quote:Op donderdag 11 november 2010 16:25 schreef Marc H het volgende:
yup, ik heb nu de laatste beta van Dharma. Werkt fijn. De huidige release van xbmc draaide niet helemaal soepel op mijn htpc, dxva support was niet optimaal waardoor 1080P soms haperde bij grote beeldverschuivingen, terwijl Media player home cinema wel zonder haperingen afspeelde. Aan de hardware lag het niet, een Core i3, 4 gb ram en een geforce 210.
Ik zou er niet vanuit gaan eerlijk gezegd... Zal nog wel slechter worden.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:59 schreef Timmos het volgende:
3 opdrachten vanaf morgen dus hopen dat het weer mee gaat zitten
De waarschuwing van het KNMI staat vooralsnog tot morgenmiddag 12:00.. Rond 17:00 ergenst naartoe dus hoop dat het meevaltquote:Op donderdag 11 november 2010 18:03 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zou er niet vanuit gaan eerlijk gezegd... Zal nog wel slechter worden.
De hele serie is echt verdomd lekker, beter dan het hoofdprogrammaquote:
Op t nieuws hebben ze er niks over gezegd, dus ik ga er vanuit dat het wel meevalt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
Zo. tijd om een rondje te fietsen en te kijken of er nog iets is gebeurd tijdens de storm
't viel inderdaad mee ja. Alleen wat afgewaaide takken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:55 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Op t nieuws hebben ze er niks over gezegd, dus ik ga er vanuit dat het wel meevalt.
Echter ben ik maar wel met de auto naar m'n werk gegaan ipv de fiets...
Puntjes met kip kerrie/kip sate saladequote:Op vrijdag 12 november 2010 11:19 schreef Erasmo het volgende:
Mogguh...
Hebben we nog wat lekkers voor de lunch? :p
Ik moet nog beginnen aan mijn ontbijtquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:19 schreef Erasmo het volgende:
Mogguh...
Hebben we nog wat lekkers voor de lunch? :p
Dus ze hebben je fiets opengebroken om je slot te jatten... bastards!quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:49 schreef freud het volgende:
Zo, net cursus gehad. Heb nu wat ideeën om iets te maken om met een progje een contactsheet te kunnen maken van een dir met foto's.
Daarnaast kwam ik er net achter dat mijn fiets gejat is. Zat een goed slot op. Zonde van het slot!
Heftig rally achtig gedrag achter het stuur om hem in een rechte lijn te houden?quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:27 schreef Erasmo het volgende:
In een eend door de storm rijden, grensverleggende activiteit
Af en toe moest ik wel behoorlijk tegensturen bij zware windstoten ja. En ik rij voornamelijk over drukke 80-wegen met bomen aan beide kantenquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:34 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Heftig rally achtig gedrag achter het stuur om hem in een rechte lijn te houden?
Ga je uberhaupt hard in een Corsa?quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:27 schreef Isdatzo het volgende:
Mja.. je moet er wel rekening mee houden dat je niet heel hard meer vooruit gaat als je 't gas intrapt. Verder is 't wel te doen.. en je moet 't ook niet proberen in bergachtige gebieden kan ik je vertellen [ afbeelding ].
quote:
Idd, wel in Duitsland. Nouja, belgie ook een keer. Maat van me zat in de bus op weg naar een lang weekend Londen. Belt 'ie me op, halverwege in Belgie, was hij z'n paspoort vergetenquote:
Ligt eraan welke Corsaquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:56 schreef Isdatzo het volgende:
Denk trouwens dat erasmo 190 in een corsa ook 'grensverleggende activiteit' zou durven noemen. Tot de 150 gaat het best prima trouwens, tegen alle verwachtingen in
. 140 op de cruisecontrol rijdt heerlijk
.
Ik heb geen intervalquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:31 schreef Isdatzo het volgende:
Ik zet altijd gewoon m'n ruitenwissers aan.
quote:
Heb ik net in elkaar zitten knutselenquote:
Hierquote:Op zaterdag 13 november 2010 19:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bestaan die? Waar zijn ze dan?
Ik zie ze nietquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Er is er een met mij getrouwd.quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bestaan die? Waar zijn ze dan?
Dat is wel een goeie grap jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Ik heb een mooie clio die van 0 tot 100 gaat in 1 minuut vierquote:
Valt niet tegen dat 'ie überhaupt de 100 haaltquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:08 schreef freud het volgende:
[..]
Ik heb een mooie clio die van 0 tot 100 gaat in 1 minuut vier.
Snap ik, zijn leuke auto'squote:* freud mist zijn Seat Leon sport...
Racebak zeg! Mijn 0-100 tijd hangt van de windrichting af...quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:08 schreef freud het volgende:
[..]
Ik heb een mooie clio die van 0 tot 100 gaat in 1 minuut vier.
* freud mist zijn Seat Leon sport...
Clio sport v6 trekt anders aardig doorquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Valt niet tegen dat 'ie überhaupt de 100 haalt.
[..]
Snap ik, zijn leuke auto's.
Jups, iemand anders gaat al heen helaas.quote:Op zondag 14 november 2010 10:39 schreef freud het volgende:
Mogge everybody! D_A, nog wat van proms gehoord?
Suxquote:Op zondag 14 november 2010 10:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jups, iemand anders gaat al heen helaas.
Nu ben je niet meer welkom hierquote:Op zondag 14 november 2010 18:42 schreef Xilantof het volgende:
Volgens mij ben ik dit weekend wat verslaafd geraakt aan primes....
Mezelf opgelegd alleen met 50 en 85 mm te schieten en dat is toch wel erg leuk...
Heerlijk he, met je voeten zoomenquote:Op zondag 14 november 2010 18:42 schreef Xilantof het volgende:
Volgens mij ben ik dit weekend wat verslaafd geraakt aan primes....
Mezelf opgelegd alleen met 50 en 85 mm te schieten en dat is toch wel erg leuk...
ik had een redelijke vaste plek. Dus moest met alle gegevens de beste compo's vinden. En dat wat best leuk eens te doenquote:Op zondag 14 november 2010 19:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Heerlijk he, met je voeten zoomenEn het schiet ook veel lekkerder...
Laat dat DA maar niet horen!quote:Op zondag 14 november 2010 19:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Idd primes zijn super. Gisteren drie optredens in het Landbouwbelang geschoten. Met een 2.8 zoom kom je daar niet ver, daar heb je echte lichtsterke primes nodig. En dan is het handig als je er al aan gewend bent.
Oh ik zou heel graag met primes schieten hoor.quote:
Ging denk ik meer over het deel dat je met een 2.8 zoom niet ver kwam.quote:Op zondag 14 november 2010 21:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Oh ik zou heel graag met primes schieten hoor.
Ohnee, waardeloos ding.quote:Op zondag 14 november 2010 21:36 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ging denk ik meer over het deel dat je met een 2.8 zoom niet ver kwam.
Dan sta ik onder het raam om hem op te vangenquote:Op zondag 14 november 2010 21:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
Inderdaad. Misschien moet je 'm maar weggeven.
Jij hebt al genoeg van D_A overgenomen. Nu ben ikquote:Op zondag 14 november 2010 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan sta ik onder het raam om hem op te vangen
Ik hoor het al, dat wordt een knokpartij onder het raam.quote:Op zondag 14 november 2010 22:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij hebt al genoeg van D_A overgenomen. Nu ben ik.
In wat voor vorm?quote:Op zondag 14 november 2010 22:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Einde vd maand eindelijk vervanging voor m'n verkochte 40D
Een doorzichtige bodydop?quote:Op zondag 14 november 2010 23:40 schreef Erasmo het volgende:
Deze week weer eens op straatfotografiepad met de doorzichtige bodydop
Niks knokpartij, gewoon hier met dat spulquote:Op zondag 14 november 2010 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hoor het al, dat wordt een knokpartij onder het raam.
t Is al voor het zoveelste jaar dat Sint dacht: bekijk het dit jaar maar!quote:
Jij en ik... Onder DA's raam....quote:Op zondag 14 november 2010 23:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niks knokpartij, gewoon hier met dat spul.
Allebei met een gitaar? Hoe romantisch..quote:Op maandag 15 november 2010 00:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij en ik... Onder DA's raam....
Dan verlies ik zeker. Mijn gitaarskills zijn zo goed voor de oren, als een pakje sigaretten voor de longen.quote:Op maandag 15 november 2010 00:24 schreef Timmos het volgende:
[..]
Allebei met een gitaar? Hoe romantisch..
Passen jullie dan wel op voor de ladder die ik daar wellicht achtergelaten heb?quote:Op maandag 15 november 2010 00:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Pas maar op, ik steek je kano lekquote:Op maandag 15 november 2010 00:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat issie toch alquote:Op maandag 15 november 2010 07:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Pas maar op, ik steek je kano lek!
Moet je wel een camera hebben die zelf elke X minuten een foto kan maken.quote:Op maandag 15 november 2010 09:39 schreef Erasmo het volgende:
Iemand op GoT heeft dat ook een keer gedaan.
Misschien een idee voor een meeting?
Wij zijn helemaal gek op www.metalart.nl in Alkmaar. Niet duur, en je kan zelf je ring grotendeels ontwerpen!quote:Op maandag 15 november 2010 12:30 schreef Chanty het volgende:
Zeg Freud? Heb jij nog een goede tip waar we in de regio naar mooie trouwringen kunnen kijken?
&donequote:
Mja, zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Toch altijd gezeik met de verzekeringen... Hun beeld van de realiteit is soms watquote:Op maandag 15 november 2010 13:44 schreef Timmos het volgende:
Telefoontje 1 van de verzekering; We willen 50% van de dagwaarde vergoeden omdat u zelf ook schuldig bent door het gaan fotograferen van een brand
Pfffff..
Telefoontje 2 van de verzekering; Deze meneer was het met mij eens en gelooft het verhaal van zijn verzekerde niet, nu nieuwe brief incl brief van 2 getuigen naar verzekering..
To be continued
Wantquote:Op maandag 15 november 2010 14:03 schreef freud het volgende:
Mja, zit natuurlijk wel een kern van waarheid in.
Mooi want denk dat we daar wel op gaan uitkomen; zelf ontwerpenquote:Op maandag 15 november 2010 14:03 schreef freud het volgende:
[..]
Wij zijn helemaal gek op www.metalart.nl in Alkmaar. Niet duur, en je kan zelf je ring grotendeels ontwerpen!
[..]
&done
[..]
Mja, zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Toch altijd gezeik met de verzekeringen... Hun beeld van de realiteit is soms wat. Ik kreeg gelukkig zaterdag een brief dat de Poolse vrachtwagenchauffeur inderdaad verkeerd zat, en ik geld ga krijgen. Nu nog wachten wanneer...
Dacht dat je schade kwam van de brand, niet van een omstanderquote:Op maandag 15 november 2010 14:10 schreef Timmos het volgende:
Want? Ik mag doen en laten wat ik wil op een openbare weg, niemand die het recht heeft mij wat aan te doen toch?
De winkel is gevaarlijk hoor, erg hebbuhhebbuh reflex bij Anquote:Op maandag 15 november 2010 14:14 schreef Chanty het volgende:
Mooi want denk dat we daar wel op gaan uitkomen; zelf ontwerpenIk zal de site eens nader gaan aanschouwen
Wtf? Mooie grap is dat. "Ja, had je je camera maar niet moeten gebruiken" zeggen ze eigenlijk.quote:Op maandag 15 november 2010 13:44 schreef Timmos het volgende:
Telefoontje 1 van de verzekering; We willen 50% van de dagwaarde vergoeden omdat u zelf ook schuldig bent door het gaan fotograferen van een brand
Pfffff..
Daar komt het op neer jaquote:Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wtf? Mooie grap is dat. "Ja, had je je camera maar niet moeten gebruiken" zeggen ze eigenlijk.
Alsof de camera van een sportfotograaf door een hooligan wordt gesloopt, en hij alleen te horen krijgt dat hij zelf ook schuldig is omdat 'ie een voetbalwedstrijd is gaan fotograferen.
Mwah, daar is ook iets voor te zeggen hoor. In hoeverre is het eerlijk dat ik straks meer premie moet betalen omdat jij zo nodig een risicowedstrijd moest fotograferen met de extra risico's die dat met zich meebrengt.quote:Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wtf? Mooie grap is dat. "Ja, had je je camera maar niet moeten gebruiken" zeggen ze eigenlijk.
Alsof de camera van een sportfotograaf door een hooligan wordt gesloopt, en hij alleen te horen krijgt dat hij zelf ook schuldig is omdat 'ie een voetbalwedstrijd is gaan fotograferen.
Dus stel dat jij met je camera ergens staat en een foto maakt van een willekeurig object, je laat je camera op de grond stuiteren en hij gaat kapot. Is het dan eerlijk als de verzekering zegt dat je minder geld terugkrijgt omdat je hem mee naar buiten nam?quote:Op maandag 15 november 2010 18:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mwah, daar is ook iets voor te zeggen hoor. In hoeverre is het eerlijk dat ik straks meer premie moet betalen omdat jij zo nodig een risicowedstrijd moest fotograferen met de extra risico's die dat met zich meebrengt.
Zelfde geldt ook voor die brand. Boeiend dat het op de openbare weg was, je neemt (bewust) een risico. Natuurlijk zijn verzekeringen er om risico's af te dekken maar dat wil niet zeggen dat je in geen geval de gevolgen van je handelen zelf hoeft te dragen.
50% lijkt me behoorlijk eerlijk eigenlijk.
Overigens ben ik natuurlijk nog wel van mening dat die verzekeraars massaal aan (gelegaliseerde) oplichting doen.
Echt totaal niet mee eens... Zoals je al zegt: verzekeringen zijn er juist om de risico's af te dekken. Als je geen risico wil lopen met je camera, moet je 'm in een kluis leggen.quote:Op maandag 15 november 2010 18:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mwah, daar is ook iets voor te zeggen hoor. In hoeverre is het eerlijk dat ik straks meer premie moet betalen omdat jij zo nodig een risicowedstrijd moest fotograferen met de extra risico's die dat met zich meebrengt.
Zelfde geldt ook voor die brand. Boeiend dat het op de openbare weg was, je neemt (bewust) een risico. Natuurlijk zijn verzekeringen er om risico's af te dekken maar dat wil niet zeggen dat je in geen geval de gevolgen van je handelen zelf hoeft te dragen.
50% lijkt me behoorlijk eerlijk eigenlijk.
Overigens ben ik natuurlijk nog wel van mening dat die verzekeraars massaal aan (gelegaliseerde) oplichting doen.
Het is een grijs gebied. Er is een verschil tussen je camera in een kluis leggen, je camera normaal gebruiken en buitensporige risico's nemen. Dat je verzekerd bent wil niet zeggen dat je niet meer de verantwoordelijkheid hebt om enigszins voorzichtig met je camera om hoeft te gaan.quote:Op maandag 15 november 2010 19:34 schreef Omniej het volgende:
[..]
Echt totaal niet mee eens... Zoals je al zegt: verzekeringen zijn er juist om de risico's af te dekken. Als je geen risico wil lopen met je camera, moet je 'm in een kluis leggen.
Ik weet niet precies wat er met zijn camera is gebeurd en in welke omstandigheden. Maar ik kan me voorstellen dat er hier wel sprake was van een verhoogd risico. Dan lijkt me 50% eerlijk. En 't is niet dat ik timmos z'n centen misgun hoor.quote:Door hem te gebruiken, loop je per definitie risico. Als ik een gebruiksvoorwerp verzeker, verwacht ik van een verzekeringsmaatschappij niet dat ze moeilijk gaan lopen doen als ik hem daadwerkelijk gebruikt heb. Alleen voor echt ongeoorloofde risico's valt wat te zeggen; als Tim hier recht de brandhaard in was gedoken met zijn camera, snap ik het ook wel als de verzekering zegt dat het je eigen schuld is. Maar als je gewoon onder veilige omstandigheden staat te fotograferen, is het imo dikke bullshit.
Meneer (de buurjongen van het huis waar brand in was, was ja want het was al einde incident) vroeg waar ik foto's voor maakte, dus ik heb gewoon gezegd waarvoor en waarom ik dat doe.. Daar was hij het niet mee eens, begon te flippen, ik heb hem gezegd dat ik de discussie niet met hem aan moet en draai me om.. Daarna mept hij met z'n vuist op de achterkant van mijn camera.. Dat is het in het kort..quote:Op maandag 15 november 2010 19:44 schreef Isdatzo het volgende:
Ik weet niet precies wat er met zijn camera is gebeurd en in welke omstandigheden. Maar ik kan me voorstellen dat er hier wel sprake was van een verhoogd risico. Dan lijkt me 50% eerlijk. En 't is niet dat ik timmos z'n centen misgun hoor.
De kwestie ligt bij zijn verzekering, hun vinden echter dat ik ook schuldig ben.. En willen daarom maar 50% van de dagwaarde uitkeren en niet de door hem veroorzaakte kosten..quote:Op maandag 15 november 2010 20:37 schreef Isdatzo het volgende:
Dat lijkt me eerder een gevalletje aansprakelijkheidsverzekering.
A7Xquote:Op maandag 15 november 2010 21:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wat een vette platen zijn het geworden van vanavond
Hehe er zijn er wel een paar, maar voornamelijk de bandquote:Op maandag 15 november 2010 22:02 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
A7XVeel tienermeiden op de foto gezet?
Brrrrrrr.... overmorgen voor de eerste keer een trouwerij fotograferen... *slik*
Moet je helemaal niet kijken naar verzekering van je spullen als je een bedrijf hebt. voorbeeldje van de rabo:quote:Op maandag 15 november 2010 19:34 schreef Omniej het volgende:
[..]
Echt totaal niet mee eens... Zoals je al zegt: verzekeringen zijn er juist om de risico's af te dekken. Als je geen risico wil lopen met je camera, moet je 'm in een kluis leggen.
Door hem te gebruiken, loop je per definitie risico. Als ik een gebruiksvoorwerp verzeker, verwacht ik van een verzekeringsmaatschappij niet dat ze moeilijk gaan lopen doen als ik hem daadwerkelijk gebruikt heb. Alleen voor echt ongeoorloofde risico's valt wat te zeggen; als Tim hier recht de brandhaard in was gedoken met zijn camera, snap ik het ook wel als de verzekering zegt dat het je eigen schuld is. Maar als je gewoon onder veilige omstandigheden staat te fotograferen, is het imo dikke bullshit.
Is de verzekering van de NOS niet wat voor jou?quote:Op maandag 15 november 2010 22:49 schreef freud het volgende:
[..]
Moet je helemaal niet kijken naar verzekering van je spullen als je een bedrijf hebt. voorbeeldje van de rabo:
Als ik een bedrijfsverzekering heb, dan zijn mijn spullen gedekt tussen 7:00 en 22:00 (winkeltijden). De verzekering dekt de exclusief btw prijs (logisch), en dan afbouwend in 3 jaar. Kortom:
• Als ik een concert fotografeer en er gebeurt iets om 23:00: geen dekking.
• Mijn 70-200 f2.8L IS van een jaar oud sneuvelt overdag: dekking 550 euro vergoed.
Voor deze polis moest ik ongeveer 200 euro per maand neerleggen. In aanmerking komen voor een speciale fotoverzekering kom ik niet, want dan moet je weer lid zijn van de BFN. Daar kan je pas lid van worden als je lifdmaatschap betaald, en je goedgekeurd bent door een ballotagecomissie. Vakdiploma, referenties, dik inkomen uit fotografie, etc zijn wel vereist.
Kortom: ik heb mijn spul maar niet verzekerd, aangezien de branche je op dit vlak wel erg opvallend oplicht.
Wat voor verzekering heb jij dan? Ik heb die bij de NOS met een eigen risico van 250 EUR en alles tegen nieuwwaarde verzekerd zonder enige tijden of wat dan ook en dat voor 200 EUR per jaar tot een max bedrag van 8000 ex btw of zo?quote:Op maandag 15 november 2010 22:49 schreef freud het volgende:
[..]
Moet je helemaal niet kijken naar verzekering van je spullen als je een bedrijf hebt. voorbeeldje van de rabo:
Als ik een bedrijfsverzekering heb, dan zijn mijn spullen gedekt tussen 7:00 en 22:00 (winkeltijden). De verzekering dekt de exclusief btw prijs (logisch), en dan afbouwend in 3 jaar. Kortom:
• Als ik een concert fotografeer en er gebeurt iets om 23:00: geen dekking.
• Mijn 70-200 f2.8L IS van een jaar oud sneuvelt overdag: dekking 550 euro vergoed.
Voor deze polis moest ik ongeveer 200 euro per maand neerleggen. In aanmerking komen voor een speciale fotoverzekering kom ik niet, want dan moet je weer lid zijn van de BFN. Daar kan je pas lid van worden als je lifdmaatschap betaald, en je goedgekeurd bent door een ballotagecomissie. Vakdiploma, referenties, dik inkomen uit fotografie, etc zijn wel vereist.
Kortom: ik heb mijn spul maar niet verzekerd, aangezien de branche je op dit vlak wel erg opvallend oplicht.
Kun je dat naar Zaltbommel sturen?quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:22 schreef Chanty het volgende:
Oh joh! Hier is het stralend weer! Zonnetje en wat stapelwolken
Eigenlijk had je een foto op moeten hangen waarop deze foto zelf te zien was, in plaats van de twee andere lijstjes.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:57 schreef Heintje het volgende:
[ afbeelding ]
Het resultaat van een projectje samen met mijn moeder.
Een erg apart effect.
(Dit is zonder photoshop gedaan. Is gewoon wat je ziet.)
Dat zou alleen onmogelijk zijn zonder photoshop.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:05 schreef Omniej het volgende:
[..]
Eigenlijk had je een foto op moeten hangen waarop deze foto zelf te zien was, in plaats van de twee andere lijstjes.
Statief plaatsen en niet meer weghalen totdat je de laatste foto genomen hebtquote:Op dinsdag 16 november 2010 18:07 schreef Heintje het volgende:
[..]
Dat zou alleen onmogelijk zijn zonder photoshop.
Of wel heel erg omslachtig worden.
Moggghhhquote:Op woensdag 17 november 2010 09:18 schreef Puala het volgende:
Goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedemorgen
* Puala koffie inschenkt
Wie lust er een bakkie?
Tofquote:Op woensdag 17 november 2010 14:53 schreef Chanty het volgende:
Woeiii net mijn Grote-papa-in-afghanistan-aftelboek binnen gekregen voor papMoet zeggen dat het er goed uitziet
Netjes gedrukt en natuurlijk gewoon
Die zitten er dus allang in!quote:
Foto's van een boek maken is nou niet heel spannend hequote:
Coolquote:Op woensdag 17 november 2010 15:10 schreef Chanty het volgende:
[..]
Foto's van een boek maken is nou niet heel spannend he
Hij heeft in ieder geval het formaat van een scheurkalender, ringband, en dan voor elke dag dat pap weg is 1 pagina met om en om een foto van ons (oma, opa, broertje, mam, ik, vriend, pap's zus, etc) en een stripje, puzzeltje, moppen. Idee was een soort van scheurkalender maar dan zonder het scheurelement
Denk dat is het meest spannende plaatje is dat erin staatquote:Op woensdag 17 november 2010 15:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
CoolEn foto's zijn wel spannend
Maakt het allemaal wat levendiger
Heb je die ook zelf gemaakt? En die is wel aardig fout jaquote:Op woensdag 17 november 2010 15:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Denk dat is het meest spannende plaatje is dat erin staat
[ afbeelding ]
er MOEST 1 fout iets in
quote:Op woensdag 17 november 2010 15:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Denk dat is het meest spannende plaatje is dat erin staat
[ afbeelding ]
er MOEST 1 fout iets in
Nee, zelf gegoogledquote:Op woensdag 17 november 2010 15:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je die ook zelf gemaakt? En die is wel aardig fout ja
Ikd acht al, als je met zulke foto's (model erbij etc) een heel fotoboek vol wil maken ben je wel een tijdje bezig! (als je ze dus zelf maakt)quote:Op woensdag 17 november 2010 15:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee, zelf gegoogled
Ik had natuurlijk eigenlijk mijn moeder in een sexy legerpakje voor de cam moeten zetten..... maarja....
Dus bij gebrek daaraan....
Whehehe nee hoor. De familiefoto's zijn gewoon allemaal al bestaande foto's. Heb mam gevraagd om zelf nog een paar te maken omdat die echt nooit op de foto wil en als ze erop staat dan vindt ze dat ze er lelijk op staat. Dus daar had ik maar heel weinig foto's van. Het was al genoeg werk om alles te verzamelen en in elkaar te zetten. Weet niet waar ik nog tijd vandaan had moeten halen als ik 100 foto's had moeten maken (zoveel zitten erin, op sommige pagina's staan meerdere foto's).quote:Op woensdag 17 november 2010 15:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ikd acht al, als je met zulke foto's (model erbij etc) een heel fotoboek vol wil maken ben je wel een tijdje bezig! (als je ze dus zelf maakt)
De grote winkels maken vaak hun aanbiedingen op de beurs bekend, daar kun je even op wachtenquote:Op woensdag 17 november 2010 16:13 schreef appelsjap het volgende:
Weet iemand of bij de zoom experience ook DSLR's goedkoper worden geprijst? Ik heb werkelijk geen idee. Wil namelijk graag een 7D kopen.
Zaterdag gaan we met zn allen uit eten en afscheid nemen, dan krijgt hij het maar behalve de voorkant en eerste pagina mag hij nog niks bekijkenquote:Op donderdag 18 november 2010 17:10 schreef taxibabe het volgende:
Wat een leuk idee Chanty!! Heb je het al aan je vader gegeven?
Hier bijna weekend!![]()
Morgen nog heel even snel terug om een verslag rond te sturen en te publiceren en dan weekend.
http://www.dpreview.com/reviews/Q210grouptravelzoom/quote:Op donderdag 18 november 2010 21:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zeg, vriendinnetje van me zoekt een compactje voor haar wereldreis. Lumix & Ixusjes zijn prima materiaal. Nog alternatieven? max 250
En ja ik kan dit ook wel posten in het ik zoek een camera topic maar hier zit genoeg kennis lijkt me
Dank.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
http://www.dpreview.com/reviews/Q210grouptravelzoom/
Had gisteren eigenlijk al weekend, maar moest vandaag nog ff snel terug om wat te publiceren en rond te sturen. Was met een uurtje al weer klaar, heb ook gelijk nog maar ff 2 brieven de deur uit gedaan.quote:
Dat uitbalanceren moet bij iedere bandwissel. Omdat de band nooit 100% in balans is. Als deze op de velg gaat, zal de monteur dit altijd checken en waar nodig de balansloodjes plaatsen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:37 schreef Cryothic het volgende:
Lekker hoor
Even voor de mensen met verstand van auto's (vind het geen PTA thread waard)
Ik heb in de lente m'n winterbanden (op stalen velgen) van m'n auto laten halen, en de zomerbandjes (op eigen velgen) er weer onder laten zetten.
Er is dus geen band van een velg geweest.
Nu moeten de winterbanden er weer onder.
Is het dan nodig om ze te laten balanceren?
In mijn optiek is dat alleen nodig als een band (waar onregelmatigheden in kunnen zitten) van een velg (waar onregelmatigheden in kunnen zitten) is gewisseld. Of heb ik dat verkeerd?
Maar hier zijn de banden dus niet van de velgen afgeweest. Dan is balanceren toch niet nodig?quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:04 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dat uitbalanceren moet bij iedere bandwissel. Omdat de band nooit 100% in balans is. Als deze op de velg gaat, zal de monteur dit altijd checken en waar nodig de balansloodjes plaatsen.
Mooie layout (en mooie foto's), alleen jammer van die balk van wix onderinquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:44 schreef xjoyce het volgende:
haha dat is een flink hoge iso dan ja!
Ik wil even mijn site promoten
http://www.JoyceJacobs.tk
Mooie website en mooie foto's ook. Een paar opmerkingen:quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:44 schreef xjoyce het volgende:
Overig klinkt inderdaad wel een beetje apart ja. En qua portret/model ben ik het ook met je eens.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:58 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Mooie website en mooie foto's ook. Een paar opmerkingen:
- Inderdaad jammer van de Wix balk e.d.
- .nl is niet duur, en staat wel zo netjes
- De portfolio pagina is nu een beetje leeg. Ik zou óf de portretten opdelen (kleur, z/w, oid), zodat er meer categoriën zijn, óf geen categoriën doen, de 'overige' foto's eraf halen en meteen naar de portretten gaan als je op 'portfolio' klikt. Ook vind ik de titels nu slecht; Portret/Model - kies er één, Overig - doe dan 'stillevens' oid.
- Bij 'Over Mij' zou ik niet je spullen opnoemen (zeker aangezien potentiële klanten jouw camera misschien ook hebben en daardoor kunnen denken dat het allemaal niet professioneel genoeg is).
- Je site laadt traag in China
Crap, Pentax begint nu wel interessant te wordenquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:34 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
Echt verbazingwekkend wat soms uit die sensor komt. Dit is ISO12800 op 100%, met wel wat chroma NR, maar geen luminatie NR. Fijne details in de huid en de onderste wimpers zijn nog gewoon zichtbaar.
Nouja, ik zou het gewoon sowieso niet doen. Het komt op mij vooral opschepperig over.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:48 schreef xjoyce het volgende:
En camera niet benoemen? Ik weetniet ze zien aan mijn foto's wel wat ik ermee kan. Maar ik snap wel wat je bedoelt haha. Ben aan het sparen voor de 5d ;p
Het zou mij ook vrij weinig boeien met watvoor apperatuur iemand schiet als deze gewoon een lekker portfolio heeftquote:Op vrijdag 19 november 2010 15:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nouja, ik zou het gewoon sowieso niet doen. Het komt op mij vooral opschepperig over.
Nice, maar ik wil wel eens een foto zien van een donkere scene, daar valt ruis het meest op. Portret bij kaarslicht oid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:34 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
Echt verbazingwekkend wat soms uit die sensor komt. Dit is ISO12800 op 100%, met wel wat chroma NR, maar geen luminatie NR. Fijne details in de huid en de onderste wimpers zijn nog gewoon zichtbaar.
En nog 1 ding, ik vind zelf het lettertype niet heel duidelijk. Er moet vast wel een lettertype zijn wat ook gekrult is, maar beter leesbaar.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:48 schreef xjoyce het volgende:
Bedankt voor de tips.
@problematiQue, Ja ik denk dat ik ook over wil gaan naar een .nl site inderdaad. Staat net wat netter en meer professioneel.
Over mijn portfolio zal ik eens gaan nadenken hoe ik dat het beste kan laten zien.. En camera niet benoemen? Ik weetniet ze zien aan mijn foto's wel wat ik ermee kan. Maar ik snap wel wat je bedoelt haha. Ben aan het sparen voor de 5d ;p
Ik vind deze opmerking leukquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:44 schreef xjoyce het volgende:
Er staat in zin 1 niets waardoor je in zin 2 "dus" moet neerzettenquote:Kleding
Het is leuk als je met verschillende kleding op de foto's staat. Teveel meenemen kan dus niet!
I stand corrected. N I C Equote:Op vrijdag 19 november 2010 16:41 schreef problematiQue het volgende:
Dit was ook aan de donkere kant, de zon was net onder en we zaten onder een boom.
Volgend jaar, ooit eens.quote:
Donderdag dus!quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:51 schreef Isdatzo het volgende:
Wat een kutantwoord. Daar heb ik toch niks aan!
en waar koop ik die ?quote:
't ging om de opmerking die ik quote vanaf je site ;-) die vond ik leukquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:56 schreef xjoyce het volgende:
haha wat is er leuk aan?;p Klopt dat iso gebeuren niet zeker? Ik gok altijd maar hoe de termen zijn..
Maar bedankt voor alle tips ik ga er zeker mee aan de slag!
quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:50 schreef Erasmo het volgende:
Hoax, echte pro's dragen een fotovest
quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:50 schreef Erasmo het volgende:
Hoax, echte pro's dragen een fotovest
Tofquote:Op zaterdag 20 november 2010 22:23 schreef Chanty het volgende:
Nou de hele familie vond het fotoboek tof geworden, dus pap gaat het ook wel tof vindenHij mocht alleen maar de eerste pagina nog bekijken, de rest is voor in Afghanistan
Welk?quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
No dat was weer een leuk concertje, niet bijster bijzonder maar gewoon wel leuk
Two Door Cinema Clubquote:
Klinkt niet heel spannend eigenlijkquote:
Kek bandje wel, lekker springerigquote:Op zaterdag 20 november 2010 23:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klinkt niet heel spannend eigenlijk
Jammer dat de gitaar er op deze net niet helemaal opstaatquote:Op zaterdag 20 november 2010 23:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
En ja bij de defintieve versie heb ik die rechterheup er even af gehaald
Ach ja, je kunt niet alles hebbenquote:Op zondag 21 november 2010 09:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jammer dat de gitaar er op deze net niet helemaal opstaat
Zoom beurs?quote:Op zondag 21 november 2010 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
pfff, opzich heb ik wel zin om naar die fotografica beurs te gaan, maar geen zin om anderhalf uur heen, en anderhalf uur terug te reizen
Dat moet je ook tacktisch doen.....quote:Op zondag 21 november 2010 13:52 schreef freud het volgende:
Trouwens wel ruk dat FokForum niet werkt met enige adblockers aan.
Nee, het was de fotografica beurs. Superveel analoge toestellen etc, en zo'n 20% digitale.quote:
Mooi ding, waarom eigenlijk geen foto met de goede lens?quote:Op zondag 21 november 2010 20:26 schreef appelsjap het volgende:
[TK] Canon 450D + 18-55mm kitlens + batterygrip
Die fotos had ik nog en ben te lui om nieuwe te makenquote:Op zondag 21 november 2010 20:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooi ding, waarom eigenlijk geen foto met de goede lens?
Zal je zien ja.quote:Op zondag 21 november 2010 23:20 schreef Erasmo het volgende:
Zit je tot aan je enkels achter een kniebeschot valt je zaklamp uit
Lig je onder de kruipruimte bij oma om een nieuwe draad voor de telefoon bij het bed neer te leggen...quote:Op zondag 21 november 2010 23:20 schreef Erasmo het volgende:
Zit je tot aan je enkels achter een kniebeschot valt je zaklamp uit
Juist nietquote:
Johquote:
Gewoon ondertunnelen!quote:Maargoed, heb m'n platenspeler weer gevonden, nu nog een plan van aanpak maken om hem eruit te halen want hij staat natuurlijk in de achterste verhuisdoos
Hmm, misschien wat ruimer croppen? Links/onder is de camera nogal krap op de rand, en bovenin staat die spot ook erg dicht bij de rand.quote:
Heb een vergelijkbare, die ga ik wel croppenquote:Op zondag 21 november 2010 23:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, misschien wat ruimer croppen? Links/onder is de camera nogal krap op de rand, en bovenin staat die spot ook erg dicht bij de rand.
Mooi. Welk tarief kan ik vragen aan jou voor mijn hulpquote:Op zondag 21 november 2010 23:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Heb een vergelijkbare, die ga ik wel croppen
Mail me evenquote:Op zondag 21 november 2010 23:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooi. Welk tarief kan ik vragen aan jou voor mijn hulp
Dat heb ik nog gedaan ookquote:
Vandaag ook naar Houten geweest. Vooral dat gevonden waar ik op uit was, filters, doppen kappen en een fototas die niet zo als fototas opvalt. Die laatse voor 20 Euro.quote:Op zondag 21 november 2010 20:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, het was de fotografica beurs. Superveel analoge toestellen etc, en zo'n 20% digitale.
Zo'n verkoper had me bijna een 50D aangesmeerd
Grote opruimingquote:Op maandag 22 november 2010 18:09 schreef freud het volgende:
Voor de kersinkopen: [TK] Fotohok opruiming
Hmm, die raincover, hoe ziet dat er aan de bovenkant uit? Alsin, kan er nog een externe flitser op aangesloten worden?quote:Op maandag 22 november 2010 18:09 schreef freud het volgende:
Voor de kersinkopen: [TK] Fotohok opruiming
Ja, echt even opruimen hierquote:
Je kan er geen flitser meer op plaatsen, is echt helemaal dicht. Je kan natuurlijk wel met een remoge trigger werken als het nodig is. Ik denk dat hij met gat aan de bovenkant niet echt goed waterdicht te maken is.quote:Op maandag 22 november 2010 19:37 schreef Timmos het volgende:
Hmm, die raincover, hoe ziet dat er aan de bovenkant uit? Alsin, kan er nog een externe flitser op aangesloten worden?
Vind het wel wat voor mij aangezien ik gewenst en ongewenst in allerlei weersomstandigheden moet fotograferen
Hmm, dan moet ik er even over denken.. Flitser zit 24/7 op de body omdat die paar seconden dat het kost om die erop te zetten fataal kunnen zijn om je foto te missenquote:Op maandag 22 november 2010 19:46 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, echt even opruimen hier.
[..]
Je kan er geen flitser meer op plaatsen, is echt helemaal dicht. Je kan natuurlijk wel met een remoge trigger werken als het nodig is. Ik denk dat hij met gat aan de bovenkant niet echt goed waterdicht te maken is.
Zelfs weathersealing kent zijn grenzen. Dan moet je naar een onderwater-setup denk ikquote:Op maandag 22 november 2010 22:10 schreef Erasmo het volgende:
Dan ducktape je hem ergens aan vast
Of beter nog, je koopt een systeem dat wel tegen een buitje kan
Dankquote:Op maandag 22 november 2010 22:58 schreef freud het volgende:
Leuk! Dan zie ik vanzelf je werk! Kwam trouwens laatst met An weer langs je site, leuk nieuw spul man, complimenten!
Tof man!quote:Op maandag 22 november 2010 22:50 schreef PdeHoog het volgende:
Ik krijg net een uitnodiging om van 5 maart tot 7 mei 16 foto's aan de muur te hangen bij Foto Bister hier in DelftDat worden moeilijke keuzes denk ik
Met brandweer kan je ook met ander soort water te maken krijgenquote:Op maandag 22 november 2010 22:10 schreef Erasmo het volgende:
Dan ducktape je hem ergens aan vast
Of beter nog, je koopt een systeem dat wel tegen een buitje kan
Nee johquote:Op maandag 22 november 2010 23:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tof man!
En eh, wordpress is hell.
Ja. Leukquote:Op maandag 22 november 2010 23:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, joomla is ook ruk. Anders maak je 't gewoon zelf
.
Gewoon .NET'en.quote:Op maandag 22 november 2010 23:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. LeukGeen zin in hele maanden PHP-en eigenlijk
quote:
Mijn familie-fotoblogje is bijna klaarquote:Op maandag 22 november 2010 23:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
VB6 roeleert
En verder doe ik tegenwoordig alsof ik een semi-domme gebruiker ben en laat ik het echte nerden over aan anderen
Spannendquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef Chanty het volgende:
WoeiWoensdag weer en sollicitatiegesprek voor een promotieplaats. En met 4 mensen tegelijk nog wel....
Durven ze wel tegen een klein meisje
Whehehe, ga je mee P.?quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
SpannendEn je kan het ook anders zien: "damn, die is goed....daar moeten we vier mensen op zetten"
Sure. Moet ik een of ander tof metalshirt aanquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:45 schreef Chanty het volgende:
[..]
Whehehe, ga je mee P.?zij een knokploeg, ik een knokploeg
Ja, maar zo vaak kijk ik niet op sites meerquote:Op maandag 22 november 2010 22:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
DankMaar die site is al oud. Ben druk bezig met een update, maar dat gaat moeizaam
Wordpress templates met CSS en PHP aanpassen is grappig, maar niet als je dat af en toe een uurtje kan doen
Haha, is toch redelijk standaard bij sollicitaties? Bij promotie moet je toch ook lesgeven? Dan heb je meer man tegenover jequote:Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef Chanty het volgende:
WoeiWoensdag weer en sollicitatiegesprek voor een promotieplaats. En met 4 mensen tegelijk nog wel....
Durven ze wel tegen een klein meisje
Reden te meer voor mij om het nu in een keer goed te doen zodat ik in het vervolg weinig onderhoud hebquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:05 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, maar zo vaak kijk ik niet op sites meer. Ik heb juist om die reden mijn site uber simpel gehouden, geen tijd om er echt veel tijd in te stoppen.
Met 4 mensen tegelijk een gesprek voeren is niet heel standaard, meestal max. 2 wat ik weet uit ervaring en van anderen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:05 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, maar zo vaak kijk ik niet op sites meer. Ik heb juist om die reden mijn site uber simpel gehouden, geen tijd om er echt veel tijd in te stoppen.
[..]
Haha, is toch redelijk standaard bij sollicitaties? Bij promotie moet je toch ook lesgeven? Dan heb je meer man tegenover jeSucces in ieder geval!
Duhquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:55 schreef freud het volgende:
@P: ben benieuwd!
@GeleerdeChick aka Chanty: wellicht is handig om ze niet wijs te maken dat je slim bent, maar gewoon jezelf zijn en slim zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |