abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89009992
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg :'). De mensen die er in geïnteresseerd zijn betalen lekker 5 euro meer voor een kaartje en de rest van Nederland blijft zich lekker geen reet aantrekken van 'cultuur'.
Het gaat verder dan 'cultuur' bekijken, als je de BTW verhoogd en de subsidies intrekt is zo'n beetje iedere jamsessie die er juist voor zorgen kan dat artiesten zich ontwikkelen/ontplooien onrendabel, waardoor je muzikanten die via dat soort wegen door kunnen breken de kans ontneemt en je er indirect voor zorgt dat podia op zeker gaan spelen(in de vorm van een gevestigde artiest boeken ipv een avond met minder bekende bandjes), dat kan effectiever zijn, maar zorgt voor verschraling van het aanbod.

[ Bericht 1% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 22-11-2010 13:39:25 ]
  maandag 22 november 2010 @ 14:01:01 #52
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_89011355
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het gaat verder dan 'cultuur' bekijken, als je de BTW verhoogd en de subsidies intrekt is zo'n beetje iedere jamsessie die er juist voor zorgen kan dat artiesten zich ontwikkelen/ontplooien onrendabel, waardoor je muzikanten die via dat soort wegen door kunnen breken de kans ontneemt en je er indirect voor zorgt dat podia op zeker gaan spelen(in de vorm van een gevestigde artiest boeken ipv een avond met minder bekende bandjes), dat kan effectiever zijn, maar zorgt voor verschraling van het aanbod.
Tegenwoordig hebben we van die tv-programma's waardoor muzikanten kunnen doorbreken. En Youtube natuurlijk.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_89011427
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 14:01 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Tegenwoordig hebben we van die tv-programma's waardoor muzikanten kunnen doorbreken. En Youtube natuurlijk.
Die TV programma's zijn bedoelt om wurgcontracten aan te smeren, en je kunt concerten niet verkopen met een hoog aantal hits op youtube.
pi_89012004
Er word zo makkelijk gezegd dat cultuur ontzettend belangrijk is, maar waarom dan (omdat mensen zich dan niet meer kunnen uiten? Omdat er geen momenten meer zijn om even weg te dwalen met je gedachtes? Of dat verreweg de meeste cultuur je zo heel erg aan het nadenken zet?)
En ja, dat meen ik. Tuurlijk snap ik wel dat een land zonder cultuur geen fijn land is, maar deze gedachte is wel héél erg voorbarig.

Overigens is het helemaal niet zo erg gesteld in Nederland.
Maar 20% van de inkomsten dienen uit eigen inkomsten te moeten komen.
85% van de culturele instellingen voldoet maar aan dit criterium. Dit moet in 2013 pas 100% zijn.
pi_89012295
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:21 schreef Kabolter het volgende:
Er word zo makkelijk gezegd dat cultuur ontzettend belangrijk is, maar waarom dan (omdat mensen zich dan niet meer kunnen uiten? Omdat er geen momenten meer zijn om even weg te dwalen met je gedachtes? Of dat verreweg de meeste cultuur je zo heel erg aan het nadenken zet?)
En ja, dat meen ik. Tuurlijk snap ik wel dat een land zonder cultuur geen fijn land is, maar deze gedachte is wel héél erg voorbarig.

Overigens is het helemaal niet zo erg gesteld in Nederland.
Maar 20% van de inkomsten dienen uit eigen inkomsten te moeten komen.
85% van de culturele instellingen voldoet maar aan dit criterium. Dit moet in 2013 pas 100% zijn.
Ik ben niet eens tegen het snijden in subsidies, als men de BTW maar niet omhoog gooit, podia met goede programmeurs kunnen hun programma ook verantwoorden als de gemmiddelde dansavond 1 a 2 euro duurder moet worden vanwege de subsidieverlaging, het probleem word alleen groter als je op alle culturele instellingen 13% meer BTW gaat heffen, aangezien dat ook betekent dat je structureel minder onderwijs op dat gebied kan geven.
  maandag 22 november 2010 @ 16:18:45 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_89016491
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 13:11 schreef belsen het volgende:

[..]

En zij die het niet interesseert, dient het te gaan interesseren.
Lees deze zin nog een keer en dan weet je meteen waarom een groot gedeelte van de bevolking geen trek heeft in 'cultuur'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_89016774
quote:
10s.gif Op maandag 22 november 2010 16:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Lees deze zin nog een keer en dan weet je meteen waarom een groot gedeelte van de bevolking geen trek heeft in 'cultuur'.
Als je op schoolreis niet eens meer naar een museum of theatervoorstelling kan gaan vanwege de BTW verhoging raakt het toch echt iets meer dan de bandjes waarvoor je een eurotje meer moet betalen in poppodias, 'cultuur' is idd een term die je ruim kan interpeteren, maar wat ze nu aan het doen zijn is een goed voorbeeld van cultuurbarbarisme(het simpelweg onmogelijk maken voor minder welvarenden om van dit soort dingen kennis te nemen).
  maandag 22 november 2010 @ 16:27:54 #58
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_89016819
quote:
10s.gif Op maandag 22 november 2010 16:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Iedereen doet toch aan cultuur?

Lees je nooit een boek, ga je nooit naar een optreden, theater of tentoonstelling, luister je nooit muziek, bekijk je nooit een film of docu??

Nu, jij misschien niet, dat kan ik nog geloven, maar je kunt toch niet beweren dat het meerendeel van de bevolking zich nooit met cultuur bezighoudt.
  maandag 22 november 2010 @ 16:36:27 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_89017162
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2010 16:27 schreef Beregd het volgende:

[..]

Iedereen doet toch aan cultuur?

Lees je nooit een boek, ga je nooit naar een optreden, theater of tentoonstelling, luister je nooit muziek, bekijk je nooit een film of docu??

Nu, jij misschien niet, dat kan ik nog geloven, maar je kunt toch niet beweren dat het meerendeel van de bevolking zich nooit met cultuur bezighoudt.
Gefeliciteerd met het compleet missen van mijn punt.
pi_89017228
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 16:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met het compleet missen van mijn punt.
en mijn punt dan?
  maandag 22 november 2010 @ 16:41:18 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_89017379
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als je op schoolreis niet eens meer naar een museum of theatervoorstelling kan gaan vanwege de BTW verhoging raakt het toch echt iets meer dan de bandjes waarvoor je een eurotje meer moet betalen in poppodias, 'cultuur' is idd een term die je ruim kan interpeteren, maar wat ze nu aan het doen zijn is een goed voorbeeld van cultuurbarbarisme(het simpelweg onmogelijk maken voor minder welvarenden om van dit soort dingen kennis te nemen).
Als je dat kleine beetje extra niet kunt betalen als school heb je andere problemen.

Overigens gingen mijn schoolreisjes nooit naar musea of theathervoorstellingen. En gelukkig maar, ik zou me daar stierlijk verveeld hebben en daardoor het later geen kans meer gegeven hebben. Tegenwoordig ga ik graag naar musea en theather.
pi_89017715
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 16:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je dat kleine beetje extra niet kunt betalen als school heb je andere problemen.

Overigens gingen mijn schoolreisjes nooit naar musea of theathervoorstellingen. En gelukkig maar, ik zou me daar stierlijk verveeld hebben en daardoor het later geen kans meer gegeven hebben. Tegenwoordig ga ik graag naar musea en theather.
Ik denk dat je je in het 'kleine beetje' vergist(dan heb ik het niet eens over het extra geld dat betaald moet worden omdat er een subsidiepotje aangesproken word voor dit soort ondernemingen). True, ik vraag mij ook nog steeds af waarom wij naar museas gingen en niet naar pretparken, aan de andere kant is dat ook precies het punt waar het over gaat. Voor een jamsessie betaal je geen 10 euro, ookal zal dat zonder subsidie/BTW verhoging noodzakelijk zijn om zo'n avond te kunnen draaien in een gemmiddeld poppodium, zelfs al werkt iedereen op vrijwillige basis zijn er nog kosten aan verbonden.
  maandag 22 november 2010 @ 16:53:40 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_89017932
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik denk dat je je in het 'kleine beetje' vergist(dan heb ik het niet eens over het extra geld dat betaald moet worden omdat er een subsidiepotje aangesproken word voor dit soort ondernemingen). True, ik vraag mij ook nog steeds af waarom wij naar museas gingen en niet naar pretparken, aan de andere kant is dat ook precies het punt waar het over gaat. Voor een jamsessie betaal je geen 10 euro, ookal zal dat zonder subsidie/BTW verhoging noodzakelijk zijn om zo'n avond te kunnen draaien in een gemmiddeld poppodium, zelfs al werkt iedereen op vrijwillige basis zijn er nog kosten aan verbonden.
Veel meer dan 'we moeten allemaal wat inleveren' kan ik er niet van maken. Het gaat voor iedereen er niet makkelijker op worden, en dat is zeer vervelend. Maar ik vind het enorm stuitend dat sommige mensen (zie belsen) menen dat wat zij onder cultuur verstaan daar boven zou moeten staan.
pi_89018238
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 16:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Veel meer dan 'we moeten allemaal wat inleveren' kan ik er niet van maken. Het gaat voor iedereen er niet makkelijker op worden, en dat is zeer vervelend. Maar ik vind het enorm stuitend dat sommige mensen (zie belsen) menen dat wat zij onder cultuur verstaan daar boven zou moeten staan.
Ik zeg dan ook niet dat ik het oneens ben met het beperken van subsidie, ik ben het alleen oneens met de BTW verhoging op de entreekaartjes, omdat deze behalve dat deze een drempel opwerpen, er voor gaan zorgen dat podia/festivals 'veilig' gaan programeren, waardoor een avond met regionale bandjes vooropgezien al onrendabel is en geen kans krijgen zal.

[ Bericht 1% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 22-11-2010 17:53:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')