abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88601864
Hey allemaal,

Ik mag al weer een nieuwe leaseauto gaan nemen want deze zit er weer op na 4 jaar. Ik zit te twijfelen tussen de Audi A3 of de BMW 1 serie. Natuurlijk is dit nog heel vaag, want je hebt heel veel varianten van deze modellen autos. Ik heb een lease budget van 600 euro. Ik moet een eigen bijdragen betalen voor onderstaande modellen. Hieronder een lijstje welke ik eventueel op mijn lijstje heb staan:

Kleur: Zwart
Bekleding: Zwart stof of grijs stof of beige stof (weet ik nog niet)
Leaseperiode: 48 maanden
Km per jaar: 40000 km

Audi A3 Ambition Business Edition 3 deurs 1.6 TDI 77KW 105pk
b]Leasebedrag:[/b] weet ik nog niet
Extra optie: Xenon Plus verlichting
20% bijtelling

Audi A3 Sportback Ambition Business Edition 5 deurs 1.6 TDI 77KW 105pk
Leasebedrag: 739,05 p/m excl. brandstof
Extra optie: Xenon Plus verlichting
20% bijtelling

Op de ambition zitten de volgende opties standaard:

Interieur
Exterieurdelen in charosirie kleur (stootstrips en daklijsten)
Decoratie lijsten chrome: portieren, zijpanelen, middednconsole
Instaplijsten chrome
Stoelbekleding stof dynamiek

Exterieur
17 inch velgen: 5 arm kinetic design maat 7,5 J x 17, banden 225/45 R 17

Functioneel
Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
Mistlampen in voorbumper
Zonnescherm achterruit
Sportonderstel
Leren sportstuur, versnellingspookknop en handrem
Sportstoelen voorin

BMW 1 Serie 116D Corporate Lease Business Line Edition 3 deurs 85KW 116pk
Leasebedrag: 681,48 p/m excl. brandstof
Extra optie: Chrome Line Exterieur (Dit zijn die chrome strips om de ramen heen)
25% bijtelling

BMW 1 Serie 116D Corporate Lease Business Line Edition 5 deurs 85KW 116pk
Leasebedrag: 685,49 p/m excl. brandstof
25% bijtelling

Op de Business Line Edition zitten de volgende opties standaard:

Interieur
Exterieurdelen in charosirie kleur (stootstrips en daklijsten)
Middenarmsteun voor incl. opberging

Exterieur
17 inch velgen: M dubbelspaak (207) 17“ (S02MG)
Xenon lampen voor dim en grootlicht incl. carona ringen

Functioneel
Koplampsproeiers?
Mistlampen in voorbumper
Regen en lichtsensor
Sportonderstel
Multifunctioneel leer stuur
Airconditioning met links en rechts gescheiden automatische regeling, AUC, condens en zonnesensor, actief koolstoffilter
Opbergpakket?

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij helpen bij mijn beslissing. Plaats je in mijn situatie met bovenstaande gegevens. Heb een huurwoning en woon daar samen met mijn vrouw. Ik verdien 2700. Misschien dat jullie hier wat aan hebben:)



  donderdag 11 november 2010 @ 17:47:41 #2
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_88601922
Ik vind de a3 serie echt een typische auto , waar het geld opwas toen de achterkant gemaakt werd. Bmw heeft er nog wat leuks van weten te maken.

Moet ik wel zeggen dat de nieuwe a3 de goede kant op gaat. Echter led verlichting, sja wat zal ik ervanzeggen. Ik vind het nogal een gimmick. Een gepimpte golf heeft het ook.
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
pi_88602037
Ik zou de 1-Serie nemen, dat vind ik toch meer een rijders auto. En verder zou ik mijn geld niet aan xenon uitgeven maar eerder aan opties voor het interieur. Audi en BMW hebben beide een behoorlijke waslijst met opties waar erg leuke dingen tussen staan. De A3 gaat je meer comfort bieden. 1-Serie is wat sportiever afgesteld.

- edit: Met dat geld kan je natuurlijk ook voor een veel luxere uitgeruste Golf gaan. Een GTD bijvoorbeeld
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_88602078
Ik zou voor de A3 gaan, maar dat is puur op de looks gebaseerd...
zowel interieur als exterieur..
Maar kwa rijeigenschappen zou de BMW wel eens beter kunnen zijn.. zeker met het sportonderstel
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_88602109
heb ej al proefritten gemaakt?.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_88602110
WTF is een charosirie?
pi_88602257
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:53 schreef TheOneAndOnly het volgende:
WTF is een charosirie?
:')
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_88602429
Ik zou ook eens naar de Lexus CT200H kijken. Gaat het opnemen tegen de a3 en de bmw1 serie, en met 14% bijtelling.



Interieur:
  donderdag 11 november 2010 @ 18:04:02 #9
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_88602491
Is privé een auto aanschaffen uit een hogere klasse (bv een A4 of 3-serie van max. 1 a 2 jaar oud) en die gewoon in 10 jaar afrijden uiteindelijk niet veel goedkoper?
pi_88602564
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:04 schreef Microtubuli het volgende:
Is privé een auto aanschaffen uit een hogere klasse (bv een A4 of 3-serie van max. 1 a 2 jaar oud) en die gewoon in 10 jaar afrijden uiteindelijk niet veel goedkoper?
2e hands rijden is altijd veel goedkoper. Ik denk dat TS vooral niet 10 jaar in dezelfde auto wilt rijden.
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_88602621
audi rijdt comfortabeler, mr een a3 heeft wel een slecht imago en vind m niet mooi. de 1serie is dan beter :) en is ook iets sneller
pi_88603260
De A3 sportback, omdat:
- Ik het interieur mooier vind
- 20% bijtelling in plaats van 25% van de BMW
- BMW een stuggere vering schijnt te hebben (geen persoonlijke ervaring)

Als ik jou was, zou ik eerst eens proefritten gaan maken. Als je in de Audi je benen niet kwijt kunt bijvoorbeeld, valt die gewoon al af. Als je de stoelen van de BMW niet lekker vindt zitten, is die het haasje. Als je aan de hand daarvan een voorkeur hebt bepaald, kun je gaan kijken of het financiële verhaal die voorkeur nog kan veranderen :)

Trouwens, is 5 deuren een groot voordeel of zit je er 99% van de tijd toch alleen in? In dat geval kun je ook voor de 3-deurs Audi gaan en het geld dat je spaart gebruiken voor meer opties. Of het gewoon niet uitgeven, uiteraard. Het voordeel is dat de 3-deurs iets korter en lichter is, waardoor je een betere gewicht/pk verhouding krijgt :)

Een alternatief is de genoemde Golf 6, maar eerlijk gezegd zou ik dan ook liever de Audi hebben. Trouwens, de Seat Exeo vind ik ook een erg mooie auto, past die niet ook gewoon binnen dit budget?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 11 november 2010 @ 19:03:49 #13
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_88604863
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:05 schreef matthisl het volgende:

[..]



2e hands rijden is altijd veel goedkoper. Ik denk dat TS vooral niet 10 jaar in dezelfde auto wilt rijden.
Een nieuwe 1-serie is in verhouding ook goedkoper als je er dubbel zo lang in blijft rijden als TS.
Maar dan nog zou ik liever 10 jaar in dezelfde 3-serie rijden dan 4 jaar in een 1-serie en vervolgens weer 4 jaar in een (nieuwe generatie) 1-serie. Op zo'n manier rijd je weliswaar nieuwer maar wel altijd in een instapklasse.
pi_88604925
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:03 schreef Microtubuli het volgende:

[..]


Een nieuwe 1-serie is in verhouding ook goedkoper als je er dubbel zo lang in blijft rijden als TS.
Maar dan nog zou ik liever 10 jaar in dezelfde 3-serie rijden dan 4 jaar in een 1-serie en vervolgens weer 4 jaar in een (nieuwe generatie) 1-serie. Op zo'n manier rijd je weliswaar nieuwer maar wel altijd in een instapklasse.
Moet je ook nog kunnen betalen ;)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88631124
Poeh, lastige keuze. Leasebedrag is bij de enige wat hoger, maar wel minder bijtelling dus dat compenseert weer.

Interieurtechnisch zijn ze allebei mooi, ik ben alleen geen fan van het exterieur van de 1-serie, dus op basis daarvan zou ik nu voor de A3 gaan. Het is ook een beetje wat je zelf wil: nadruk op sportief of comfort? Heb je al proefritten gemaakt?

Van beide modellen is overigens het nadeel dat ze over een jaartje ofzo een modelvernieuwing krijgen, dus dan rij je in een verouderd model. Maar daar ga je niet aan ontkomen...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88631188
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:02 schreef erikh het volgende:
Ik zou ook eens naar de Lexus CT200H kijken. Gaat het opnemen tegen de a3 en de bmw1 serie, en met 14% bijtelling.

[ afbeelding ]

Interieur:
[ afbeelding ]
Mooi ding hoor.
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:09:14 #17
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_88633086
Ik vind het nog steeds heel moeilijk. Ik heb in beide autos een proefrit gehouden. Maar wat dan weer jammer is , is dat ik bij de 1 serie een m3 interieur had. Dat was allemaal wel super mooi en sportief enzo. Maar ik wil eigenlijk DE auto zien die ik eventueel later ga nemen. En dat is gewoon een business line.

Bij de A3 precies hetzelfde. Daar kreeg ik een A3 attraction met wat extra opties zoals navigatie, velgen en leren stuur. Ook met dat model heb ik weer niet echt kunnen zien wat voor auto ik later eventueel ga rijden.

Je krijgt meestal een auto mee die ze op voorraad hebben en die een beetje in de buurt komt van wat je zoekt.

Verder is de a3 in de 20 % bijtelling en de 1 serie 25 % bijtelling. Daarnaast heb ik bij de 1 serie 3 deurs weinig eigen bijdrage tegenover de audi. Dus het is allemaal puzzelen en maakt het allemaal weer lastig.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:50:50 #19
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_88633311
Qua rijden is de A3 sowieso kansloos tegen een 1-serie natuurlijk. Maar hij maakt op het gebied van ruimte wel weer veel goed.

Ik heb zelf laatst ook bovenstaande twee modellen op mijn lijstje gehad. Uiteindelijk ben ik voor een wat dikkere Golf gegaan. Een van de hoofdredenen: BMW komt half 2011 met nieuw model, Audi eind 2011 en de Golf gaat nog wel mee tot eind 2012 schat ik in. Dat is dan weer iets waar ik gevoelig voor ben.

Daarnaast vind ik een dikkere Golf gewoon veel mooier dan een 'standaard' A3 of 1-serie.
  vrijdag 12 november 2010 @ 20:50:40 #20
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_88648059
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:45 schreef markvanwerven het volgende:
Maar wat dan weer jammer is , is dat ik bij de 1 serie een m3 interieur had.
Hoe is dit mogelijk?
pi_88648967
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:50 schreef bmwdevil het volgende:
Qua rijden is de A3 sowieso kansloos tegen een 1-serie natuurlijk. Maar hij maakt op het gebied van ruimte wel weer veel goed.

Die BMW is toch nogal een stuiterbak?
pi_88650317
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:50 schreef Microtubuli het volgende:

[..]


Hoe is dit mogelijk?
Ik denk dat ie gewoon een M-sportinterieur bedoelt :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88659315
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:50 schreef bmwdevil het volgende:
Qua rijden is de A3 sowieso kansloos tegen een 1-serie natuurlijk. Maar hij maakt op het gebied van ruimte wel weer veel goed.

Ik heb zelf laatst ook bovenstaande twee modellen op mijn lijstje gehad. Uiteindelijk ben ik voor een wat dikkere Golf gegaan. Een van de hoofdredenen: BMW komt half 2011 met nieuw model, Audi eind 2011 en de Golf gaat nog wel mee tot eind 2012 schat ik in. Dat is dan weer iets waar ik gevoelig voor ben.

Daarnaast vind ik een dikkere Golf gewoon veel mooier dan een 'standaard' A3 of 1-serie.
Het is net wat je definitie van rijden is. Voor het sportieve moet je bij de 1-serie zijn en voor meer comfort bij de A3. Maar hoe dan ook, met de 1.6 TDI van Audi en de 116d van BMW draait het niet eens om het "rijden". Dat is bij beiden motorisch gezien behelpen, dus daar hoef je de keuze al niet op te maken.

Overigens komt de nieuwe A3 in 2012 op de markt en volgt de nieuwe Golf (VII) een jaar daarna.
Dus je kan nog wel ff vooruit met de Golf VI :)
pi_88664978
Ik stond een maand of twee geleden voor de zelfde keuze als jou. Omdat ik het moeilijk vond om een keuze te maken ben ik nog eens verder gaan kijken en ben toen ook eens een Volvo dealer binnen gestapt.

Na een half uurtje en een testritje in de nieuwe c30 r-edition was ik eigenlijk de Audi en BMW alweer vergeten:

- Tot het einde van het jaar 4500 euro korting op de r-edition, luxe uitgevoerd, waardoor de d2 125pk momenteel slechts 24995,- euro kost. Met 20% bijtelling zullen je maandlasten hierdoor veel lager liggen!
- T.o.v. De andere twee auto's net zo veel, if not more comfort en luxe. Volledig leder uitgevoerd, comfort stoelen , sport onderstel,standaard 17 inch velgen, etc, etc..
- Iets specialer dan de a3 en 1-serie waar je in iedere straat 3 a 4 van ziet staan....

- Nadeel t.o.v. de a3 is dat je iets minder ruimte hebt, het is een coupe, enkel 3-deurs dus
- Lijnen van de auto moeten je liggen (love it or hate it :))



Is dat niets voor je?

[ Bericht 0% gewijzigd door -Jay-20- op 13-11-2010 13:05:27 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_88665381
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 10:36 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik stond een maand of twee geleden voor de zelfde keuze als jou. Omdat ik het moeilijk vond om een keuze te maken ben ik nog eens verder gaan kijken en ben toen ook eens een Volvo dealer binnen gestapt.

Na een half uurtje en een testritje in de nieuwe c30 r-edition was ik eigenlijk de Audi en BMW alweer vergeten:

- Tot het einde van het jaar 4000 euro korting op de r-edition, luxe uitgevoerd, waardoor de d2 125pk momenteel slechts 25995,- euro kost. Met 20% bijtelling zullen je maandlasten hierdoor veel lager liggen!
- T.o.v. De andere twee auto's net zo veel, if not more comfort en luxe. Volledig leder uitgevoerd, comfort stoelen , sport onderstel,standaard 17 inch velgen, etc, etc..
- Iets specialer dan de a3 en 1-serie waar je in iedere straat 3 a 4 van ziet staan....

- Nadeel t.o.v. de a3 is dat je iets minder ruimte hebt, het is een coupe, enkel 3-deurs dus
- Lijnen van de auto moeten je liggen (love it or hate it :))

[ afbeelding ]

Is dat niets voor je?
Ik las op autoweek revieuws dat deze auto een beetje traag was.
Is dat zo omdat het best een zware auto is met maar 125 pk of valt het mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')