http://www.telegraaf.nl/b(...)est_2e_Mumbai__.htmlquote:Duitsland vreest 'Mumbai-achtige' aanslag
BERLIJN - Duitsland vreest een terreuraanslag zoals die op een hotel in Mumbai waardoor in 2008 166 mensen om het leven kwamen. Dit zei minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière donderdag op de Duitse tv.
Woensdag had de Duitse regering al een algemener geformuleerde terreurwaarschuwing gegeven. Berlijn zei over concrete aanwijzingen te beschikken dat terroristen voor eind november in Duitsland een aanslag plannen.
Ondanks verscherpte controles op stations en luchthavens is er geen „absolute veiligheid”, aldus de Maizière donderdag op de publieke omroep ZDF. De bewindsman is bang dat terroristen naar Duitsland reizen en meteen na aankomst zonder waarschuwing vooraf een aanslag plegen in een openbaar gebouw of op een plein waar veel mensen zijn.
Ja, dat snap ik ook niet helemaal.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:37 schreef Hathor het volgende:
Waarom die plotselinge interesse in Duitsland? Ik bedoel ik kan me er nog iets bij voorstellen als ze de VS of Engeland op de korrel nemen, maar Duitsland???
Omdat Duitsland een flinke troepenmacht in het Afghanistan heeft zitten.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:37 schreef Hathor het volgende:
Waarom die plotselinge interesse in Duitsland? Ik bedoel ik kan me er nog iets bij voorstellen als ze de VS of Engeland op de korrel nemen, maar Duitsland???
Valt op zich best mee, en volgens mij zijn ze daar alleen om een ondersteunende rol te vervullen, ik zie ze niet echt actief jacht maken op taliban zoals de Amerikanen en Engelsen dat bv wel doen. Er moet meer achter zitten lijkt me.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:42 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Omdat Duitsland een flinke troepenmacht in het Afghanistan heeft zitten.
Mja volgens dit stukje in een ander nieuwsbericht zit er meer achter:quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Valt op zich best mee, en volgens mij zijn ze daar alleen om een ondersteunende rol te vervullen, ik zie ze niet echt actief jacht maken op taliban zoals de Amerikanen en Engelsen dat bv wel doen. Er moet meer achter zitten lijkt me.
quote:De afgelopen maanden waren er al aanwijzingen dat uit Duitsland afkomstige moslimfundamentalisten die trainingen volgen in het grensgebied tussen Afghanistan en Pakistan, zich opmaken om naar Duitsland terug te keren.
Duitsland ziet zichzelf als mogelijk doelwit van moslimterreur, mede vanwege de circa 4600 Duitse militairen in Afghanistan. Dat is het op twee na grootste contingent bij de internationale troepenmacht van 150.000 man.
Dit dus. Nooit echt de behoefte van overheden begrepen om de burger de stuipen op het lijf te jagen.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:38 schreef Hans_Clock het volgende:
Wat heeft het voor nut dit bekend te maken. Als ze het willen gebeurd het toch.
Fout. Als ze het willen en ze hebben de mogelijkheid gebeurt het.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:38 schreef Hans_Clock het volgende:
Als het daarom bedoeld is falen ze jammerlijk. Ik heb nooit kennis genomen van een Europese bevolking die zich massaal liet beïnvloeden door (de dreiging van) terrorisme. Overal gaat het leven door, ook in Londen en Madrid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Nooit echt de behoefte van overheden begrepen om de burger de stuipen op het lijf te jagen.
Ik denk dat dat wel meevalt er zal denk ik niemand zijn die zegt van dit jaar ga ik maar niet naar de kerstmarkt, misschien komt er wel een aanslag.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Nooit echt de behoefte van overheden begrepen om de burger de stuipen op het lijf te jagen.
Ik ken een gast die na die dreigingen een tijdje terug op marktplaats een kogelvrij heeft gekocht, hij wilde ook liever niet meer met het OVquote:Op vrijdag 19 november 2010 00:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt er zal denk ik niemand zijn die zegt van dit jaar ga ik maar niet naar de kerstmarkt, misschien komt er wel een aanslag.
Ik koop altijd alles kogelvrij, ik zou echt pissig zijn als er ergens een kogel in zou zitten!quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:28 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik ken een gast die na die dreigingen een tijdje terug op marktplaats een kogelvrij heeft gekocht, hij wilde ook liever niet meer met het OV.
Nee, ik wil ook liever niet met het OV maar dat heeft andere redenenquote:Op vrijdag 19 november 2010 00:28 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik ken een gast die na die dreigingen een tijdje terug op marktplaats een kogelvrij heeft gekocht, hij wilde ook liever niet meer met het OV.
Ik zat er al op te wachtenquote:Op vrijdag 19 november 2010 00:33 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Ik koop altijd alles kogelvrij, ik zou echt pissig zijn als er een kogel in zou zitten!
Dan kan ie beter gaan fietsen als met het OV.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee, ik wil ook liever niet met het OV maar dat heeft andere redenenMaargoed zo een vest is wel lekker zwaar, dus hij heeft wel een soort van training als hij dat ding meezeult.
Dit.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Krijg sterk de indruk dat ze weer wat wetgeving er door willen drukken mbt afluisteren en opslaan van alle communicatie data zoals IP adressen wie waarnaartoe surft, SMS verkeer, gebelde nummers, celoverdrachtgegevens van mobile nummers,
omdat ook het publiek uit kan kijken voor verdachte activiteitenquote:Op donderdag 18 november 2010 23:38 schreef Hans_Clock:
De Amerikanen en Engelsen zijn al eens vernederd door al-Qaeda. De Duitsers hebben veel soldaten in Afghanistan en hebben ook nog eens bloed aan hun handen. Meer dan 100 onschuldige doden! Misschien is een van die Afghaanse nabestaanden niet blij met de $5000 dollar schadevergoeding van de Duitsers?quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:01 schreef Hathor het volgende:
Valt op zich best mee, en volgens mij zijn ze daar alleen om een ondersteunende rol te vervullen, ik zie ze niet echt actief jacht maken op taliban zoals de Amerikanen en Engelsen dat bv wel doen. Er moet meer achter zitten lijkt me.
De VS die een illegale oorlog startte hield zich wel aan de regels, viel niet alles aan en had fatsoen en medelijden? I don't think so. Als je de ene partij terroristen noemt, dan moet je de andere staatsterroristen noemen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:48 schreef vergezocht het volgende:
@Politicoloog, dat is een nogal naive opmerking. Terroristen kennen geen regels ook niet in een oorlog. Zij vallen alles aan wat ze willen. Ze hebben geen fatsoen of medelijden. Vandaar dat veel overheden niet eens met ze zullen onderhandelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |