Ja, maar dat maakt niet uit. Op het moment dat een partij een zetel toewijst aan een kandidaat wordt die zetel van de kandidaat. Je zit op persoonlijke titel zonder last of ruggenspraak in de Kamer. De partij kan de zetel niet meer van je afpakken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is onjuist, alleen Wilders, Agema en Brinkman hadden binnen de PVV genoeg voorkeurstemmen om recht op een eigen zetel te hebben.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:00 schreef remlof het volgende:
Hernandez opnieuw in opspraak? Even 8 uur journaal kijken
Onzin.. En dat weet je zelf ook wel...quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is onjuist, alleen Wilders, Agema en Brinkman hadden binnen de PVV genoeg voorkeurstemmen om recht op een eigen zetel te hebben.
Dit is juist onzin. Kamerleden worden niet pas beëdigd als zij genoeg voorkeurstemmen hebben behaald. Lucassen stond op een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst van de PVV en is op deze wijze in de Tweede Kamer gekomen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoiets proefde ik gisteren ook al tijdens een gesprek. Snap daar niet veel van. Ging het om een partij splitsen wanneer je iemand uit de partij wil halen? Was op Belgische tvquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt niet uit. Op het moment dat een partij een zetel toewijst aan een kandidaat wordt die zetel van de kandidaat. Je zit op persoonlijke titel zonder last of ruggenspraak in de Kamer. De partij kan de zetel niet meer van je afpakken.
Mooi gezegd!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:10 schreef zaans_boefje het volgende:
De PVV, je kan alleen winnen als je durft op te geven;
Het stemrecht bezit ik al 18 jaar, waar ik in den beginne een fervent medestander, en kiezer, was van de VVD.
Toen de VVD nog echt de VVD was! Dit door de aanwezigheid van de mastodonten,
en heren, Wiegel, Bolkensteijn, en andere die de democratie lief hebben.
En daarom de ondeugd niet schuwen.
Echter mijn laatste electorale keuze was de SP, waar de PVV en de PVDD de aandacht trokken.
Evenals Alexander Pechtold als kleinzoon van Hans van Mierlo beide doopnaam D66, mijn aandacht vroeg. En dit vergezeld van Groen-Links, en de Amsterdammer in Den Haag, edele Job Cohen.
Keuze ten overvloeden, maar wat moet je dan doen?
De PVDD is uniek, slechts twee zetels in de kamer, en waarom nog?
Immers alle politieke partijen besteden in verkiezingsprogram aandacht aan dieren, buitengewoon veel zelfs.
Zelfs het koninghuis word daarom mogelijk ceremonieel, alle dieren hun vrijheid, ook Bea en zoon.
Uniek, de PVDD kan zichzelf opheffen, doelstelling bereikt! Jezelf overbodig maken! Beter kan je het niet doen.
En de PVV dan? Geert Wilders die al jaren de vrijheid ontbeert om naar de supermarkt te lopen voor een tube tandpasta.
En iedereen heeft regels, wetten, voorschriften en andere idioterie.
Europa, Nederland, de wereld. Grondwettelijke rechten, Europese rechten van de Mens, Nobelprijswinnaars en vele andere strijders voor vrijheid.
Maar geert Wilders kan niet naar de supermarkt lopen voor een tube tandpasta, wie nog meer niet?
(Deelnemers aan strafrechterlijke detentie uitgesloten. En Geert Wilders is veel, maar geen veroordeeld gevangenen. Gaat het nog komen? Mr. Moskowicz).
En de fractieleider van de partij die Vrijheid als doelstelling verkiest, kan het verkrijgen door te zeggen: Ik hou er mee op!
Geen PVV meer?
Hero Brinkman twijfelt ook aan het bestaansrecht op lange termijn voor de partij, en doet elk mogelijk voorstel om het einde uit te stellen.
Zijn het kinderziektes? Ja.
De PVV is nog niet zo oud als de andere gevestigde partijen die het firmament van de Twee Kamer der staten generaal vormen. Partijen die door hun historie van bestaan die tijd en gelegenheid heeft verkregen de puntjes tot in detail te organiseren en regelen.
Kan je dat van de PVV verwachten?
Is vrijheid wat de PVV nastreeft, niet de keuze maken niet door te gaan?
Word je daarmee net zo goed als de PVDD, die zichzelf kan opheffen omdat de doelstelling is behaald.
Of blijf je gelijk aan de gevestigde orde ten allen tijden de strijd aanbinden, met elke keer een ander argument om hetzelfde te doen?
Want de PVV is heden een oppositiepartij, maar oppositie voeren zijn ze nog niet aan toe gekomen. Men was te druk zich te excuseren voor verwachte kinderziektes.
Misschien moet de PVV een briefje van moeder vragen, dat aan de pers, media, en andere storende elementen voorhouden.
En lekker gaan doen wat ze willen, vrij zijn. Wat is dat volgens jullie?
Vrij zijn, is dat soms niet besluiten om iets niet meer te doen?
Laten wij alle dan af en toe vrij zijn, ik wens het een ieder toe.
Om af en toe niets te doen, hooguit naar de supermarkt lopen voor een tube tandpasta.
Of hij pakt, net als Sharpe, zijn biezen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:06 schreef xandra47 het volgende:
Okay Hernandez heeft geen kopstoot gegeven maar gemept. Wat op video staat!!!!![]()
Dikke kans op een veroordeling dus....
Maar, ook hij zal mogen blijven . weer iemand die niet op de juiste plek zit....
Good job Wilders!!!
Ja, ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:11 schreef ETA het volgende:
verwachte reakties:
- ooohhhh, die vieze linkse media blijft maar met modder gooien en doorgraven naar incidentjes!!!! Waarom graven ze niet bij D66 of PVDA![]()
- ach, het waren paar aaitjes, iedereen wordt toch wel eens boos, ze zijn ook mensen hoor!!![]()
- Linkse kerk kan niet ophouden met het demoniseren van PVV (stemmers), is ondemocratisch
of enig andere reaktie waarbij de schuld wordt afgeschoven op de linkse media/kerk....
Ik hoop het, en ook hoop ik dat eventueel nieuwe kamerleden wel even door de ballotage commissie gaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Of hij pakt, net als Sharpe, zijn biezen.
Wat mij betreft mogen ze dan idd i alle partijen graven. Is dat zo erg dat mensen zich dat afvragen? word ik meteen voor PVV-stemmer uitgemaakt wanneer ik mijn vraagtekens daarbij zet?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:11 schreef ETA het volgende:
verwachte reakties:
- ooohhhh, die vieze linkse media blijft maar met modder gooien en doorgraven naar incidentjes!!!! Waarom graven ze niet bij D66 of PVDA![]()
- ach, het waren paar aaitjes, iedereen wordt toch wel eens boos, ze zijn ook mensen hoor!!![]()
- Linkse kerk kan niet ophouden met het demoniseren van PVV (stemmers), is ondemocratisch
of enig andere reaktie waarbij de schuld wordt afgeschoven op de linkse media/kerk....
Wat mij betreft mogen ze in elke partij graven. Goed want ik vind dat er geen mensen in de TK mogen zitten die iets heftigs op hun kerfstok hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen ze dan idd i alle partijen graven. Is dat zo erg dat mensen zich dat afvragen? word ik meteen voor PVV-stemmer uitgemaakt wanneer ik mijn vraagtekens daarbij zet?
Ik snap trouwens niet dat de PVV dit niet voor de tijd heeft gedaan. Iedereen kan toch nagaan dat mensen gaan spitten?
Het is geen heksenjacht in mijn ogen. Er wordt duidelijk gemaakt wie er in de TK zit er waar we voor betalen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:17 schreef Zolcon het volgende:
Deze heksenjacht mag nu wel ophouden.
[ afbeelding ]
Het gaat te ver. Alles en iedereen wordt van top tot teen gefouilleerd naar foutjes. Als die mensen goed functioneren dan kunnen ze er zitten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:22 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Het is geen heksenjacht in mijn ogen. Er wordt duidelijk gemaakt wie er in de TK zit er waar we voor betalen.
Dat weet ik, ze hoeven hun zetel niet op te geven, maar als je partijleider je vraagt dat te doen en je doet het niet moet je in je eentje doorgaan vind ik. Dat is ook de gebruikelijke gang van zaken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt niet uit. Op het moment dat een partij een zetel toewijst aan een kandidaat wordt die zetel van de kandidaat. Je zit op persoonlijke titel zonder last of ruggenspraak in de Kamer. De partij kan de zetel niet meer van je afpakken.
Heksenjacht? Het zijn feiten, Zolcon. Dan kun je het geen heksenjacht noemem.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:17 schreef Zolcon het volgende:
Deze heksenjacht mag nu wel ophouden.
[ afbeelding ]
Ik vind eigenlijk dat je gewoon van onbesproken gedrag dient te zijn als volksvertegenwoordiger. Er zit nu gajes in het parlement dat bij de politie echt niet aangenomen zou worden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:24 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het gaat te ver. Alles en iedereen wordt van top tot teen gefouilleerd naar foutjes. Als die mensen goed functioneren dan kunnen ze er zitten.
Gewoon klaar deze hele zaak. Helaas zal dat niet het geval zijn aangezien links en rechts elkaar nu permanent van het één en ander beschuldigen.
Er zit gajes in het parlement, maar het zijn dan ook volksvertegenwoordigers.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat je gewoon van onbesproken gedrag dient te zijn als volksvertegenwoordiger. Er zit nu gajes in het parlement dat bij de politie echt niet aangenomen zou worden.
Geen Dolle Mina's in het parlement?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat je gewoon van onbesproken gedrag dient te zijn als volksvertegenwoordiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |