Ik heb al een keer een topic als deze gehad, toen was het meer of ik een akkoestische gitaar of een elec. wou hebben.
Het is toen een elc/akkoestische geworden, namelijk een Fender Stratacoustic...
Dit is pas 3 maanden geleden en heb er nog steeds veel plezier van, maar ik wil nu eiks ook met effecten gaan spelen...en dat klinkt dus uiteraard niet echt gaaf met dat ding...
Conclusie, ik wil een elec. gitaar, en wil er eiks niet al te veel aan uitgeven (duh), dus mijn vraag is als je ongeveer 400 euro's uit wil geven wat dan leuke gitaren zijn voor die prijs...(mag absoluut iets meer of minder zijn, als dat het waard is)
Heb op dit moment een Fender 25 wat versterkertje al staan dus dat hoeft niet...
Alleen dus gitaar en eventueel wat effecten..
Ik vind de Ephiphone Les Paul wel leuk gitaartje alleen die is nieuw volgens mij wel ff wat duurder!
Alvast weer bedankt:
Lenl, Zander en Tijn....en nog wat lui!
Veel succes met het zoeken naar je gitaar
quote:Hehe nieuw een Fender Strat?? Niet zo duur??
Op donderdag 30 mei 2002 20:29 schreef Dezz het volgende:
Als ik jou was zou ik een Fender Stratocaster kopen, gewoon een standaard model.
Die zijn niet zo duur.Veel succes met het zoeken naar je gitaar
Tip:
http://www.robberts.guitars.nl/
Goodluck!
quote:Hmm.. in die prijsklasse zou ik denken aan:
Op donderdag 30 mei 2002 20:20 schreef Emizea het volgende:
Conclusie, ik wil een elec. gitaar, en wil er eiks niet al te veel aan uitgeven (duh), dus mijn vraag is als je ongeveer 400 euro's uit wil geven wat dan leuke gitaren zijn voor die prijs...(mag absoluut iets meer of minder zijn, als dat het waard is)
- een Japanse Fender of Squier Strat
- Epiphone Les Paul / SG (moet wel kunnen voor 400 pegels)
- Ibanez RG (meer een metalgitaar, wel vet)
- Yamaha Pacifica (weet eigenlijk niet of ze die nog maken, maar anders heeft Yamaha vast wel een andere lowbudget lijn).
... maar er zijn nog veel meer opties, natuurlijk. Zelf uitproberen is het beste advies, en vergeet ook niet naar tweedehandsjes te kijken!
Oh ja, merken die je imo maar beter kunt vermijden: Samick, Rok Axe, Legend, en dergelijke b-merken. Beter iets meer geld neerleggen voor een gitaar waar je langer plezier van hebt.
Dit alles is natuurlijk nogal subjectief, your mileage may vary.
quote:Hehe speelstijl is dus een probleempje, ik speel namelijk alles...
Op donderdag 30 mei 2002 20:35 schreef Aneurism het volgende:
Ga naar een winkel waar ze een breed assortiment hebben, en vraag wat leuke gitaartjes zijn voor de speelstijl [vulhierin] in de prijsklasse van [vulhierin].Tip:
http://www.robberts.guitars.nl/Goodluck!
quote:Will dus een allround gitaar, dus metal gitaar zit er niet in, een squier durf ik niet echt aan, vervelende dingen over gehoord.
Op donderdag 30 mei 2002 20:37 schreef Zander het volgende:
- een Japanse Fender of Squier Strat
- Epiphone Les Paul / SG (moet wel kunnen voor 400 pegels)
- Ibanez RG (meer een metalgitaar, wel vet)
- Yamaha Pacifica (weet eigenlijk niet of ze die nog maken, maar anders heeft Yamaha vast wel een andere lowbudget lijn).... maar er zijn nog veel meer opties, natuurlijk. Zelf uitproberen is het beste advies, en vergeet ook niet naar tweedehandsjes te kijken!
quote:Maar is een les paul kloon haalbaar voor 400 euro's?
Op donderdag 30 mei 2002 20:40 schreef hyperfuzz het volgende:
idd, in die prijsklasse: epiphone les paul kopieen zijn vaak erg goed (goede prijs/kwaliteit), bij de fender squiers / fender japan zou ik een beetje opletten want daar zitten toch wel wat vaker slechtere exemplaren tussen...
ThanX!
quote:Ah, is dus wel een optie....zal er zeker 1 proberen!
Op donderdag 30 mei 2002 20:46 schreef Zander het volgende:
Oh, die Ibanez RG's zijn ook uitstekende allround-gitaren, dus niet 'metal-only'. Alleen zijn de elementen wat feller afgesteld dan bijv. bij een strat en is de hals wat meer geschikt om te 'shredden' (lagere action en zo).
En dit dan....wel goedkoop...maar ach!
Ibanez GRX 40
Lekker spelende, betaalbare rockgitaar. De combinatie van de twee single-coil-elementen en een brug-humbucker zorgt voor een grote diversiteit aan geluid.
Het praatje zegt dus uiteraard niet zo veel, maar iemand ervaring met dat ding!
[Dit bericht is gewijzigd door Emizea op 30-05-2002 20:49]
quote:Aha, deze is dus 499,- bij feedback! Maar vind ik dus weer net wat te duur, hijs wel gaaf!
Op donderdag 30 mei 2002 20:49 schreef hyperfuzz het volgende:
ibanez, tsja je moet er van houden... ik vind die dingen er gewoon te "modern" uitzien, hou meer van de klassiekere modellen... squiers moet je gewoon uitproberen in de winkel, en epiphone heeft wel goedkope lespaul/lespauljunior kopieeen voor < 400 euro volgens mij ...
moet ff wat vertellen.
quote:Dan zou ik toch in de fender stijl gaan zitten, ik wil je 1 tip geven...
Op donderdag 30 mei 2002 20:39 schreef Emizea het volgende:[..]
Hehe speelstijl is dus een probleempje, ik speel namelijk alles...
Ik speel niet echt 1 stijl...ik speel wat ik leuk vind klinken!
Maar thanx!
Groetjes.
quote:Ja dat begrijp ik...ik wil er zeker jaren op spelen, maar ik speel niet voor een band of optredens ofzo....ik speel puur ter ontspanning...echt voor de lol!
Op donderdag 30 mei 2002 20:58 schreef Aneurism het volgende:
Dan zou ik toch in de fender stijl gaan zitten, ik wil je 1 tip geven...
Bespaar NOOIT op een goede gitaar als je zeker bent dat je deze jaren wilt bespelen. Ik heb 4 gitaren voor mijn huidige gitaren gehad en ik weet nu: Goedkoop is duurkoop.
Het is dus beter wat te sparen dan te besparen.Groetjes.
quote:Daar heb ik idd al gekeken, maar wat ze op inet hebben staan is vrij weinig.
Op donderdag 30 mei 2002 21:02 schreef nozem het volgende:
Kijk anders even op de site van Feedback
www.feedback.nl ,daar vindt je wel het een en ander aan goedkopere gitaren..
Ik zou zelf zeggen ga voor een goeie Squier, dus geen uit een Starterspakket, maar gewoon een Squier die in de winkel staat en die je ook eerst even uit kunt testen. Een Mexicaanse Strat is natuurlijk weer beter maar die zit denk ik net boven je budget alhoewel je die voor 500 euro toch wel eentje moet hebben..
quote:dank voor de squier info, snap ik die verhalen ook weer een beetje
Op donderdag 30 mei 2002 21:33 schreef nozem het volgende:
Dan heb ik nog een klein vraagje hoe kom je in hemelsnaam aan een Japanse Jaguar? Ik zie enkel en alleen de peperdure Amerikaanse Re-Issue in de winkels hangen..
ik heb een fender japan jaguar '62 reissue, die zijn gemaakt van (beetje gokje) 1994 tot 1998 ofzo, evenals jazzmasters en volgens mij ook mustangs. verkoopprijs origineel globaal tussen 1400 en 1800 gulden, nu zo af en toe voor minder (1000+) te vinden.
de onderdelen en hout vertonen erg veel overeenkomsten met mijn squier jagmaster (jaguar/fat-strat achtige combinatie).
toevallig is mijn japan jaguar een onding door een slechte hals, maar de onderdelen zijn verder echt top, behalve misschien de elementen die niet echt "vol" klinken (en dan bedoel ik *echt te dun*).
je opmerkingen over de squiers kan ik helemaal onderschrijven want die jagmaster speelt gewoon net zo goed als veel duurdere (usa/mexico) fender strats, wederom zijn de elementen niet helemaal top (maar da's wel vaker zo met fender japan/korea). Ook tussen de squier stratocasters zitten veel heel goede exemplaren, en zeker in de jaren 80 versies. Volgens mij zijn ze in de jaren 90 niet meer in de USA gemaakt, mijn jagmaster is uit 1997 ofzo.
Maargoed... ik heb het gevoel dat we af aan het dwalen zijn.. de topic starter heeft vrij weinig aan dit geneuzel denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |