quote:
Op maandag 15 november 2010 22:35 schreef Ticootje het volgende:Jeetje!!!! Dat is echt enorm!
Kunnen ze zo'n afwijking wel in normale glazen slijpen? Of krijg je dan dikke glazen?
Mijn broer heeft -4 en -5 en die ziet al niets zonder bril.
Dat is indd enorm/
Ik heb geen idee...volgens mij was het wel mogelijk om dunne glazen te slijpen, de kosten zouden dan rond de 5 a 600 euro liggen, ja lekker veel he. Gelukkig krijgen we een groot deel vergoed, effe tot morgen afwachten, dan komen we meet te weten.
quote:
Op maandag 15 november 2010 22:38 schreef Lishe het volgende:Goh Speedy, wat zal het wennen zijn voor haar! Ik heb -11 aan beide ogen en zie alleen kleurenwaas. Het arme meisje...
Zijn wel iets dikkere glazen ticoo, maar hoe kleiner het montuur, hoe dunner de glazen.
Ben benieuwd wat voor veranderingen jullie aan haar gaan merken! Succes!
Dat zal behoorlijk wennen zijn ja

ik zie het soms even voor me, dan stel ik mijn focus helemaal in op wazig, vervolgens zet ik zogenaamd een bril op en dan zie je ineens alles. Leuk om dat eens te ervaren. Gelukkig zijn mijn ogen uitstekend, echter zit het wel in de familie aan mijn vriendin's kant, maar zo extreem...
En daar ben ik ook erg benieuwd na, al vind ik het ongelofelijk knap dat ze zich zo kan redden in huis en op straat. Ze kan zelfs de windmolen zien vanaf een kilometer afstand. Dan ga je je toch afvragen of het allemaal wel klopt, maar gezien ze heel dicht op de TV zit lijkt me dit een reden genoeg.
quote:
Op maandag 15 november 2010 22:41 schreef Ticootje het volgende:Jen kreeg vanmiddag nog een compliment van een oudere dame: ik leer jen namelijk bij het oversteken naar het stoplicht te kijken.
Jen zie jij een groen lampje? Nee. Welke kleur is hij nu? Rood. Wat doe je bij rood? Stoppen. Zie je nu wel een groen lampje? Ja, groen hè? Lopen!
Leuk is dat he!

Stoplichten, oef dat kennen we hier niet

dus dat zal ze ook niet echt leren helaas.
quote:
Op maandag 15 november 2010 22:57 schreef richardrahl het volgende:Mijn zoon heeft volgens mij donderdag die ogentest. We kunnen er zelf niet bijzijn, het consultatiebureau werkt nu alleen op dagen dat wij ook werken (ja, we kunnen 30 km verderop terecht).
Nu gaat oma mee, we moesten oefenen met die figuurtjes, maar dat is er wat bij ingeschoten. Gelukkig weet hij alles wel toen we het laatst probeerden.
Ogentest had al eerder gemoeten, maar het consultatiebureau was ons vergeten een uitnodiging te sturen, ook lekker die administratie daar

Het is wel vaker een puinhoop bij het consultatiebureau, het zal wel niet de eerste keer zijn...
Gelukkig zit die hier 100 meter verder op, alleen moeten we momenteel een eind omlopen maar goed.