monitors door piepen (zo lijkt het althans). Het enige wat nog over blijft is een noise gate. Alleen heb ik geen flauw id wat dat is... Kan iemand mij vertellen wat dat is, en wat het eventueel kost?

Een noise gate is een effect pedaal, van boos oid, dat je noise uit je gitaargeluid afhaalt, simpel gezegd, dat werkt heel goed, niet alleen tegen microfonische feedback.
pi_4468224
een noise gate kapt gewoon simpel alle tonen af onder een bepaalde geluidsterkte die je zelf kan in stellen.
  woensdag 26 juni 2002 @ 19:00:44 #96
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4767665
KICK!

Had nog wat vraagjes, ik heb nu denk ik wel genoeg geld voor wat ik wil vandaar...

Ik wil dus een Epiphone en waarschijnlijk een Les Paul, nou ben ik alleen aan het twijfelen tussen een standaard Les Paul en de Goth Les Paul....

Weet iemand hier het verschil tussen?? En de voor en nadelen??

En door Tijn heb ik me laten vertellen dat je een Les Paul kunt laten ombouwen (misschien wel elke gitaar, dat weet ik dus niet) zodat je kunt switchen tussen single coil en humbucker, dat vind ik dus wel interessant aangezien ik verschillende stijlen speel, maar mij voorkeur gaat toch uit naar rock e.d.....

Alvast weer bedankt.

pi_4767767
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 19:00 schreef Emizea het volgende:
KICK!

Had nog wat vraagjes, ik heb nu denk ik wel genoeg geld voor wat ik wil vandaar...

Ik wil dus een Epiphone en waarschijnlijk een Les Paul, nou ben ik alleen aan het twijfelen tussen een standaard Les Paul en de Goth Les Paul....

Weet iemand hier het verschil tussen?? En de voor en nadelen??

Goth Les Paul Studio

Pickups 2 Alnico V Humbuckers
Hardware Black chrome
Scale 24.75"
Nut Width 1.68"
Neck Joint Set
Neck Material Mahogany
Fingerboard Ebony, 22 frets, "XII" inlay at 12th fret
Binding None
Body Material Mahogany
Finishes Satin Black

Les Paul Studio

Pickups 2 Humbuckers
Hardware Chrome
Scale 24.75"
Nut Width 1.68"
Neck Joint Set
Neck Material Mahogany
Fingerboard Rosewood/Trapezoid
Binding None
Body Material Mahogany/Alder
Top Mahogany/Alder
Finishes Ebony, Heritage Cherry Sunburst, Vintage Sunburst

recht van de epiphone site, meer verschil zal er neit in zitten.

quote:
En door Tijn heb ik me laten vertellen dat je een Les Paul kunt laten ombouwen (misschien wel elke gitaar, dat weet ik dus niet) zodat je kunt switchen tussen single coil en humbucker, dat vind ik dus wel interessant aangezien ik verschillende stijlen speel, maar mij voorkeur gaat toch uit naar rock e.d.....
dat kan met iedere humbucker gitaar dachtik. zolang er maar plaats is voor de schakelaar.
  woensdag 26 juni 2002 @ 19:35:12 #98
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4768117
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 19:08 schreef LenL het volgende:
blablabla....

dat kan met iedere humbucker gitaar dachtik. zolang er maar plaats is voor de schakelaar.

Thanx...

Zit geen verschil tussen, behalve het frettenbord dus...

En als dat omswitchen met de goth les paul ook kan dan word het ook de goth les paul......

pi_4768997
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 19:35 schreef Emizea het volgende:

[..]

Thanx...

Zit geen verschil tussen, behalve het frettenbord dus...

En als dat omswitchen met de goth les paul ook kan dan word het ook de goth les paul......

ach joh, neem gewoon 1 gitaar erbij voor de single coil..
als je toch bezig bent..
  woensdag 26 juni 2002 @ 21:37:26 #100
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4769867
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 20:34 schreef -Clowntje- het volgende:

[..]

ach joh, neem gewoon 1 gitaar erbij voor de single coil..
als je toch bezig bent..

Is op zich wel een goed plan!

Ik bedoel ik heb nu geld, en die andere betaal ik over een jaar af!

pi_4770193
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 21:37 schreef Emizea het volgende:

[..]

Is op zich wel een goed plan!

Ik bedoel ik heb nu geld, en die andere betaal ik over een jaar af!

spaar door voor Joe satriani gitaar van ibanez Heb je gelijk supervet ding
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_4772361
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 21:59 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

spaar door voor Joe satriani gitaar van ibanez Heb je gelijk supervet ding

Supervet is ook maar relatief...

dit is LenL bij popethuis...

pi_7472298
*kickt een oud topic omhoog*
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op gitaar gebied? Ik zit er over te denken een gitaartje er bij te komen (ik speel niet echt actief maar toch) van rond de 500 euro. Ik zat zelf al te denken aan een Les Paul Studio Gothic.

Iemand nog tips?

pi_7473449
een LP studio voor 500??? knap als je die vindt. en gothics zijn lelijk, neem dan een classic ofzo :p
  zondag 22 december 2002 @ 00:06:30 #105
12221 Tijn