abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 september 2012 @ 13:07:48 #26
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117420373
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:08 schreef sombo het volgende:
Hallo pruikmans,
Ik heb precies dezelfde ventilator gekocht en precies hetzelfde probleem. Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost ? Ik hoop dat je me uit de brand kunt helpen..

groet
Het topic is een jaar oud :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_117420674
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2012 13:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het topic is een jaar oud :P
2 jaar, pruikmans heeft bijna een nieuwe nodig dus wie weet.....
pi_117582188
gaat meer om de bedrading, heeft iemand daar nog een antwoor op ?
pi_117582670
Om de ventilator aan te kunnen sluiten, zodat hij aangaat bij het inschakelen van bv de verlichting en weer uitschakelt als de luchtvochtigheid voldoende gedaald is, heb je de zwarte schakeldraad van de lamp nodig, de bruine draad voor de constante spanning en de blauwe draad als nulgeleider
pi_117705404
Ondanks dat hij bijna 2 jaar oud is, heeft de "plaatser" niet het antwoord gegeven wat hij defintief gedaan heeft. Mijn vraag is aan exlurker: kun je deze zonder zwarte schakeldraad ook aktief maken. Ik bedoel: er staat nu constant spanning op, dan zou hij toch ook moeten gaan draaien boven een bepaalde vochtigheid ? ik ga anders een zwarte draad trekken, de ventilator bij mij heeft nooit gedraaid en daar is nooit een zwarte draad in de buurt geweest, alleen de gee/groene hangt er nog bij om te bebruiken of deze vorige bewoner heeft deze als zwarte draad gebruikt
pi_117708060
Geel /groen is aarde, dus die nooit gebruiken
Om de ventilator te kunnen starten zou je even een doorverbinding kunnen maken met een stukje draad tussen bruin en de aansluiting voor de zwarte draad, de ventilator blijft dan wel altijd draaien, maar dan wet je in ieder geval dat hij werkt
pi_120923490
Deze (*&(*&^%^#-ventilator kan niet alleen met een vochtsensor werken. Dit in tegenspraak met de verpakking en de handleiding. Ik heb dezelfde gekocht, veel te lang mee lopen martelen en geconcludeerd dat het onmodelijk is (ik heb op alle mogelijke manieren aangesloten, de functie zit er gewoon niet op).

Kortom: nogal waardeloos apparaat, het doet niet alles wat op de verpakking staat.... erg jammer.

(Voor mij balen, want schakeldraadje trekken naar de lichtschakelaar is geen optie, ik kan 'm terugbrengen en de bouwmarktmedewerkers maar eens vertellen dat ze een zuigend product verkopen...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')