abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88671372
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 november 2010 14:53 schreef marcodej het volgende:
Het lijkt wel of elk land lelijkere pakken dan vorig jaar heeft.
Die pakken van Nederland zijn wel echt gruwelijk lelijk, maar tsja, als KPN het sponsort dan kan je er vanuit gaan dat de kwaliteit en kleuren net zo lelijk zijn als TV via Digitenne. :P

Lekker trainingsritje van Bokko, wat een race was dat ook... :')_
Jack does it in real time...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 november 2010 @ 16:34:06 #102
862 Arcee
Look closer
pi_88673627
Sablikova doet niet mee op de 3km, toch?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:35:33 #103
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_88673650
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:34 schreef Arcee het volgende:
Volgens mij was het wel de bedoeling.
pi_88673688
Ze was wel geloot, maar Groves reed alleen net...

Klassen, Groves, Wust atm, waarbij Wust wel paar seconden harder reed alweer dan vorige week! ^O^
pi_88673733
Slotrondje 35.7 bij Haugli... _O-
pi_88673753
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:36 schreef DeeBee het volgende:
Ze was wel geloot, maar Groves reed alleen net...

Klassen, Groves, Wust atm, waarbij Wust wel paar seconden harder reed alweer dan vorige week! ^O^
En een zeer nette race weer, met tot het eind toe goede rondetijden ^O^

Angemuller nu aan het schaatsen op Nederland 1 O+
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 november 2010 @ 16:39:14 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_88673756
Altijd mooi om Timmertje te zien rijden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_88673901
Strakke race van Beckert... :O

Dat baanrecord op deze afstand van Wust trouwens. 8)7 Als Wust toch weer eens richting d'r PR's zou kunnen groeien, dan rijdt ze echt iedereen op een hoop op 1000 t/m 3000 meter. :+
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:46:32 #109
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_88673934
Blijkbaar schakel ik iets te laat in :') Schaatsen komt zeker niet op uitzending gemist?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_88673983
Samenvatting nu op Ned1 wel.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:51:37 #111
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_88674066
Ja, daar heb ik hem nu ook opgezet :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_88674771
Anni als Analyst :o
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:29:26 #113
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_88675126
was een leuk interview met Anni !
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_88675136
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:29 schreef MiLalaa het volgende:
was een leuk interview met Anni !
Anni is ook gewoon leuk :Y.
sig verwijderd door FA
pi_88675414
Klassen :)
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 november 2010 @ 17:44:58 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_88675570
Beckert wat mooi om e zien _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_88675705
Carl Verheijen morgen als analyst dat lijkt me een goede ^O^
pi_88675948
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:45 schreef DeeBee het volgende:

Dat baanrecord op deze afstand van Wust trouwens. 8)7 Als Wust toch weer eens richting d'r PR's zou kunnen groeien, dan rijdt ze echt iedereen op een hoop op 1000 t/m 3000 meter. :+
Ik vind het toch altijd bizar / verdacht dat ze zo ver van die records weg blijft. Door een jaartje overtraind te zijn?
pi_88675976
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:45 schreef DeeBee het volgende:

Dat geldt in nog sterkere mate voor Klassen ;)
pi_88676312
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind het toch altijd bizar / verdacht dat ze zo ver van die records weg blijft. Door een jaartje overtraind te zijn?
Mja, dingen als 'onbevangenheid' of zo, dat zal vast ook meespelen, maar ik denk dat de overtraindheid toch wel lang blijft sluimeren...

Tsja, eventueel dopinggebruik lijkt mij niet meest waarschijnlijk, want wat zou dan de reden zijn dat ze ineens gestopt is, plus dat ze die records in post-Olympisch seizoen reed vooral en lijkt mij dat je dan juist minder 'risico' zou nemen als je al zou gebruiken...

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tsja, maar gezien de leeftijd van Klassen lijkt dat mij minder waarschijnlijk en gezien de leeftijd van Wust zou dat nu juist eigenlijk moeten én kunnen! ;)
pi_88676588
Kijk naar Paulien van Deutekom wat overtraindheid met je kan doen
The way you rock'n'roll
pi_88676809
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:11 schreef DeeBee het volgende:

Tsja, maar gezien de leeftijd van Klassen lijkt dat mij minder waarschijnlijk en gezien de leeftijd van Wust zou dat nu juist eigenlijk moeten én kunnen! ;)
Klassen hoeft een stuk minder in de buurt van haar records te komen, dan Wust in de buurt van de hare om, om iedereen te kloppen. Op de adelskalendern heeft ze 3 (!) punten voorsprong op Wust.

Van Wust is het trouwens wel opvallend dat haar laatste PR van januari 2008 is. Op haar leeftijd zou dat idd niet mogen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2010 18:32:48 ]
pi_88677111
Heerenveen. :D
pi_88677530
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Klassen hoeft een stuk minder in de buurt van haar records te komen, dan Wust in de buurt van de hare om, om iedereen te kloppen. Op de adelskalendern heeft ze 3 (!) punten voorsprong op Wust.

Van Wust is het trouwens wel opvallend dat haar laatste PR van januari 2008 is. Op haar leeftijd zou dat idd niet mogen.
Tsja, zou niet gek staan te kijken als het 5-10 jaar duurt voordat Klassen op de Adelskalendern voorbij wordt gestreefd, zeker als een Wust (ongeveer de rijdster na Klassen die het laatste jaren meest allround was) al op 3 punten staat... :P Maar bedoelde vooral het laatste ja, Wust heeft zelfs de afgelopen jaren wedstrijden kunnen winnen waarbij ze amper d'r PR's benaderde, dus als ze dat gaat doen dan wordt ze met de huidige concurrentie op zo ongeveer elke afstand gevaarlijk. :P
pi_88678440
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 14:47 schreef DeeBee het volgende:
Tuitert naar 1, 1:45.95. )

Iets trager dan vorige week, maar pff, zag er onrustig uit, beetje prikslag af en toe... :P
Dat onrustige en die prikslag heeft Tuitert toch altijd al :P
pi_88678579
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat kan er best voor zorgen dat je nooit meer op dat niveau komt. Ook is Wüst door de jaren heen altijd heel diep gegaan, met name op de langere afstanden. Ook dat kan iets afbreken dat zich nooit meer herstelt.
pi_88678606
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die heeft zo goed als kapotte knieën.
pi_88679298
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:31 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat kan er best voor zorgen dat je nooit meer op dat niveau komt. Ook is Wüst door de jaren heen altijd heel diep gegaan, met name op de langere afstanden. Ook dat kan iets afbreken dat zich nooit meer herstelt.
Er is hier op Fok! inderdaad regelmatig over gezegd dat ze roofbouw aan het plegen was met de manier waarop ze op de langere afstanden zichzelf elke keer de vernieling inreed door (te) snel te starten en de laatste ronden in elkaar te storten.
pi_88680579
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:31 schreef wimderon het volgende:

[..]

Doodzonde dan, en een véél grotere fout van Kemkers dan De Wissel.
Ben benieuwd hoe Marsicano zich gaat ontwikkelen.
pi_88681898
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Doodzonde dan, en een véél grotere fout van Kemkers dan De Wissel.
Niet alleen Kemkers natuurlijk, de andere schaatsters die hij trainde hebben er minder last van. Mueller bijvoobeeld heeft bijna een keer een heel team de vernieling in geholpen.
pi_88681964
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:26 schreef Remzz het volgende:

[..]

Niet alleen Kemkers natuurlijk, de andere schaatsters die hij trainde hebben er minder last van.
Leenstra en Van Deutekom hebben ook niet echt (lang) gefloreerd onder Kemkers.
pi_88682063
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leenstra is gewoon niet het type van veel krachttraining. Als je Kemkers iets aan wilt rekenen dan is het dat hij te weinig individueel laat trainen.

Van Deutekom heeft zelf aangegeven niet de waarheid verteld te hebben aan haar trainers waardoor het mogelijk was om overtraind te raken.
The way you rock'n'roll
pi_88682070
Van Deutekom is er zelf schuld aan. Die is gewoon keihard door blijven gaan, terwijl haar lichaam om rust schreeuwde.
pi_88682074
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee heb je gelijk aan, maar Kramer en Wust wel. De ene schaatser is er natuurlijk wat vatbaarder voor dan de andere ook in het voorbeeld van Mueller was het natuurlijk niet het hele team.

Maar wat ik bijzonder blijf vinden is dat de gemiddelde marathonrijder zonder noemenswaardige krachttraining rond de 13.10 kan rijden en ik daarnaast de beelden van een Kramer zie die zich helemaal in het zweet werkt aan de gewichten.

Dat zegt wel iets over het effect van krachttraining lijkt mij(al is het effect van krachttraining natuurlijk meer op de korte afstanden maar toch)
pi_88682256
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Leenstra is gewoon niet het type van veel krachttraining. Als je Kemkers iets aan wilt rekenen dan is het dat hij te weinig individueel laat trainen..
Dat is dus de kern van het coach zijn imo. Dat je rekening houdt met wat de sporter wel en niet aankan.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:32 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nee heb je gelijk aan, maar Kramer en Wust wel. De ene schaatser is er natuurlijk wat vatbaarder voor dan de andere ook in het voorbeeld van Mueller was het natuurlijk niet het hele team.
Zoals aangegeven heeft Wust haar niveau van 2008 al jaren niet meer gehaald. Ze rijdt nu structureel langzamer, terwijl schaatsters als Anschutz, Groves, Tabatha en Sablikova zich nog wel verbeterd hebben. En de eerste drie daarvan zijn een stuk ouder dan Wust, en gezien de leeftijd van Wust zou je juist verwachten dat daar nog flinke potentie voor groei inzat. Die is er dus niet uitgekomen. Integendeel zelfs.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2010 21:39:03 ]
pi_88682343
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:37 schreef Wombcat het volgende:

Zoals aangegeven heeft Wust haar niveau van 2008 al jaren niet meer gehaald. Ze rijdt nu structureel langzamer, terwijl schaatsters als Anschutz, Groves, Tabatha en Sablikova zich nog wel verbeterd hebben. En de eerste drie daarvan zijn een stuk ouder dan Wust, en gezien de leeftijd van Wust zou je juist verwachten dat daar nog flinke potentie voor groei inzat. Die is er dus niet uitgekomen. Integendeel zelfs.
7 maand geleden Olympisch Kampioen zou eigenlijk genoeg moeten zeggen toch?

Qua tijd heb je gelijk aan, maar hoevaak heeft Wust nu op een hooglandbaan gereden de afgelopen 2 jaar?
pi_88682575
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:40 schreef Remzz het volgende:

[..]

Qua tijd heb je gelijk aan, maar hoevaak heeft Wust nu op een hooglandbaan gereden de afgelopen 2 jaar?
Dat geldt voor die anderen (minus Groves) net zo goed.
Het niveau bij de vrouwen is de afgelopen jaren gemiddeld niet echt hoger geworden, dat was eigenlijk de aanleiding voor deze discussie. Als Wust nu de tijden van 2008 reed (ook die ze in Heerenveen reed toendertijd), zou ze nu vaak met afstand winnen. Wust staat met haar tijden van 2008 5e op de adelskalendern, waarbij er 2 voor haar staan die gestopt zijn. En de nr. 1 Cindy Klassen geen schim meer van vroeger.
En Wust rijdt nu langzamer dan toen, maar rijdt nog voorin mee. Dat zegt toch wel wat over het niveau.
pi_88682640
Het niveau bij de vrouwen is gemiddeld gezien gewoon niet echt omhoog gegaan de laatste jaren.
The way you rock'n'roll
pi_88682753
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het niveau bij de vrouwen is gemiddeld gezien gewoon niet echt omhoog gegaan de laatste jaren.
Idd. Dat zie je ook in de baanrecords terug. De 3000 meter in Hamar is nog van 2001(!). Terwijl daar in de tussentijd nog genoeg wedstrijden zijn geweest (nou is dat qua tijd ook wel een uitschieter, maar bij de dames zie je meer records van 2007/2008 of ouder op de snelle banen dan bij de heren).
pi_88683134
Dat was dus ook mijn punt vooral. :)

Zelfs een Sablikova rijdt alleen fabelachtige tijden op de 5 kilometer eigenlijk, maar zelfs daar kwam Klassen in d'r topjaren nog redelijk in de buurt! :P

Bedoel meer dat als Wust de komende jaren groeit naar d'r 2008 vorm, ze de rest echt op een hoopje rijdt zo ongeveer, want de concurrentie stelt qua tijden gezien amper iets voor. :)

Belangrijkste is echter dat ze fit blijft natuurlijk en wat dat betreft lijkt ze nu op de betere weg, niet meer zo leip overal invliegen, maar d'r lichaam en kwaliteiten beter leren kennen. Zal wel nog een jaar of 2 investering vragen misschien, maar denk dat ze daarna daar echt de vruchten van gaat plukken en net zo hard of harder dan d'r PR's moet kunnen rijden gezien d'r leeftijd...

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:40 schreef Remzz het volgende:

[..]

Hoe geniaal die prestatie ook was, de tijd waarmee ze Olympisch kampioen is geworden was dat natuurlijk absoluut niet: 1:56.89.

Nou is dat natuurlijk lastig vergelijken, maar Timmer reed in Nagano al 1:57:58 en Wust heeft in Thialf 1:54.05 staan en een PR van 1:52.38, dus tsja... Wust was in Vancouver zeker goed genoeg voor Olympisch goud, maar als ze weer richting d'r topvorm weet te komen ooit dan zal de concurrentie zich moeten bergen. :P
pi_88683561
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:32 schreef Remzz het volgende:

[..]

Maar wat ik bijzonder blijf vinden is dat de gemiddelde marathonrijder zonder noemenswaardige krachttraining rond de 13.10 kan rijden en ik daarnaast de beelden van een Kramer zie die zich helemaal in het zweet werkt aan de gewichten.

Dat zegt wel iets over het effect van krachttraining lijkt mij(al is het effect van krachttraining natuurlijk meer op de korte afstanden maar toch)
Dat is natuurlijk niet de gemiddelde marathonschaatser die we vorige week aan het werk gezien hebben. Bovendien heeft hun coach toch wel aardig wat ervaring met het langebaanschaatsen en hebben ze zich volledig op vorig weekend gericht.

Dat de stap naar tijden waarmee je internationaal in de subtop meedraait best te maken is met wat talent en arbeid toont meer aan hoe smal de top op de, met name, langste afstanden is. Nog zo'n stap maken waardoor je echt voor de prijzen mee gaat doen is vele malen moeilijker.

Een Kramer moet zorgen dat hij op de korte afstanden snel genoeg blijft om het allrounden te kunnen blijven domineren, tegelijkertijd wil hij beter worden op de 1500 en dat allemaal zonder dat het ten koste gaat (als het even kan moet dat ook nog beter zelfs) van zijn lange afstanden, dat is wat anders dan als je vanuit de marathon op de langere afstanden richt.

Als je ziet hoe Kuipers aan het seizoen begint zou je zeggen dat hij wél een stapje heeft gemaakt sinds hij onder Kemkers traint. De algemene lijn die je bij Kemkers ziet is dat het allemaal keihard is, wat alleen de allersterksten aankunnen, zowel fysiek als mentaal. De rest valt dan ook vrij snel af meestal.
pi_88683669
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:05 schreef DeeBee het volgende:
Dat was dus ook mijn punt vooral. :)

Zelfs een Sablikova rijdt alleen fabelachtige tijden op de 5 kilometer eigenlijk, maar zelfs daar kwam Klassen in d'r topjaren nog redelijk in de buurt! :P

Bedoel meer dat als Wust de komende jaren groeit naar d'r 2008 vorm, ze de rest echt op een hoopje rijdt zo ongeveer, want de concurrentie stelt qua tijden gezien amper iets voor. :)

Belangrijkste is echter dat ze fit blijft natuurlijk en wat dat betreft lijkt ze nu op de betere weg, niet meer zo leip overal invliegen, maar d'r lichaam en kwaliteiten beter leren kennen. Zal wel nog een jaar of 2 investering vragen misschien, maar denk dat ze daarna daar echt de vruchten van gaat plukken en net zo hard of harder dan d'r PR's moet kunnen rijden gezien d'r leeftijd...

[..]

Hoe geniaal die prestatie ook was, de tijd waarmee ze Olympisch kampioen is geworden was dat natuurlijk absoluut niet: 1:56.89.

Nou is dat natuurlijk lastig vergelijken, maar Timmer reed in Nagano al 1:57:58 en Wust heeft in Thialf 1:54.05 staan en een PR van 1:52.38, dus tsja... Wust was in Vancouver zeker goed genoeg voor Olympisch goud, maar als ze weer richting d'r topvorm weet te komen ooit dan zal de concurrentie zich moeten bergen. :P
Maar ja, dat laatste kun je ook zeggen over Klassen. En Friesinger zonder knieproblemen.

Overigens moeten we niet vergeten dat Wolf (en Wang af en toe) 500 meters van wereldklasse aflevert.
pi_88683835
Mja, op de 500 meter is het laatst ook het WR verbroken bij de vrouwen natuurlijk, dus wat dat betreft wordt daar goed gepresteerd. :) Plus dat het altijd in een beetje cycles gaat hoe goed er gereden wordt, op de (midden-)lange afstanden komen die jonge Duitsen ook aardig opzetten natuurlijk. :) Toch blijf ik erbij dat Wust een beetje klasse apart is tov een Klassen en Friesinger, want wat ik al eerder zei die laatste 2 zijn toch echt 'te oud' wel ondertussen, of iig voorbij de 30 al, terwijl Wust juist zo jong al zo goed was... Maar misschien is het wel 'permanent' iets wat is misgegaan of zo qua hard trainen, diepgaan, whatever, waardoor ze niet meer zo hard kan gaan nu... :)
pi_88693782
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:34 schreef Arcee het volgende:
Ze heeft zich voor vandaag in ieder geval ook helemaal afgemeld.

Simon Kuipers heeft net de 500 meter B divisie gewonnen... Al was ie wel een paar keer over de DrBibber lijn gereden maar dat was geloof ik niet helemaal gezien

[ Bericht 5% gewijzigd door meneer draak op 14-11-2010 11:25:58 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 november 2010 @ 11:33:14 #145
862 Arcee
Look closer
pi_88694185
Leuk dat Klassen weer op de weg terug lijkt. :)

Klassen. _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_88694410
uitslag 5000 meter heren B divisie:

quote:
1 67 Byung-Wook Ko KOR 6 I 25 6:31.87
2 131 Trevor Marsicano USA 10 O 19 6:31.97 00.10
3 123 Roger Schneider SUI 3 I 15 6:34.80 02.93
pi_88694464
Ben benieuwd naar Seung Hoon Lee. In Korea reed hij geen indrukwekkende tijden, dacht ik.
  zondag 14 november 2010 @ 12:53:12 #148
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_88696158
Er komt wel schaatsen op tv.

NOS Studio SportStudio Sport (13.10-17.50)
Presentatie: Dione de Graaff

SCHAATSEN
World Cup in Heerenveen, slotdag
500m mannen, 1500m vrouwen, 5000m mannen

Commentaar: Frank Snoeks, Herbert Dijkstra en Martin Hersman
Interviews: Jeroen Stekelenburg
Analyse: Carl Verheijen
Presentatie t.p.: Henry Schut
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 november 2010 @ 13:14:16 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88696645
Vanaf 14.15 is het schaatsen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_88696697
Nee hoor, vanaf 13.30 is het schaatsen :)

500 meter heren A divisie, over een paar minuten het testpaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')