abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88573430
Oké, Mijn vriendin heeft dus al twee maanden baby schildpadjes.
Van die schattige kleine diertjes

Maar ze poepen niet en mijn vriendin is 'm "hard aan het stressen" hierover (zij had vroeger namelijk schildpadjes die wel poepte) Heeft iemand ervaringen met dit? en of anders tips of trucs om ze te laten poepen :$?
pi_88573470
zijn het vrouwelijke schildpadden? die poepen namelijk niet, verder laxeermiddel ofzo? mooie schildpadden overigens
we can't stop here,
this is bat country
pi_88573476
waarschijnlijk zijn het vrouwtjes
  woensdag 10 november 2010 @ 21:54:03 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_88573739
_O-
pi_88573880
is dat zoiets als mooie meisjes poepen niet? en hoe kan je zien of het een meisje is? Ik dacht dat ze homo waren omdat ze op elkaar klommen..

:$
pi_88574194
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:56 schreef Ebbruh het volgende:
is dat zoiets als mooie meisjes poepen niet? en hoe kan je zien of het een meisje is? Ik dacht dat ze homo waren omdat ze op elkaar klommen..

:$
ik moest de grap ook drie keer lezen voor het kwartje viel....
Juin uit Eigen Tuin!
pi_88574490
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:48 schreef romige_chocolademelk het volgende:
mooie schildpadden overigens
Bedankt :)
  woensdag 10 november 2010 @ 22:07:47 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_88574567
Nee, dat is een soort dat niet poept. Dit gaat terug naar het jaar 1243. Men domesticeerde toen schildpadden omdat het nieuwjaar werd dat jaar (1244). Dat domesticeren was vrij simpel. Mens poepte in een gat, schildpad moest dat nadoen. Dit ging goed tot 1812, totdat 'joehoe' Ricko, een Engels onderzoeker, dacht dat dat een vinger in de schildpad zijn 'aars' de oplossing was voor het niet meer hoeven poepen door schildpadden.

De naam 'joehoe' doet inderdaad vermoeden dat dit iets was voor de hippe medemensch in die tijd. Maar niets is minder waar. Want door het joehoe-geroep werd het makkelijker een vinger in de aars van de schildpad te stoppen. Dit omdat dan de kringspier gemakkelijker kon ontspannen. Mensen verwarde dit weleens door een vinger in hun eigen poeperd te stoppen, maar vaak ging dit tegelijk met een schildpad. Sinds die tijd poept geen enkele schildpad meer. Tenzij je joehoe roept.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_88574573
:') +1
  PR/Manusje van alles woensdag 10 november 2010 @ 22:08:48 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_88574641
zet ze aan de laxeer thee :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_88575218
laxeerthee lol,
"En meneer zegt u het maar."
"Ja, doe mij maar een pak suiker, 3 krentebollen een een zakje laxeerthee."
we can't stop here,
this is bat country
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 november 2010 @ 23:46:06 #12
163650 Greys
pi_88579041
Bio :') _O-

@TS, als het kwaad kon, waren ze wel al ontploft na twee poepvrije maanden denk ik :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_88582485
Ze eten wel neem ik aan? :')
Zo wel dan moet er vanzelf weer wat uitkomen....helaas erg veel is mijn eigen ervaring met waterschildpadden, vooral als ze groter groeien gaat het heel veel worden. :X
Anders even in overleg gaan met een dierenarts om een eventuele verstopping op te heffen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89776934
Schildpadden staan er om bekend dat ze z'n eigen poep eten. Of die van een ander. Dus als ze poepen is het vaak binnen enkele minuten weer opgegeten. Dit heeft enkele voordelen, want zo houden ze het aquarium lekker schoon en hoef je ze minder eten te geven :)
Nadeel is dat je het nooit ziet gebeuren (niet dat het smakelijk is om te zien) en stel dat de DA ooit vraagt om een stukje drol dat je er heeel snel bij moet zijn!
Leave it to me as I find a way to be
consider me a satelite for ever orbiting
I knew all the rules but the rules did not know me
guaranteed...
pi_89777037
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:05 schreef KirthGersen het volgende:
Schildpadden staan er om bekend dat ze z'n eigen poep eten. Of die van een ander. Dus als ze poepen is het vaak binnen enkele minuten weer opgegeten. Dit heeft enkele voordelen, want zo houden ze het aquarium lekker schoon en hoef je ze minder eten te geven :)
Nadeel is dat je het nooit ziet gebeuren (niet dat het smakelijk is om te zien) en stel dat de DA ooit vraagt om een stukje drol dat je er heeel snel bij moet zijn!
:')
Optimist tot in de kist
  maandag 13 december 2010 @ 17:13:35 #16
307755 Draai_kont
Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_89880287
Wat verwacht je van babyschildpadjes? dat ze drollen van 20 cm laten.
En poep dat in het water komt, valt op een gegeven moment uitelkaar, zeker als er veel waterbeweging in de bak is.
Op woensdag 18 augustus 2010 15:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Als een vrouw zich als een eikel gedraagt mag je dr als een eikel behandelen. gelijke rechten enzo.
pi_89883291
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:05 schreef KirthGersen het volgende:
Idd schildpadden eten het vaak op. Mag ik daarnaast adviseren om geen gedroogte kreeftjes troep te geven aan je schildpadden. Daarnaast zijn er 2 forums waar ze veel weten of schildpadden en je dus terecht kan met je vragen. Ik weet niet of ik ze mag noemen anders moet je maar even een pm sturen.
pi_89885438
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:37 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Idd schildpadden eten het vaak op. Mag ik daarnaast adviseren om geen gedroogte kreeftjes troep te geven aan je schildpadden. Daarnaast zijn er 2 forums waar ze veel weten of schildpadden en je dus terecht kan met je vragen. Ik weet niet of ik ze mag noemen anders moet je maar even een pm sturen.
Ik heb in de 16 jaar dat ik waterschildpadden gehad heb nog nooit gemerkt dat ze het opaten...wel dat de grootste potfilter die ik kon vinden het nog geen week kon redde voordat het ding weer dichtslibte, vooral toen de schilpadden groot waren. Ik heb blijkbaar aparte niet poepetende schildpadden (4 stuks) gehad.
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')