abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88586864
Ik heb recentelijk veel nieuwe theedoeken gekocht en voor ik deze ging gebruiken, heb ik ze gewassen op 60 graden, de maximumtemperatuur die op het label vermeld stond. Dit deed ik omdat ik heb geleerd dat ze anders geen vocht opnemen, net als nieuwe handdoeken e.d.. Echter, als ik de theedoeken gebruik laten ze allemaal kleine haartjes achter op mijn vaat. Ik realiseer me nu dat ik dit eigenlijk altijd al heb gehad met alle nieuwe theedoeken die ik koop, van welke winkel ze ook komen. Ik vind het ontzettend vies en moet goed opletten bij het afdrogen. Doe ik iets fout? Waarom heb ik dit alleen bij nieuwe theedoeken en kan ik er iets aan doen? Ik heb ze inmiddels meerdere keren gewassen en het gebeurt nog steeds.
pi_88587338
Ik heb precies hetzelfde, en het maakt niet uit of het dure of hele goedkope theedoeken zijn geweest ze pluizen allemaal.
Ik was ze nu apart met heel weinig wasmiddel en geen wasverzachter dat helpt iets. Maar verder heb ik ook nog geen oplossing.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_88588011
Google geeft al heel wat mensen met hetzelfde probleem, met oplossingen van weken in azijn tot een nachtje in koud water laten staan.

Ik heb er eigenlijk nooit last van en gebruik nooit een droger of wasverzachter (vriendin is er allergisch voor). Misschien dat het daar aan ligt :?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_88588572
Ik zocht op de verkeerde woorden in Google denk ik, want ik kon niks vinden. Thanks! En ik gebruik ook nooit een droger of wasverzachter.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 november 2010 @ 11:54:11 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88589252
ik was m'n theedoeken gewoon met de normale was mee, mét wasverzachter, en mik ze ook op de hoogste stand in de droger. Ik heb nergens last van. Ik heb juist het idee dat de droger alle losse haartjes en pluisjes uit de was haalt, getuige het stoffilter :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88590209
Een nacht in koud water doe ik alleen met nieuwe handdoeken. Maar misschien werkt dat ook wel met theedoeken.
pi_88616096
Dat kan ik ook nog proberen... bedankt. Een droger heb ik niet :9
pi_88619319
Het ligt aan de kwaliteit van de vezels. Goed katoen met lange vezels pluist veel minder, en ouderwetsche linnen of halflinnen droogdoeken pluizen helemaal niet.

Zei mijn oma altijd.
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
pi_88621574
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:13 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Het ligt aan de kwaliteit van de vezels. Goed katoen met lange vezels pluist veel minder, en ouderwetsche linnen of halflinnen droogdoeken pluizen helemaal niet.

Zei mijn oma altijd.
Dat is correct. Ik gebruik zelf halflinnen droogdoeken, dat werkt het fijnste. Zeker met wijnglazen zijn gewoon theedoeken niet te doen.
pi_88630963
Okee, dus toch... De nieuwe die ik nu heb komen gewoon van de Hema.
pi_88631394
Hoe herkenbaar!
Heb nu dan wel een vaatwasser maar heb jaren ook getobt met pluistheedoeken. Nou had ik daar ooit iets op gevonden: nieuwe theedoeken voor vanalles en nog wat gebruiken, zelfs als dweil en dus ook telkens wassen. Op den duur heb je dan "oude" theedoeken welke drogen als de beste en niet meer pluizen. Heb ze allemaal bewaard, gebruik ze nu om de nieuwe witte keuken na te drogen met schoonmaken en geen haartje meer. Enkel steeds wassen helpt niet, ze moeten ook gebruikt worden zonder je servies te bepluizen _O-
Vrees dus dat nieuwe theedoeken eerst predisastered moeten zijn
Heb met het leeghalen van mijn ouderlijk huis dus wel de theedoeken van mams meegenomen, oud, niet meer om aan te zien maar superfijne anti-pluis-mega-droogdoeken.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_88667274
Hmm. Dan haal ik toch maar weer die oude vertrouwde knalharde theedoeken van mams en schoonmams tevoorschijn :'), die pluisden inderdaad niet. Maar ik dacht, na tien jaar op mezelf koop ik zelf eens nieuwe :')
pi_88677094
Je kan wel nieuwe kopen, maar koop dan van die half-linnen dingen. De Hema heeft ze ook gewoon.
pi_88680706
Ik zal eens kijken... ervan uitgaande dat 't op het label staat :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')