abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88674327
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
Een veilige zone alleen voor Christenen? How about een veilige zone voor alle Irakezen. Typisch Christelijk verongelijkt gejank.
Snap je echt niet wat er bedoeld wordt?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88674354
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Snap je echt niet wat er bedoeld wordt?
Nee, aangezien het hele land in totale anarchie zit en er voor geen enkele minderheid OF meerderheid een veilige plek is.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:50:21 #53
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_88675708
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
Een veilige zone alleen voor Christenen? How about een veilige zone voor alle Irakezen. Typisch Christelijk verongelijkt gejank.
How about Kurdistan?

Dit is helemaal geen CU plan, maar een plan dat al langer rond gaat onder Iraakse christenen. Men wil simpel een eigen provincie en daar zelf over besturen. Zover ik begrijp gaat het om een erg klein gebied waar christenen in de meerderheid zijn, of in ieder geval waren tot de oorlog. Nu is het zo dat christenen nauwelijks invloed hebben in de overheid waar dan ook in Irak. Het hele plan is dan ook vooral een erkenning van hun plek in de Irakese maatschappij. Mocht dit niet doorgaan dan betwijfel ik het of er überhaupt nog een toekomst is voor religieuze minderheden in Irak.
pi_88675802
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:50 schreef Djaser het volgende:
How about Kurdistan?
Kurdistan zal ook in de toekomst niet veilig zijn, slechts en kwestie van tijd.

quote:
Dit is helemaal geen CU plan, maar een plan dat al langer rond gaat onder Iraakse christenen. Men wil simpel een eigen provincie en daar zelf over besturen. Zover ik begrijp gaat het om een erg klein gebied waar christenen in de meerderheid zijn, of in ieder geval waren tot de oorlog. Nu is het zo dat christenen nauwelijks invloed hebben in de overheid waar dan ook in Irak. Het hele plan is dan ook vooral een erkenning van hun plek in de Irakese maatschappij. Mocht dit niet doorgaan dan betwijfel ik het of er überhaupt nog een toekomst is voor religieuze minderheden in Irak.
Volgens mij willen de soennieten ook die erkenning, want die is er ook niet voor hen. Sterker nog, alles wijst er op dat de regering grotendeels een speelplaats voor de sjieten is geworden. Feit is dat geen enkele etnische minderheid of meerderheid momenteel veilig kan leven in Irak - en dan vind ik het erg belachelijk dat nu specifiek de Christenen worden uitgelicht. Alsof de andere lieden minder waard zijn ofzo.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:18:18 #55
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_88676503
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kurdistan zal ook in de toekomst niet veilig zijn, slechts en kwestie van tijd.
Ik ben nog nooit in Kurdistan geweest maar ik hoor behoorlijk veel positieve verhalen van mensen die er recentelijk geweest zijn voor zaken. Hoe kom je erbij dat het mis zal lopen met die regio? En wat belangrijker is, hoe is het relevant voor deze discussie dat het "eventueel, misschien" mis zou kunnen gaan?

quote:
[..]

Volgens mij willen de soennieten ook die erkenning, want die is er ook niet voor hen. Sterker nog, alles wijst er op dat de regering grotendeels een speelplaats voor de sjieten is geworden. Feit is dat geen enkele etnische minderheid of meerderheid momenteel veilig kan leven in Irak - en dan vind ik het erg belachelijk dat nu specifiek de Christenen worden uitgelicht. Alsof de andere lieden minder waard zijn ofzo.
Een groepering waarvan in de recente geschiedenis (vanaf 1990) de populatie van 7% tot 3% is terug gelopen heeft alle reden voor klagen. Natuurlijk zijn er groeperingen die het slechter hebben in Irak, dat zijn de Joden en Mandeeërs. Het zou ook fijn zijn als zij een eigen provincie zouden krijgen, maar ik vrees dat dat al te laat is. Ik vind het schokkend dat je het niet kunt begrijpen dat niet Islamitische minderheden het een stuk minder hebben. Heb je dan echt geen enkel kennis van de recente geschiedenis in het midden oosten?
pi_88677641
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:18 schreef Djaser het volgende:
Ik ben nog nooit in Kurdistan geweest maar ik hoor behoorlijk veel positieve verhalen van mensen die er recentelijk geweest zijn voor zaken. Hoe kom je erbij dat het mis zal lopen met die regio? En wat belangrijker is, hoe is het relevant voor deze discussie dat het "eventueel, misschien" mis zou kunnen gaan?
Zeer relevant, omdat dit een tijdelijke status quo is in dat specifieke gebied. Jij haalt het aan als een "ideaal" voorbeeld. Als er eenmaal een regering is, beginnen we weer van voor af aan. Andere minderheden zullen stellen dat ze slechts gebieden krijgen waar geen vruchten (lees: olie) uit valt te plukken. Bovendien is een compleet gesegregeerd Irak een ideaal doelwit voor de landen eromheen, minderheden zullen snel tegen elkaar in het harnas worden gejaagd.

quote:
Een groepering waarvan in de recente geschiedenis (vanaf 1990) de populatie van 7% tot 3% is terug gelopen heeft alle reden voor klagen. Natuurlijk zijn er groeperingen die het slechter hebben in Irak, dat zijn de Joden en Mandeeërs. Het zou ook fijn zijn als zij een eigen provincie zouden krijgen, maar ik vrees dat dat al te laat is. Ik vind het schokkend dat je het niet kunt begrijpen dat niet Islamitische minderheden het een stuk minder hebben. Heb je dan echt geen enkel kennis van de recente geschiedenis in het midden oosten?
Ik vraag mij af of jij wel kennis hebt van het huidige midden - oosten. Geen enkele minder of meerderheid heeft het momenteel goed in Irak - alle Irakezen hebben evenveel recht tot klagen. Ik vind het schokkend dat jij kennelijk denkt dat niet-Islamitische minderheden het per definitie slechter zouden hebben dan Islamitische minderheden. Kennlijk zie jij liever dat alleen Christenen een veilige provincie krijgen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:20:38 #57
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_88681754
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeer relevant, omdat dit een tijdelijke status quo is in dat specifieke gebied. Jij haalt het aan als een "ideaal" voorbeeld. Als er eenmaal een regering is, beginnen we weer van voor af aan. Andere minderheden zullen stellen dat ze slechts gebieden krijgen waar geen vruchten (lees: olie) uit valt te plukken. Bovendien is een compleet gesegregeerd Irak een ideaal doelwit voor de landen eromheen, minderheden zullen snel tegen elkaar in het harnas worden gejaagd.
Waar baseer je het op dat Kurdistan opeens haar semi-autonomie zal verliezen? Zijn daar concrete afspraken over?

quote:
[..]

Ik vraag mij af of jij wel kennis hebt van het huidige midden - oosten. Geen enkele minder of meerderheid heeft het momenteel goed in Irak - alle Irakezen hebben evenveel recht tot klagen. Ik vind het schokkend dat jij kennelijk denkt dat niet-Islamitische minderheden het per definitie slechter zouden hebben dan Islamitische minderheden. Kennlijk zie jij liever dat alleen Christenen een veilige provincie krijgen.
Ik heb heel duidelijk aangetoond dat het inderdaad slechter met ze gaat dan met de Islamitische meerderheid. Alle verschillende Islamitische groepen zijn goed vertegenwoordigd in het nationale parlement en het locale bestuur. Nu wordt er dus gevraagd voor christenen om een klein stukje zelf beschikking, maar dat is kennelijk te veel gevraagd?
pi_88682599
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:20 schreef Djaser het volgende:
Waar baseer je het op dat Kurdistan opeens haar semi-autonomie zal verliezen? Zijn daar concrete afspraken over?
Jij bent bekend met het Midden-Oosten? Wat denk je nu werkelijk, dat de afspraken voor de verschillende facties keihard zijn? Nee, nooit - immers de afspraken zijn nooit met volledige instemming van de bevolking gemaakt. Nu niet, nooit niet.

quote:
Ik heb heel duidelijk aangetoond dat het inderdaad slechter met ze gaat dan met de Islamitische meerderheid. Alle verschillende Islamitische groepen zijn goed vertegenwoordigd in het nationale parlement en het locale bestuur.
Let vooral op het woordje vertegenwoordigd. Mijn hemel, er zijn volgens jou dus open en eerlijke verkiezingen geweest. De huidige vertegenwoordigers zijn daadwerkelijk verkozen wegens hun politieke ideeen? Komop zeg, dat is onzin van de bovenste plank. Het plebs heeft geen reet te zeggen, of je nu Christen, Sjiet of Soenniet bent.

quote:
Nu wordt er dus gevraagd voor christenen om een klein stukje zelf beschikking, maar dat is kennelijk te veel gevraagd?
Dat is inderdaad teveel gevraagd. Of misschien juist te weinig. Wellicht een stuk zelfbeschikking voor alle Irakezen i.p.v. de Christenen alleen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:33:58 #59
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_88684159
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij bent bekend met het Midden-Oosten? Wat denk je nu werkelijk, dat de afspraken voor de verschillende facties keihard zijn? Nee, nooit - immers de afspraken zijn nooit met volledige instemming van de bevolking gemaakt. Nu niet, nooit niet.
Goed zo, we kunnen het zelfde zeggen over die eventuele christelijke provincie. Totaal niet relevant dus.

quote:
[..]

Dat is inderdaad teveel gevraagd. Of misschien juist te weinig. Wellicht een stuk zelfbeschikking voor alle Irakezen i.p.v. de Christenen alleen.
Mijn god, je snapt het echt niet he?
Laat ik het dan anders formuleren. het betreffende plan geeft christenen de mogelijkheid tot zelfbescherming en zelfbeschikking, net als als de drie Islamitische groeperingen. Dat is dus geen voorkeursbehandeling, maar gelijke rechten en kansen. Dat jij een etnische religieuze minderheid deze (gelijke) kans misgunt riekt naar discriminatie en racisme.
pi_88684790
Mutant01, ik heb zo'n gevoel dat jij niet bekend bent met het politieke proces in Irak.
pi_88688280
Noord-Irak is het veiligst inderdaad van Irak, maar zelfs in het Noorden zijn er geregeld aanvallen en af en toe bomaanslagen. Mindere mate dan in de hoofdstad maar dat neemt niet weg dat Irak in zijn geheel niet veilig is.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zondag 14 november 2010 @ 14:04:18 #62
273119 BeSimple
or die trying!
pi_88698208
Pfff een veilige zone voor Christenen. Kan je meteen een nieuw Christelijk landje daar stichten... net zoals een Joods landje. Komt gelukkig toch geen geweld van!
Laat me met rust!
pi_88698561
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:04 schreef BeSimple het volgende:
Pfff een veilige zone voor Christenen. Kan je meteen een nieuw Christelijk landje daar stichten... net zoals een Joods landje. Komt gelukkig toch geen geweld van!
Geen slecht idee eigenlijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')