abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88593455
Dreumestopic deel 84

De dreumesen

18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88593792
Wat klinkt dat kraambezoek fijn, oeke! Ik ben benieuwd hoe het hier de volgende keer zal gaan, maar dat zal ook wel weer afhankelijk zijn van de duur en heftigheid van de bevalling.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88593889
Klinkt inderdaad fijn. Druk maar gezellig en geinteresseerd O+

Hier waren mijn ouders er meteen, die zaten in de wachtkamer al de hele middag :D mijn schoonvader kwam de volgende ochtend in het ziekenhuis en mijn schoonmoeder pas zaterdags (ze is 's maandags geboren) omdat ze de vierdaagse ging lopen en daar maandagavond heen vertrok.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 11 november 2010 @ 14:00:59 #4
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88594019
Vandaag een man tegen L die voorin de boodschappenkar zat: 'hallo, hoe heet jij dan?' :')
En L geeft antwoord hè: 'Babbap!'
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_88594081
Haha Rocker :D
pi_88594153
Babbap. :D

Ivan zou "die!" zeggen. Dat doet hij tegenwoordig ook als hij iemand ziet die hij interessant vindt. Die! Die! Ik vind het nu al genant. :')
pi_88594300
L., wat goed! O+
En dat die man dan denkt, wat een rare naam heeft die moeder dat kind gegeven. :?

Ko had vandaag enorme lol met de man van de boekwinkel, een nogal extraverte homo. Dag moppie, dag poppie, wat ben jij een leukerd.
En Ko hem na doen, lachen en inderdaad die die die!
Omdat Ko dan op mijn rug zit, hoef ik me niet zo te generen. Duik gewoon met mijn neus in een boek. :D
  donderdag 11 november 2010 @ 14:08:57 #8
190853 RockabeIIa
pi_88594334
Beter alleen maar 'die' dan een peuter die telkens vraagt 'wat doet DAT MENS daar?' :P .... Echt hoor....
  donderdag 11 november 2010 @ 14:10:26 #9
190853 RockabeIIa
pi_88594392
Oh die man was verbaasd dat hij nog niet sprak haha. Ik zei dat ie amper 1 is. Die man vond hem wel erg groot geloof ik. Beetje wereldvreemd.
pi_88594482
Ach ja, als je zelf niet in de kinderen van die leeftijd zit, is het toch anders. Veel mensen vinden het ongelofelijk dat Senna al loopt. wow :o loopt ze al? los? wat ontzettend goed zeg :o
en als ik dan zeg dat ze al bijna 16 maanden is dus dat het niet zo heel raar is, zijn ze weer erg verbaasd: ow dan is het wel een heel kleinetje he O+
pi_88594513
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Beter alleen maar 'die' dan een peuter die telkens vraagt 'wat doet DAT MENS daar?' :P .... Echt hoor....
:o _O-
  donderdag 11 november 2010 @ 14:43:24 #12
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88595623
Ik las in het vorige topic over verstopte neuzen. Er is mij altijd verteld dat je het neusje echt vrij moet proberen te houden dmv zoutoplossing (spray, makkelijkst). Anders kunnen de oren nl verstopt raken met mogelijk een oorontsteking als gevolg. Xylo druppels voor kindjes onder de 2 mogen alleen op recept! Dit ivm de concentratie werkzame stof.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88595677
Ik heb xylo standaard in huis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88595806
Babbap O+

Bij Xeentje vraagt iedereen juist of ze al loopt en als ik nee zeg dan zijn ze verbaasd. Terwijl ze net 13 maanden is. Ik heb er eerlijk gezegd ook helemaal geen haast mee, ik vind het kruipen enorm schattig en ze kan nog jaaaaaaaaaaren lopen. Ze neemt maar lekker haar tijd.

Ze belden van het kdv dat ze over moet naar de dreumesgroep. Maar ik heb gevraagd of ze nog even mag wachten. Ze zou dan de jongste van 16 kindjes, waarvan de meesten al wel kunnen lopen. Ik hou haar liever nog even bij de baby's. Daar letten ze denk ik ook wat beter op als ze aan het staan en langslopen is dan bij de dreumesen.

Xylometazoline moet de eerste keer op recept en daarna kun je het zonder recept kopen bij de apotheek. Zo werkt het iig bij ons. Ik heb niet de druppels trouwens, maar de spray. En dan 0,025%.
  donderdag 11 november 2010 @ 14:49:06 #15
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88595812
Ja ik ook, maar de kno schrijft dan wel eem receptje uit. De Otrivin 0,10 vlgs mij is nog te sterk (vanaf 2 jr). Jongere kindjes krijgen 0,025 %
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88595865
Ik maak de spray zelf. Dun de volwassen druppels af ('gebruiksaanwijzing' van de apotheek gekregen)
0,5 is vanaf 2, 0,25 vanaf 6mnd geloof ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 november 2010 @ 14:51:15 #17
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88595889
Ja precies Xenia, je moet eerst langs de ha. Niet gewoon de 0,10% kopen. Ik moet alleen wel steeds een nieuw receptje halen.
De ha vertelde me dat het nóg effectiever is eerst met zoutoplpssing te spoelen en dan xylo te doen.
pi_88596223
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:08 schreef RockabeIIa het volgende:
:D!

Zo blijven mijn ouders maar vertellen over die keer dat mijn broertje een man toewierp: "MOET JE ZIEN, EEN AAP IN EEN ROLSTOEL!"
pi_88596260
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:43 schreef Memmel het volgende:
Ik las in het vorige topic over verstopte neuzen. Er is mij altijd verteld dat je het neusje echt vrij moet proberen te houden dmv zoutoplossing (spray, makkelijkst). Anders kunnen de oren nl verstopt raken met mogelijk een oorontsteking als gevolg. Xylo druppels voor kindjes onder de 2 mogen alleen op recept! Dit ivm de concentratie werkzame stof.
Goed om te weten! Ik denk dat ik er toch even over bel met de huisarts morgen. Dan vraag ik meteen of die dat kan bevestigen.
  donderdag 11 november 2010 @ 15:05:50 #20
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88596348
Ik zou idd even bellen dan. Morris heeft al een hele poos buisjes in zijn oren, maar daarvoor hebben we heel wat afgesprayed. Zonder resultaat, want hij bleef ontstekingen krijgen. Daarom is hij ook geopereerd.
pi_88596447
Haha Memmel, je avatar :D

lol Rocker _O-

Niels blijft ook maar aan het hoesten sinds de verkoudheid twee weken voor zijn verjaardag. Hij hoest eigenlijk alleen in bed en ik heb het idee dat hij daar wakker van wordt. Sinds die verkoudheid wordt hij sowieso nog steeds heel erg vaak wakker 's nachts.
Ik twijfel of ik daarvoor naar de HA moet gaan, die zal er waarschijnlijk toch niets aan kunnen doen.
Hetzelfde met de eczeem die hij vanaf dezelfde periode heeft. Ik vermoed dat het te maken heeft met de CV die weer aanstaat en dat de HA alleen maar zal adviseren hem in te smeren met vette zalf en hem te badderen met badolie. En dat doe ik al.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88600052
Zo ik doe even een dutje (nog steeds ziek) en toen was er al weer een topic.

Als Niels er echt steeds wakker van wordt en het ook niet minder wordt, dan zou ik toch even langs de HA gaan. Dat kan best, het is namelijk al best een tijd. Bij ons heeft dus die inhaler echt wonderen gedaan.
En de eczeem gewoon gelijk bespreken dan.

Kraambezoek kwam bij ons de volgende dag, ze kwam om klokslag 20:00 ter wereld en eer we alleen waren was het al half tien. Ik vond het heel erg dat R naar huis moest om 12 uur toen we naar de afdeling werden gereden.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:22 schreef oeke het volgende:
Wickie, wat fijn dat Mette nu weer meer wil drinken en eten! Wat hebben jullie een maand geleden gedaan? Om het roer om te gooien?
Ze weigerde toen bijna elke vorm van vocht, we zijn toen van de een op andere dag helemaal gestopt met flesvoeding en de fles. Ze werd helemaal hysterisch als ze die 2 zaken zag. Ze heeft een week lang wat meer yoghurt gekregen om de het wegvallen van de flesvoeding op te vangen. En voor wat extra vocht erin te krijgen het fruit prakken en vocht erbij doen.
Na een paar dagen begonnen we met gewone melk te introduceren, dat wilde ze niet. Toen karnemelk geprobeerd en dat ging wel. Elke dag begon ze weer wat beter te drinken. Haar afkeer van vocht verdween toen weer langzaam. In die periode dronk ze alleen uit een glas en als wij er ook van dronken. Nu drinkt ze weer uit alles, behalve de fles dan. Als ze die ziet wordt ze weer hysterisch.
Nu ik er op terug kijk, hadden we dat eerder moeten doen, we zijn te lang doorgaan met blijven aanbieden waardoor het dus alsmaar erger werd.

Een lieve mevrouw van de CB hulplijn heeft ons toen geholpen een plan van aanpak te bedenken.
Ook haar lieve leidsters van het KDV hebben heel erg goed geholpen en veel geduld met haar gehad.

Door dit hele gebeuren kan ze heel goed 'nee' zeggen. :') Als ze iets niet meer wil, schud ze met haar hoofdje en zegt ze 'nee, nee', als een echt divaatje. Ik moet dat nog echt een keer op film krijgen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88601524
wickie, wat een goed plan van aanpak! En wat fijn dat het zo goed gegaan is!

Nee zeggen is goed :Y Net zo belangrijk als Ja. Moet er natuurlijk wel naar geluisterd worden :P
pi_88606455
Mette heeft gewoon ineens een eigen wil gekregen! Fijn dat jullie er zo zijn uitgekomen, wickie. Ivan heeft vandaag voor het eerst koemelk gehad en die ging er gelukkig prima in. Hij keek er wel eerst wat raar bij en uit de fles dronk hij beter dan uit een beker. Morgen maar weer melk uit een beker proberen. We gaan proberen geleidelijk op koemelk over te stappen.

We hebben per begin volgend jaar echt een plek op een kinderdagverblijf nodig voor Ivan en vandaag zouden we uitsluitsel krijgen. Dat bestond eruit dat ze wéér zeiden dat ze over een paar maanden meer weten. We worden er gek van en hebben besloten dat we een plaats op een kinderdagverblijf in de buurt van onze toekomstige woning gaan zoeken. Dan maar een tijdje met de auto wegbrengen, moeten we nu ook doen.

Een geluk bij een ongeluk is dat we een fantastisch kinderdagverblijf net buiten de ring hebben gevonden op een boerderij. We zijn er helemaal verliefd op geworden en zien Ivan al rondscharrelen tussen de kalfjes. We gaan nu proberen om daar een plekje te krijgen!
pi_88606670
Hihihi Babbap :D Geweldig :D En z'n grote broer ook al zo lekker bezig _O-
Willow zou helemaal niets zeggen en gewoon haar wenkbrauw optrekken en staren. (Ja, dat doet ze echt :') )

Oei wickie, dat lijkt me echt heel lastig zeg, maar wel mooi 'opgelost' zo!

Ohhh Claudia een kdv op een boerderij, wat ontzettend gaaf! O+ Dat lijkt mij ook wel wat zeg O+ Alleen is dat hier niet :P We hebben wel een ecologisch verantwoorde peuterspeelzaal/naschoolse opvang in de buurt, maar zo ver zijn we natuurlijk nog niet. Daar verzorgen ze allerlei planten en kruiden en weet ik veel wat allemaal, en schapen enzo O+

Mijn dochter heeft zich vandaag een half uur vermaakt door met haar pop in de hand de kamer door te wandelen. Heen en weer, heen en weer, en telkens die pop zo dicht tegen zich aangedrukt O+ En dan af en toe stoppen want dan moest de pop een flesje. :D O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')