abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4380137
Een nieuwe film van Jim Carrey waarin hij (opnieuw) een gooi deed naar een Oscarnominatie
quote:
Plot Outline: Set in 1951, a blacklisted Hollywood writer gets into a car accident, loses his memory and settles down in a small town where he is mistaken for a long, lost son.

Cast

• Jim Carrey - Peter Appleton/Luke Trimble
  • Martin Landau - Harry Trimble
  • Laurie Holden - Adele Stanton
  • Allen Garfield - Leo Kubelsky
  • Amanda Detmer - Sandra Sinclair
  • Bob Balaban - Majority Counsel Elvin Clyde
  • Brent Briscoe - Sheriff Cecil Coleman
  • Jeffrey DeMunn - Ernie Cole
  • Hal Holbrook - Congressman Doyle
  • Ron Rifkin - Kevin Bannerman
  • David Ogden Stiers - Doc Stanton
  • James Whitmore - Stan Keller
  • Gerry Black - Emmett Smith
  • Karl Bury - Bob Leffert
  • Catherine Dent - Mabel the Diner Owner
pi_4380302
Darabont's vorige films waren geweldig (Shawshank Redemption, Green Mile), maar deze schijnt wat minder te zijn... maar ben toch wel benieuwd.
  donderdag 30 mei 2002 @ 10:49:42 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_4380320
Ik ben erg benieuwd, in Antwerpen draait ie al, hier komt ie pas binnenkort.

Wil hem graag zien iig.

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 30 mei 2002 @ 15:13:50 #4
3767 Herald
Come get some
pi_4384207
Bruce Campbell doet ook mee!
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zondag 23 juni 2002 @ 14:05:03 #5
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_4713451
Net gezien. Wat een mooie film. Het is een beetje Pleasantville meets Sommersby en je weet precies wat er gaat gebeuren en er is ook nog een staande ovatie en toch een mooie film.

Jim Carrey speelt een scenarioschrijver die tijdens de heksenjacht op communisten wordt beschuldigd van communisme. Na een ongeluk komt hij met geheugenverlies in een stad terecht waar iedereen denkt dat hij een verloren zoon is.

Het is een lange film, 2.5 uur maar het is gewoon een lekkere feelgoodmovie die zo voorbij is. JC bewijst dat hij ook goed kan acteren in een film waar hij geen enkele gekke bek trekt.

De film is min of meer geflopt, maar ten onrechte. Als iemand anders de rol had gespeeld was het vast een groter succes geweest.

Zorg dat je hem ziet, op DVD, video, in de bios als ie nog ergens draait of net als ik op DivX. En je hebt een leuke middag of avond.

mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
pi_4905801
- SPOILERS -

Heb 'em net gezien en ik vond 't nogal een rare film...
Ik moest eerder lachen om die laatste shot van Pete/Luke en zijn 'vader' dan dat ik er 'een warm gevoel' van kreeg wat de bedoeling was.

't Werkte gewoon niet ofzo...
Allemaal iets te nep, overdreven (hele dorp dat bij terugkomst Pete opwacht, fanfare erbij...)

Ik vind 't idee ook een beetje raar dat Adele uiteindelijk met 'em trouwt (die foto's van 'het blije gezin' op 't laatst! Niet te harden...).. Ze trouwt in feite met een plaatsvervanger voor Luke... Beetje erg toevallig dat ze ook op Pete verliefd wordt ofzo

Op een gegeven moment gedurende de rechtbank-scene lacht de hele zaal Pete uit toen hij zei dat hij z'n geheugen kwijt was geraakt door het ongeluk... Ik kon me toen wel voorstellen dat iedereen ging lachen, dat verhaal van die persoon die niets meer kan herinneren door een ongeluk is wel zoooo vaak gedaan....

't Verhaal is gebouwd op cliché na cliché en er is totaal geen magie (waar de film zélf eigenlijk over gaat).

't Kon wel een goeie film zijn maar 't is allemaal te overdone...

- SPOILERS -

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 06-07-2002 02:33]

pi_4906777
Ik heb hem op DVD het is een goede film waarin Jim Carrey eindelijk weer eens laat zien dat hij serieuze rollen makkelijk aankan.
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_4907849
Top acteerwerk van Jim Carrey, een film die weer mooi in zijn gehele werk past.
pi_4908069
Vanmiddag gekeken! Een prachtige film, mooi verhaal goed acteerwerk! De film gaf me soms kippenvel.. Jim Carrey is erg goed.
pi_7177482
Ik heb hem gisteren gezien en vond hem vrij goed. Ik kan Jim carrey iig ook zien als normaal acteur nu
quote:
Op zaterdag 6 juli 2002 02:22 schreef Theeboon het volgende:
- SPOILERS -

't Verhaal is gebouwd op cliché na cliché en er is totaal geen magie (waar de film zélf eigenlijk over gaat).

't Kon wel een goeie film zijn maar 't is allemaal te overdone...
- SPOILERS -

[spoiler ]

Persoonlijk denk ik dat hiermee geprobeerd is om het gevoel van zo'n
ouderwetse film te creeren. Net zoals de oude bioscoop weer opnieuw gebouwd werd.

quote:
De goede, zou altijd moeten winnen
Wel een typische quote voor deze film.
pi_7195445
* OneSoul leest ff snel over spoilers heen

Ik ga zo kijken

Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
  zaterdag 7 december 2002 @ 21:48:30 #12
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_7198959
Goeie film, goed acteerd... mooi gefilmt. Weinig negatiefs over te melden
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  Moderator zaterdag 29 maart 2003 @ 15:46:37 #13
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_9450507
Het feit dat er niet veel mensen gereageerd hebben in dit topic, geeft al aan dat The Majestic geen overdonderend succes was.

De film is dan ook erg langdradig en behoorlijk oversentimenteel. Gooi er nog een portie Amerikaans patriottisme tegenaan en de film wordt wat moeilijk serieus te nemen.

Na The Shawshank Redemtion en The Green Mile (twee van m'n favoriete films), nu duidelijk een tegenvaller van Frank Darabont. Jammer.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_9450562
Ik denk dat de opzettelijke over the top stijl van de film door de meeste mensen niet gewaardeerd wordt nee. Toch jammer, want deze film is imho zeker de moeite waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')