Hm heb ik het misschien toch te lang gedaan ofzoquote:Op donderdag 11 november 2010 21:03 schreef loecje het volgende:
gewoon precies de hoeveelheid water als aangegeven aan de kook brengen (met de rijst) en dat op een laag vuur laten doorkoken zolang als aangegeven staat.
hier gaat het dan (nog) altijd goed.
Noem jij je vrouw zo?quote:Op donderdag 11 november 2010 20:53 schreef Paul het volgende:
Ik moet zo van mijn wereldgerechten-doos de rijst droog koken.
Ditquote:
NEE, maar het ging wel beter, een deel is weer gaan aankoekenquote:Op donderdag 11 november 2010 22:29 schreef cherrycoke het volgende:
ben nou wel benieuwd of het gelukt is of niet
Dat heb ik nou nooit begrepen, hoe dat nou simpel is. Dat kan toch niet? Mijn vingerkootje of dat van mijn lief, dat maakt best verschil. En welk vingerkootje? Nummer 1, 2 of 3 van een vinger, dat maakt ook uit. En van welke vinger dan? En hoezo als je 2 kilo rijst maakt zou een vingerkootje evengoed zijn als wanneer je voor 2 personen rijst maakt. Nee, echt, ik vind het de kloterigste kutinstructie voor rijst koken die er is. Nooit begrepen, nooit geloofd.quote:Lijkt me zo simpel, rijst in de pan, water toevoegen tot je een vingerkootje verschil hebt tussen de rijst en de waterspiegel,
Ik denk dat hoe vaker je het doet, hoe beter het wordt. Blijf het proberen. Komt vast goed.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:11 schreef Paul het volgende:
[..]
NEE, maar het ging wel beter, een deel is weer gaan aankoeken
ik begrijp ook geen bal van die instructiequote:Op donderdag 11 november 2010 23:30 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat heb ik nou nooit begrepen, hoe dat nou simpel is. Dat kan toch niet? Mijn vingerkootje of dat van mijn lief, dat maakt best verschil. En welk vingerkootje? Nummer 1, 2 of 3 van een vinger, dat maakt ook uit. En van welke vinger dan? En hoezo als je 2 kilo rijst maakt zou een vingerkootje evengoed zijn als wanneer je voor 2 personen rijst maakt. Nee, echt, ik vind het de kloterigste kutinstructie voor rijst koken die er is. Nooit begrepen, nooit geloofd.
De simpelste en beste instructie die er is is: 1 kopje gewassen dus natte rijst op 1.5 kopje water. En dan mag je zelf het kopje kiezen.
Koken is geen scheikunde.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:30 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat heb ik nou nooit begrepen, hoe dat nou simpel is. Dat kan toch niet? Mijn vingerkootje of dat van mijn lief, dat maakt best verschil. En welk vingerkootje? Nummer 1, 2 of 3 van een vinger, dat maakt ook uit. En van welke vinger dan? En hoezo als je 2 kilo rijst maakt zou een vingerkootje evengoed zijn als wanneer je voor 2 personen rijst maakt. Nee, echt, ik vind het de kloterigste kutinstructie voor rijst koken die er is. Nooit begrepen, nooit geloofd.
De simpelste en beste instructie die er is is: 1 kopje gewassen dus natte rijst op 1.5 kopje water. En dan mag je zelf het kopje kiezen. Of het nu een theekopje is of een emmer, 1 : 1,5 is de verhouding. Dat is pas simpel.
Maar goed, droge rijst krijg je er niet mee. Daarvoor moet je eerst de goedkoopste, viestste, slechtste kwaliteit rijst kopen die er is. Bah, droge rijst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |