quote:
Op vrijdag 12 november 2010 09:40 schreef MouzurX het volgende:[..]
Hoe is dat eig gegaan? Allemaal goed?
Kan je eens een beetje in detail vertellen hoe dat allemaal gaat?
nou eerst heb ik een quicktest gedaan. duurde ongeveer 20 minuten en ze kijken wat je sterkte is enzo of of je ogen geschikt zijn om te laseren.
als je ogen geschikt zijn kun je een uitgebreider vooronderzoek doen waar ze uitgebreider testen en ook met een echte oogarts bespreken. hier word ook gekeken welke behandeling het beste is voor jou specifieke situatie. kost 100 euro maar is gratis als je na het onderzoek besluit te laten laseren.
de testresultaten van het vooronderzoek zijn 3 maanden geldig dus de behandeling is sowieso binnen 3 maanden na het vooronderzoek. op de dag zelf ga je naar de kliniek en onderga je nogmaals wat testjes om er zeker van de zijn dat de metingen accuraat zijn (zodat ze niet teveel corrigeren) tevens krijg je een tablet valium om in te nemen.
de behandeling zelf is mij enorm meegevallen. je krijgt voor de behandeling verdoving in je ogen (druppels) tijdens het laseren ben je dus gewoon bij bewustzijn. je gaat op de tafel liggen en je gezicht word afgeplakt (ook om je ogen open te houden) het daadwerkelijke laseren zelf duurde maar een kwartiertje ongeveer. in mijn geval werd aan de buitenkant gelaserd en kreeg ik soort lenzen in die als pleister fungeerden
in mijn geval mocht ik na de behandeling direct naar huis. de rest van de week ben ik overigens 'ziek' thuis gebleven. en heb ik voornamelijk op de bank liggen chillen. zicht is de eerste paar dagen nog niet heel goed. word eerst slechter voordat het beter werd. vooral veel druppelen de eerste week.
nabehandeling en herstelperiode zijn overigens heel anders per behandelmethode. ik heb het hier laten doen
http://www.visionclinics.nl/ die kliniek staat aangeschreven als de beste van nederland.