abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88540293
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:47 schreef Tezz het volgende:

[..]

Echt, ik ben de laatste tijd erg bewust met voeding bezig omdat ik graag nog wat extra kilo's wil afvallen (dat leuke zwarte jurkje staat me :9~ en ik wil méér!), maar voordat ik rijst ga afwegen voordat ik het op mijn bord schep: :{w

Ik ben misschien heel ouderwets in mijn eetpatroon, maar ik ben van mening dat je, als je een dag hard gewerkt hebt gewoon 'recht' hebt op een bord eten 's avonds. En ik let echt wel op: geen roomsausje over mijn vlees, geen sauzijzenbroodje bij de lunch en vooral geen chips/koek/snoep/gebak, maar avondeten is avondeten. Gewoon een bord eten dus. Punt.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_88540382
tralalalalalaaaaaaaaaaaa oO<
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:51:42 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_88540413
Ik ben ook heel ouderwetsch. Ik vind dat als ik van Maastricht naar Amsterdam wil rijden ik m'n tank van de auto gewoon volgooi en maar begin te rijden. :P

Of je wil of niet Tezz, afvallen is geen magie. Het is een kwestie van energiehuishouding. P, het helpt dat hij een nerd is, doet er niet verkeerd aan om zijn energiehuishouding kwantitatief te managen.

Hij weet exact hoeveel hij afvalt en hoe snel hij afvalt, dankzij dat hij dat allemaal bijhoudt.
Confidence through competence
pi_88540426
Tezz, ik weeg het ook niet af hoor! Anderzijds, Meneer en ik kunnen samen best driekwart pak pasta op en dat is toch wel wat... veel als je naar de kcal kijkt. Ik probeer voor mezelf de (wankele) balans te bewaren van enerzijds lekker koken en niet teveel letten op de calorietjes en anderzijds toch ook de keuze voor gezonde producten en portionering.
pi_88540497
Die noedels haal ik bij de toko P , hebben ze sowieso lekkerdere noedels dan bij een super. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88540505
ik vind dik nooit zo erg...
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:55:01 #7
55709 Stereotomy
pi_88540539
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:53 schreef dandybleu het volgende:
ik vind dik nooit zo erg...
Tenzij het je gezondheid aantast of het je leven dusdanig dysfunctioneel beïnvloedt. :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:55:10 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88540543
We hadden natuurlijk weer veel te veel lekkere happen in huis gehaald. Nu hebben we dus vrij veel kaas, vijgen in port en pepadews met smeerkaas over.

Kwamen onze vrienden zelf ook nog eens aanzetten met zelf ingemaakte Amsterdamse uien met heel veel peper. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_88540545
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ben ook heel ouderwetsch. Ik vind dat als ik van Maastricht naar Amsterdam wil rijden ik m'n tank van de auto gewoon volgooi en maar begin te rijden. :P

Of je wil of niet Tezz, afvallen is geen magie. Het is een kwestie van energiehuishouding. P, het helpt dat hij een nerd is, doet er niet verkeerd aan om zijn energiehuishouding kwantitatief te managen.

Hij weet exact hoeveel hij afvalt en hoe snel hij afvalt, dankzij dat hij dat allemaal bijhoudt.
Ik weet het Steer. Ik dank god ook op mijn blote knietjes dat ie mij gezegend heeft met een goede stofwisseling! (want ik eet alles, weliswaar in kleinere porties dan eerst, maar ik val gewoon wel af).

Toch ben ik heel ouderwets in dat soort dingen en heb ik een aangeboren antipatie tegen lijnen.
pi_88540559
Mr is veilig aangekomen in tel aviv :) altijd weer een geruststelling. Ik ga zo lekker slapen. Werk ze Isa! Of succes eigenlijk. :*

De rest: weltrusten!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88540561
Ik was 2k aangekomen. Ga ik meer eten en iets meer bewegen ; Pats, 1k eraf :+
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:56:09 #12
55709 Stereotomy
pi_88540590
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:55 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ik weet het Steer. Ik dank god ook op mijn blote knietjes dat ie mij gezegend heeft met een goede stofwisseling! (want ik eet alles, weliswaar in kleinere porties dan eerst, maar ik val gewoon wel af).

Toch ben ik heel ouderwets in dat soort dingen en heb ik een aangeboren antipatie tegen lijnen.
Ik vind dat we mensen ook moeten toejuichen die bewuste stappen maken, zoals P die naar de diëtiste gaat en daarnaast ijverig z'n energiebalans bijhoudt door op de kcal / energie te letten *O*

Go P *O*
pi_88540599
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:55 schreef DarkElf het volgende:
Mr is veilig aangekomen in tel aviv :) altijd weer een geruststelling. Ik ga zo lekker slapen. Werk ze Isa! Of succes eigenlijk. :*

Fijn Elf, kan je rustig slapen in een leeg waterbedje... alhoewel pak er maar een stelletje poezen bij zou ik zeggen O+
pi_88540616
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:52 schreef ColdFeet het volgende:
Tezz, ik weeg het ook niet af hoor! Anderzijds, Meneer en ik kunnen samen best driekwart pak pasta op en dat is toch wel wat... veel als je naar de kcal kijkt. Ik probeer voor mezelf de (wankele) balans te bewaren van enerzijds lekker koken en niet teveel letten op de calorietjes en anderzijds toch ook de keuze voor gezonde producten en portionering.
Ja maar dat is het nu juist! De keuze voor gezonde producten had ik reeds gemaakt. Maar nu ik dus op de portionering let val ik dus gewoon af. Weliswaar niet zo snel, maar zeker wel naar tevredenheid!

Ik denk dat als ik echt volgens 'het boekje' ga koken en aan de Sonja Bakker ga dat ik dan binnen know-time 20 kilo lichter ben.
pi_88540650
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:48 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ik ga rijst ook niet afwegen :D Ik eet het gewoon niet :P Iig niet hier thuis. Bij afhaal-nasi wel. Maar ik weeg wel de pasta en de aardappelen af. Geeft me ook een mooi inzicht in het aantal kcals. Maar jij hoeft aanzienlijk minder af te vallen dan ik he ;) En op dit moment werkt de methode Steer erg goed voor me vind ik.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_88540669
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 23:56 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Fijn Elf, kan je rustig slapen in een leeg waterbedje... alhoewel pak er maar een stelletje poezen bij zou ik zeggen O+
De schooiers liggen al languit te snurken op t voeteneind :+

Fijn dat jullie een leuke avond gehad hebben trouwens!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:58:00 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88540677
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:55 schreef DarkElf het volgende:

Lailah tov (zoals ze daar zeggen). :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_88540682
Voor mij was ff dr Franken wel een goeie manier om mijn knopje om te zetten en de eerste -15/16 k met behulp van anders eten te bereiken. Ik ben er zo blij mee en voel me zoveel fitter O+
pi_88540696
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:53 schreef DarkElf het volgende:
Die noedels haal ik bij de toko P , hebben ze sowieso lekkerdere noedels dan bij een super. :)
^O^ Ik zal binnenkort eens gaan experimenteren. Was best lekker vanavond nl. :9

Slaap lekker zo, DE :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_88540698
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:56 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik vind dat we mensen ook moeten toejuichen die bewuste stappen maken, zoals P die naar de diëtiste gaat en daarnaast ijverig z'n energiebalans bijhoudt door op de kcal / energie te letten *O*

Go P *O*
Dat ben ik dan weer wel helemaal met je eens, want iedereen die nadenkt over zijn/haar lichaam en bezig is met gezonde keuzes is een bikkel! *O*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2010 @ 23:59:22 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88540717
Tijd om te :Z

Morgen vier uur corporate finance :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_88540721
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:56 schreef Tezz het volgende:

Ja maar dat is het nu juist! De keuze voor gezonde producten had ik reeds gemaakt. Maar nu ik dus op de portionering let val ik dus gewoon af. Weliswaar niet zo snel, maar zeker wel naar tevredenheid!

Ik denk dat als ik echt volgens 'het boekje' ga koken en aan de Sonja Bakker ga dat ik dan binnen know-time 20 kilo lichter ben.
Nou ja, als ik de knuppel even terug mag gooien: ik vind wat jij post altijd lekker klinken, maar je eet wel echt mega-vet vaak. Een echte Nigella ;) Wat dat betreft vallen die gezonde keuzes wel mee.

Ieder z'n eigen manier om af te vallen en als dat met behoud van plezier in eten kan: graag. Voor mij wel een vereiste. Maar het blijft toch lastig soms.
pi_88540767
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:57 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik ga rijst ook niet afwegen :D Ik eet het gewoon niet :P Iig niet hier thuis. Bij afhaal-nasi wel. Maar ik weeg wel de pasta en de aardappelen af. Geeft me ook een mooi inzicht in het aantal kcals. Maar jij hoeft aanzienlijk minder af te vallen dan ik he ;) En op dit moment werkt de methode Steer erg goed voor me vind ik.
Lieverd, ik moet wel veel afvallen. Ik durf niet op de weegschaal te gaan staan maar ben echt veel te zwaar. Maatje 46 bij een lengte van 1.85 is niet niks. Maar ik ben goed bezig en mijn laatste aankoop in de winkel was al een maatje kleiner, dus ik ben goed be
zig!

En weet je, voor iederen is het anders. Gelukkig is er een methode voor iedereen! *O*
pi_88540808
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:52 schreef ColdFeet het volgende:
Het is hier gewoon de omslag naar kleinere porties (en dat was echt nodig: ik kon rustig een hele eenpersoonsportie van de chinees op en dan nog ff verdergaan met toetjes en zo) en gezonder eten (meer verse groenten, minder vlees etc.) en beter koken :9 Daarnaast ook nog eens leren koken zonder al te veel dingen weg te gooien aan het einde van de week (lukt me ook steeds beter).

Het gaat met horten en stoten maar het lukt me heel aardig vind ik! Steeds minder potjes en pakken, steeds meer vers spul. En door River Cottage ook nog wat aan het denken gezet over dingen :')
pi_88540813
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:58 schreef Bluezz het volgende:
Voor mij was ff dr Franken wel een goeie manier om mijn knopje om te zetten en de eerste -15/16 k met behulp van anders eten te bereiken. Ik ben er zo blij mee en voel me zoveel fitter O+
Dat bedoel ik dus! Voor iedereen is er een manier te vinden waar hij/zij zich prettig bij voelt! Voor mij werkt het afwegen van mijn eten duidelijk niet. Daar word ik opstandig van.... :P Maar dat wil niet zeggen dat het voor anderen niet goed werkt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')