quote:nee man, ik ben hartstikke doorsnee!
Op woensdag 29 mei 2002 23:31 schreef deurmat het volgende:
je bent gewoon onwijs rebels
quote:Is absoluut waar, De naam van de roos en De slinger zijn allebei meesterlijk (vind ik dan, zie topic) maar die twee andere boeken: Het eiland van de volgende dag en Baudolino halen het niveau van hun voorgangers niet, helaas.......
Op woensdag 29 mei 2002 23:36 schreef error het volgende:
Ik heb hem een paar jaar terug in 1 keer uitgelezen. Een fantastisch boek! Met Baudolino heb ik meer moeite daar doe ik al ruim een half jaar over
quote:Het eiland van de vorige dag zit bij mij zelfs nog in het plastic
Op woensdag 29 mei 2002 23:40 schreef julekes het volgende:[..]
Is absoluut waar, De naam van de roos en De slinger zijn allebei meesterlijk (vind ik dan, zie topic) maar die twee andere boeken: Het eiland van de volgende dag en Baudolino halen het niveau van hun voorgangers niet, helaas.......
quote:Aan het wachten op de verfilming, zeker
Op woensdag 29 mei 2002 23:41 schreef bruut het volgende:
zeker geniaal. ow, je bedoelt het boek? lama...
quote:Ik had het niet beter kunnen verwoorden
Op woensdag 29 mei 2002 23:40 schreef julekes het volgende:[..]
Is absoluut waar, De naam van de roos en De slinger zijn allebei meesterlijk (vind ik dan, zie topic) maar die twee andere boeken: Het eiland van de volgende dag en Baudolino halen het niveau van hun voorgangers niet, helaas.......
quote:Columns? Die kende ik nog niet. Eco heeft trouwens wel meer boeken gelezen dan goed voor 'm zijn, misschien moet hij eens TV kijken, zoals wij gewone stervelingen. FF Big Brother the Highlights of zo, om af te kicken.
Op woensdag 29 mei 2002 23:46 schreef kopernikov het volgende:[..]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden
Lees ook de columns van Eco, er bestaan een aantal verzamelingen. Minder geniaal, meer grappen en altijd waardevol.
quote:grrrr....
Op woensdag 29 mei 2002 23:43 schreef julekes het volgende:[..]
Aan het wachten op de verfilming, zeker
. Fat chance, denk niet dat dat mogelijk is. Maar ja, dat zeiden ze ook over de ontdekking van de hemel, dus wie weet!
quote:Hoef je niet boos te worden
grrrr....
Stukje over de slinger van Foucault
Dat was nou geniaal!
[Dit bericht is gewijzigd door julekes op 30-05-2002 02:22]
quote:Ha, was ook niet boos
Op woensdag 29 mei 2002 23:52 schreef julekes het volgende:
Hoef je niet boos te worden. Wat de slinger betreft, denk ik dat Theo Maassen het het beste heeft gezegd :
[eindhovens accent mode]" Je moet er maar op komen!!! [/eindhovens accent mode]
Ik ken Eco van zijn schrijfsels over cultuurkritiek, die alrijd erg de moeite waard zijn en ben dan ook benieuwd naar zijn boeken. Met de naam van de roos wilde het ook al niet lukken, we zullen zien of het beter gaat met de Slinger.
quote:Ja daar ben ik het wel mee eens. Maar helemaal centraal in het verhaal staat natuurlijk het Plan. Prachtig hoe het plan wordt geconstrueerd in het boek, waarna het uiteindelijk allemaal blijkt te kloppen. De vrijmetselaars en Tempeliers zal ik nooit helemaal vertrouwen (valt een Mat Herben ook onder).
Op maandag 03 juni 2002 15:42 schreef julekes het volgende:
Hoewel Causabon de verteller en de ik-figuur is, vind ik hem niet het hoofd personage (wat is zijn voornaam trouwens?). Op de figuur Belbo wordt veel dieper ingegaan (zijn jeugd, de haat-liefde verhouding met lorenza en zijn onvermogen dingen te creeeren). Mee eens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |