abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 november 2010 @ 07:36:58 #151
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_88767696
Hier mag R volgende maand voor de ogentest (dan is ze 3jr1mnd), dus lekker aan t oefenen met de wel bekende figuurtjes... ze krijgen echter de raarste namen van dr _O- sleutel is een kerk :? de zwemvogel is al een eend, zwaan en meeuw geweest en ga zo maar door. :')

Ook het schoentje zetten leidde gister weer tot een hilarische hoogtepunt
Schoentje(s) gevuld zowel van R als van D met n paar pepernootjes en een schuimpje...
begint R ook doodleuk aan t zakje van D, op de vraag waarom ze dit dan deed, en dat dit niet van haar was antwoordde ze doodleuk "D magge niet snoepjes, D moet melk! " sja.. wat moet je daar nou opzeggen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_88770415
Hier zijn in de buurt bijna geen stoplichten, dus wij leren dana dat ze moet stoppen en links en rechts moet kijken of er iets aankomt. Gaat nog niet altijd evengoed want als er auto's geparkeerd staan zegt ze ook dat er een auto komt :P

Dana loop trouwens als 2 dagen zonder luier rond. En waar ze eerst echt alleen op het potje wou als de kookwekker afging geeft ze nu ook zelf aan als ze moet plassen *O*
pi_88770497
wat goed van dana!

wij wonen in een geheel stoplichtvrije gemeente met ook al vrij weinig stoep in een dorp wat als geheel 30 km zone is (waar helaas niet iedereen zich aan houdt). dus als iemand nog tips heeft hou ik me aanbevolen ;) we leren selene nu dat ze aan de kant van de weg moet lopen (over het gras)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88771454
Mijn peuter heeft last van stress... Sinterklaasstress }:| Ze heeft gisteravond na een droom Esmee wakker gebruld... en vanmorgen om 5 uur was het weer raak. We hebben dus een lekker gaar dagje vandaag want daarna werd er natuurlijk niet meer geslapen :O

Nu maar gezegd dat Sint heeft laten weten dat het heel druk was en dat ze het schoen zetten maar een paar daagjes moet uitstellen. Misschien scheelt dat wat spanning... (en slaap :P )
pi_88772993
;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 06:59 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Het zal vaker een puinhoop zijn bij het cb, maar je hebt zelf toch ook wel een telefoon?
Dan bel jij toch om die afspraak te maken?
Dat heb ik ook gedaan ;)
pi_88773031
Ik bel ook nooit achter afspraken aan voor het CB... Bij Jen geloof ik het allemaal wel, kind ziet prima, doet het prima en hoeft toch geen prikken meer. Afspraak meer of minder maakt voor haar niet uit.

Bij Leyla ben ik er elke 2 weken te vinden en weeg ik ook nog tussendoor...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88777036
Chaca, gefeliciteerd met Maud haar verjaardag!!

Het is wat met die sint-stress. Hier valt dat gelukkig nog mee. Maar komende zaterdag sinterklaasfeest in het buurthuis. En op het KDV vaak wel pietenweek, met gym en knutsels en zoetigheid. Dus het kan nog komen..

Ik bel ook niet achter het CB aan. We krijgen eind oktober de uitnodiging, voor eind december, dat was dan van de 3-jaarsafspraak wat hij in augustus is geworden..
pi_88793947
Ai Linde ook al, het is wat! ik had Meike ook al weer helemaal overstuur....
"ik ben bang door de bewegende zak!!!! ik ga daar van dromen"
Leuk joh, sinterklaas..... :(

Dana, wat goed van jou zeg! ^O^
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88810697
Sint stress..t is toch jammer dat iets wat leuk moet zijn bij veel kindjes zoveel stress veroorzaakt.

CB is hier altijd wel netjes op tijd met uitnodigingen :) dat ik het zelf steeds verzet zodat het op mijn vrije dag valt is een ander verhaal ;) )

Ow en vandaag is Dana voor het eerst zonder luier naar het KDV. Ik hoop dat het goed gaat..heb wat extra reserve kleding meegegeven..leek me wel zo safe ;)
Mijn man vond het niet zo'n goed idee en voelde zich nogal bezwaard tov van de leidsters omdat het voor hun mischien lastig zou zijn. Maar ooit moet toch de eerste keer zijn, dus waarom dan niet niet. Als het helemaal niet goed gaat kunnen we alsnog afspraken maken dat ze een luier aandoen, maar dr wel geregeld naar de wc laten gaan, toch? Of denk ik te makkelijk
pi_88818903
Nee joh Bla!
Daar heb je helemaal gelijk in!
Gewoon doen! Is jammer om haar nu weer een luier aan te trekken, omdat dat handiger voor de leidsters zou zijn. zo is het begin met zindelijk wordende kindjes, niks geks aan!
Ik hoop dat ze een droge dag heeft!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88818988
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Sint stress..t is toch jammer dat iets wat leuk moet zijn bij veel kindjes zoveel stress veroorzaakt.

CB is hier altijd wel netjes op tijd met uitnodigingen :) dat ik het zelf steeds verzet zodat het op mijn vrije dag valt is een ander verhaal ;) )

Ow en vandaag is Dana voor het eerst zonder luier naar het KDV. Ik hoop dat het goed gaat..heb wat extra reserve kleding meegegeven..leek me wel zo safe ;)
Mijn man vond het niet zo'n goed idee en voelde zich nogal bezwaard tov van de leidsters omdat het voor hun mischien lastig zou zijn. Maar ooit moet toch de eerste keer zijn, dus waarom dan niet niet. Als het helemaal niet goed gaat kunnen we alsnog afspraken maken dat ze een luier aandoen, maar dr wel geregeld naar de wc laten gaan, toch? Of denk ik te makkelijk
Als je leidster bent van kinderen in die leeftijd hoort het er gewoon bij. Hier ging het echt heel snel en overdag hebben we eigenlijk nauwelijks ongelukjes gehad. Zeker buitenshuis niet. Gewoon doen, dat is juist goed ^O^ . Volgens mij zijn mensen veel te lang veel te voorzichtig, en juist bij zindelijk worden werkt dat in mijn ogen averechts.
  woensdag 17 november 2010 @ 16:36:28 #162
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_88824821
Dat werkt zeker zo, je moet er eigenlijk ook niet te veel woorden over vuil maken maar gewoon doen.
Dan gaan ze daar zelf in mee zonder dat ze het door hebben.

Hier ging het ook super snel, en ik doe niet aan stickermethode of ander belonings onzin.

En wat betreft die leidsters, die worden ervoor betaald.
Zou wat zijn als je kind met 4 jaar nog niet zindelijk is dalijk :P
pi_88836572
Hm, het ging niet zo goed vandaag zonder luier. Ze vind de wc op het kdv eng.
resultaat3 ongelukjes en 4 keer wel op de wc. (we hebben thuis een potje)

Ik vraag me nu af of ik het nu moet doorzetten (op het kdv zeiden ze dat ze het niet erg vinden om er mee door te gaan) of dat ik het beter thuis nog wat langer moet oefenen en het dan nogmaals moet proberen.
Eventueel kan ik dr een luierbroekje aandoen naar het kdv?

Advies iemand?
pi_88836709
Ehm, ik denk eerlijk gezegd dat je met een luierbroekje niet zoveel bereikt.
pi_88837146
Als ze het op het KDV niet erg vinden, zou ik wel doorgaan. 4 keer op de wc is al een goed begin. Dan went het snel genoeg. Moet ze deze week nog vaker erheen? En misschien thuis ook op de wc?
zegt een moeder, van een jongen die het zindelijk worden echt niet nodig vindt
  woensdag 17 november 2010 @ 20:59:34 #166
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88837187
Geen luierbroekje.Dat werkt niet. Is nog te vertrouwd. Gewoon met het KDV afspreken dat als zij merken dat het niet gaat, dat ze een luier om doen. maar als het gewoon gebeurt in het spel, is het niet erg. Het hoort erbij. Maar overleg het zeker even. Meestal hebben ze er op het kdv minder moeite mee als de ouders zelf. Succes en *O* voor Dana.
pi_88837713
Oke, geen luierbroekje dus :)

Ze moet deze week nog 2 keer naar het KDV
En thuis wilt ze ook al niet op de wc, ook hier vind ze dat eng. Maar mischien toch eens wat vaker proberen, desnoods gaan we samen naar de winkel zodat ze zelf een mooie brilverkleiner mag uitzoeken.

Ik zal morgen als ik dr breng eens overleggen met de leidster, kijken wat zij het beste vinden :)
thnx voor de snelle reacties! :)
pi_88837785
Luierbroekjes zijn wel handig, mijn zoon kan ze zelf uitdoen en gaat als hij zin heeft dan ook zelf op het potje zitten en doet daar zij ding. Op het kdv vinden ze het ook fijne dingen, maar er zijn inderdaad kinderen waar het juist een verkeerd effect heeft (omdat het op een luier lijkt).

Maar meestal laten we hem zonder luier lopen en dan om het uur op de wc zetten (hij geeft het nog niet zelf aan). Helaas geeft hij het niet vaak aan dat hij al moet en hij speelt gewoon met een natte broek door :(

Gisteren heeft hij trouwens wel zelf gepoept, helaas was dat op een emmer in de badkamer en niet op de wc, maar ik vond het wel goed bedacht :P
  woensdag 17 november 2010 @ 21:09:23 #169
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_88837789
Bla_Bla_Bla, waarom hebben ze eigenlijk geen potje op het kdv, lijkt mij dat er wel meer kindjes zijn die het liever op een potje doen ipv. de wc toch? Zou je anders een potje kunnen meegeven de volgende keer?
pi_88837905
een brilverkleiner past niet op elke wc, soms is het even zoeken voordat je de juiste hebt. En het is nog maar de vraag of je kind dat wilt. Bewaar het bonnetje dus even tot je in iedergeval gekeken hebt of hij op jouw toilet past.

Hier werkt het trouwens goed als we zeggen dat je groeit als je het op de wc doet, daar is meneer nu wat gevoelig voor. Als het goed gaat juichen we en zeggen we dat hij weer wat gegroeid is.
pi_88837975
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oke, geen luierbroekje dus :)

Ze moet deze week nog 2 keer naar het KDV
En thuis wilt ze ook al niet op de wc, ook hier vind ze dat eng. Maar mischien toch eens wat vaker proberen, desnoods gaan we samen naar de winkel zodat ze zelf een mooie brilverkleiner mag uitzoeken.

Ik zal morgen als ik dr breng eens overleggen met de leidster, kijken wat zij het beste vinden :)
thnx voor de snelle reacties! :)
Bij ons op het kdv hebben ze kinderwctjes en potjes. ^O^
pi_88839869
Geen idee waarom ze geen potjes hebben :) Ze hebben alleen van die schattige kinderwc's

En dat de wc verkleiner niet op alle wc's past hadden we al ontdekt ja. Mijn moeder helemaal trots laten zien dat ze ook voorbereid was en ene potje en een wc verkleiner had gekocht..zakje te hele ding zowat de wc in ghehe :)

Wij hebben er ook 1 en die past ook niet zo goed (wel beter als die van mn moeder)

Maar ik kan het inderdaad eens voorstellen om gewoon een potje mee te geven, want daarmee gaat het thuis gewoon super.
Alhoewel het aan de andere kant natuurlijk een goed ding is als ze ook over dr "wc angst" heen
komt.

En potjes of emmers..beiden beter als in zn broek toch ;)
  woensdag 17 november 2010 @ 21:54:47 #173
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_88840589
Even juichen hoor; het duurde vanavond maar een uur (en zonder een hoop gekrijs) voordat mevrouw in d'r bed lag *O*.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_88840720
Wat fijn kim *O*

Bla bij ons hebben ze ook potjes en mini-wc's. Wij hebben thuis trouwens een geniaal ding. Dat is een brilletje met een trapje eraan. Nu kan Linde makkelijk op de wc klimmen en hij zit heel stabiel. Sinds we dat ding hebben gaat het zo goed *O*
pi_88840866
Dat is echt goed!

Hier ging ze een uur later naar bed en zonder gemopper.

Vannacht riep ze mij zonder drama, maar ik hoorde het pas laat... Ik was zeg maar half wakker half dromen... Dus toen ik door had dat Jen me riep en ik in haar kamer stond sliep ze alweer bijna, ik had toen sterk moeten zijn en weg moeten lopen, maar dan zie ik mn meiske en dan wil ik gewoon toch een soort van graag dat ze bij me komt liggen. De handjes die ik 's nachts voel zoeken of ik er nog ben, of als ze wakker wordt van leyla en ik krijg een aai...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')