Hmm balen dat je toch druk bent in de te korte vakantie... ik ga voor 30ects een minor doen en voor 18ects extra vakken.. allemaal 2e jaars BLT vakken..quote:Op maandag 27 december 2010 13:18 schreef Sodium het volgende:
[..]
Jaaa! Vakantie (al heb ik nog genoeg te doen om dat vakantiegevoel weer te laten verdwijnen). Welke minor/vakken ga je volgen, Reflectionne? En hoe lang duurt je minor (24 ECTS?). Heb je je vakken zelf uit mogen kiezen? Spannend hoor.
BLT? Iets met food? Wel een boel ECTS, voor een minor. Komen die extra punten alvast op de lijst voor een mogelijk toekomstige master te staan?quote:Op woensdag 29 december 2010 20:29 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Hmm balen dat je toch druk bent in de te korte vakantie... ik ga voor 30ects een minor doen en voor 18ects extra vakken.. allemaal 2e jaars BLT vakken..
Ik ben ook benieuwd naar de datum voor de meet..
Klinkt goed! Ik hoop voor je dat het gaat bevallen. Je geluk is dat er voor jou niet zo heel veel verandert. Je kent de gebouwen, je kent de omgeving, je redt je wel. Misschien dat je nu net wat meer moet doen om bij te blijven, maar ook dat went. En wat betreft die 18 extra: das inderdaad vrij ambitieus met slechts een maand speling. Gewoon even zien wat mogelijk is en anders inderdaad laten vallen. Nog twee daagjes vakantie, maar...quote:Op woensdag 29 december 2010 22:29 schreef Reflectionne het volgende:
Levensmiddelentechnologie ja30 voor mn minor moet, half schooljaar moet ik dat doen.. die extra zijn idd voor bij master of als apart certificaat dus altijd handig (al ga ik ze wel laten vallen als het tegenvalt, heb namelijk maar een maand speling en nog een zware periode met priveomstandigheden die ik hier niet typ in het vooruitzicht).. heb zin in de nieuwjaarsborrelmeet!!
Ah oke. Dat moet haalbaar zijn, ja. Mocht het niveau je tegenvallen, dan zou je overigens altijd kunnen overwegen om gewoon je afstuderen naar voren te schuiven en dus te verlengen. Het is fijn om voor je afstuderen meer tijd te hebben dan gemiddeld, namelijk. Voor het niveauverschil hbo-wo hoeft je niet echt bang te zijn; je doet bachelorvakken. Zolang je je niet laat verleiden de literatuur te laten liggen tot de tentamenvoorbereidingsweek, moet het wel goedkomen.Wordt vast een leerzame periode.quote:Op donderdag 30 december 2010 10:51 schreef Reflectionne het volgende:
@sodium ik ben vooral 'bang' voor het niveau.. die 18 extra zijn wel gewoon in een extra periode, ik doe niet meer vakken dan normaal per periode hoor.. dus op zich moet het gewoon kunnen. Ik ben van plan jan12 af te studeren terwijl normale procedure in feb beginnen is.. daar is mijn maand..al bedenk ik me nu dat ik alleen de eerste periode ga doen, dus ben eerder klaar..
Donderdag de 13e doen?quote:Op zondag 2 januari 2011 11:47 schreef Reflectionne het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal![]()
Misschien is het handig om de datum voor de borrel te prikken, voor iedereen de opgegeven data (per ongeluk) toch weer volpland met andere dingen.
quote:
Overleefd welquote:Op maandag 3 januari 2011 13:41 schreef maen het volgende:
en, heb je het overleefd?
ik zit alweer tegen de eerste deadline van 2011 aan, het wil nog niet.. dat oud&nieuw hakt er toch wel in!
Heel herkenbaar, hoor. Je bent zeker niet de enige die tegen onduidelijkheden (bv in formules) aanloopt; uit ervaring weet ik dat het normaal is geregeld tegen zaken in de lesstof aan te lopen. Als het goed is, moet dat je motiveren om meer over het onderwerp te gaan lezen/op te zoeken. En dat is simpelweg de bedoeling, want op die manier ben je bewuster met de stof bezig. Als je alles de eerste keer zou snappen, is de uitdaging weg. Paniek ook niet als je achter begint te lopen. In de voorbereidingsweek heb je meestal voldoende tijd om eventuele achterstanden in te halen.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:11 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Overleefd welMaar het is véél, snel en lastig! Maar ik had wel van te voren de presentatie uitgeprint en de reader gekocht. Ben nu ijverig de stof aan het lezen die ik moet lezen (ook voor het eerst dat ik dat direct doe, ipv vlak voor het tentamen).. Ik doe m'n best het bij te houden, loop alleen tegen een aantal dingen aan die ik nog nooit gezien heb (in formules bv)..
Inderdaad, zit je lekker met de docent zijn uitleg mee te schrijven, staat er op het einde oppeens zoiets op je papiertjequote:Op maandag 3 januari 2011 19:10 schreef Sodium het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, hoor. Je bent zeker niet de enige die tegen onduidelijkheden (bv in formules) aanloopt; uit ervaring weet ik dat het normaal is geregeld tegen zaken in de lesstof aan te lopen.
primaquote:@Zith: mogelijk zou ik toch graag je boek willen lenen voor de komende vier/vijf weken. Ik zie het deze week even aan en PM je dan in/na het weekend. Is dat oke?
De Vlaam lijkt me een goed plan, moeten we alleen nog een tijd afspreken. 21.00 uur ofzo?quote:Op maandag 3 januari 2011 09:15 schreef Reflectionne het volgende:
Jeuj een datum geprikt!! Waar? Is de Vlaam een idee?
Ik heb zo m'n eerste college sinds 11 maanden én m'n eerste college aan de WUR..
Lieve reactie van jequote:Op maandag 3 januari 2011 19:10 schreef Sodium het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, hoor. Je bent zeker niet de enige die tegen onduidelijkheden (bv in formules) aanloopt; uit ervaring weet ik dat het normaal is geregeld tegen zaken in de lesstof aan te lopen. Als het goed is, moet dat je motiveren om meer over het onderwerp te gaan lezen/op te zoeken. En dat is simpelweg de bedoeling, want op die manier ben je bewuster met de stof bezig. Als je alles de eerste keer zou snappen, is de uitdaging weg. Paniek ook niet als je achter begint te lopen. In de voorbereidingsweek heb je meestal voldoende tijd om eventuele achterstanden in te halen.
@Zith: mogelijk zou ik toch graag je boek willen lenen voor de komende vier/vijf weken. Ik zie het deze week even aan en PM je dan in/na het weekend. Is dat oke?
Dit is eng.. Dit is gewoon eng..quote:Op maandag 3 januari 2011 19:12 schreef Zith het volgende:
[..]
Inderdaad, zit je lekker met de docent zijn uitleg mee te schrijven, staat er op het einde oppeens zoiets op je papiertje
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Maar na een aantal herhalingen en oefeningen valt het kwartje oppeens en daarna gaat het juist leuk worden die opgaves te maken omdat je zo overzichterlijk met getallen kan gochelen en precies weet wat je doet
[..]
prima
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |