Dit.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:19 schreef ry4life het volgende:
Drink dagelijks melk en yoghurt, heb geen puistjes en ben bijna nooit ziek
Jouw bron?quote:Op woensdag 17 november 2010 19:15 schreef noksala het volgende:
Is melk/zuivel slecht voor een mens?
Volgensmij is het zo dat mensen die veel melk/zuivel binnenkrijgen vaak ziek zijn, Calcium de mineraal die je lichaam nodig heeft, dat het al in genoeg andere pruducten zit. Dat je botten in plaats van sterker zwakker worden van veel melk drinken. Van melk drinken krijg je ook puisten volgensmij
Is een eigen koe niets voor jou?quote:Op woensdag 17 november 2010 19:44 schreef RacerDKB het volgende:
Ik drink een pak melk per dagSoms 2.
Alleen een keer m'n kleine teen gebroken(ja echt
)
In de randstad hebben we geen plantsoenenquote:Op woensdag 17 november 2010 20:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Is een eigen koe niets voor jou?Gewoon in het gemeenteplantsoen laten grazen, scheelt de gemeente ook weer maaikosten.
Je bron haalt een biochemicus aan, die op zijn beurt zijn bevindingen baseert op een onderzoek gedaan onder chinezen. Niet echt handig om europeanen te vergelijken met aziaten (waarvan >90% lactose intolerant is) op dit gebied.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:28 schreef Devz het volgende:
Ik geloof wel dat koemelk niet goed voor je is. Er zijn op internet zeer veel kritische artikelen te vinden omtrent melk, o.a. http://www.gezondheidsple(...)n-je-gezondheid.html
Zelf drink ik bijna geen melk meer. Al ben ik niet echt consequent, want ik eet wel dagelijks kaas
Fantastischquote:Op woensdag 17 november 2010 21:59 schreef UltraBrain het volgende:
De puisten komen door de bloed en pus dat in melk zit.
Bijna elke koe heeft infecties aan de binnenkant van de uier die bloed en pus lekt.
Hoe magerder de melk hoe meer pus erin zit.
Google maar op pus in melk. (al houden boeren en de hele rataplan tot aan de supermarkt dit liever stil)
Dat is eigenlijk wel waar ;o over pus in melk.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Fantastisch...en deze beweringen staan voor eeuwig op het internet.
Beide sites die het veganisme willen promoten dus ze hebben er belang bij om dierlijke producten in een slecht daglicht te stellenquote:Op woensdag 17 november 2010 23:44 schreef Kyrez het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel waar ;o over pus in melk.
http://www.veganisme.org/?nieuws=465
http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php
En google maar verder, blegh. wil spontaan geen melk meer.
Europa is gebouwd op bier en wijn.quote:Op donderdag 18 november 2010 07:38 schreef Zwansen het volgende:
Beesten zijn gewoon dom. Dat argument dat het onzinnig is om melk te drinken omdat dieren dat ook nooit meer doen als ze opgegroeid zijn.
Ja, kijk eens hoe dom beesten zijn? Heb je ooit een dier de nobelprijs zien winnen? Ooit mensen gezien die in hokjes vast zitten en worden geslacht? Ik denk dat de mens juist zo slim en machtig is geworden door de melk!
Ja...quote:Ooit mensen gezien die in hokjes vast zitten en worden geslacht?
Hou je kop, snertjong. Troll.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:50 schreef NietTeVolgen het volgende:
Zuivel is bij-zon-der slecht voor je, kijk maar naar de bejaarden van nu, vroeger dronken zei gigantisch veel melk omdat het goed zou zijn voor de botten, en ze leven nog steeds! Kan toch niet....
Jahoorquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:28 schreef WRH het volgende:
Melk is slijmbevorderend, al heel lang geleden aangetoond.
bovendien bedoeld om koeien groot te maken, snap dus sowieso al niet wat dat met mensen te maken heeft, gewoon niet doen, is gezonder.
enige reden dat het zo gepromoot is, is dat we al heeeeel erg lang in Nederland een melkplas en een boterberg hebben en vanuit de overheid (economische belangen) is daarom het gebruik van deze produkten zwaar gestimuleerd.
blijkbaar hebben er toch nog best wat mensen onder een steen gelegen de laatste jaren.
Je hebt altijd individuen ie het niet kunnen verdragen en jij bent er dan eentje van. Dat wil echter niet zeggen dat het dan voor iedereen slecht zou zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:35 schreef Snowcold het volgende:
De osteopaat heeft vertelt dat mijn darmen melk en kaas niet goed verteren, waardoor ik erg last van buikpijn en diarree kan krijgen. Soms krijg ik vreselijke krampen, die duren 30 sec tot een minuut duren en daarna langzaam weggaan. Maar dat komt wel steeds terug, hartstikke vervelend!
Dus ik drink nu sojamelk (niet super, maar lust t wel) en eet bijna geen kaas meer. Ik mag wel yoghurt, dat is namelijk anders bereid en daardoor niet zo slecht.
Onzin... Puisten van melk komt door hormonen in melk. Google maar 's op milk, hormones en acne. Jarenlang had ik last van puistjes, soort van eeuwigdurende jeugdpuistjes. En ik dronk dagelijks de gratis melk in de bedrijfskantine.. Toen ik eindelijk het verband legde finaal gestopt met melk, kaas ed.. Nu is de acne verdwenen.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:59 schreef UltraBrain het volgende:
De puisten komen door de bloed en pus dat in melk zit.
Bijna elke koe heeft infecties aan de binnenkant van de uier die bloed en pus lekt.
Hoe magerder de melk hoe meer pus erin zit.
Google maar op pus in melk. (al houden boeren en de hele rataplan tot aan de supermarkt dit liever stil)
Klopt, ik heb ook nergens beweerd dat het voor iedereen slecht is. Wel is bekend dat mensen uit West-Europa (en de VS geloof ik) melk in het algemeen beter kunnen verdragen dan elders. In andere gebieden schijnt lactose intolerantie veel meer voor te komen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Je hebt altijd individuen ie het niet kunnen verdragen en jij bent er dan eentje van. Dat wil echter niet zeggen dat het dan voor iedereen slecht zou zijn.![]()
Iedereen die het niet wil/kan drinken om welke reden dan ook drinkt het niet en de mensen die het wel kunnen/willen drinken drinken lekker door. Ik ga het nu maar eens nuttigen in de vorm van zelfgemaakte chocolademelk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |