abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89005611
...En een van de pesters heeft zijn ontslag met succes aangevochten en 250.000Euro gekregen...... |:(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 13:33:15 #227
8781 crew  Frutsel
pi_89092422
quote:
'Martelingen? Pesterijen? Grapjes bedoel je'
De pesterijen in een fabriek, waarbij een medewerker jarenlang gruwelijk werd vernederd en gemarteld, waren volgens de daders geen pesterijen. "Dat waren grapjes. Géén abnormaal gedrag binnen het bedrijf. Het gebeurde vaker."

Dat zegt één van de pesters, de 58-jarige Lucien J., in Het Laatste Nieuws. Het is de eerste keer dat een dader praat over de gruwelijke praktijken die binnen het bedrijf plaatsvonden.

J. filmde in 2002 hoe zijn collega Daniël Mignon zwaar mishandeld werd in de fabriek van MACtac. "Wat ik die dag filmde, waren geen pesterijen. Dat waren grapjes. Géén abnormaal gedrag binnen het bedrijf. Het gebeurde vaker. Daarom ook bleef ik filmen, in plaats van Daniël te helpen. Mij hebben ze óók ooit vastgebonden aan een paal."

Schadevergoeding

Een paar jaar geleden ontsloeg de directie de belangrijkste pesters. Die vochten het ontslag echter aan en werden door de rechter in het gelijk gesteld. Het bedrijf moest de pesters ieder een schadevergoeding tot 250.000 euro betalen. Ook Lucien werd ontslagen en hij kreeg 239.000 euro mee. "Dat geld wilde ik niet, ik wilde blijven werken. Ik ben in een depressie geraakt en wilde zelfmoord plegen", zegt hij.

Lucien J. heeft geen spijt van zijn gruweldaden. "Achteraf gezien is mijn film zelfs een hulp geweest voor Daniël."
  woensdag 24 november 2010 @ 13:35:55 #228
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_89092547
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Lucien J.
Die in a Fricking Fire >.>
pi_89096286
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik kan er niet goed bij waarom iemand het zolang laat duren. De eerste keer dat ze me zoiets flikken dan word ik waarschijnlijk op staande voet ontslagen omdat ik er 1 een paar klappen verkoop. En ik zou er niet rouwig om wezen.
Omdat - hoe raar het ook klinkt - zulke verhoudingen ook 'verslavend' kunnen zijn.
pi_89179126
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik kan er niet goed bij waarom iemand het zolang laat duren. De eerste keer dat ze me zoiets flikken dan word ik waarschijnlijk op staande voet ontslagen omdat ik er 1 een paar klappen verkoop. En ik zou er niet rouwig om wezen.
Ze doen dat bij iemand die zoiets niet kan of durft. Of bang is om klappen terug te krijgen.
pi_89267417
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:44 schreef MikeyMo het volgende:
sick fucks
nekschot.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')