Die heb ik idd, ga het zo even proberen thnxquote:Op donderdag 11 november 2010 15:30 schreef goeiemoggel het volgende:
Met zoeken en dan vervangen door niks inderdaad. In de Nederlandse Excel 2007 kan het ook met deze formule:
[ code verwijderd ]
Gewoon in een lege cel je formule plakken. Dan in "celnummer" je echte celnummer invullen (bijvoorbeeld E1), dan komt je nummer zonder spaties in je nieuwe cel te staan.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe moet je dat precies uitvoeren![]()
ben echt een excel noob
Maar kan dat niet in 1 keer voor een hele kolom, ik wil bijvoorbeeld heel m'n A kolom doen van rij 1 tot 500.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:35 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Gewoon in een lege cel je formule plakken. Dan in "celnummer" je echte celnummer invullen (bijvoorbeeld E1), dan komt je nummer zonder spaties in je nieuwe cel te staan.
[edit]als je dan de cel met die formule selecteert kun je met het vierkantje rechtsonderin je cel je formule slepen en zo je hele kolom zo verwerken.
Ja stel A1 tm A1500 bevatten de nummersquote:Op donderdag 11 november 2010 15:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar kan dat niet in 1 keer voor een hele kolom, ik wil bijvoorbeeld heel m'n A kolom doen van rij 1 tot 500.
Als je dan steeds die losse formule moet doen, is meer werk dan die spatie ff wegklikken
Je kunt je formule gewoon kopiėren en dan de hele hoogte van je gegevens selecteren en dan weer plakken. Excel past de celwaardes automatisch aan. Je kan je formule ook gewoon slepen met het kruisje rechtsonderin je cel.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar kan dat niet in 1 keer voor een hele kolom, ik wil bijvoorbeeld heel m'n A kolom doen van rij 1 tot 500.
Als je dan steeds die losse formule moet doen, is meer werk dan die spatie ff wegklikken
Ah okeequote:Op donderdag 11 november 2010 15:44 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ja stel A1 tm A1500 bevatten de nummers
ga in B1 staan typ dan: =SUBSTITUEREN(A1;" ";"")
Trek dat door naar beneden door rechtsonder in de cel met je muis aan te wijzen.
En dan de uitslag in kolom B kan je selecteren.. kopieren en plannen in een andere cel (rechtermuisknop, plakken speciaal) en dan kiezen voor WAARDEN.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ah okeestom dat ik dat niet zag
het is gelukt
bedankt allemaal
Als je nu je dubbele gegevens niet wil hebben (je hebt namelijk je oorspronkelijke waardes en je geformatteerde) kun je ook nog de echte tekst uit je formule halen.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ah okeestom dat ik dat niet zag
het is gelukt
bedankt allemaal
Ligt eraan of je de afwas al gedaan hebtquote:Op donderdag 11 november 2010 15:55 schreef Frappelsien het volgende:
Heb je nu weer extra tijd voor mij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |