abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4377282
Pas De slinger van Foucault uit, van Umberto Eco. Al mijn vrienden (nou ja, kenissen ) vinden er geen ruk aan. Ik vond het een van de beste boeken die ik ooit gelezen heb. Heb ik nou geen smaak, of zij niet?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_4377373
Het is zo dik

Zodra ik veel tijd heb begin ik eraan.

woensdag 29 mei 2002 @ 23:31:26 #3
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_4377381
je bent gewoon onwijs rebels
Later word ik mijzelf in het groot.
pi_4377402
mun broer vind het in ieder geval een goed boek

ik moet er nog aan beginnen

pi_4377432
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 23:31 schreef deurmat het volgende:
je bent gewoon onwijs rebels
nee man, ik ben hartstikke doorsnee!
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
  woensdag 29 mei 2002 @ 23:36:58 #6
17166 error
gewoon fout!?
pi_4377477
Ik heb hem een paar jaar terug in 1 keer uitgelezen. Een fantastisch boek! Met Baudolino heb ik meer moeite daar doe ik al ruim een half jaar over
Ach, het ligt eraan van welke kant je het bekijkt.
pi_4377480
dat had ik met 1984... raar is dat toch, dat je soms boeken erg goed vindt en de rest van de wereld totaal niet. of andersom (blauwe plekken, verschrikkelijk rotboek)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_4377542
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 23:36 schreef error het volgende:
Ik heb hem een paar jaar terug in 1 keer uitgelezen. Een fantastisch boek! Met Baudolino heb ik meer moeite daar doe ik al ruim een half jaar over
Is absoluut waar, De naam van de roos en De slinger zijn allebei meesterlijk (vind ik dan, zie topic) maar die twee andere boeken: Het eiland van de volgende dag en Baudolino halen het niveau van hun voorgangers niet, helaas.......
pi_4377554
zeker geniaal. ow, je bedoelt het boek? lama...
  woensdag 29 mei 2002 @ 23:42:38 #10
17166 error
gewoon fout!?
pi_4377577
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 23:40 schreef julekes het volgende:

[..]

Is absoluut waar, De naam van de roos en De slinger zijn allebei meesterlijk (vind ik dan, zie topic) maar die twee andere boeken: Het eiland van de volgende dag en Baudolino halen het niveau van hun voorgangers niet, helaas.......

Het eiland van de vorige dag zit bij mij zelfs nog in het plastic Dat mag er pas af als ik Baudolino uit heb, maar als ik het zo lees kan ik het er beter om laten
Ach, het ligt eraan van welke kant je het bekijkt.
pi_4377584
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 23:41 schreef bruut het volgende:
zeker geniaal. ow, je bedoelt het boek? lama...
Aan het wachten op de verfilming, zeker . Fat chance, denk niet dat dat mogelijk is. Maar ja, dat zeiden ze ook over de ontdekking van de hemel, dus wie weet!
pi_4377638
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 23:40 schreef julekes het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden
Lees ook de columns van Eco, er bestaan een aantal verzamelingen. Minder geniaal, meer grappen en altijd waardevol.
http://forum.fok.nl/showtopic.php/201832/1
pi_4377691
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 23:46 schreef kopernikov het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden
Lees ook de columns van Eco, er bestaan een aantal verzamelingen. Minder geniaal, meer grappen en altijd waardevol.

Columns? Die kende ik nog niet. Eco heeft trouwens wel meer boeken gelezen dan goed voor 'm zijn, misschien moet hij eens TV kijken, zoals wij gewone stervelingen. FF Big Brother the Highlights of zo, om af te kicken.
pi_4377706
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 23:43 schreef julekes het volgende:

[..]

Aan het wachten op de verfilming, zeker . Fat chance, denk niet dat dat mogelijk is. Maar ja, dat zeiden ze ook over de ontdekking van de hemel, dus wie weet!

grrrr....
Stukje over de slinger van Foucault
Dat was nou geniaal!
pi_4377748
quote:
grrrr....
Stukje over de slinger van Foucault
Dat was nou geniaal!
Hoef je niet boos te worden . Wat de slinger betreft, denk ik dat Theo Maassen het het beste heeft gezegd :
[eindhovens accent mode]" Je moet er maar op komen!!! [/eindhovens accent mode]

[Dit bericht is gewijzigd door julekes op 30-05-2002 02:22]

pi_4377794
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 23:52 schreef julekes het volgende:
Hoef je niet boos te worden . Wat de slinger betreft, denk ik dat Theo Maassen het het beste heeft gezegd :
[eindhovens accent mode]" Je moet er maar op komen!!! [/eindhovens accent mode]
Ha, was ook niet boos (nu trouwens bijna wel, nu ik zie dat je student bouwkunde bent. die studenten van tegenwoordig )
  donderdag 30 mei 2002 @ 00:33:25 #17
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_4378291
Tweemaal gelezen, tweemaal geniaal. Een geweldig boek, en een echt werkende complotheorie.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_4381927
ok ok ok, ik zal eraan beginnen. Zus vond het geweldig, 2 studiegenoten zwaar naar, te lang en te taai.

Ik ken Eco van zijn schrijfsels over cultuurkritiek, die alrijd erg de moeite waard zijn en ben dan ook benieuwd naar zijn boeken. Met de naam van de roos wilde het ook al niet lukken, we zullen zien of het beter gaat met de Slinger.

donderdag 30 mei 2002 @ 22:57:53 #19
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_4390263
IK kreeg hem niet uit, na 100 bladzijdes zat ik denkbeeldig nog steeds samen met de hoofdpersoon nog steeds in een museum. Het eiland van de vorige dag vond ik op zich geen slecht boek alleen was het niet mijn boek op de een of andere manier, te diep denk ik
Liefde, leven , geven!!!!
  maandag 3 juni 2002 @ 05:01:48 #20
3604 MightyV
Just Breathe
pi_4423899
Pendulum is geweldig, echt fantastisch, volgens mij is die Eco echt een wandelende encyclopedie opzo.
Op de een of andere manier vond ik De naam van de roos niet zo geweldig (misschien omdat ik de eigenlijk toch wel mindere film al kende) en Het eiland ben ik in begonnen, maar weer afgehaakt (tja, moets ook nog wat voor school lezen), maar vond em niet onaardig tot nu toe.
Go Eco!
pi_4429373
Goed, verdieping en verbreding...
Hoewel Causabon de verteller en de ik-figuur is, vind ik hem niet het hoofd personage (wat is zijn voornaam trouwens?). Op de figuur Belbo wordt veel dieper ingegaan (zijn jeugd, de haat-liefde verhouding met lorenza en zijn onvermogen dingen te creeeren). Mee eens?
  maandag 3 juni 2002 @ 23:29:07 #22
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_4437278
quote:
Op maandag 03 juni 2002 15:42 schreef julekes het volgende:
Hoewel Causabon de verteller en de ik-figuur is, vind ik hem niet het hoofd personage (wat is zijn voornaam trouwens?). Op de figuur Belbo wordt veel dieper ingegaan (zijn jeugd, de haat-liefde verhouding met lorenza en zijn onvermogen dingen te creeeren). Mee eens?
Ja daar ben ik het wel mee eens. Maar helemaal centraal in het verhaal staat natuurlijk het Plan. Prachtig hoe het plan wordt geconstrueerd in het boek, waarna het uiteindelijk allemaal blijkt te kloppen. De vrijmetselaars en Tempeliers zal ik nooit helemaal vertrouwen (valt een Mat Herben ook onder).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')