abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 2010 @ 19:15:34 #1
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_88831619
Is melk/zuivel slecht voor een mens?

Volgensmij is het zo dat mensen die veel melk/zuivel binnenkrijgen vaak ziek zijn, Calcium de mineraal die je lichaam nodig heeft, dat het al in genoeg andere pruducten zit. Dat je botten in plaats van sterker zwakker worden van veel melk drinken. Van melk drinken krijg je ook puisten volgensmij :o
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
pi_88831697
Krijgen we dit weer.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  Moderator woensdag 17 november 2010 @ 19:17:41 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88831730
Nou euh... ben dol op een pakje optimel/vifit per dag :@
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88831817
Drink dagelijks melk en yoghurt, heb geen puistjes en ben bijna nooit ziek :6
Als iets niet gaat zoals het moet, moet het zoals het gaat...
pi_88831933
Als dat waar zou zijn, had ik vandaag de dag geen botten meer over denk ik.
Er is niets slechts aan veel melk drinken.
  woensdag 17 november 2010 @ 19:22:24 #6
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_88831942
Ik drink nooit melk, heb geen puistjes en ben nooit ziek. Beat that!

[ Bericht 9% gewijzigd door M1stral op 17-11-2010 19:23:02 (typo) ]
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_88831957
Dan drink je het niet als je denkt dat het slecht is :? Ik drink dagelijks melk/karnemelk en eet ook yoghurt en ik heb nergens last van. *O* Heerlijke zuivel. c_/ ,
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_88831977
Ja daar ga je dood van.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88832003
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:19 schreef ry4life het volgende:
Drink dagelijks melk en yoghurt, heb geen puistjes en ben bijna nooit ziek :6
Dit.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_88832253
Ik geloof wel dat koemelk niet goed voor je is. Er zijn op internet zeer veel kritische artikelen te vinden omtrent melk, o.a. http://www.gezondheidsple(...)n-je-gezondheid.html

Zelf drink ik bijna geen melk meer. Al ben ik niet echt consequent, want ik eet wel dagelijks kaas :+
pi_88832258
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:15 schreef noksala het volgende:
Is melk/zuivel slecht voor een mens?

Volgensmij is het zo dat mensen die veel melk/zuivel binnenkrijgen vaak ziek zijn, Calcium de mineraal die je lichaam nodig heeft, dat het al in genoeg andere pruducten zit. Dat je botten in plaats van sterker zwakker worden van veel melk drinken. Van melk drinken krijg je ook puisten volgensmij :o
Jouw bron?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_88832266
Melk is voor kalfjes, niet voor mensen.
pi_88833000
Ik drink een pak melk per dag :') Soms 2.

Alleen een keer m'n kleine teen gebroken ;( (ja echt ;( )
pi_88833811
Ik drink ook wel melk (bij cornflakes, met water is het nou eenmaal ranzig) en ik eet kwark maar ik heb nog nooit wat gebroken en ik heb geen puisten. ^O^
pi_88833870
Alles waar 'te' voor staat is niet goed. ^O^
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_88833902
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:44 schreef RacerDKB het volgende:
Ik drink een pak melk per dag :') Soms 2.

Alleen een keer m'n kleine teen gebroken ;( (ja echt ;( )
Is een eigen koe niets voor jou? :') Gewoon in het gemeenteplantsoen laten grazen, scheelt de gemeente ook weer maaikosten. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_88834651
Melk is gewoon goed voor je!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_88834673
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Is een eigen koe niets voor jou? :') Gewoon in het gemeenteplantsoen laten grazen, scheelt de gemeente ook weer maaikosten. ^O^
In de randstad hebben we geen plantsoenen :{w Alleen halfvolle melk uit pak.
  woensdag 17 november 2010 @ 20:46:27 #19
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_88836359
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:28 schreef Devz het volgende:
Ik geloof wel dat koemelk niet goed voor je is. Er zijn op internet zeer veel kritische artikelen te vinden omtrent melk, o.a. http://www.gezondheidsple(...)n-je-gezondheid.html

Zelf drink ik bijna geen melk meer. Al ben ik niet echt consequent, want ik eet wel dagelijks kaas :+
Je bron haalt een biochemicus aan, die op zijn beurt zijn bevindingen baseert op een onderzoek gedaan onder chinezen. Niet echt handig om europeanen te vergelijken met aziaten (waarvan >90% lactose intolerant is) op dit gebied.

Als je zoekt (op pubmed bijvoorbeeld) op artikelen naar de (on)gezondheid van zuivel kom je overwegend positieve artikelen tegen. Dus ja...

De waarheid zal vast ergens tussenin liggen. Drink zuivel als je het lekker vind, en doe het anders niet. Zoals met alles in het leven.
pi_88840895
De puisten komen door de bloed en pus dat in melk zit.
Bijna elke koe heeft infecties aan de binnenkant van de uier die bloed en pus lekt.
Hoe magerder de melk hoe meer pus erin zit.

Google maar op pus in melk. (al houden boeren en de hele rataplan tot aan de supermarkt dit liever stil)
  woensdag 17 november 2010 @ 22:00:31 #21
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_88840984
* Drakire drinkt een liter karnemelk p/d.ben de afgelopen 5 jaar nog geen een keer ziek geweest :').
  woensdag 17 november 2010 @ 22:27:03 #22
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_88842735
Vergeet niet de eitwitten die ook in melk zitten. Wat je niet uit melk haalt, moet je weer ergens anders vandaan halen.
Find hungry samurai...
  woensdag 17 november 2010 @ 22:33:51 #23
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_88843176
Elk glaasje melk is te veel.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
pi_88843230
Ik eet elke dag yoghurt en heb nooit puisten en ben nooit ziek?
pi_88845399
verschild nogal van welk "ras" je bent. maar Europeanen kunnen (uitzonderingen daar gelaten) goed tegen melk. het is geen noodzaak voor het lichaam maar geeft wel wat extra's.
pi_88845643
Zuivel is niet voor de mensch. Afblijven tenzij genotsartikel beschouwen zoals bie-ah
pi_88846413
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:59 schreef UltraBrain het volgende:
Bijna elke koe heeft infecties aan de binnenkant van de uier die bloed en pus lekt.

Google maar op pus in melk. (al houden boeren en de hele rataplan tot aan de supermarkt dit liever stil)
Fantastisch :') ...en deze beweringen staan voor eeuwig op het internet. }:|
Optimist tot in de kist
pi_88846522
Het zal van persoon tot persoon verschillen, volgens mij zijn er aardig wat mensen in meer of mindere mate allergisch. Ikzelf ontbijt al jaren met Brinta, drink 's avonds vaak ook nog 'n beker melk (met Nesquik O+) en voel me superfit.
pi_88846720
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:36 schreef trovey het volgende:

[..]

Fantastisch :') ...en deze beweringen staan voor eeuwig op het internet. }:|
Dat is eigenlijk wel waar ;o over pus in melk.

http://www.veganisme.org/?nieuws=465
http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php

En google maar verder, blegh. wil spontaan geen melk meer.
pi_88847086
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:44 schreef Kyrez het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wel waar ;o over pus in melk.

http://www.veganisme.org/?nieuws=465
http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php

En google maar verder, blegh. wil spontaan geen melk meer.
Beide sites die het veganisme willen promoten dus ze hebben er belang bij om dierlijke producten in een slecht daglicht te stellen ;) .....ik drink lekker door, sterker nog.....ik neem nu een heerlijk glaasje koude melk. c_/
Optimist tot in de kist
  donderdag 18 november 2010 @ 00:47:46 #31
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_88848802
Ik vind zuivelproducten ook erg lekker, maar volgensmij is het toch niet gezond. Dat je lichaam geen melk nodig heeft weet ik al, maar of het nou eigenlijk slechter is weet ik niet zeker.
pi_88848867
Ik kan zelf slecht tegen lactose, dus drink ik liever sojamelk of rijstemelk en ik ben bijna nooit ziek. Of en toe kan denk ik geen kwaad, maar je moet er geen liters op een dag van drinken. En al was het wel ongezond, je mag toch ook producten consumeren omdat je het gewoon lekker vindt. :P
signatuurloos
pi_88851102
Volgens die ballerinatjes ga je er dood aan..blijkbaar.
Always live your life with full happiness and laughter ;)
  donderdag 18 november 2010 @ 07:15:25 #34
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_88851110
Ik drink elke dag melk en ik kreeg laatst 450 euro!
pi_88851184
Koeiebabies voedsel drinken..... ;(

Ik ben maar blij dat er nooit iemand in een ver verleden paardensperma lekker is gaan vinden, hoe had het er dan nu in de wei uitgezien zeg....
  donderdag 18 november 2010 @ 07:38:18 #36
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_88851239
Beesten zijn gewoon dom. Dat argument dat het onzinnig is om melk te drinken omdat dieren dat ook nooit meer doen als ze opgegroeid zijn. :')

Ja, kijk eens hoe dom beesten zijn? Heb je ooit een dier de nobelprijs zien winnen? Ooit mensen gezien die in hokjes vast zitten en worden geslacht? Ik denk dat de mens juist zo slim en machtig is geworden door de melk!
pi_88851767
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 07:38 schreef Zwansen het volgende:
Beesten zijn gewoon dom. Dat argument dat het onzinnig is om melk te drinken omdat dieren dat ook nooit meer doen als ze opgegroeid zijn. :')

Ja, kijk eens hoe dom beesten zijn? Heb je ooit een dier de nobelprijs zien winnen? Ooit mensen gezien die in hokjes vast zitten en worden geslacht? Ik denk dat de mens juist zo slim en machtig is geworden door de melk!
Europa is gebouwd op bier en wijn.
Niet op melk.
pi_88852776
quote:
Ooit mensen gezien die in hokjes vast zitten en worden geslacht?
Ja...

De noodzaak van melk is een beetje uit de context gerukt, zitten zat voedingstoffen in (daarom groeien kalfjes ook ongeveer met het gewich van een gemiddelde man per maand) maar ook narigheid. Het calcium is alleen niet opneembaar vanuit melk, dat is dus een verkeerd argument. Zijn zat (wetenscahppelijke) stukken over geschreven die niet vanuit de vega hoek zijn en dus wel betrouwbaar.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_88940729
Melk is natuurlijk ook gewoon lekker. En daar komt bij, als ik geen melk heb bij mijn lunch val ik om een uur of vier weer om van de honger. Met melk hou ik 't veel langer uit.

En over ziek worden: ik ben de laatste tien jaar niet meer ziek geweest, ondanks een gemiddelde van twee glazen melk per dag en yoghurt/vla na het eten.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_88940754
Zuivel is bij-zon-der slecht voor je, kijk maar naar de bejaarden van nu, vroeger dronken zei gigantisch veel melk omdat het goed zou zijn voor de botten, en ze leven nog steeds! Kan toch niet....
pi_88941126
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:50 schreef NietTeVolgen het volgende:
Zuivel is bij-zon-der slecht voor je, kijk maar naar de bejaarden van nu, vroeger dronken zei gigantisch veel melk omdat het goed zou zijn voor de botten, en ze leven nog steeds! Kan toch niet....
Hou je kop, snertjong. Troll.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_88945675
Melk is slijmbevorderend, al heel lang geleden aangetoond.
bovendien bedoeld om koeien groot te maken, snap dus sowieso al niet wat dat met mensen te maken heeft, gewoon niet doen, is gezonder.
enige reden dat het zo gepromoot is, is dat we al heeeeel erg lang in Nederland een melkplas en een boterberg hebben en vanuit de overheid (economische belangen) is daarom het gebruik van deze produkten zwaar gestimuleerd.
blijkbaar hebben er toch nog best wat mensen onder een steen gelegen de laatste jaren.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_88949811
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 16:28 schreef WRH het volgende:
Melk is slijmbevorderend, al heel lang geleden aangetoond.
bovendien bedoeld om koeien groot te maken, snap dus sowieso al niet wat dat met mensen te maken heeft, gewoon niet doen, is gezonder.
enige reden dat het zo gepromoot is, is dat we al heeeeel erg lang in Nederland een melkplas en een boterberg hebben en vanuit de overheid (economische belangen) is daarom het gebruik van deze produkten zwaar gestimuleerd.
blijkbaar hebben er toch nog best wat mensen onder een steen gelegen de laatste jaren.
Jahoor :W
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_88950076
De osteopaat heeft vertelt dat mijn darmen melk en kaas niet goed verteren, waardoor ik erg last van buikpijn en diarree kan krijgen. Soms krijg ik vreselijke krampen, die duren 30 sec tot een minuut duren en daarna langzaam weggaan. Maar dat komt wel steeds terug, hartstikke vervelend!

Dus ik drink nu sojamelk (niet super, maar lust t wel :)) en eet bijna geen kaas meer. Ik mag wel yoghurt, dat is namelijk anders bereid en daardoor niet zo slecht. :Y
pi_88950400
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:35 schreef Snowcold het volgende:
De osteopaat heeft vertelt dat mijn darmen melk en kaas niet goed verteren, waardoor ik erg last van buikpijn en diarree kan krijgen. Soms krijg ik vreselijke krampen, die duren 30 sec tot een minuut duren en daarna langzaam weggaan. Maar dat komt wel steeds terug, hartstikke vervelend!

Dus ik drink nu sojamelk (niet super, maar lust t wel :)) en eet bijna geen kaas meer. Ik mag wel yoghurt, dat is namelijk anders bereid en daardoor niet zo slecht. :Y
Je hebt altijd individuen ie het niet kunnen verdragen en jij bent er dan eentje van. Dat wil echter niet zeggen dat het dan voor iedereen slecht zou zijn. ;)

Iedereen die het niet wil/kan drinken om welke reden dan ook drinkt het niet en de mensen die het wel kunnen/willen drinken drinken lekker door. Ik ga het nu maar eens nuttigen in de vorm van zelfgemaakte chocolademelk. c_/
Optimist tot in de kist
pi_88950646
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:59 schreef UltraBrain het volgende:

Onzin... Puisten van melk komt door hormonen in melk. Google maar 's op milk, hormones en acne. Jarenlang had ik last van puistjes, soort van eeuwigdurende jeugdpuistjes. En ik dronk dagelijks de gratis melk in de bedrijfskantine.. Toen ik eindelijk het verband legde finaal gestopt met melk, kaas ed.. Nu is de acne verdwenen.
Dit is een Signature....
pi_88953599
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Je hebt altijd individuen ie het niet kunnen verdragen en jij bent er dan eentje van. Dat wil echter niet zeggen dat het dan voor iedereen slecht zou zijn. ;)

Iedereen die het niet wil/kan drinken om welke reden dan ook drinkt het niet en de mensen die het wel kunnen/willen drinken drinken lekker door. Ik ga het nu maar eens nuttigen in de vorm van zelfgemaakte chocolademelk. c_/
Klopt, ik heb ook nergens beweerd dat het voor iedereen slecht is. Wel is bekend dat mensen uit West-Europa (en de VS geloof ik) melk in het algemeen beter kunnen verdragen dan elders. In andere gebieden schijnt lactose intolerantie veel meer voor te komen.

En in principe is het ook gewoon vreemd, dat wij als enige volwassen diersoort nog melk drinken. Van een andere diersoort nota bene!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')