Dat bedoel ik, als jij die gedacht in je onderbewustzijn heb zitten.. Niet bepaald een exacte wetenschap dat dromen he, het blijven jou hersenspinsels.quote:Op zondag 14 november 2010 12:02 schreef Rewimo het volgende:
Het is geen kwestie van geloven; als diegene dat niet gezegd had, had ik er niet eens over nagedacht.
Vergeten is niet het goede woord, je kan het je 'voor de geest halen' maar als je het weer hoort herken je het wel direct.quote:Op zondag 14 november 2010 12:09 schreef Radio-silence het volgende:
Je hersenen vergeten de klank en stem van iemand na een lange tijd. Probeer maar eens je oma of opa stem en klank die lang geleden is overleden te herinneringen.
Als je aan een overleden persoon in een droom een stem moet toekennen dan kunnen je hersenen dat niet meer omdat de juiste gegevens ontbreken.
Ik heb mijn moeders stem nog op het antwoordapparaat staan.quote:Op zondag 14 november 2010 12:09 schreef Radio-silence het volgende:
Je hersenen vergeten de klank en stem van iemand na een lange tijd. Probeer maar eens je oma of opa stem en klank die lang geleden is overleden te herinneringen.
Als je aan een overleden persoon in een droom een stem moet toekennen dan kunnen je hersenen dat niet meer omdat de juiste gegevens ontbreken.
Ja verschrikkelijk is dat, het eerste wat je vergeet van een overleden persoon is zijn stem en klank.. terwijl je alles zou willen bewaren in nagedachtenis.quote:Op zondag 14 november 2010 12:09 schreef Radio-silence het volgende:
Heb ook de stem van een overleden familielid nog op een oud mobieltje staan. Voice-mail. Soms laad ik de mobiel even op en kan ik zijn stem horen.quote:Op zondag 14 november 2010 12:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb mijn moeders stem nog op het antwoordapparaat staan.
Zal eens opletten of ze wel of niet praat in haar droom.
Volgens mij de laatste keer sprak ze wel...maar zeker weten doe ik niet.
Das toch ziek of vinden jullie dat 'normaal'?quote:Op zondag 14 november 2010 13:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb ook de stem van een overleden familielid nog op een oud mobieltje staan. Voice-mail. Soms laad ik de mobiel even op en kan ik zijn stem horen.
Ziek?quote:Op zondag 14 november 2010 13:12 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Das toch ziek of vinden jullie dat 'normaal'?
Ja, net als de foto's bekijken idd. En af en toe nog even zijn stem horen.quote:Op zondag 14 november 2010 13:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je zo'n opname bewaart en er af en toe even naar luistert. Net zoals je af en toe foto's kijkt. Als ik zo'n opname van mijn vader had, zou ik hem ook bewaren.
Wat is daar ziek aan, moet je die spullen dan weggooien ofzo?quote:Op zondag 14 november 2010 13:12 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Er zijn geen richtlijnen voor rouwen. Ieder doet dat op zijn eigen wijze.quote:Op zondag 14 november 2010 13:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Wat is daar ziek aan, moet je die spullen dan weggooien ofzo?
Misschien als je dat iedere dag beluisterd dat je jezelf eens wat vragen moet stellen, maar in principe lijkt het me vrij normaal. Buiten dat heb ik zoiets van, iedereen moet met dat soort dingen omgaan op een manier waar ie zichzelf goed bij voelt.. voor de overledene zelf maakt het geen verschil maar jij moet er mee leven.
Mjah; ik krijg er gewoon zo een eng gevoel van; dunno.quote:Op zondag 14 november 2010 13:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Wat is daar ziek aan, moet je die spullen dan weggooien ofzo?
Misschien als je dat iedere dag beluisterd dat je jezelf eens wat vragen moet stellen, maar in principe lijkt het me vrij normaal. Buiten dat heb ik zoiets van, iedereen moet met dat soort dingen omgaan op een manier waar ie zichzelf goed bij voelt.. voor de overledene zelf maakt het geen verschil maar jij moet er mee leven.
Dan nog is het niet kies dat je dan het predikaat 'ziek' gebruikt.quote:Op zondag 14 november 2010 13:56 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Mjah; ik krijg er gewoon zo een eng gevoel van; dunno.
Mijn excuses;quote:Op zondag 14 november 2010 13:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan nog is het niet kies dat je dan het predikaat 'ziek' gebruikt.
Jij bent niet een dierbaar persoon verloren denk ik dan maarquote:Op zondag 14 november 2010 13:12 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
De woordkeuze was inderdaad iets.. over de topquote:Op zondag 14 november 2010 14:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jij bent niet een dierbaar persoon verloren denk ik dan maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |