xièxiequote:Op donderdag 25 november 2010 19:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja nu moet je lenen voor je master. En universiteiten proberen al sinds jaar en dag voor PHD's een beursje van 900 euro willen betalen ipv volwaardig loon. Ga je je zelf even in de schulden steken om nog 4 jaar onder het mimimumloon te gaan buffelen.
Dan zullen het alleen nog de exchange students zijn die als promovendus de vakgroep draaiende willen houden.
En na afloop met de opgedane kennis terug naar Azië. En bedankt he!(hoe zeg je bedankt in het Chinees)
xièxiequote:Op donderdag 25 november 2010 19:32 schreef msnk het volgende:
[..]
xièxie[quote]
Op donderdag 25 november 2010 19:32 schreef msnk het volgende:
[..]
xièxie
MBO en staat los van HBO en WO, dat zal wel zo blijven.quote:Op maandag 29 november 2010 22:36 schreef Elmostyle het volgende:
Ahm, ik heb nu er bijna 4 jaar MBO opzitten en ga hierna naar het HBO toe. Betekend dit dat ik op 't hbo ook 3000 extra moet gaan betalen? Nee toch, aangezien ik nog geen HBO heb gedaan?
Ik wens je veel leesplezier.quote:Op maandag 29 november 2010 22:49 schreef Ewelina het volgende:
Wat ik me trouwens wel bedenk... kun je die 4600,- collegegeld niet van de belasting aftrekken? Als je zonder stufi studeert?
Ik bedoelde als je geen recht op studiefinanciering hebt. Dit heeft betrekking op afrek als je met studiefinanciering studeert.Volgens mij kun je dan een flink gedeelte van de belasting aftrekken.quote:Op maandag 29 november 2010 22:54 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ik wens je veel leesplezier.
http://download.belasting(...)aven_ib2661t95fd.pdf
Nee inderdaad.quote:Op maandag 29 november 2010 22:36 schreef Elmostyle het volgende:
Ahm, ik heb nu er bijna 4 jaar MBO opzitten en ga hierna naar het HBO toe. Betekend dit dat ik op 't hbo ook 3000 extra moet gaan betalen? Nee toch, aangezien ik nog geen HBO heb gedaan?
Misschien is dit Mark R. zijn wraak op alle beta studenten die hem destijds uitlachte omdat die het echt niet sneller voor elkaar kreeg om zijn ubermoeilijke studie geschiedenis binnen de gestelde tijd af te rondenquote:Op dinsdag 30 november 2010 12:57 schreef tha_one het volgende:
Hallo Ik ben Mark R. en ik heb 8 jaar over mijn universitaire opleiding Geschiedenis () gedaan.
Als je zonder studiefinanciering studeert kun je het bedrag dat je kwijtbent aan scholingskosten aftrekken ja.quote:Op maandag 29 november 2010 23:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik bedoelde als je geen recht op studiefinanciering hebt. Dit heeft betrekking op afrek als je met studiefinanciering studeert.Volgens mij kun je dan een flink gedeelte van de belasting aftrekken.
Tof, dan weet ik of ik weer bij mijn ouders moet gaan wonen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:12 schreef ieniminimuis het volgende:
in januari wordt besloten of het er door komt.
Eerder of ik naar het buitenland moet vertrekken.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tof, dan weet ik of ik weer bij mijn ouders moet gaan wonen.
Dat ook. ik zit al naar Antwerpen te kijken. Probleem is alleen er werk te vinden. Woonruimte genoeg, en een stuk goedkoper dan in Nederland in elk geval. Maar of het buitenland zit te wachten op mensen met een bachelor geschiedenis.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Eerder of ik naar het buitenland moet vertrekken.
Haha, misschien zie ik je volgend jaar dan wel daarquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat ook. ik zit al naar Antwerpen te kijken. Probleem is alleen er werk te vinden. Woonruimte genoeg, en een stuk goedkoper dan in Nederland in elk geval. Maar of het buitenland zit te wachten op mensen met een bachelor geschiedenis.
Geldt ook voor jou.quote:Op maandag 6 december 2010 23:37 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik vraag me af of deze regeling retroactief ingaat.
Ik heb zelf mijn eerste studiejaar een hoop prive problemen gehad , en deed een studie die niet echt lekker loopte.
Dit jaar studeer ik scheikunde en ik ervaar het als ontzettend moeilijk, maar ik wil niet over 10 jaar zitten van ik heb het nooit geprobeerd. Blijkt het te moeilijk, moet ik waarschijnlijk naar hbo chemie of een minder beta-opleiding
Met deze regeling zijn m'n kansen dus verkeken mocht het dit jaar te hoog gegrepen blijken. Mijn ouders zowel als ikzelf kunnen met geen mogelijkheid die 4600 euro per jaar ophoesten, zeker niet voor de duur van een 3jarige bachelor.
quote:'Ik kan daar als minister van Onderwijs geen genoegen mee nemen, temeer daar er een Kamerwens ligt om wereldwijd tot de topvijf te stijgen. Ik moet wat doen.'
Achja, bij sommige mensen loopte de studie niet goed inderdaad.quote:Op maandag 6 december 2010 23:37 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik vraag me af of deze regeling retroactief ingaat.
Ik heb zelf mijn eerste studiejaar een hoop prive problemen gehad , en deed een studie die niet echt lekker loopte.
Dit jaar studeer ik scheikunde en ik ervaar het als ontzettend moeilijk, maar ik wil niet over 10 jaar zitten van ik heb het nooit geprobeerd. Blijkt het te moeilijk, moet ik waarschijnlijk naar hbo chemie of een minder beta-opleiding
Met deze regeling zijn m'n kansen dus verkeken mocht het dit jaar te hoog gegrepen blijken. Mijn ouders zowel als ikzelf kunnen met geen mogelijkheid die 4600 euro per jaar ophoesten, zeker niet voor de duur van een 3jarige bachelor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |