abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 november 2010 @ 11:51:00 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88694597
Vier jaar geleden is mijn vader overleden, en ik droom nog geregeld over hem. Wat ik op zich wel fijn vind trouwens, het zijn geen nare dromen. Maar toen ik dat eens aan iemand vertelde (en ik weet niet meer wie dat was), zei deze tegen me dat mensen die overleden zijn niet praten als je over ze droomt.

Ik had daar nog nooit iets over gehoord, en ik ben er dus op gaan letten. Nu praat mijn vader als ik over hem droom volgens mij af en toe wel, maar helemaal zeker weet ik het niet. Vannacht droomde ik over een oude man die ik gekend heb (hij is geloof ik 96 geworden, ik kende hem niet heel goed maar kwam hem af en toe tegen) en toen ik wakker werd realiseerde ik me dat hij inderdaad niet sprak in mijn droom (we liepen een eind samen op en ik praatte wel tegen hem).

Weet iemand hier meer over? Ik vind het interessant, is er een verklaring voor?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_88694646
Overleden mensen praten sowieso weinig
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88694816
Als jij dat gelooft zal het waarschijnlijk zo zijn..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 november 2010 @ 12:02:55 #4
13151 crew  Rewimo
pi_88694882
Het is geen kwestie van geloven; als diegene dat niet gezegd had, had ik er niet eens over nagedacht.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_88694910
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 11:53 schreef Jesse_ het volgende:
Overleden mensen praten sowieso weinig
Serieus graag.
  zondag 14 november 2010 @ 12:09:19 #6
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_88695091
Je hersenen vergeten de klank en stem van iemand na een lange tijd. Probeer maar eens je oma of opa stem en klank die lang geleden is overleden te herinneringen.

Als je aan een overleden persoon in een droom een stem moet toekennen dan kunnen je hersenen dat niet meer omdat de juiste gegevens ontbreken.
pi_88695128
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:02 schreef Rewimo het volgende:
Het is geen kwestie van geloven; als diegene dat niet gezegd had, had ik er niet eens over nagedacht.
Dat bedoel ik, als jij die gedacht in je onderbewustzijn heb zitten.. Niet bepaald een exacte wetenschap dat dromen he, het blijven jou hersenspinsels.

Semi offtopic. Ik vond het zeer bizar om mijn eigen vader op videoband terug te horen (gesprek tussen mij en hem zelfs)
pi_88695170
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:09 schreef Radio-silence het volgende:
Je hersenen vergeten de klank en stem van iemand na een lange tijd. Probeer maar eens je oma of opa stem en klank die lang geleden is overleden te herinneringen.

Als je aan een overleden persoon in een droom een stem moet toekennen dan kunnen je hersenen dat niet meer omdat de juiste gegevens ontbreken.
Vergeten is niet het goede woord, je kan het je 'voor de geest halen' maar als je het weer hoort herken je het wel direct.
pi_88695337
quote:

Ik heb mijn moeders stem nog op het antwoordapparaat staan.
Zal eens opletten of ze wel of niet praat in haar droom.
Volgens mij de laatste keer sprak ze wel...maar zeker weten doe ik niet.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 14 november 2010 @ 12:33:42 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88695726
quote:

Ja verschrikkelijk is dat, het eerste wat je vergeet van een overleden persoon is zijn stem en klank.. terwijl je alles zou willen bewaren in nagedachtenis.

Het is wel mooi om over een overleden persoon te kunnen dromen, even weer als vanouds. O+
The truth was in here.
pi_88696530
quote:
4s.gif Op zondag 14 november 2010 12:18 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ik heb mijn moeders stem nog op het antwoordapparaat staan.
Zal eens opletten of ze wel of niet praat in haar droom.
Volgens mij de laatste keer sprak ze wel...maar zeker weten doe ik niet.
Heb ook de stem van een overleden familielid nog op een oud mobieltje staan. Voice-mail. Soms laad ik de mobiel even op en kan ik zijn stem horen.
  zondag 14 november 2010 @ 13:12:24 #12
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_88696583
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb ook de stem van een overleden familielid nog op een oud mobieltje staan. Voice-mail. Soms laad ik de mobiel even op en kan ik zijn stem horen.
Das toch ziek of vinden jullie dat 'normaal'?
En toen was er niets!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 november 2010 @ 13:14:34 #13
13151 crew  Rewimo
pi_88696656
Ik kan me best voorstellen dat je zo'n opname bewaart en er af en toe even naar luistert. Net zoals je af en toe foto's kijkt. Als ik zo'n opname van mijn vader had, zou ik hem ook bewaren.
pi_88696679
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:12 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Ziek?
pi_88696704
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je zo'n opname bewaart en er af en toe even naar luistert. Net zoals je af en toe foto's kijkt. Als ik zo'n opname van mijn vader had, zou ik hem ook bewaren.
Ja, net als de foto's bekijken idd. En af en toe nog even zijn stem horen.
pi_88697376
quote:

[..]

Wat is daar ziek aan, moet je die spullen dan weggooien ofzo?

Misschien als je dat iedere dag beluisterd dat je jezelf eens wat vragen moet stellen, maar in principe lijkt het me vrij normaal. Buiten dat heb ik zoiets van, iedereen moet met dat soort dingen omgaan op een manier waar ie zichzelf goed bij voelt.. voor de overledene zelf maakt het geen verschil maar jij moet er mee leven.
pi_88697930
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:39 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Misschien als je dat iedere dag beluisterd dat je jezelf eens wat vragen moet stellen, maar in principe lijkt het me vrij normaal. Buiten dat heb ik zoiets van, iedereen moet met dat soort dingen omgaan op een manier waar ie zichzelf goed bij voelt.. voor de overledene zelf maakt het geen verschil maar jij moet er mee leven.
Er zijn geen richtlijnen voor rouwen. Ieder doet dat op zijn eigen wijze.
Zoals jij ook schrijft: voor de overledene maakt het geen verschil, voor de achterblijvers wel.
  zondag 14 november 2010 @ 13:56:30 #18
247705 IemandNiemand
pi_88697969
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:39 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Mjah; ik krijg er gewoon zo een eng gevoel van; dunno.
En toen was er niets!
pi_88697973
Volgens mij praten ze wel, je hoort ook wel eens dat juist overleden mensen nog iets willen vertellen in een droom, omdat dit een van de manieren is om nog contact te maken met de nabestaanden.
Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen droomden over (bijv) hun net overleden moeder en die kwam dan in de droom vertellen dat alles goed was, soort afscheid nemen bijvoorbeeld. Die hebben dus ook gesproken in die dromen.
pi_88698021
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:56 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Mjah; ik krijg er gewoon zo een eng gevoel van; dunno.
Dan nog is het niet kies dat je dan het predikaat 'ziek' gebruikt.
pi_88698024
hmm, ik heb er nog nooit op gelet, zal er eens op letten.
ik droom geregeld over mijn overleden opa ( O+ ) , maar heb eigenlijk geen idee of hij dan wel eens praat of niet.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 14 november 2010 @ 13:59:53 #22
247705 IemandNiemand
pi_88698084
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan nog is het niet kies dat je dan het predikaat 'ziek' gebruikt.
Mijn excuses; ;(
En toen was er niets!
pi_88698143
quote:
16s.gif Op zondag 14 november 2010 13:59 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Mijn excuses; ;(
Excuses aanvaard, zonder dat tongetje ;)
  zondag 14 november 2010 @ 14:03:15 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88698178
quote:

[..]

Jij bent niet een dierbaar persoon verloren denk ik dan maar :{
The truth was in here.
  zondag 14 november 2010 @ 14:12:09 #25
247705 IemandNiemand
pi_88698503
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

Jij bent niet een dierbaar persoon verloren denk ik dan maar :{
De woordkeuze was inderdaad iets.. over de top :|W en dat klopt inderdaad ik heb nog nooit een dierbaar iemand verloren. Maar ik krijg als ik eraan moet denken om dan maar de stem van bijvoorbeeld mn oma (nu 85 *O*) ga luisteren een eng en raar gevoel erbij.
En toen was er niets!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')