abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 november 2010 @ 11:13:35 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89087004
Tip: bij diersuper.nl kun je ook bestellen, dan bezorgen aan huis (is van de Jumper). Alleen is de site nu al een tijdje under construction :(.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 24 november 2010 @ 11:37:08 #77
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_89087782
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:48 schreef Cat_Tank het volgende:
TS hier :W

Ik gebruik nu inmiddels iets van 2 week Biokat Micro, en we zijn op zich tevreden. Qua geur en gebruik (het schept heel licht omdat de steentjes zo klein zijn) zijn we vooral tevreden. De behoeftes worden mooie, makkelijk opschepbare ballen. Het gaat niet stinken, ook niet als je een paar dagen niet schept :s)

Groot nadeel: de uitloop is verschrikkelijk :{ Elke dag weer een steentjespad van de kattenbak door de helft van de huiskamer. We moeten elke dag vegen omdat er echt veel ligt. Heb je net stofgezogen of geveegd, dan ligt er na een uur weer een heleboel. Schijnbaar zijn onze dames nogal gravers en ondanks de klep worden de steentjes netjes de kattenbak uit gelanceerd :')

Conclusie: over het merk zelf zijn we tevreden, het is heel degelijk. Maar de uitloop is voor ons reden om de volgende keer iets anders te proberen, dat grotere steentjes heeft.
Je gebruikt de micro zeg je, wellicht de andere versies van biokat eens proberen? die steentjes zijn wat groter....
I'm Back Again!
pi_89087854
Ik gebruik geperste houtkorrels voor 5 katten op 1 bak, het stinkt niet als er geplast is, klontert niet samen maar valt uit elkaar. De volgende dag gooi ik het door een grove zeef, waardoor het gedeelte wat uit elkaar gevallen is door het plassen gescheiden wordt van de hele korrels. Daarna vul ik de bak weer bij met verse korrels en dat doe ik al 10 jaar. Niemand die bij mij thuiskomt ruikt dat ik katten heb terwijl ze door de hal moeten waar de kattebak staat. :)
World Order
pi_89091098
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:37 schreef AskBrad het volgende:

[..]

Je gebruikt de micro zeg je, wellicht de andere versies van biokat eens proberen? die steentjes zijn wat groter....
Ja, er is ook de classic van Biokat, maar die was niet via Zooplus te bestellen. Daar hebben ze alleen die geurende varianten, of de micro. Toen waren we voor de micro gegaan (we wilden geen steentjes die lekkere geuren afgeven). Toch volgende keer eens de classic doen.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_89217369
Heb gister ook maar eens de Biokats Fresh gekocht, maar dat is ook een fijne. Als je in de zak ruikt, ruik je geen verschil, maar bij het poepscheppen ruik je het goed. De onaagename lucht wat je normaal hebt die is er bijna niet :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_89763197
Heb ook biokats micro gekocht, ben benieuwd hoe het hier met de uitloop zal zijn, hebben er een grote mat voor liggen en dat werkt tot nu toe met het oude grit heel goed, bijna alles incl stof blijft daarop liggen. :s) Ik maak de komende dagen de oude zak op maar dan over op biokats, ik ben benieuwd!
pi_89824419
1 x per 3 maanden de bak helemaal verschonen?? lekker hygiënisch hoor en niet boos op je katten worden als ze het naast de bak gaan doen dan he.

de bakken niet uitscheppen maar een week lang laten zitten en dan weggooien?? zie boven

iedere dag drolletjes eruit scheppen en 1 x per week helemaal uitsoppen
pi_89824452

[ Bericht 100% gewijzigd door trovey op 12-12-2010 03:45:17 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89912753
Het nieuwe grit zit erin, ik ben benieuwd of het een succes zal zijn waar het voor bedoeld is, om mee te spelen is het voor Henk in ieder geval al een groot succes! :+ Hij zit al 5 minuten het zand door de bak te gooien! :o
pi_89963011
Ik ben blij! Het is een succes, schept inderdaad héél licht en mooie ballen die niet zomaar uit elkaar vallen. (haha, ik ga dr zelfs van rijmen...) erg zuinig in t gebruik, je schept er niet teveel uit. ze lopen wel wat grit eruit maar dat blijft netjes de mat ervoor liggen en hoef ik alleen maar af en toe met se kruimeldief die op de kattenbak ligt weg te halen.
pi_89968700
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben blij! Het is een succes, schept inderdaad héél licht en mooie ballen die niet zomaar uit elkaar vallen. (haha, ik ga dr zelfs van rijmen...) erg zuinig in t gebruik, je schept er niet teveel uit. ze lopen wel wat grit eruit maar dat blijft netjes de mat ervoor liggen en hoef ik alleen maar af en toe met se kruimeldief die op de kattenbak ligt weg te halen.
Biokat doet het volgens mij wel goed hier bij de kattenliefhebbers :)
pi_89993509
Ik heb nu eens een keer Golden Grey Master gekocht om te proberen. Bij ons is de uitloop met Biokat Micro (ondanks een mat die bij de kattenbak ligt) wel veel. Eens kijken hoe het met dit merk zal zijn. Ook zit er een licht geurtje aan deze korrels. Gezien onze bak toch nog gaat stinken hoop ik dat dit het enigzins in beperkt zal houden :s)
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_89993571
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:46 schreef Cat_Tank het volgende:
Jumbo is niet echt in de buurt nee, wel een AH en Lidl, maar als dat het proberen waar is dan wil ik wel een eindje ervoor fietsen hoor :D
Die dozen klontvormend, extra fris van AH doen het hier ook perfect.
  donderdag 16 december 2010 @ 12:02:24 #89
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_89993631
Ik gebruik op het moment No problem katten grind, behoorlijk fijn, klontvormend en werkt eigenlijk heel goed..\Had altijd simpele van de aldi (wat overigens ook prima werkt!) echter nu zag ik ontzettend veel witte waas van de korrels over de vloer, das ook niet de bedoeling, afijn dat heb ik nu dus niet meer alleen nu weer bij de kattenbak wat meer uitloop van de steentjes.. tja dat neem ik maar voor lief, dat is iets wat je volgens mij nooit opgelost zult krijgen.
Had eerder een deurmatje ervoor maar uiteindelijk hielp dat ook niet qua uitloop.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_89993644
Ik ga zodadelijk ook eens een paar zakken van die Biokat bestellen, spul wat ik nu in huis heb is bijna op, dus ideaal moment om deze eens uit te gaan proberen. Ff een vraagje, is het verstandiger om het eerst met het oude spul te mengen, om de katten op die manier eraan te laten wennen, of kan ik het er in principe gelijk helemaal in doen?
  donderdag 16 december 2010 @ 12:03:51 #91
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_89993679
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik ga zodadelijk ook eens een paar zakken van die Biokat bestellen, spul wat ik nu in huis heb is bijna op, dus ideaal moment om deze eens uit te gaan proberen. Ff een vraagje, is het verstandiger om het eerst met het oude spul te mengen, om de katten op die manier eraan te laten wennen, of kan ik het er in principe gelijk helemaal in doen?
Ik zou dat eerste doen uit zekerheid, zeker als je een stel eigenwijze hebt :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_89993719
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:03 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ik zou dat eerste doen uit zekerheid, zeker als je een stel eigenwijze hebt :D
Dan zal ik dat maar doen, op zich zijn ze niet echt eigenwijs, qua eten kan ik ze alles voorschotelen en dat gaat ook altijd netjes op, maar ik weet niet of ze dat met het kattengrind ook hebben.
pi_89996329
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik ben gewoon meteen overgestapt van Lidl naar Biokat, en de katjes schijten gewoon door ;)
Die van ons zijn wel pas 6 maanden, dus of het daaraan ligt weet ik niet. :P
pi_89997063
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:24 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ik ben gewoon meteen overgestapt van Lidl naar Biokat, en de katjes schijten gewoon door ;)
Die van mij zijn nu bijna 8 maanden, maar zijn dus al vanaf het begin de korrels gewend die ik ze geef (die kregen ze ook bij de cattery waar ik ze van heb). Ik doe het in het begin toch maar ff mengen, waarschijnlijk kan ik het er zo ook in doen, maar zoals hierboven ook al stond, better safe than sorry.
pi_90001455
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:24 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Idem! Maar die van ons hebben dan ook in hun korte leven gescheten op minstens 5 verschillende korrels ;)
pi_90041578
Net 2 zakken Biokats ontvangen, het eerste voordeel heb ik al ontdekt, er zitten handvatten aan de zakken! ^O^ Draagt toch een stukkie makkelijker.
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:03:39 #97
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_90042637
Ik gebruik Catsan korrels. 20Liter zak voor tussen de 10-15 euro. Weinig geurtjes, maar moet wel goed onderhouden worden. Maw, dagelijks het poep eruit er wel uit scheppen en na een dag of 3-4 helemaal verversen ivm urinegeur.
Je weet..
  vrijdag 17 december 2010 @ 17:33:13 #98
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_90050480
Hier ook Catsan, ook elke dag de drollen eruit maar hier hoeft ie pas na een week/anderhalve week volledig verschoond te worden.

Ik heb nog wel een tip voor degenen die het ook kopen: als je een kittenpakket bij Whiskas bestelt dan krijg je naast wat proefzakjes met voer ook kortingsbonnen en een van de bonnen is goed voor 50% korting op een zak Catsan (10 of 20 liter)
Scheelt toch weer.
  zaterdag 18 december 2010 @ 08:50:11 #99
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_90077860
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:33 schreef SiGNe het volgende:
Hier ook Catsan, ook elke dag de drollen eruit maar hier hoeft ie pas na een week/anderhalve week volledig verschoond te worden.

Ik heb nog wel een tip voor degenen die het ook kopen: als je een kittenpakket bij Whiskas bestelt dan krijg je naast wat proefzakjes met voer ook kortingsbonnen en een van de bonnen is goed voor 50% korting op een zak Catsan (10 of 20 liter)
Scheelt toch weer.
Ik heb hier 2 katten rondlopen die allebei gruwelijk veel gebruik maken van de kattenbak, dus het gaat hier over het algemeen aardig snel :D
Dat kittenpakket is ook een goede inderdaad ! Zo ben ik ook aan de catsan geraakt. Was begonnen met standaard huismerk-grind van de AH. Vergeleken met Catsan is dat pure bagger.
Je weet..
pi_90085507
Ik maak een mengsel van geperste houtstaafjes (merk: Hudivo) en steen/klei-korreltjes (merk: Perfekt) van de Deka markt. Kost maar een paar euro per zak.

De houtstaafjes adsorberen goed en vallen dan uiteen in poeder. De kleikorreltjes zijn bedoeld om het spul wat graafbaarder te maken, anders wil mijn kat er geen gebruik van maken. Maar ze adsorberen waarschijnlijk ook wel wat.

Werkt prima, je ruikt niets. Wel regelmatig verschonen natuurlijk.
Goud kan je niet bijdrukken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')