Dat vind ik niet waar. Dat betekent gewoon dat de films het niet goed uitleggen. De film hoor je ook te begrijpen als je het boek niet hebt gelezen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:09 schreef Guanabana het volgende:
Mensen die alleen de films kijken en niet de boeken lezen.Eigen schuld dat je het dan niet snapt.
De hoofdlijn in de films is waarschijnlijk wel te volgen maar je mist een hoop achtergrondinformatie over karakters, plaatsen en voorwerpen. Door het weglaten van subverhaallijnen (begrijpelijk) en karakters in de films krijg je een ander beeld van ze. In het boek is er bijvoorbeeld meer achtergrondinformatie over Kreacher en begrijp je beter waarom hij zo is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:29 schreef -Strawberry- het volgende:Dat vind ik niet waar. Dat betekent gewoon dat de films het niet goed uitleggen. De film hoor je ook te begrijpen als je het boek niet hebt gelezen.
En ik vond de films best goed te volgen.Sommige dingen worden in de volgende film pas duidelijk, maar dan is het niet zo vreemd dat je het als niet-boekenlezer nog niet alles begrijpt.
Je kunt niet alles uitleggen in de film. Dat is gewoonweg onmogelijk. Dat kunnen we er namelijk net zo goed 4 films van maken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat vind ik niet waar. Dat betekent gewoon dat de films het niet goed uitleggen. De film hoor je ook te begrijpen als je het boek niet hebt gelezen.
Voor de eerste paar films begrijp ik dat wel. Maar in deze film kunnen de makers er nauwelijks omheen: het verhaal is zó complex, dan moet je je er op een gegeven moment bij neerleggen dat voor een niet-boeken-lezer de films niet helemaal meer duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:29 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat vind ik niet waar. Dat betekent gewoon dat de films het niet goed uitleggen. De film hoor je ook te begrijpen als je het boek niet hebt gelezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a signature once. It was awful.
Dat stuk met Kreacher in het huis vind ik zoooooo jammer dat ze dat eruit gelaten hebben....quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:41 schreef Aether het volgende:
[..]
De hoofdlijn in de films is waarschijnlijk wel te volgen maar je mist een hoop achtergrondinformatie over karakters, plaatsen en voorwerpen. Door het weglaten van subverhaallijnen (begrijpelijk) en karakters in de films krijg je een ander beeld van ze. In het boek is er bijvoorbeeld meer achtergrondinformatie over Kreacher en begrijp je beter waarom hij zo is.
Ik hoop echt dat de langbeloofde encyclopedie nog komt!quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:47 schreef IHVK het volgende:
Wat wel erg jammer is, dat het in juli gewoon echt is afgelopen met Harry Potter.
Geen nieuwe films meer (na geen nieuwe boeken)
Inderdaad.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:29 schreef -Strawberry- het volgende:
Terwijl dat met een paar zinnen samen te vatten zou zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:45 schreef Netsplitter het volgende:
Dat stuk met Kreacher in het huis vind ik zoooooo jammer dat ze dat eruit gelaten hebben....
Niet alles, maar wel de belangrijkste dingen zo dat de hoofdlijnen wel begrijpelijk blijven.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:42 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Je kunt niet alles uitleggen in de film. Dat is gewoonweg onmogelijk. Dat kunnen we er namelijk net zo goed 4 films van maken.
Idd.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:53 schreef Aether het volgende:
[..]
Terwijl dat met een paar zinnen samen te vatten zou zijn.
quote:Dat hoefde wat mij betreft niet echt uitgelegd te worden. Sprak nogal voor zich.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond het wel duidelijk en ontroerend inderdaad.![]()
Op spotify staat ondertussen al de hele soundtrackquote:Op zaterdag 20 november 2010 15:00 schreef Markachuuu het volgende:
Ik heb even wat stukjes muziek uit de film opgezocht voor de liefhebbers :
'Random' achtergrondmuziek:
En de muziek uit de scene van Harry en Hermelien:
(vanaf circa. 4,45)
*zoekt nog even door*
Dat vind ik ook heel slecht gedaan bij het stuk van Kreacher.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet alles, maar wel de belangrijkste dingen zo dat de hoofdlijnen wel begrijpelijk blijven.
Malfoy heeft niet echt meer een grote rol, alleen hij draagt wel heel veel bij in het tweede deel.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Malfoy heeft trouwens een heel andere rol nu dan in de eerdere films.
Een stuk kleinere rol. Ik heb heel lang gedacht dat dat de hoofdlijn van het verhaal, naast die van uiteraard Voldemort, was. Maar nu heeft Snape meer het soort rol dat ik bij Malfoy had verwacht. Vind ik alles behalve erg trouwens. Snape is lekker freaky en complex.
Inderdaad erg jammer!quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat stuk met Kreacher in het huis vind ik zoooooo jammer dat ze dat eruit gelaten hebben....
Ik ben heel benieuwd.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:39 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Malfoy heeft niet echt meer een grote rol, alleen hij draagt wel heel veel bij in het tweede deel.
Whehe. Nee, hij voelt zich ook niet echt prettig aan die kant, dat komt ook in het tweede deel naar voren. Dat vond ik persoonlijk erg grappig (Ron!quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd.![]()
In de films kwam wel duidelijk naar voren dat hij zich niet helemaal prettig voelt at the dark side.
Prima ideequote:Op zaterdag 20 november 2010 22:40 schreef Markachuuu het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt voor een knoeiharde Harry Potter marathon. HP 1,2 en 3 op de ene dag, en 4,5 en 6 op de andere dag... en dan vlak voor de nacht première van deel 2 even deel 1 ..![]()
Goed idee of wat..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |