abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88847609
BESLUIT IS AL GEMAAKT, zie Welk scheerapparaat is nou gewoon goed genoeg?

Ik ging dus vandaag naar de mediamarkt, aangezien ik over wil stappen van gilette fusion naar een apparaat, of dat "droog" word of "nat" weet ik nog niet. Ik dacht, ik moet zo'n philips coolskin hebben, daar komt wat uit en dat lijkt me wel top, zo een dus:

Nou goed, daar alleen al hadden ze 4 versies van volgens mij.

Wat ze ook hadden was deze:

En daarvan hadden ze volgens mij wel 6 a 7 versies..

De grootste verschillen waren bij die eerste de batterijduur en wel of geen dock, en bij de 2e waren er vele combinaties mogelijk van wel of geen dock, speciale mesjes, en betere batterijduur, tot wel 350 euro ging het.

Nou ben ik benieuwd of hier mensen ervaringen hebben met deze apparaten, en welke nou gewoon goed genoeg is. Heb het nog even gevraagd uiteraard maar zoals te verwachten had de verkoper geen idee, en zei hij dat de duurste het beste was omdat je daarmee sneller klaar bent door de speciale mesjes.

Goed, de duurste is dus de beste, enigsinds logisch. Maar is dat niet heel erg overbodig?

Zelf dacht ik dat die coolskin al heel erg goed waren, ook omdat daar gelijk gel uit komt, lijkt me handig.

Welke is "gewoon goed genoeg"? Wat zijn nou de verschillen?

[ Bericht 4% gewijzigd door DX11 op 20-11-2010 19:03:11 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_88847866
Ze doen allemaal hun werk, alleen als je 2 keer zo veel uitgeeft gaat het 12 seconden sneller en blijft de accu 5 minuten langer werkend.

Ik heb deze:

F1 jongen :7
  donderdag 18 november 2010 @ 00:19:19 #3
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_88848008
pi_88848038
Ik koop gewoon altijd een van de goedkoopste phillishaves

Hoe duur ik ze ook koop, de mesjes zijn na een jaar volledig bot, en nieuwe mesjes zijn net zo duur als een nieuw scheerapparaat
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 18 november 2010 @ 00:30:54 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_88848355
Ik heb ook altijd gewoon een goedkope. Is kut natuurlijk. Eigenlijk moet ik gewoon mijn hele gezicht eens laten laseren zodat ik me nooit meer hoef te scheren.
pi_88848394
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:30 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb ook altijd gewoon een goedkope. Is kut natuurlijk. Eigenlijk moet ik gewoon mijn hele gezicht eens laten laseren zodat ik me nooit meer hoef te scheren.
een dure is net zo kut als een goedkope.
Scheren is sowieso mijn hobby niet :N
Juin uit Eigen Tuin!
pi_88848589
De vraag was dus: moet ik de coolskin of de sensotouch kopen, en welke versie?

Maar goed, toch ook bedankt voor deze ervaringen :P

quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:15 schreef RacerDKB het volgende:
Ze doen allemaal hun werk, alleen als je 2 keer zo veel uitgeeft gaat het 12 seconden sneller en blijft de accu 5 minuten langer werkend.

Ik heb deze:
[ afbeelding ]

F1 jongen :7
Wat is dit voor bazen ding dan :P
pi_88848694
Ik weet niet of dit bij jullie werkt het linkje:
http://www.philips.nl/c/e(...)U_NL_CONSUMER%3Dtrue
Ik zit dus tussen al deze te twijfelen.
Overigens valt het me op dat degene van het eerste plaatje uit de OP nergens te vinden is op de philips site, die met de blauwe tinten, vreemd.
pi_88848768
Ah, ik mag elke willekeurige 2 maanden uit proberen, dat scheelt weer :)

https://www.e-logics.eu/R(...)n_Flyer_A6_LRDEF.pdf

Denk dat het deze word, dit lijkt me een goede:

pi_88848823
Ik vond de tondeuse functie het belangrijkste, en die is bij de goedkope modellen meer dan prima.
Bij duurde modellen vind ik ze niet zo prettig.
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 18 november 2010 @ 04:00:07 #11
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_88850696
Hoe staat scheren met zo'n scheerapparaat eigenlijk in verhouding tot scheren met een mesje (gillette mach 3 turbo)?

Toevoeging: ik moet me om de ene dag scheren, soms vaker.
  donderdag 18 november 2010 @ 04:30:37 #12
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_88850758
Ik heb een Braun 360, gekocht toen ik 16 was maar tegenwoordig gebruik ik 'm alleen maar zeer sporadisch, als m'n snor eraf moet(nooit dus).

Elektrisch scheren geeft gewoon teveel irritatie. Kijk in plaats daarvan naar scheren met een veiligheidsmesje (Safety razor of Double Edged razor). Kosten:
Gillette Superspeed uit 1950~1980 = 15~20 euro
Scheerkwast van dassenhaar van ebay = 6,50 euro
Mesjes(afhankelijk van het merk) = 0,10 ~ 0,50 euro
Scheerzeep 100g = 2,50

Totaal: rond de 30 euro, en mesjes zijn 10 cent per stuk dus daar hoef je niet meer naar te kijken qua kosten.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_88850762
Echte mannen hebben een baard en al zeker geen scheerapparaat om de baard bij te houden eventueel.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  donderdag 18 november 2010 @ 16:51:26 #14
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_88867830
Ik ga nu na verschillende goedkopere Philips en Braun en een duurdere Philips een PANASONIC ES-RT31 proberen.

Met nat scheren word mijn nek zo rood als een biet en haal ik alles ook open, maar ik heb tot nu toe ook nog geen electrische gevonden die het goed genoeg doet, of lang genoeg goed blijft doen.
pi_88868361
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:19 schreef Djahani het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt sprekend op die die ik heb.
pi_88894674
Ik heb de bovenste van je OP, en dat werkt echt per-fect.
Ik had vooral problemen met het feit dat een scheerapparaat warm werd, en vanaf dat moment werd scheren een hel.
Ook scheert het overigens echt glad en smooth, je glijdt gewoon over je huid heen.

Ik denk dat de goedkoopste gewoon goed genoeg is (dat was de mijne ook).
Scheren is scheren, het spul komt er bij de duurdere net zo uit als bij de goedkopere.

Mijn vader had ook altijd last van een geirriteerde huid na het scheren.
Sinds hij is over gestapt op het coolskin gebeuren van Philips heeft hij ook daar nooit meer last van.
pi_88928709
Ik heb een tijd geleden zo'n goedkopere van Philips gekocht. De twee dagen erna zit mijn hele nek onder de rode bultjes.
Cool story, Hansel.
pi_88929679
Ik wil eigenlijk een apparaat waar ik mijn gezicht mee glad kan scheren, maar ook een baardje kan trimmen.
Verder wil ik hier ook mijn andere lichaamsbeharing mee bijhouden.

Bestaat zoiets ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_88930538
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:41 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil eigenlijk een apparaat waar ik mijn gezicht mee glad kan scheren, maar ook een baardje kan trimmen.
Verder wil ik hier ook mijn andere lichaamsbeharing mee bijhouden.

Bestaat zoiets ?
Braun Cruzer lijn o.a..
pi_88935591
Ik zou er sowieso wel op letten, dat je drie mesjes in die ring hebt zeg maar.
Sommige hebben alleen de buitenste rand mesjes, maar dan mis je gewoon ontzettend veel haren, en duurt het eeuwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2010 10:56:17 ]
pi_88950181
Hier komt een lang verhaal, maar ik vond t de moeite waard:

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:56 schreef Blue_note het volgende:
Ik zou er sowieso wel op letten, dat je drie mesjes in die ring hebt zeg maar.
Sommige hebben alleen de buitenste rand mesjes, maar dan mis je gewoon ontzettend veel haren, en duurt het eeuwen.
Weet wat je bedoelt.
Ik had dus vandaag gezien dat deze:

(Alleen vandaag) heel erg goedkoop op zo'n dagaanbieding site stond.
Dus ik mijn telefoon met internet mee nemen naar de mediamarkt, en eens kijken naar dat ding.
Tof ding zeg! Echt heel mooi, maarr, 200 euro.
Dus ik onderhandelen, en die site laten zien op me telefoon.
Mediamarkt miep belt met iemand anders ergens in de winkel (want er naar toe lopen, dat is natuurlijk veel te ver!) maar goed, heel gesprek hebben ze, 10 seconden over dat ding, zegt ze tegen hem "ok doe ik" en vervolgens heeft ze het nog zeker 2 minuten over pepernoten en haar chocoladeletter die ze van haar man had gekregen.
Vond ik een beetje vreemd, maar goed, wou weten wat "ze nou ging doen"..
Dus kreeg m mee voor 179! Nou, is dan wel 20 euro duurder dan die dagaanbieding site, maar dan heb je nog enigsinds service (niet dat de service van de mediamarkt zo geweldig is maar goed).
Dus advies: altijd onderhandelen bij de mediamarkt! Scheelde me toch weer 20 euro. (op tweakers toch ook 197)

En over die mesjes, deze heeft dan weliswaar maar 1 ring, maar aan de binnenkant zit er iets speciaals voor de lange haren ofzo, en kan alleen maar hele goede reviews lezen, dus dit gaat t wel worden voor mij.

Verder kan ik m binnen 2 maanden terug sturen voor het complete aankoopbedrag als t niet bevalt, top actie van philips! ^O^

Overigens was de duurste volgens mij 360, het grote verschil: timer in minuten hoe lang je nog hebt, ander uiterlijk, en schoonmaakstation met vele functies.

Kan m zelf wel onder de kraan houden voor 180 euro extra hoor :o

[ Bericht 4% gewijzigd door DX11 op 20-11-2010 18:45:01 ]
  zondag 21 november 2010 @ 12:46:46 #22
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_88970956
Mn broer heeft ook een keer zo'n sensotouch gekocht en die was er totaal niet over te spreken. Het ging maar een fractie sneller dan een goedkopere phillishave die hij al had en daardoor terug gestuurd en geld terug gekregen. Vind die sensotouch dingen ook erg duur, maar dat is persoonlijk.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_88971516
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:46 schreef don-diablo het volgende:
Mn broer heeft ook een keer zo'n sensotouch gekocht en die was er totaal niet over te spreken. Het ging maar een fractie sneller dan een goedkopere phillishave die hij al had en daardoor terug gestuurd en geld terug gekregen. Vind die sensotouch dingen ook erg duur, maar dat is persoonlijk.
Je weet dat die sensotouch 3d hoogstens 2 maanden bestaan ofzo? Mediamarkt had ze net binnen.

Zojuist mn eerste ervaring: heel erg goed! Erg glas geschoren, wel een klein beetje irritatie in mn nek, maar dat schijnt normaal te zijn de eerste paar keren. Ging echt snel, en heel erg glad dus, ook de lange haren gingen mee! Best wel vreemde ervaring zo'n stuk electronica onder de douche. Ga morgen helemaal droog proberen kijken hoe dat is.
  zondag 21 november 2010 @ 13:11:10 #24
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_88971720
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:04 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je weet dat die sensotouch 3d hoogstens 2 maanden bestaan ofzo? Mediamarkt had ze net binnen.

Zojuist mn eerste ervaring: heel erg goed! Erg glas geschoren, wel een klein beetje irritatie in mn nek, maar dat schijnt normaal te zijn de eerste paar keren. Ging echt snel, en heel erg glad dus, ook de lange haren gingen mee! Best wel vreemde ervaring zo'n stuk electronica onder de douche. Ga morgen helemaal droog proberen kijken hoe dat is.
Ik zeg ook nergens dat hij DIE specifieke sensotouch had gehaald. Neem aan dat er meer zijn die er al een tijdje zijn (kan zijn met een andere naam). Hij vond het niks. Een apparaat vind ik persoonlijk ook niet fijn. Ik houd het wel bij mesjes.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_88971767
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:11 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat hij DIE specifieke sensotouch had gehaald. Neem aan dat er meer zijn die er al een tijdje zijn (kan zijn met een andere naam). Hij vond het niks. Een apparaat vind ik persoonlijk ook niet fijn. Ik houd het wel bij mesjes.
Ah ok.
Ik zou hem aanraden deze nog eens te kopen, je kan hem hoe dan ook gratis 2 maanden proberen, het werkt hier heel erg goed. Maar ben benieuwd hoe het morgen droog gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')