carneval is februari-maart ergens, 40 dagen voor pasen, en paaszondag is dan weer de zondag na de eerste volle maan in de lente. De 11de van de 11de luidt de start van het seizoen in, de prins carneval word gekozen en er wordt begonnen met het bouwen van de wagens. De 11de van de 11de is omdat het getal 11 het getal van de zotten is....quote:Op donderdag 11 november 2010 19:57 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik raak dan weer in de war van al die carnavalsdingen hoor, geen idee wanneer nou wat is. Ik dacht dat het alleen was ergens in februari, maarja weer verkeerd dus.
Maar ik dacht echt wel dat sint Maarten door heel NL was. Is het alleen boven de rivieren dan?
Ryanair, dus als je maximaal 10kg weegt en je kan opvouwen tot binnen de handbagagespecificaties valt erover te pratenquote:Op donderdag 11 november 2010 20:12 schreef Swietje het volgende:
Sigme, wat heerlijk! Heb je een plekje over in je koffer?
Aah begrijp t! Thanksquote:Op donderdag 11 november 2010 20:00 schreef AKnynke het volgende:
[..]
carneval is februari-maart ergens, 40 dagen voor pasen, en paaszondag is dan weer de zondag na de eerste volle maan in de lente. De 11de van de 11de luidt de start van het seizoen in, de prins carneval word gekozen en er wordt begonnen met het bouwen van de wagens. De 11de van de 11de is omdat het getal 11 het getal van de zotten is....
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:31 schreef Viking84 het volgende:
Awww, arme kindjes, hun lichtjes zullen steeds uitgeblazen worden.
Moet lukken..quote:Op donderdag 11 november 2010 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Ryanair, dus als je maximaal 10kg weegt en je kan opvouwen tot binnen de handbagagespecificaties valt erover te praten.
Hier in D wordt ook St. Maarten gevierd (niet zo gek als de schutspatroon van het dorp St. Maarten is en zowel de school als de kindergarten naar hem vernoemd zijn). Hier doen ze het met grote optochten en een toneelstukjes met nepsinterklazen/soldaten en doorgesneden mantels.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:00 schreef sigme het volgende:
St Maarten is in het noorden én een paar enclaves in de rest van NL (en ook nog her en der in Belgie, dacht ik?).
-edit: ook nog wat in Frankrijk en Duitsland lees ik: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maarten_%28feest%29
wat leuk! Ik wil Mr.Mo daar ook nog 's mee naar toe nemen (op gezamenlijke kosten uiteraardquote:Op donderdag 11 november 2010 20:03 schreef sigme het volgende:
Ik heb gister vliegtickets geboekt.
Nieuwjaarsdag vliegen, 18 dagen naar de Canarische eilanden (wandelen wandelen wandelen).
handiger, dat eten na het spinnen... daarom zijn we toch maar niet gaan spinnen en gaan we morgenmiddag hardlopenquote:Op donderdag 11 november 2010 20:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik ben te lui om mn eten op te warmen, dus ik eet nu 2 koude aardappels, lauwe rode kool en een lauwe vegaburger.
Ja, je verbranding schijnt dan beter te zijn, toch?quote:Op donderdag 11 november 2010 20:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben ook na een paar lessen geburp gewisseld van eetmoment ja.
En ik heb zo'n raar beeld dat je na het fietsen sneller dingen verbrandt en dat de kcals dus minder hard aankomen ofzo![]()
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |