Je zelfvertrouwen kan inderdaad kelderen. Ik ben zelf ook gepest natuurlijk niet zo vreselijk als die man maar ik heb het nooit verzwegen en altijd verteld aan mijn moeder en leraren.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus wat Mwanatabu zegt: die man is helemaal gebroken, kapotgemaakt. Pesten kan iemands weerbaarheid volledig onderuithalen.
Nogmaals: het is een arbeidersmilieu he. Hij heeft waarschijnlijk gewoon niet geweten hoe hij het aan moest pakken.
Heb jij het nu zo hoog in je bolletje en denk je dat mensen die in fabrieken werken per definitie een stel ongeschoolde stumperts zijn? Eerder schreef je ook al zoiets namelijk.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus wat Mwanatabu zegt: die man is helemaal gebroken, kapotgemaakt. Pesten kan iemands weerbaarheid volledig onderuithalen.
Nogmaals: het is een arbeidersmilieu he. Hij heeft waarschijnlijk gewoon niet geweten hoe hij het aan moest pakken.
Nee? Waar schreef ik dat?quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:48 schreef Stali het volgende:
Heb jij het nu zo hoog in je bolletje en denk je dat mensen die in fabrieken werken per definitie een stel ongeschoolde stumperts zijn? Eerder schreef je ook al zoiets namelijk.
Heb even gezocht. Maar lees je eigen laatste tekstje even terug:quote:
Je lijkt mijn moeder wel. Vreselijk.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:44 schreef ColdFeet het volgende:
Hoeft niet meteen denigrerend te zijn he.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Heb even gezocht. Maar lees je eigen laatste tekstje even terug:
[..]
Je lijkt mijn moeder wel. Vreselijk..
Nee zeker niet zeg. Ze komt ook vast met een puike uitleg waarom arbeiders de wegen niet weten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:56 schreef heloef het volgende:
[..]
Hoeft niet meteen denigrerend te zijn he.
Dank jequote:Op vrijdag 19 november 2010 22:55 schreef Stali het volgende:
Heb even gezocht. Maar lees je eigen laatste tekstje even terug:
Je lijkt mijn moeder wel. Vreselijk..
Okay. Duidelijk hoe jij over mensen denkt en ze inschaalt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dank jeIk herhaal alleen wat eerder in het topic werd gezegd.
In wat voor fabriek heb jij gewerkt eigenlijk? Ik heb gewoon wat moeite met je post van "ja, tis een arbeidersmilieu" net alsof het maar een stel simpele zielen zijn. Men werkt gewoon voor de kost. Of dat nu in het magazijn is of niet. Ben het wel met je eens dat getreiter zoals beschreven in de OP niet op kantoor voorkomt. Zo is het ook weer maar ook daar komt getreiter voor die nog lastiger aan te tonen is.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou is 'ie mooi... Ik heb jaren in als zomerbaantje in een fabriek gewerkt. Gelukkig kwam dit soort narigheid daar niet voor, maar ik kan me precies voorstellen welke collega's in een andere situatie kwetsbaar zouden zijn voor zulke narigheid.
Ow, op kantoor is het meer je mes in de rug steken zonder dat jij je vinger ergens op kunt leggen maar je bent wel de klos bij je werkgever.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:22 schreef Stali het volgende:
[..]
In wat voor fabriek heb jij gewerkt eigenlijk? Ik heb gewoon wat moeite met je post van "ja, tis een arbeidersmilieu" net alsof het maar een stel simpele zielen zijn. Men werkt gewoon voor de kost. Of dat nu in het magazijn is of niet. Ben het wel met je eens dat getreiter zoals beschreven in de OP niet op kantoor voorkomt. Zo is het ook weer maar ook daar komt getreiter voor die nog lastiger aan te tonen is.
Iets met levensmiddelen. En nee, ik bedoel niet 'het zijn MAAR arbeiders', ik bedoel wel dat daar een deel van het personeel voldeed aan het predikaat simpele ziel. En dat maakt niet uit, het is prima om je brood te verdienen op de werkvloer in een fabriek, net wat je zegt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:22 schreef Stali het volgende:
Die persoon reageerde op mij en ik moest mijn prinsessenmomentje hebben, kennelijk.
In wat voor fabriek heb jij gewerkt eigenlijk? Ik heb gewoon wat moeite met je post van "ja, tis een arbeidersmilieu" net alsof het maar een stel simpele zielen zijn. Men werkt gewoon voor de kost. Of dat nu in het magazijn is of niet. Ben het wel met je eens dat getreiter zoals beschreven in de OP niet op kantoor voorkomt. Zo is het ook weer maar ook daar komt getreiter voor die nog lastiger aan te tonen is.
In eerste instantie zou ik gewoon alles doen om hun weg te krijgen. Mocht het dan niet lukken zou ik alsnog een andere baan zoeken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:50 schreef paddy het volgende:
Deze man heeft er dus wel wat aan gedaan (meerdere keren zelfs). Waarom moet hij zijn baan opgeven? Pesters hun zin geven?
Wanneer je weet dat daar bewakingscamera's zijn zou ik toch proberen die beelden te krijgen. Ik snap dan ook totaal niet dat een rechter hier de daders vrijpleit. Die aanranding alleen al hoort toch genoeg te zijn voor een ontslag?quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:53 schreef heloef het volgende:
[..]
In eerste instantie zou ik gewoon alles doen om hun weg te krijgen. Mocht het dan niet lukken zou ik alsnog een andere baan zoeken.
Bijna niet aan te tonen inderdaad.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, op kantoor is het meer je mes in de rug steken zonder dat jij je vinger ergens op kunt leggen maar je bent wel de klos bij je werkgever.
Inderdaad en die andere kunnen we dan direct straffen voor medeplichtigheid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer je weet dat daar bewakingscamera's zijn zou ik toch proberen die beelden te krijgen. Ik snap dan ook totaal niet dat een rechter hier de daders vrijpleit. Die aanranding alleen al hoort toch genoeg te zijn voor een ontslag?
Niet overdrijven, niemand zei dat alle arbeiders zichzelf niet kunnen redden of sociale situaties niet aankunnen. Maar ze zitten er wel tussen. Ik heb in de familie ook iemand die door zuurstofgebrek bij de geboorte gewoon wat minder snel van begrip is, speciaal onderwijs, is smurfen- en transformers-fan (en doet bij kerstdiners altijd brilsmurf na), woont met z'n 30e net op zichzelf en heeft voor het eerst een simpel baantje. Als hij in een sociaal conflict komt, wordt hij teruggetrokken en stil. En hij kan er zeker niet tegenop als zijn collega's hem zouden pesten en ik zie hem dat echt niet assertief aankaarten bij de baas. Een manager van een werkplaats moet daar oog voor hebben en er niet vanuit gaan dat iedereen proactief is. En dat is nou eenmaal een probleem dat je wel hebt op de werkvloer en niet in de directiekamer van een multinational.quote:
Ik kan er ook niet echt bij. Misschien dat je er op een bepaade manier aan 'went'? Bij de eerste pesterijen, zoals papiersnippers tussen je brood, kun je nog hoopvol denken dat het morgen beter wordt - misschien dat je na een heleboel steeds ergere pesterijen zo murw wordt dat je uit een soort gewoonte terug gaat? Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:42 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom is die kerel steeds weer naar z'n werk gekomen dan? Ik zou zeggen: neem ontslag en laat je nooit meer zien als zoiets gebeurt. Waarom 9 jaar lang het ondergaan? Natuurlijk mag dit nooit gebeuren en moeten de daders gestraft worden, maar waarom zou je zoiets ondergaan? Je hebt toch zelf de keuze om op het werk te verschijnen?
Komt nog eens bij dat hier de directe leidinggevende een van de grote pesters was, dat maakt het nog lastiger aankaarten, denk ik.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:47 schreef eleusis het volgende:
[..]
Niet overdrijven, niemand zei dat alle arbeiders zichzelf niet kunnen redden of sociale situaties niet aankunnen. Maar ze zitten er wel tussen. Ik heb in de familie ook iemand die door zuurstofgebrek bij de geboorte gewoon wat minder snel van begrip is, speciaal onderwijs, is smurfen- en transformers-fan (en doet bij kerstdiners altijd brilsmurf na), woont met z'n 30e net op zichzelf en heeft voor het eerst een simpel baantje. Als hij in een sociaal conflict komt, wordt hij teruggetrokken en stil. En hij kan er zeker niet tegenop als zijn collega's hem zouden pesten en ik zie hem dat echt niet assertief aankaarten bij de baas. Een manager van een werkplaats moet daar oog voor hebben en er niet vanuit gaan dat iedereen proactief is. En dat is nou eenmaal een probleem dat je wel hebt op de werkvloer en niet in de directiekamer van een multinational.
Die is zeker bevriend met één van de pesters, heb ik het vermoeden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Zo zie ik het handelen van die rechter ook.
Ik wilde 'HERVORMINGEN' schreeuwen, maar met mijn schreeuw riskeer ik dat de rechters weer iets vinden om niet te werken...quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:27 schreef heloef het volgende:
[..]
Het Belgische rechtssysteem slaagt er weer in om keihard te falen.
Dus iemand die de smurfen leuk vindt is gelijk zwakbegaafd?quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:47 schreef eleusis het volgende:
[..]
Niet overdrijven, niemand zei dat alle arbeiders zichzelf niet kunnen redden of sociale situaties niet aankunnen. Maar ze zitten er wel tussen. Ik heb in de familie ook iemand die door zuurstofgebrek bij de geboorte gewoon wat minder snel van begrip is, speciaal onderwijs, is smurfen- en transformers-fan (en doet bij kerstdiners altijd brilsmurf na), woont met z'n 30e net op zichzelf en heeft voor het eerst een simpel baantje. Als hij in een sociaal conflict komt, wordt hij teruggetrokken en stil. En hij kan er zeker niet tegenop als zijn collega's hem zouden pesten en ik zie hem dat echt niet assertief aankaarten bij de baas. Een manager van een werkplaats moet daar oog voor hebben en er niet vanuit gaan dat iedereen proactief is. En dat is nou eenmaal een probleem dat je wel hebt op de werkvloer en niet in de directiekamer van een multinational.
Bron: nu.nlquote:Tweede slachtoffer pesterij Waalse fabriek
Uitgegeven: 22 november 2010 09:46
Laatst gewijzigd: 22 november 2010 09:46
BRUSSEL - Het parket van Bergen zal zich in januari buigen over een klacht van een tweede slachtoffer van ernstige pesterijen door collega's in een fabriek vlakbij die Waalse plaats.
Het gaat om een 40-jarige man die zelfs zou zijn aangerand door zijn collega's. Hij stapte drie jaar geleden al naar het parket. Dat heeft de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws maandag gemeld.
Donderdag werd bekend dat een werknemer van de fabriek bij het Waalse Bergen zowat tien jaar lang door collega's ernstig is getreiterd en gefolterd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |