Waar haal jij angst en paniek vandaan? Projectie wellicht?quote:Op donderdag 11 november 2010 12:54 schreef TeenWolf het volgende:
Wat bezielt die freethinker nerdjesals ze niet geloven doen ze dat maar niet, waarom al die angst en paniek.
Sjonge. "Denk zelf en wees kritisch op iedereen die zonder enig bewijs de ultieme waarheid in pacht beweert te hebben" geldt tegenwoordig al als hersenspoeling?quote:Op donderdag 11 november 2010 12:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Freethinker is Amerikaanse ideologische hersenspoeling.
Als mensen zelf nadenken hebben ze Freethinker helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:00 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sjonge. "Denk zelf en wees kritisch op iedereen die zonder enig bewijs de ultieme waarheid in pacht beweert te hebben" geldt tegenwoordig al als hersenspoeling?
Alleen recht op waarheid en moraal? Over welk christendom spreek je hier?quote:Op donderdag 11 november 2010 12:58 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Waar haal jij angst en paniek vandaan? Projectie wellicht?
't Enige dat TS doet is al die gigantische claims en het alleenrecht op waarheid en moraal die 't christendom meent te mogen maken eens kritisch tegen het licht te houden.
De angst en paniek lijkt eerder te liggen bij degenen die op die vragen geen enkel zinnig antwoord weten te formuleren.
Ik vermoed dit christendom:quote:Op donderdag 11 november 2010 13:03 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Alleen recht op waarheid en moraal? Over welk christendom spreek je hier?
De bijbel wel eens gelezen?quote:Op donderdag 11 november 2010 13:03 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Alleen recht op waarheid en moraal? Over welk christendom spreek je hier?
Maar ja. Sommige mensen worden nu eenmaal al vanaf hun geboorte geïndoctrineerd met malle sprookjes en een onzichtbare tovertiran die alles ziet en je bij overtreding van z'n malle wetjes tot een eeuwigdurende marteling in de hel veroordeelt.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Als mensen zelf nadenken hebben ze Freethinker helemaal niet nodig.
Wat is de positie van Freethinkers t.o.v. freedomainradio.com? Want dat laatste is mijn bron van ergernis.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:08 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Maar ja. Sommige mensen worden nu eenmaal al vanaf hun geboorte geïndoctrineerd met malle sprookjes en een onzichtbare tovertiran die alles ziet en je bij overtreding van z'n malle wetjes tot een eeuwigdurende marteling in de hel veroordeelt.
Omdat 'ie van je houdt, uiteraard!
Dus voor sommige mensen kan zo'n site een nuttige eyeopener zijn. De tijd dat de kerken nog konden bepalen wat mensen mochten lezen en zelfs denken ligt hier gelukkig alweer een tijdje achter ons.
Ik heb geen idee, ik ga daar niet over.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat is de positie van Freethinkers t.o.v. freedomainradio.com? Want dat laatste is mijn bron van ergernis.
Deze dan graagquote:Op donderdag 11 november 2010 12:45 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Kies de meest interessante vraag uit en post hem hier en misschien heb je geluk.
Ik denk niet dat een christen voor jou die 95 vragen gaat beantwoorden. Dat kost te veel tijd.
quote:18. In 2 koningen 24-25 werden 42 kinderen verscheurd door twee beren omdat ze Elia kale noemden. Waren dit een soort superberen?
Ik zie nergens angst en paniek. De meeste freethinkers kijken gewoon kritisch naar dingen die om hen heen gebeuren. Daar valt religie ook onder. Dit zijn gewoon vragen die hieruit voortvloeien. We mogen in de 21ste eeuw toch nadenken over overleveringen uit de bronstijd. Die veel mensen als waar betitelen. Maar waar toch wel iets over valt op te merken. En dat doe ik met deze vragen.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:54 schreef TeenWolf het volgende:
Wat bezielt die freethinker nerdjesals ze niet geloven doen ze dat maar niet, waarom al die angst en paniek.
Ik geloof dat ik ze heb verward. Maar dit topic is weer zo agressief anti anti anti.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:14 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik ga daar niet over.
Vraag het daar eens?
Ach, je hebt wat mij betreft alle verwijten van "angst en paniek" al afdoende afgedenkt met je stukje over cognitieve dissonantie uit je vragenlijst.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:16 schreef PietV. het volgende:
[..]
Ik zie nergens angst en paniek. De meeste freethinkers kijken gewoon kritisch naar dingen die om hen heen gebeuren. Daar valt religie ook onder. Dit zijn gewoon vragen die hieruit voortvloeien. We mogen in de 21ste eeuw toch nadenken over overleveringen uit de bronstijd. Die veel mensen als waar betitelen. Maar waar toch wel iets over valt op te merken. En dat doe ik met deze vragen.
Ach, ik zie hier vooralsnog geen enkele niet-gelovige een gelovige bedreigen met eeuwigdurende marteling omdat de gelovige een andere mening heeft, zoals dat andersom wel aan de lopende band gebeurt.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:17 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik ze heb verward. Maar dit topic is weer zo agressief anti anti anti.
Het heeft niets met de vragen te maken. Wij zijn gewone doorsnee Nederlanders (freethinker.nl), die geen sekte zijn. Geen band hebben met Amerika. Geen radio-uitzendingen verzorgen. Hersenspoelen is niet van toepassing.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Freethinker is Amerikaanse ideologische hersenspoeling.
Ok, Dan moeten we altijd beginnen bij de grondtekst. Ik heb al even lopen zoeken maar ik kan dit vers niet terug vinden in 2 koningen. Een aanduiding in de bijbel geef je normaliter zo:quote:
Beter zoeken - 2 Koningen 2, vers 23/34:quote:Op donderdag 11 november 2010 13:26 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Ok, Dan moeten we altijd beginnen bij de grondtekst. Ik heb al even lopen zoeken maar ik kan dit vers niet terug vinden in 2 koningen. Een aanduiding in de bijbel geef je normaliter zo:
2 koningen 1:1 = 2 koningen hoofdstuk 1 vers 1.
Om de een of andere reden geeft de bedenker van deze vraag een andere weergave. Ik moet weten in welk hoofdstuk dit vers voorkomt. Ik kan ook niets vinden op het trefwoord beer in 2 koningen. Sorry!
quote:23 En hij ging van daar op naar Beth-el. Als hij nu den weg opging, zo kwamen kleine jongens uit de stad; die bespotten hem, en zeiden tot hem: Kaalkop, ga op, kaalkop, ga op!
24 En hij keerde zich achterom, en hij zag ze, en vloekte hen, in den Naam des HEEREN. Toen kwamen twee beren uit het woud, en verscheurden van dezelve twee en veertig kinderen.
Hier is iets:quote:Op donderdag 11 november 2010 13:26 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Ok, Dan moeten we altijd beginnen bij de grondtekst. Ik heb al even lopen zoeken maar ik kan dit vers niet terug vinden in 2 koningen. Een aanduiding in de bijbel geef je normaliter zo:
2 koningen 1:1 = 2 koningen hoofdstuk 1 vers 1.
Om de een of andere reden geeft de bedenker van deze vraag een andere weergave. Ik moet weten in welk hoofdstuk dit vers voorkomt. Ik kan ook niets vinden op het trefwoord beer in 2 koningen. Sorry!
quote:23 Then he went up from there to Bethel; and as he was going up by the way, young lads came out from the city and mocked him and said to him, Go up, you baldhead; go up, you baldhead! 24 When he looked behind him and saw them, he cursed them in the name of the LORD. Then two female bears came out of the woods and tore up forty-two lads of their number. 25 And he went from there to Mount Carmel, and from there he returned to Samaria.
/facepalmquote:Op donderdag 11 november 2010 13:37 schreef lurf_doctor het volgende:
Het heet niet voor niks christendom. Discussie met christenen leveren meestal niet zoveel op, logisch nadenken is aan die mensen niet besteed.
Ik heb daarom ook nooit met hem gediscussieerd.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:39 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
/facepalm
Isaac Newton was ook een christen...
Kunsjt. In die tijd was het nog maatschappelijk onmogelijk om hier *geen* christen te zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:39 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
/facepalm
En een buitengewoon akelige man, die alleen naar god verwees als ie zelf iets niet begreep. Zo arrogant was ie kennelijk. "Als ik het niet begrijp begrijpt niemand het."quote:Op donderdag 11 november 2010 13:39 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
/facepalm
Wat meteen doet denken aan de befaamde Simpsonsuitspraak:quote:Op donderdag 11 november 2010 13:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
"This most beautiful system of the sun, planets and comets, could only proceed from the counsel and dominion of an intelligent and powerful Being." - Isaac Newton
Inderdaad ik heb het gevonden.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hier is iets:
http://bible.org/seriespage/elisha-and-two-bears-2-kings-223-25
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |