Precies, al 10.000 jaar doet de wereld het zonder, op de laatste 50 jaar na.quote:
Zo te zien hebben ze meer goede bezuinigingsplannen.quote:Cultuur wordt voor een deel door de overheid gefinancierd. Cultuur wordt nooit voor de volle 100% gesubsidieerd, maar wordt net als de spoorwegen en andere belangrijke publieksvoorzieningen voor een deel door de overheid meegefinancierd. Zo betaal je al jaren mee aan de huursubsidies waar je geen gebruik van maakt, de kinderopvang terwijl je geen kinderen hebt of cultuur terwijl je er nooit naar toe gaat.
Daarom, werken voor je geld. Krijg ook niet betaald om muziek te spelen. Moet ook een opleiding volgen en werken straks om mijn boeltje te kunnen betalen.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Precies, al 10.000 jaar doet de wereld het zonder, op de laatste 50 jaar na.
Die voorgaande 9950 jaar is het ook prima zonder gelukt.
Juist, maar met de huidige plannen wordt die opleiding straks ook een stuk duurder, en krijg jij dadelijk alleen maar de kans om "commercieel aantrekkelijke" muziek te maken, omdat het anders niks oplevertquote:Op donderdag 18 november 2010 19:37 schreef StephanL het volgende:
[..]
Daarom, werken voor je geld. Krijg ook niet betaald om muziek te spelen. Moet ook een opleiding volgen en werken straks om mijn boeltje te kunnen betalen.
Tja dat is vervelend dat de opleidingen duurder worden.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Juist, maar met de huidige plannen wordt die opleiding straks ook een stuk duurder, en krijg jij dadelijk alleen maar de kans om "commercieel aantrekkelijke" muziek te maken, omdat het anders niks oplevert
Er mag inderdaad best wel eens naar gekeken worden, maar het huidige beleid van korten, korten, korten slaat nergens op. Ik doet dus mee.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:33 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik schreeuw om cultuur inderdaad, maar zeker niet om Nederlandse bagger van subsidiesponzen.
Cultuur kan best wat minderquote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef goofy_goober het volgende:
Best idioot dat er hier zoveel mensen het eens zijn met de bezuinigingen. Nederland is toch een rijk cultuur erfgoed geweest voor binnen- en buitenland. Het zal wel door dat rare mannetje van de PVV komen met zijn linkse hobbies gezever.
Je doet alsof er een cultuurverbod komt.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef goofy_goober het volgende:
Best idioot dat er hier zoveel mensen het eens zijn met de bezuinigingen. Nederland is toch een rijk cultuur erfgoed geweest voor binnen- en buitenland.
Dat ligt er net aan wat je wilt als kunstenaar. Van Gogh is ook nooit echt rijk geweest.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Juist, maar met de huidige plannen wordt die opleiding straks ook een stuk duurder, en krijg jij dadelijk alleen maar de kans om "commercieel aantrekkelijke" muziek te maken, omdat het anders niks oplevert
Ja, dat zei ik ook. Verkoop de Nachtwacht en wat Van Goghs en we hoeven de komende jaren niet meer te bezuinigen. Ze staan nu toch alleen maar stof te happen in musea, die voor de gemiddelde Nederlander toch niet betaalbaar zijn.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Cultuur kan best wat minder
Kijk naar al die zolders van gemeentehuizen, vol met de meest nutteloze kunst enkel geproduceerd om aan de kunstenaarsuitkering te komen.
Dat vind ik nou weer niet. Bovendien die dingen leveren nederland ook geld op er zijn zat mensen die hier op vakantie komen om die van goghs eens te bekijken.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:59 schreef belsen het volgende:
Ja, dat zei ik ook. Verkoop de Nachtwacht en wat Van Goghs en we hoeven de komende jaren niet meer te bezuinigen. Ze staan nu toch alleen maar stof te happen in musea, die voor de gemiddelde Nederlander toch niet betaalbaar zijn.
Je moet eens weten hoeveel subsidie daar naar toe gaat. Besteed dat geld dan aan de Nederlanders of stoot het af naar een commerciele partij. Daar heeft de overheid dan toch ook geen rol in.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou weer niet. Bovendien die dingen leveren nederland ook geld op er zijn zat mensen die hier op vakantie komen om die van goghs eens te bekijken.
Als Nederlanders die theaters en orkesten zo graag wil behouden, waarom gaan er dan zo weinig mensen naar toe?quote:Het kabinet zal weten dat Nederland zijn cultuur wil behouden.
De bedoeling is juist om minder uit te geven aan kunst. Als zo'n topstuk verkocht wordt, dan kan de opbrengst best in mindering worden gebracht op de subsidie.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:59 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik ook. Verkoop de Nachtwacht en wat Van Goghs en we hoeven de komende jaren niet meer te bezuinigen. Ze staan nu toch alleen maar stof te happen in musea, die voor de gemiddelde Nederlander toch niet betaalbaar zijn.
Misschien is het ook best vervelend dat je straks afgestudeers muzikant bent, er geen podia meer zijn om op te treden. Wordt het errug druk in de winkelstraten......quote:Op donderdag 18 november 2010 19:42 schreef StephanL het volgende:
[..]
Tja dat is vervelend dat de opleidingen duurder worden.
Dan kan de prijs van vergunningen weer omhoog, en houd je alleen muzikanten die zoveel donaties op straat krijgen dat ze de vergunningen kunnen betalen over.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Misschien is het ook best vervelend dat je straks afgestudeers muzikant bent, er geen podia meer zijn om op te treden. Wordt het errug druk in de winkelstraten......
Ach, zo'n vaart zal het niet lopen, maar Nederland is al een land dat verdomd weinig doet aan cultuur en een vreemd zwalkend beleid heeft. Het zou zonde zijn als nu her en der allerlei concertzalen over de kop gaan, in verband Wilders domme afkeer jegens cultuur.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Misschien is het ook best vervelend dat je straks afgestudeers muzikant bent, er geen podia meer zijn om op te treden. Wordt het errug druk in de winkelstraten......
quote:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!!! #nederlandschreeuwtomcultuur
.. Sat 20 Vov 19:00 via TweetDeck
Grapjurk; ik vermoed eerder dat de VVD hierachter zit.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Ach, zo'n vaart zal het niet lopen, maar Nederland is al een land dat verdomd weinig doet aan cultuur en een vreemd zwalkend beleid heeft. Het zou zonde zijn als nu her en der allerlei concertzalen over de kop gaan, in verband Wilders domme afkeer jegens cultuur.
Jammer, maar helaas. U gaat niet door voor de koelkast. Deze keiharde aanpak van 'linkse hobby's' komt geheel uit de koker van de PVV. De VVD wilde zelfs een handreiking doen over de verhoging van het BTW-tarief voor podiumkunsten, maar daar heeft Wilders persoonlijk een stokje voor gestoken.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:48 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Grapjurk; ik vermoed eerder dat de VVD hierachter zit.
Maar goed: er is cultuur en er is troep, gemaakt door figuren die niet willen werken voor hun geld. Cultuur is prima, troep van luie honden niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |