abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88846592
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Mensen doen het niet omdat ze eisen stellen. In India verhuizen mensen doodvrolijk 3000 km voor een betere kans. In NL wordt al gezeurd om 20 km. Eigenlijk wordt overal om gezeurd :)

Dus zie ik dat niet gebeuren. Mensen zetten hier niet snel stappen. Ook dat moet iemand voro ze doen :)
Veel mensen kunnen die stap ook niet makkelijk maken, in India kun je overal en nergens in een sloppenwijk gaan wonen, de mobiliteit is dus redelijk groot (je kan je huis met een paar snelbinders bij elkaar houden) :')
Hier in NL moet je jaren op de wachtlijst staan voor een sociale huurwoningen en je huis verkopen is ook niet een hele simpele opgave. Voor huren in de vrije sector moet je op zijn minste het salaris van een bankdirecteur hebben.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88846646
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Nu nog eens. Maar dan over de HRA. :D
Voor de HRA ligt het wat complexer. Voor de belastingbetaler is het een korting en voor de banken een subsidie :P
I'll sing you a lullaby.
pi_88846724
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Mensen zetten hier niet snel stappen.
Hoe zou dat komen denk je?
Met een tijdelijk contract krijg je geen hypotheek zodat kopen en verhuizen onmogelijk is.
Betaalbaar huren, achter aansluiten en geen kans.
Blijft over een te dure huurwoning of dagelijks 3 uur reistijd.
pi_88846917
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hoe zou dat komen denk je?
Met een tijdelijk contract krijg je geen hypotheek zodat kopen en verhuizen onmogelijk is.
Betaalbaar huren, achter aansluiten en geen kans.
Blijft over een te dure huurwoning of dagelijks 3 uur reistijd.
mentaliteit. In India weten mensen dat als ze iets willen bereiken dat ze daar ook wat voor over moeten hebben, en dat nooit nooit nooit een ander het voor hen zal doen.

Ow ja, die mensen die vervolgens 3000 km verhuisd zijn, hebben dan alsnog elke ochtend en avond 2 uur reistijd om naar hun werk te komen.

Maar dat doen ze, alles wat hun kansen (wat nou geen kans, daar heb je zelf inmense invloed op) vergroot. True, de concurrentie is dan ook enorm. Maar wie alleen loopt te wijzen en het bekende handje ophoudt, die komt nergens.
pi_88847010
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Veel mensen kunnen die stap ook niet makkelijk maken, in India kun je overal en nergens in een sloppenwijk gaan wonen, de mobiliteit is dus redelijk groot (je kan je huis met een paar snelbinders bij elkaar houden) :')
Hier in NL moet je jaren op de wachtlijst staan voor een sociale huurwoningen en je huis verkopen is ook niet een hele simpele opgave. Voor huren in de vrije sector moet je op zijn minste het salaris van een bankdirecteur hebben.
heb jij even het verkeerde beeld van INdia. In RA Puram, Chennai liggen de m2 prijjzen hoger dan A'dam :) Als je iets wilt huren, moet je simpelweg een jaar vooruitbetalen.
pi_88847127
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

mentaliteit. In India weten mensen dat als ze iets willen bereiken dat ze daar ook wat voor over moeten hebben, en dat nooit nooit nooit een ander het voor hen zal doen.

Ow ja, die mensen die vervolgens 3000 km verhuisd zijn, hebben dan alsnog elke ochtend en avond 2 uur reistijd om naar hun werk te komen.

Maar dat doen ze, alles wat hun kansen (wat nou geen kans, daar heb je zelf inmense invloed op) vergroot. True, de concurrentie is dan ook enorm. Maar wie alleen loopt te wijzen en het bekende handje ophoudt, die komt nergens.
Dat is geen mentaliteit maar wanhoop, als je niets te verliezen hebt, is zo'n stap veel simpeler.
De realiteit in NL is totaal anders.
pi_88847208
Hoe gaat het eigenlijk met de verhuisbedrijven, daar hoor je weinig over?
pi_88847274
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een HOAX, WBV's worden niet gesubsidieerd. Hoogstens kunnen ze wat goedkoper geld lenen. Dat is geen subsidie.... dat is een korting. Is zelfs gunstig voor de overheid want het bespaart ze een hoop huursubsidie :D
toont maar aan hoe slecht je geinformeerd bent (postief gesteld :) ). Tot voor een jaar of vijf geleden werden coopreaties zwaar gesubsidieerd en waren ze vrijgesteld van belastingheffing, zodat ze die woningextreem goedkoop konden verhuren.

quote:
Waarom willen kopers altijd belastingcentjes terug hebben :')
Wees blij dat je mag betalen voor ons mooie land, iemand moet het toch doen :P
ik wil best betalen voor dit mooie land, allen niet voor jou :)

quote:
Ik beweer niet dat een koper niets bijdraagt, het is echter wel minder als een huurder met een vergelijkbaar inkomen. Feitelijk zou de overheid huren moeten bevorderen, want dat geeft veel meer inkomsten voor de schatkist.
en dat is dus de echte HOAX. Als je de inverdieneffecten meeneemt dragen eigen huizenbezitters juist bij aan de schatkist. Is ook al meerdere malen aangetoond, wordt echter stelselmatig genegeerd omdat dat politiek niet zo uitkomt
pi_88847279
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

heb jij even het verkeerde beeld van INdia. In RA Puram, Chennai liggen de m2 prijjzen hoger dan A'dam :) Als je iets wilt huren, moet je simpelweg een jaar vooruitbetalen.
Maar er zijn ook nog genoeg plaatsen waar je wel je plaggenhut mag bouwen, moet je hier in NL proberen.
I'll sing you a lullaby.
pi_88847284
quote:
5s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de verhuisbedrijven, daar hoor je weinig over?
Zomaar een gedachte.....

Hoe gaat het met TNT denk je? En waarom denk je dat?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_88847314
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar er zijn ook nog genoeg plaatsen waar je wel je plaggenhut mag bouwen, moet je hier in NL proberen.
wederom: slecht geninformeerd. Maar dan krijg je niet een briefje van de gemeente met het verzoek te ontruimen, maar een eigenaar die je ervan af knuppelt.
pi_88847325
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

Dat is geen mentaliteit maar wanhoop, als je niets te verliezen hebt, is zo'n stap veel simpeler.
Precies..... ik heb wat Chinese collega's en die doen exact wat de baas zegt, zelfs als ze weten dat het waanzin is. De angst om werkeloos te raken is enorm. Dat is inderdaad wanhoop i.p.v. een mentaliteit.
I'll sing you a lullaby.
pi_88847361
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wederom: slecht geninformeerd. Maar dan krijg je niet een briefje van de gemeente met het verzoek te ontruimen, maar een eigenaar die je ervan af knuppelt.
Aaah.... het neerknuppelen.... de geprezen Indiase mentaliteit :')
I'll sing you a lullaby.
pi_88847450
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

de wanhoop in dit topic staat anders in geen verhouding. Jij begrijpt het niet. Zo'n stap is geboren uit hoop, en actie, en geloof dat het beter kan. Juist niet uit negativiteit.
pi_88847526
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zomaar een gedachte.....

Hoe gaat het met TNT denk je? En waarom denk je dat?
Steeds minder werk, het verschil met TNT is dat het meestal kleine bedrijven zijn die misschien wat flexibeler omgaan met veranderen.
pi_88847541
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

toont maar aan hoe slecht je geinformeerd bent (postief gesteld :) ). Tot voor een jaar of vijf geleden werden coopreaties zwaar gesubsidieerd en waren ze vrijgesteld van belastingheffing, zodat ze die woningextreem goedkoop konden verhuren.

Geen belastingheffing is geen subsidie.... dat is een korting. Maar wat voor een subsidies waren dat eigenlijk.... kregen ze dikke zakken met geld? Zeg.... voor premie A huurwoningen :')

quote:
ik wil best betalen voor dit mooie land, allen niet voor jou :)

Don't worry ik ben een dikke nettobetaler, ook ik zie vrijwel niets van mijn belastinggeld terug. Iets met het gebrek aan kortingsposten :|W

quote:
en dat is dus de echte HOAX. Als je de inverdieneffecten meeneemt dragen eigen huizenbezitters juist bij aan de schatkist. Is ook al meerdere malen aangetoond, wordt echter stelselmatig genegeerd omdat dat politiek niet zo uitkomt
Leg dat eens uit? Hoe kan een koper nu netto meer bijdragen? Ze dragen in ieder geval bij aan de vette winsten van de banken. Maar als dat geld naar andere sectoren was gegaan zou daar net zo goed een deel van in de schatkist gaan.
I'll sing you a lullaby.
pi_88847545
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aaah.... het neerknuppelen.... de geprezen Indiase mentaliteit :')
ach, het zijn in ieder geval geen leentokkies, dat moet je toch blij stemmen :)
pi_88847591
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

de wanhoop in dit topic staat anders in geen verhouding. Jij begrijpt het niet. Zo'n stap is geboren uit hoop, en actie, en geloof dat het beter kan. Juist niet uit negativiteit.
Als je op de bodem van de put zit kan je alleen nog maar omhoog :')
I'll sing you a lullaby.
pi_88847684
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik begrijp het prima, die actie komt voort uit het feit dat zulke mensen er nooit op achteruit kunnen gaan in hun gedachtegang.
Dat ze dan wanneer het allemaal niet zo lukt, in de sloppenwijk naast de vuilnisbelt terecht komen, staan ze echt niet bij stil.
pi_88847696
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ach, het zijn in ieder geval geen leentokkies, dat moet je toch blij stemmen :)
Grondspeculanten die krakers neerslaan.... Veel kwaadaardiger kan je als mens niet worden :N
I'll sing you a lullaby.
pi_88847724
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Geen belastingheffing is geen subsidie.... dat is een korting. Maar wat voor een subsidies waren dat eigenlijk.... kregen ze dikke zakken met geld? Zeg.... voor premie A huurwoningen :')
owja, als ik geen belasting betaal, en daardoor woningen goedkoper aanbiedt, is een heel verschil met belasting betalen en dan een minimaal deel terugkrijgen :)

quote:
Don't worry ik ben een dikke nettobetaler, ook ik zie vrijwel niets van mijn belastinggeld terug. Iets met het gebrek aan kortingsposten :|W
geen commentaar op je lichaamsgewicht.....

quote:
Leg dat eens uit? Hoe kan een koper nu netto meer bijdragen? Ze dragen in ieder geval bij aan de vette winsten van de banken. Maar als dat geld naar andere sectoren was gegaan zou daar net zo goed een deel van in de schatkist gaan.
overdrachtsbelasting, omzetbelasting, investeringen, onderhoud, etc.
De netto kosten van HRA zijn inmens overdreven als je alleen naar het directe bedrag kijkt.
pi_88847809
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:09 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik begrijp het prima, die actie komt voort uit het feit dat zulke mensen er nooit op achteruit kunnen gaan in hun gedachtegang.
Dat ze dan wanneer het allemaal niet zo lukt, in de sloppenwijk naast de vuilnisbelt terecht komen, staan ze echt niet bij stil.
nee hoor, die mensen hebben prima banen elders, maar hebben de drive om beter te doen. Ik heb het hier over middenklasse, niet over daklozen. Want anders dan in NL hebben die nul kans.

overignsn verdient 0,0007% meer dan 10,000 rupee per maand (circa 160 euro)
pi_88847860
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Grondspeculanten die krakers neerslaan.... Veel kwaadaardiger kan je als mens niet worden :N
bankiers afschieten? :)
pi_88847937
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
owja, als ik geen belasting betaal, en daardoor woningen goedkoper aanbiedt, is een heel verschil met belasting betalen en dan een minimaal deel terugkrijgen :)

Banken die bail-outs moesten hebben :')

quote:
geen commentaar op je lichaamsgewicht.....

Dat doe ik zelf ook niet ook, scheelt een hoop stress :)

quote:
overdrachtsbelasting, omzetbelasting, investeringen, onderhoud, etc.
De netto kosten van HRA zijn inmens overdreven als je alleen naar het directe bedrag kijkt.
Allemaal gelden die ook via andere kanalen kunnen stromen, dus niet specifiek voorbehouden aan de woningmarkt. Dat de woningmarkt een onevenredig aandeel heeft in de economie is juist veroorzaakt door de HRA, iets met oorzaak en gevolg...
I'll sing you a lullaby.
pi_88847962
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee hoor, die mensen hebben prima banen elders, maar hebben de drive om beter te doen. Ik heb het hier over middenklasse,
Wat we hier een tijd geleden yuppies noemde en de prijzen in A'dam tot belachelijke hoogte opgedreven hebben. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')