Je gebruikt de micro zeg je, wellicht de andere versies van biokat eens proberen? die steentjes zijn wat groter....quote:Op woensdag 24 november 2010 10:48 schreef Cat_Tank het volgende:
TS hier![]()
Ik gebruik nu inmiddels iets van 2 week Biokat Micro, en we zijn op zich tevreden. Qua geur en gebruik (het schept heel licht omdat de steentjes zo klein zijn) zijn we vooral tevreden. De behoeftes worden mooie, makkelijk opschepbare ballen. Het gaat niet stinken, ook niet als je een paar dagen niet schept![]()
Groot nadeel: de uitloop is verschrikkelijkElke dag weer een steentjespad van de kattenbak door de helft van de huiskamer. We moeten elke dag vegen omdat er echt veel ligt. Heb je net stofgezogen of geveegd, dan ligt er na een uur weer een heleboel. Schijnbaar zijn onze dames nogal gravers en ondanks de klep worden de steentjes netjes de kattenbak uit gelanceerd
![]()
Conclusie: over het merk zelf zijn we tevreden, het is heel degelijk. Maar de uitloop is voor ons reden om de volgende keer iets anders te proberen, dat grotere steentjes heeft.
Ja, er is ook de classic van Biokat, maar die was niet via Zooplus te bestellen. Daar hebben ze alleen die geurende varianten, of de micro. Toen waren we voor de micro gegaan (we wilden geen steentjes die lekkere geuren afgeven). Toch volgende keer eens de classic doen.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:37 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Je gebruikt de micro zeg je, wellicht de andere versies van biokat eens proberen? die steentjes zijn wat groter....
Biokat doet het volgens mij wel goed hier bij de kattenliefhebbersquote:Op woensdag 15 december 2010 16:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben blij! Het is een succes, schept inderdaad héél licht en mooie ballen die niet zomaar uit elkaar vallen. (haha, ik ga dr zelfs van rijmen...) erg zuinig in t gebruik, je schept er niet teveel uit. ze lopen wel wat grit eruit maar dat blijft netjes de mat ervoor liggen en hoef ik alleen maar af en toe met se kruimeldief die op de kattenbak ligt weg te halen.
Die dozen klontvormend, extra fris van AH doen het hier ook perfect.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:46 schreef Cat_Tank het volgende:
Jumbo is niet echt in de buurt nee, wel een AH en Lidl, maar als dat het proberen waar is dan wil ik wel een eindje ervoor fietsen hoor
Ik zou dat eerste doen uit zekerheid, zeker als je een stel eigenwijze hebtquote:Op donderdag 16 december 2010 12:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik ga zodadelijk ook eens een paar zakken van die Biokat bestellen, spul wat ik nu in huis heb is bijna op, dus ideaal moment om deze eens uit te gaan proberen. Ff een vraagje, is het verstandiger om het eerst met het oude spul te mengen, om de katten op die manier eraan te laten wennen, of kan ik het er in principe gelijk helemaal in doen?
Dan zal ik dat maar doen, op zich zijn ze niet echt eigenwijs, qua eten kan ik ze alles voorschotelen en dat gaat ook altijd netjes op, maar ik weet niet of ze dat met het kattengrind ook hebben.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:03 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik zou dat eerste doen uit zekerheid, zeker als je een stel eigenwijze hebt
Ik ben gewoon meteen overgestapt van Lidl naar Biokat, en de katjes schijten gewoon doorquote:Op donderdag 16 december 2010 12:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik ga zodadelijk ook eens een paar zakken van die Biokat bestellen, spul wat ik nu in huis heb is bijna op, dus ideaal moment om deze eens uit te gaan proberen. Ff een vraagje, is het verstandiger om het eerst met het oude spul te mengen, om de katten op die manier eraan te laten wennen, of kan ik het er in principe gelijk helemaal in doen?
Die van mij zijn nu bijna 8 maanden, maar zijn dus al vanaf het begin de korrels gewend die ik ze geef (die kregen ze ook bij de cattery waar ik ze van heb). Ik doe het in het begin toch maar ff mengen, waarschijnlijk kan ik het er zo ook in doen, maar zoals hierboven ook al stond, better safe than sorry.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:24 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ik ben gewoon meteen overgestapt van Lidl naar Biokat, en de katjes schijten gewoon door
Die van ons zijn wel pas 6 maanden, dus of het daaraan ligt weet ik niet.
Idem! Maar die van ons hebben dan ook in hun korte leven gescheten op minstens 5 verschillende korrelsquote:Op donderdag 16 december 2010 13:24 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ik ben gewoon meteen overgestapt van Lidl naar Biokat, en de katjes schijten gewoon door
Die van ons zijn wel pas 6 maanden, dus of het daaraan ligt weet ik niet.
Ik heb hier 2 katten rondlopen die allebei gruwelijk veel gebruik maken van de kattenbak, dus het gaat hier over het algemeen aardig snelquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:33 schreef SiGNe het volgende:
Hier ook Catsan, ook elke dag de drollen eruit maar hier hoeft ie pas na een week/anderhalve week volledig verschoond te worden.
Ik heb nog wel een tip voor degenen die het ook kopen: als je een kittenpakket bij Whiskas bestelt dan krijg je naast wat proefzakjes met voer ook kortingsbonnen en een van de bonnen is goed voor 50% korting op een zak Catsan (10 of 20 liter)
Scheelt toch weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |