abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88812417
quote:
Zwaarste regenval in 40 jaar op Corfu
Hevige regenval heeft de voorbije nacht voor aanzienlijke schade gezorgd op het Griekse vakantie-eiland Corfu. Reddingsdiensten hebben op verschillende plaatsen bewoners uit hun huizen moeten evacueren, zo meldt de lokale radiozender ERA-Corfu.

Een vrouw raakte naar verluidt gewond. De brandweer was de hele nacht in de weer. Tientallen auto's en huizen werden beschadigd. Volgens meteorologen op de Griekse televisie gaat het om de hevigste regenval van de afgelopen 40 jaar
quote:
Heavy rain and flooding in Greek Corfu
Athens - Torrential rain and heavy flooding hit the Greek holiday island of Corfu on Wednesday, causing power outages and widespread damage to towns, reports said.

Officials called a state of emergency on the Ionion island after torrential rain caused extensive damage to homes and vehicles and led to power outages.

Firefighters were called to hundreds of flooded homes to evacuate residents. No one was reported injured.
Vakantieman! Nat he!
pi_88812480
Nat ja.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_88812944
zo! het is wel raak zeg,overal in de wereld... :{ ik krijg langzamerhand van die the end is near gevoelens... :Y :@
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88814751
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:24 schreef rubje het volgende:
zo! het is wel raak zeg,overal in de wereld... :{ ik krijg langzamerhand van die the end is near gevoelens... :Y :@
Het weer verandert, dat lijkt me duidelijk, maar de mensheid is erg goed in zich aanpassen, dus 'the end' is volgensmij nog heel ver weg :)
pi_88818160
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:12 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Het weer verandert, dat lijkt me duidelijk, maar de mensheid is erg goed in zich aanpassen, dus 'the end' is volgensmij nog heel ver weg :)
mwah,het is eigen aan weer dat het continue verandert.. en dat is mar goed ook, de hele zomer is het in Corfu stokdroog en zodra daar bosbanden ontstaan is dat een groot probleem...

deze keer is het wat meer regen, waarschijnlijk zal dat rond de ene berg in het noorden (Mt. Pantokrator) tot aardverschuivingen kunnen leiden, ook omdat daar weinig bomen groeien en sinds bv er een zware cypress-ziekte herste de Cypress-bomen stand nog altijd zeer zwak is en olijfboomgaarden niet goed onderhouden worden (die brengen in vergelijk tot toerisme minder op)..

Deze regenval is schijnbaar de eersget i een bepalde periode sinds 40 jaar, maar ook dat gebeurt gewoon... er is altijd een regenval 'de zwaarste van de afgelopen x-aantal jaren'.
de kans dat bv in een jaar 'de zwaarste van de afgelopen 40 jaar optreed, is ongeveer 1 op 40
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')